Ravintolat ovat itse hinnoitelleet itsensä konkurssiin

vierailija
Kukaan ei maksa nykyisiä hintoja edes lounaasta omasta pussista. Kilttimies laski jo ennen muuttoa että päivittäinen ravintolalounas tulee varsin kalliiksi ja muuton jälkeen siirryttiin lopulta omiin eväisiin. Päätös on ihan oikea.
 
vierailija
Alan kohta keittää pitkiä, vihreitä papuja. Olivat Prisman hevi-osastolla 0,99 € pussi. Keitto-ohjeita on netissä moneen lähtöön.
Olen saanut ravintoloista tänä kesänä kyllikseni. Itken ilosta, kun minulle tarjotaan kodeissa arkista kotiruokaa.
 
vierailija
Kyllä, samaa mieltä. Vois hyvin käydä ravintolassa vaikka kahdesti kuukaudessa, mutta kun yhdestä reissusta ei pääse alle satasella kahdelle. Ruoka-jälkiruoka-lasi viiniä.
Myös pikaruoat nykyisin, pitsat ja hampparit, paikasta riippuen, 40-60 euroa. On se huikeeta.

Ravintolaruoka sais kulkee siinä 40-60e kahdelle ja pikaruoat n. 15e. Mut noita aikoja on turha enää haaveilla. Varmaan vuokrat sun muut oheiskustannukset nousseet niin paljon.

Fm
 
vierailija
Yritysten ahneusinflaatio greedflation on ollut aivan hirveää. Ja vaikka se on hidastunut, ei niitä pilviin nousseita hintoja ole keetaakaan laskettu, vaan nostettu nyt vaan hidastuen.
Kauppa se on joka kannattaa, sen sijaan Suomen työläisten palkankorotukset ovat hirveiden ahneusinflaation hinnannousujen aikana ollleet EU-alueen matalimmasta päästä, jonka takia suomalaisten duunarien ostovoima on laskenut ja rahankäyttö tiukentunut. Toivottavasti liittokierrokset nyt tekevät tähän muutoksen kunnon palkankorotusvaateilla sekä irtisanomissuojan parantamisella, jolla korvataan duunareille työelämäheikennykset mm. työssäoloehdon ja ansiosidonnaisen osalta.
 

Yhteistyössä