Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Pretty in Pink
Irina: Itse oon ottanut sitä rautaa 1,5 tablettia päivässä (helppo katkaista siitä viivan kohtaa) ja saan rautaa (50% suositellusta annoksesta) vielä toisestakin lisästä. Kun ne suositukset on kuitenkin normaalitilassa oleville. Vatsa ei ole mennyt miksikään... Mulla on neuvola muistaakseni ke, katsotaan onko hemppa noussut. Ainakin olo on parantunut ja kasvojen väri on taas normaali :)
 
Irina69
Kiitos Mörkö, täytyykin käydä katsomassa sopivaa trikoota ensi tilassa:)

P in P: olen ottanut sitä vain yhden tabun päivässä, lisään määrän nyt 2:een, eiköhän se siitä arvot kohene.
 
Pretty in Pink
Kovasti tuntuvat hehkuttavan tuota hug a bub (mikäliemerkkistä) liinaa vauvan hoito-puolella. En tykkää tuosta taskusta, mutta tietysti kokomustana vois toimia. Pitää kai käydä katsomassa paikallisessa lastentarvikeliikkeessä valikoimaa. Pitää vissiin testata nukella :D
 
Katzu
Moikka

Kopsaan tännekin tekstin minkä just kirjoitin tuonne toiseen ketjuun. AAAARRGGHHH


Soittelin Kelaan,että jokohan päätös olisi kohta valmis. Katsoi koneelta ja sanoi,että koko hakemusta ei ole tullut. Soitin välittömästi palkkikseen. Sanoi, ettei ole edes koko paprua täyttänyt. On kuulemma vasta tapana pari kk ennen la:ta täyttää ne. Muka saan sitten parhaimman hyödyn, koska palkkanikin on noussut jne (seliseli). Sanoin aika tiukkaan sävyyn, että eikö palkan olisi pitänyt nousta 20%, jotta päätös tehtäisiin viimeisen puolen vuoden perusteella. Ja samaan syssyyn totesin,että palkkani on viimeisen kolmen vuoden aikana noussut noin 100 euroa yleisten korotusten tahdissa. Pyysin sitä laittamaan paperit viipymättä eteenpäin. Tokaisi tympeänä: laitan maalis tai huhtikuussa. Hitto mä olen raivoissani. Miettikää jos se laittaa paprut vasta huhtikuussa ja kelan kanssa menee ehkä se kolme viikkoa (siis siihen hetkeen kun pakkaus tulee mulle), niin johan sitten on toukokuu. Olisi kiva ajoissa pestä vaatteet jne. Mistä sitä ikinä tietää missä vaiheessa sitä laitokselle joutuu. Että tälläinen valitus virsi

Raivostunut Katzu
 
angsteri
Katzu, sähän voit hakea sitä itsekin. Laitat vain palkkakuitit mukaan!. Näin siis mun ymmärtääkseni. Mä sain jo kaikki päätökset Kelalta. Kaikki tuli parissa viikossa. Nyt odottelen enää äitiyspakkausta. Inhottava lady teillä siellä palkkiksessa. Aika outoa tosiaan... kai se nauttii, kun pääsee pomottamaan ja vaikuttamaan asioihin.
 
MinttuO ejk
Katzulla kyllä tosi ärsyttävä täti palkkapuolella!!!

Mäkin odotan edelleen päätöstä...ja vein sen itse kelaan...eipä ole päätöksiä näkynyt. Jos ei tällä viikolla tule alan soittelemaan perään. Ärsyttävää tämä odotus. Lähinnä mietityttää ne rahajutut että paljonko saan yms.

Muuten olo ok. Henkeä on nyt alkanut ahistamaan. Tänäänkin tuntuu ettei jaksa kuin istua. Maha on jo iso ja korkealla. Liitoskivut vaivaa öisin ja ne on aika pahojakin välillä. Nenän limakalvot on ihan kuivat ja iltaisin varsinkin on nenä ihan tukossa. Toistaiseksi apua on ollut keittosuolatipoista. Toivotaan että tämä menee ohi.

Ryyni liikkuu hyvin ja potkii. On tainnut olla nyt jo useamman viikon poikittain. kun tuntuu noi potkut tuolla alhaalla ja lonkissa.??

Nyt lähettävä kauppaan työntämään rattaita...maito ja leipä lopussa ja mies vielä töissä.

MinttuO ja ryyni rv 26+3 (jippiii...ensi viikolla alkaa äitiysjooga ja on taas neuvola!!)
 
Irina69
Toivottavasti ne ei meidän palkkiksessa ala hautomaan noita papruja, laitan ne nimittäin huomenna menemään sinne.

Ihanaa ja kamalaa, meillä on ollut isompi asunto hakusessa jo plussasta asti ja nyt löytyi sopiva, muutto olisi jo 1.4. Ihana muuttaa uuteen asuntoon ja päästä sisustamaan lastenhuonetta ja laittamaan vihdoin pikkuisen vaatteet oikeille paikoille. Mutta samalla pelottaa miten sitä selviää, selkää särkee jo muutenkin koko ajan, liitoskivut ovat ihan mahdottomat ja pakata pitäisi pystyä. Onneksi isäntä lupasi auttaa minkä töiltään ehtii. No eiköhän tästäkin selvitä, täytyy vain varoa rehkimästä liikaa kerralla ja muistaa huilia välillä.
 
angsteri
Irinalle onnittelut uudesta asunnosta!! Muista olla rehkimättä liikaa!

Mun viikon turhaostos: Gracon keinu.... Ajattelin, että jos vauva viihtyisi siinä jonkin aikaa yksikseenkin ja jospa se auttaisi mahdollisiin mahavaivoihin. Se oli alessa, joten nappasin sen siitä mukaani tai oikeastaan varasin. Kotiin saan sen noin viikon päästä. Onko kenelläkään kokemusta sen toimivuudesta?
 
Katzu
Angsterille: minun piti laittaa paprut palkkiksen kautta, koska työnantajanani maksaa minulle palkan kolmelta kuukaudelta. Ja silloinhan kelaa maksaa kait jotain korvauksia heille päin. Eli siitä syystä en voinut laittaa niitäsuoraan Kelaan ja hain kaiken mahdollisen samalla lomakkeella.

Kohta lähden kohti neuvolaa :) Hiukan jännittää paljonko on tullut painoa. Kotipuntarissa en ole ulkaltanut käydä. Viime aikoina tullut herkuteltua,mutta sunnuntaina tein päätöksen, että nyt saa karkit yms sellaiset jäädä vähäksi aikaa. Miehellekin sanoin, että yrittää olla tiukkana, jos alan kaupassa pyörimään karkkihyllyn vieressä :)
 
Nadele
Katzu ei ole ainoa äippärahojen kanssa kiehuva. Menin tänään varta vasten kelalle jonottamaan äitiysrahahakemuksen kanssa, jotta saisin tietää, millä perustein rahani nyt lasketaan (kaikenlaista säätöä esim. lyhyen työsopimuksen ja freelancertulojen kanssa) ja virkailija ei suoraan sanottuna tiennyt yhtään mistään yhtään mitään. Kiva. Etuuskäsittelijä nyt sitten soittaa mulle, mutta vähän pelottaa, että maksaako ne niitä rahoja ihan mutulla.
 
Eliisa-81
Mullakaan Kelan virkailija ei osannut kertoa yhtään mitään. En ymmärrä, että kun sain sen jonkun raskaustodistuksen neuvolasta, niitä oli vaan yksi ja ne otti Kelassa sen, ja nyt mun pomo haluaisi myös sellaisen. Pyydänkö siis uuden (sit pitää odottaa pari viikkoa seuraavaan neuvolaan)? Kelan täti sanoi että työnantaja kyllä tietää ja toimittaa lomakkeet, mutta mulla pomo sanoi että hän haluaa ennen paperien täyttöä sen todistuksen.

Muuten vointi on aikkas hyvä, tää on kai sitä toisen kolmanneksen onnellista aikaa jolloin kehotetaan nauttimaan raskaudesta. Sitä on kai vähän jossain hormonipöllyissä, tuntuu välillä kun olisi jossain hajamielisessä onnellisuuspilvessä, unohtelee asioita ja on vaikea keskittyä johonkin pikkuseikkoihin töissä. Tänään ostin rintaliivejä ekaa kertaa kuppikokoa E, yleensä mulla on C. Paljonkohan ne tosta vielä paisuu...
 
Irina69
Mäkin olin laittamassa suoraan noita papereita kelalle, mutta onneksi sitten luin työnantajan ohjeet. Meillä paperit lähetetään palkkikseen ja he täydentävät ne omalta osaltaan ja sitten laittavat edelleen kelalle (toivottavasti tämä ei kestä ihan mielettömiä aikoja). Työnanataja maksaa mulle äippälomalta palkkaa 3 ensimmäiseltä kuukaudelta, joten siksi paperit laitetaan heille ensin.

Eliisa: Soita neuvolaan ja kerro miten kävi, kyllä he varmaan sieltä laittavat sinulle sen paperin uudelleen postitse, niin ettei tarvitse odottaa seuraavaan neuvolakertaan.
 
MinttuO ejk
Tervehdys!

Mäkin soitin eilen kelaan papereistani kun mitään ei ole kuulunut eikä siellä heidän nettisivuillaan ollut minkäänlaista merkintää edes saapumisesta.
Sanoi papereiden siellä olevan mutta odottavat käsittelyä...jonoa ilmeisesti.

Irinalle onnittelut asunnosta...muuttaminen on toisaalta kivaa ja toisaalta...
Muutettiin aikanaan kun esikoista odottelin en kantanut mitään mutta pakkasin ja purin laatikoita. Ja sitten tietty siivosin vanhan asunnon. Raskasta hommaa mutta kyllä se on aina mukava uutta kotia laittaa!
Elisalle: Soitat neuvolaan niin saat toisen todistuksen...eihän sen th-tätin tarvi kun tulostaa uusi ja allekirjoittaa se. Saat sen varmasti heti.
Uusi todistus tarvitaan aikanaan kun haetaan isyysvapaata. Ainakin ennen meillä th antoi heti kaksi todistusta...toisen isää varten. Mutta nyt en saanut kuin yhden. Mutta kun ei ole isyysvapaa jutuista vielä edes tietoa niin haen sen todistuksen sitten kun sitä tarvitaan. =)

Täällä meidän perällä on pakkaspäivä ja ihanaa kun aurinkopaistaa...=)

Nyt mentävä...

MinttuO ja ryyni rv 26+5

 
Irina69
Nosto etusivulle, kun ollaan tiputtu jo tokalle sivulle.

Olen pikkuhiljaa alkanut käymään läpi vaatekaappeja, on sitten helppo heitellä vaatteet jätesäkkeihin vikalla viikolla, kun ylimääräiset on karsittu pois. Aina tuntuu löytyvän vaatteita jotka voi hyvin heittää pois tai kierrätykseen, vaikka yritänkin säännöllisesti puolivuosittain käydä kaapit läpi, enkä edes kauheasti shoppaile (raskausaikaa lukuunottamatta).

Käytiin toissa päivänä ikeasta hakemassa pahvisia säilytyslaatikoita ja pakkasin jo vauvan vaatteet sellaiseen ihanan vaaleanpunaiseen isoon laatikkoon, tuli ihan täyteen, joten ennen muuttoa ei passaa enempää ostaa. Löysin muuten samalla ikeasta kotimaisen lampaantaljan vauvaa varten (esim. vaunuihin tai rattaisin talvella). Hinta oli vain 34.90, kun Ruskovillan nettisivuilla huutavat samanlaisesta 69,90. Säästin siis puolet, isäntä kyllä kysyi että mihinkäs laitan sen säästämäni rahan, vauvanvatteisiin, vai? Kutsuu mun lempiharrastukseseni shoppailua nykyään, vaikka vain tarpeeseen ostelen:)

Irina ja "Mirjami" 24+2
 
Iines 2
Meillä ainakin palkanlaskennassa ottivat kopion itselleen ja alkuperäisen lähetin kelalle.

Kävin ylimääräisessä ultrassa ja vauva kasvaa yläkäyrillä, kokonsa puolesta vastaisi yli viikon vanhempaa...Saapa nähdä, mikä jättiläinen sieltä tulee. Vai onkohan nyt vain jokin kasvupyrähdys. Rv 26 + ja vauvan koko n. 1100 g.

Te muut olette aktiivisesti jo ostelleet kaikkea vauva-kamaa. Meillä onneksi vaunut ym. edellisen jäljeltä tallessa. Vaatteiden väri taitaa vaihtua sinisestä punaiseen, joten niitä pitäis ostaa....Tai eihän se pakko ole, mutta onhan se mukava käydä hypistelemässä kaikkea vaaleanpunaista sinisen kauden jälkeen. Kahdessa ultrassa on neiti nähty, jokohna tuohon uskaltais luottaa....
 
Pretty in Pink
Nostellaan taas...

Täällä oltu neuvolassa, hemppa oli noussut ja kaikki muutenkin ok (sokerikin oli hyvä, en ollut aamulla ennen lähtöä ehtinyt syömään niin mitattiin se).

Vauvan sykettä oli tällä kertaa vähän hankala mitata. Ilmeisesti vauvan kuulo on vahvistunut, kun doppleri niin häiritsi sitä: sykettä ei saatu kuulumaan kolmea sekuntia kauempaa kun vauva jysäytti oikein kunnon potkun ja sitten ui pakoon. Tämä toistui nelisen kertaa ja sitten me luovutettiin... Eilen oli illalla vaikea saada unta kun mahassa oli joku limudisko menossa. Oli ensimmäisen kerran sellaisia liikkeitä,
että sain vähän kipeää.

Sain neuvolasta ens viikolle ajan lääkäriin, kun ollaan lähdössä reissuun pääsiäiseksi ja finnair vaatii jonkun todistuksen...Viimeinen matka ennen vauvaa :O

Ja sitten: Painoa on tullut yhteensä kahdeksan kiloa. Neuvolantäti ilmoitti että "tästä jää jo jotain sulle itsellekin". Painoa oli siis tullut 700 gr per viikko, tosin kotipuntarin mukaan 500 gr per viikko. Luotan enemmän kotipunnitukseen, kun siihen ei vaikuta vaatteet ja voi käydä puntarissa aina aamulla ja vielä samaan aikaan niin saa realistisen tuloksen, johon ei vaikuta syömiset ja vessassa käymiset (tässä vaiheessa erityisesti nuo vessassa käymiset......). Mun käsittääkseni tuo 700 grammaakin olisi ollut vielä ihan normaali, kun mun painonnousu kuitekin vaihtelee (välillä 200 gr per viikko ja ihan samalla syömisellä).

Loukkaannuin kyllä siihen tätiin!! Mulle paino on herkkä asia ja kaiken maailman laskurien mukaan painonnousu on koko ajan ollut kohtuullista. Liikun kuitenkin tosi paljon enkä harrasta mitään "suklaalevy naamaan suorilta jaloilta" -tyyppistä elämäntapaa, joten vähän vaikea on tuota nousua estääkään. Tälläkin viikolla olen ollut jo kerran pitkällä kävelylenkillä, kaksi kertaa hiihtämässä, kerran uimassa ja salilla. En nyt viitsis enää liikuntaa lisätäkään. Kiristin nyt kuitenkin syömisiä niin sille tätille ei takuulla tulee enää IKINÄ mitään sanottavaa mun painonnoususta. Hajotkoon aamuihinsa.

No niin, anteeksi vuodatus. Mutta sain siitä neuvolareissusta pahan mielen.

Hankinnoista: Mulla on taas ostostelu jatkunut (ei lopu vissiin koskaan). Varasin paikallisesta liikkestä mustan trikoisen kantoliinan. Musta kuulemma menee heti, joten laittavat mulle yhden sivuun kun sattuvat saamaan. Tänään kävin sitten viiiiimein hakemassa uudet urheilurintsikat ja salipaidan. Ihmeen paljon ne edelliset venyivätkin *virn*. Olisi kannattanut hakea jo aikaisemmin, mutta en saanut aikaiseksi. Lisäksi nuo urheilukamat ovat niin tolkuttoman kalliita! Mutta toisaalta sitten kun ne hankkii niin voi sitä käyttämisen onnea. Tuo paita voi kyllä jäädä kesällä isoksi, mutta liivit ainakin menee vielä pitkään kun maito nousee ja räjäyttää pankin. Lisäksi kipaisin itselleni vielä tukisukat (suosittelen!). Tarvin ne ensisijaisesti lentoa varten, mutta aion käyttää niitä muutenkin ahkerasti tämän vipan kolmanneksen.

Oliskohan tässä nyt riittävästi avautumista yhdelle kertaa.
 
angsteri
Pretty in pink, kuulostaa tosi oudolta toi neuvolatädin "ilmoitus". Eikös sullakin ole la jossain kesäkuun alkupuolella tai puolivälissä? Ihan normia painonnousua mun mielestä! Mulle oli tullut kaikkiaan noin 4-5 kiloa kuukausi sitten ja neuvolassa sitä kyllä kehuttiin. Nää jutut taitaa vaihdella vähän neuvoloittain.

Iines, mitä jos teillä onkin hedelmöittyminen tapahtunut viikkoa aikaisemmin. mun ymmärtääkseni tuollaisessa erossa (yli 4 pv) vaihdetaan jo laskettua aikaa. Näin ainakin mulle sanottiin sairaalassa.

Mekin saatiin joitakin ostoksia tehtyä viikon aikana ja nyt on sitten turvakaukalo ja keinu hankittu. Päädyttiin Gracon turvakaukaloon, koska se oli alennusmyynnissä ja siihen sai samaan hintaan sen "telakan". Se Graconin keinu ostettiin vauvan mahdollisten vatsavaivojen takia. Niin, ja voihan olla, että me saadaan hieman pidempi hetki huilata, jos vauva viihtyy siinä. Ei tarvitse olla koko ajan itse keinuttamassa. Saas nähdä ;) . Huomenna haetaan postista äitiyspaketti. Kiva, että sekin tuli niin nopeaa. Ikeasta täytyy vielä käydä hakemassa pinnasänky. Sitten alkaakin olla suuremmat hankinnat tehty.

Onko teillä potkut yltyneet koko ajan? Täällä potkut ovat olleet rauhallisempia kuin aikaisemmin. Johtuukohan se siitä, että se on ruvennut jo kuulemaan? Siis hän potkii joka päivä, mutta mun mielestä se on jotenkin rauhoittunut. Voi olla kuvitteluakin.

Mukavaa sunnuntaita!

26+0

 
Irina69
Angsteri: Luin jostain keskustelusta (tai jostain netistä), että näillä viikoilla (23-28?) vauva saattaa liikkua vähemmän, koska kiinnostuu enemmän uusista itsestään löytyvistä toiminnoista eli löytää varpaat ja peukun mitä imeä jne. Itse huolestuin kun tuli yksi sellainen tosi rauhallinen päivä ja etsin siksi tietoa, että onko kaikki ok. Eli ei pitäisi olla huolta, tietenkin toi kuuleminenkin saattaa vaikuttaa, että vauva jää kuuntelemaan mitä ympärillä tapahtuu, eikä siksi liikuskele niin paljoa.
 
Thelma82 ejk
Terve taas!

Pip, mulle on kanssa tullut +8kg mutta ei sanottu painosta yhtikäs mitään kun olin neuvolalääkärillä. Viimekäynnistä oli tullut +70g/vko ja sanoi että hieman alakanttiin. En usko et sun kannattaa huolestua. Oon kuullu et monet neuvolatädit on justiinsa tuollasia, sanoo kaikille painosta, vaikka ihminen olis muutenkin pienikokonen. Toki eriasia jos oikeen tiuhaa kertyy, mut eihän sulla ole mun mielestä tuossa tilanteessa mitään huolta!

Angsteri; mulla on ihan sama tilanne, mut viikkoja 27+3. Päivittäin potkiskelee kyllä, mut nyt on ollut sellaset 3 päivää rauhallisempaa. Aiemminkin mulla oli ns. sellanen jakso n. 3-4 päivää et oli rauhallisempaa ja välillä taas tuntuu ettei vauva oo ikinä paikallaan:D Kait se on sitten normaalia niinkuin Irina kirjotti. Mut kyllähän sitä aina huolestuu. Meillä vauva on viistossa ja pääasiassa potkii tonne sisuskaluihin päin ja alas vasemmalle ja ne ei tunnu niin selkeesti. Missä vaiheessa pitäis vauvojen ruveta kääntyy "oikein" päin? Musta tuntuu et tää kaveri ei asentoaan muuta ihan heti!

Mukavaa sunnuntaita!
 
Nadele
Thelma: Meillä vauva luultavasti pyörii jatkuvasti, koska potkut tulevat ihan milloin minnekinpäin mahaa. Tai sitten se on x-asennossa ja huitoo mua joka raajalla minne vain ylettyy :) Nyt onneksi mukelo on viikon verran jättänyt kohdunsuun potkimisen sikseen - oli meinaan aika ilkeäntuntuista jo välillä.

Painosta: Mulla oli viime viikon neuvolalääkärin punnituksessa paino laskenut 200g edellisviikkoisesta. Oli vähän yllätys, kun juuri viime viikko vedettiin ihan sikamässykuurilla.
Nyt painoa on tullut laskujeni mukaan 3,5-4kg, eli edelleen reilut 4kg miinusta lähtöpainoon. Muuta ei painosta ole kommentointu kuin että "hyvä että lähti nousuun ettet ihan kuihdu raskauden takia".

Nyt on sitten iskenyt ensimmäinen flunssa tälle talvelle ja räkä lentää. Vauvakin taitaa olla flunssainen, kun on ollut vähän hiljaisempaa tämän viikonlopun aikana. Joka päivä tulee toki potkuja ja paljon, mutta ei samalla tavalla ole tuntunut tulevan mahasta läpi kuin kovimpina potkupäivinä. Saa nyt nähdä nukkumaan mennessä, Piste kun on aktiivisimmillaan tässä vähän ennen puolta yötä. Vanhempiinsa tullut, nukkuu aamulla pitkään ja piristyy illalla.

Nadele ja Piste 24+1
 
angsteri
Huojentavaa kuulla, että muilla on sama tilanne potkujen suhteen. Varmaan toi kuulo ja "itsensä löytäminen" vaikuttavat. Mulla on keskiviikkona lääkäri, joten utelen sieltä vielä asiaa, jos vaan muistan.

Onko muilla jo liitoskipuja tai lonkkakipuja? Mulla on vaikeuksia nousta ylös esim. sohvalta, jos olen istunut pitkän aikaa ja sen jälkeen käveleminen on kivan näköistä, ankkamaista vaapuntaa. Lisäksi arvelen, että kysta on alkanut taas vaivaamaan. Ainakin tunnen taas kipua munasarjan kohdalla. Ne sanoi alkuraskaudessa, että mun kysta luultavasti kuihtuu pois ja näin luulinkin, mutta kolme viikkoa sitten se alkoi taas vaivaamaan tai mä ainakin luulen, että siitä on kysymys.

Pirtsakkaa viikonalkua!
 
Lilybelle
Jestas miten voi ihmistä väsyttää. Menen iltaisin nukkumaan kymmeneltä ja nukun sellaiset yhdeksän tuntia. Silti pitää iltpäivällä torkahdella sohvalle, jos vain tulee tilaisuus. Eikä tuo harmaa sääkään paljon auta asiaa.

Mulla oli jo viime punnituksessa tullut painoa se 10 kiloa, mutta neuvolan täti sanoi vain, että ihan normaalin rajoissa. Tosin tiedän, että painoa jää varastoonkin, mutta jostainhan ne imetyskalorit pitää imeä :). Saisivat tosin neuvolaihmiset olla herkkätunteisempia, varsinkin kun raskausaikana kaikki asiat herättävät tunnekuohuja hormonienkin takia. Raskausaika on muutenkin aika poikkeuksellista, kun tuntemattomat ihmiset pääsevät mittailemaan, arvioimaan ja sorkkimaan odottavan äidin kehoa.

Minulla keskiviikkona seuraava neuvola, jännittää onko painonnousu jatkunut yhtä kiivaana. Viime aikoina on ainakin iltasyöminen jäänyt pois, kun syöminen pitää närästyksen takia lopettaa pari tuntia ennen nukkumista.

Energistä viikkoa, toivottavasti minäkin löydän jostain virtaa...
 
Irina69
Angsteri: Mulla alkoi noi häpuliitoskivut jo viikolla 16 ja nousu sohvalta ja sänkystä on kyllä tosi vaikeaa, samoin kävely muistuttaa ankan vaappumista, kun kivut vaivaa.

Mulla on alkanut vaivaamaan vanha umpisuolen arpi, ilmeisesti siellä on kiinnikkeet venynyt/revennyt, kun kipuilee jo nyt toista viikkoa. Tai sitten se on joku kysta, en osaa sanoa, kun ei sitä sen kummemmin lääkärikään tutkinut, kunhan sanoi, että voi olla repeämä tai mahdollisesti kysta. No, toivottavasti ei kipu pahene, nyt sen kanssa vielä pärjää.

Mulla on taas tänään fysioterapia ja saan taas akupunktiohoitoa, hoito alkaa onneksi tehota, eikä selkä ole enää niin kipeä. Jes, tämä viikko vielä saikkua, mutta josko sitä jo ensi viikolla pääsis töihin ja ihmisten ilmoille. Valoa siis tunnelin päässä:)

Onko joku ollut sokerirasituksessa? Mulla on se ensi tiistaina ja haluaisin tietää, että antaako ne neuloa (vai onko se liian rasittavaa) vai kannattaako varata pelkkä kirja mukaan? Jotenkin ei viittis pelkkiä vanhoja lehtiä selata kahta tuntia.. Kirjan lukeminen voi taas olla yhtä tyhjän kanssa, jos ympärillä on paljon hälinää, silloin neulominen olis luontevinta touhua ajantappamiseen.

Lilybelle: Mulla on pahimmat väsymykset kyllä mennyt ohi, mutta oonkin saikulla, jos olisin koko ajan käynyt töissä, niin varmasti olisin paljon väsyneempi. Eiköhän tästä kaikki aleta edes vähän piristymään, kun kevätaurinko alkaa kunnolla paistamaan. Ihanaa, tulee kevät ja onneksi sen jälkeen aika pian kesäkuukin. En välttämättä jää kaipaamaan tätä joka paikassa tiellä olevaa isoa masua;)

Aurinkoista viikon alkua!
 

Yhteistyössä