Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Irina69
Me ollaan kanssa mietitty tota Cracon istuinta, kun siinä on tuo jalusta, lisäksi se kävisi hyvin Cracon matkarattaisiin. Matkarattaat tulevat olemaan ihan ehdoton hankinta, samoin kun kunnon turvallinen turvakaukalo, kun kesällä (ja pitkälle syksyyn) tulee käytyä tosi usein mökillä, lisäksi talvella käydään usein maalla isännän vanhempien luona. Matkarattaiden pitäisi olla tukevat, mutta kuitenkin helpot kasata ja vähän tilaa vievät, autoon kun pitäisi saada mahtumaan vauvan ja omien tavaroiden lisäksi aina 2 kissankuljetuslaatikkoa. No onneksi auto menee vaihtoon ja kesällä meillä on jo tilavampi farmari.

Olen jo kissojen kanssa hommannutkin aiemmin tuplavarustusta mökille eli niillä on siellä oma vessa ja ruokakupit jo valmiina, samoin vauvalle täytyy hankkia matkasänky ja amme jne. isommat tavarat tuplana ettei tarvitse niitä aina raijata mukana. Onneksi ystäväpiiristä on löytynyt hyvin näitä tupliksi käyviä tavaroita, niin niihin ei mene hirmuisesti rahaa.
 
ylva
...aivan juhlapäivä-olo! oli se niin ihmeellistä ja ihanaa... onnellinen itku kaihertanut kokopäivän jossain kurkun pohjalla, että siellä se oli, pieni suloinen olento, näkyi hyvin kasvotkin, hymyili leveästi. ja kaikki oli hyvin! ihan erilaisilta tuntunu potkutkin sen jälkeen, kun tietää "kuka" siellä oikein tönii..:) laskettuaika tosin siirtyi, täpärästi heinäkuun puolelle, mutta eipä tuo haittaa.

me ajateltu hommata kai sitten kaksostenrattaat kun esikoinen vielä noin pikkuinen.. pääsee yksinkin sitten lasten kanssa liikenteeseen, kunhan sopeutuu vaan sellaista laivaa ohjaamaan!:)
 
EmiliaX
Hejssan pitkästä aikaa.

Käyn aina lueskelemassa juttujanne,mutten itse saa ajoiksi kirjoittaa mitään.

No,tänään mulla oli toinen ultra. Ja tytön tyllykkä siellä luultavasti on. Itse en olisi muistanut sitä kysyä,mutta kätilö itse kysyi,katsotaanko kumpi tulee:)

Mies oli mukana. Mulle tehtiin samalla alapäätutkimus,kun oli ollut supisteluja. Mutta no problem,kaikki ok.

Mulla on ärsyttävä neuvolantäti. Siis meiän kemiat ei kohtaa ollenkaan ja hän on vielä niin herkkä loukkaantumaan joka asiasta. Saa varoa sanojaan,kun rouva löytää joka lauseesta jotain hänen ammattitaitoaan loukkaavaa. Ilmeisesti huono itsetunto. Keskiviikkona pitäisi mennä jälleen tälle akalle,voi perhana! Pitäsköhän tekeytyä sairaaksi;)
 
Katzu
Onnea mukavista ultrakuulumisista Ylvalle ja Emiliax:lle :) Kyllä nuo käynnit on niitä ikimuistoisia, mukava muistella myöhemminkin.

Omassa navassa ei sen kummempia. Nyt on menossa rv 21+4.

T:Katzu ja Nöpö
 
MinttuO ejk
Mulla oli neuvola tänään ja...(kopsasin toisesta keskustelusta)

Neuvolassa kaikki ok, pissa puhdas, hb 127, sf-mitta 20 ja painoa tullut eka käynnistä 1,8kg. niin ja verenpaine oli normaali. Saatiin kuulumaan oikein kunnon hevoslaukat, ryynin syke oli 145. Kävi pariin otteeseen myös potkaisemassa sitä dobleria, ei siis ilm. tykännyt härvelistä. =D

Kelan paperit sain mutta täytyy kyllä joku pv mennä kelaan niiden kanssa ja täyttää loppuun siellä. Kun tuo tulopuoli on vähän erikoinen en tiedä miten se pitää siihen laittaa. (siis ansiosidonnainen päiväraha). Ei auttanut vaikka luin sitä opastakin.

Onnea hienoista ultranäkymistä ylvalle ja EmiliaXlle.

Jumppaan pitäisi ponnistaa illalla. Saa vähän hikoillakkin. Terkka kehoitti käymään niin kauan kuin hyvältä tuntuu eikä supistele. Ja näin se täytyy tehdä...jaksaa sitten synnytellä kesäkuussa =)

Mutta päikkäri aika joten heipä hei!

MinttuO ja ryyni rv 22+4
 
lynn_e
VINKKINÄ tuohon jalustalliseen istuimeen!!!!!!!!!!

SOVITTAKAA sitä ostohetkellä autoonne, on meinaan käynyt niin että 3 tuttuani ovat kaikki ostaneet tuon Gracon istuimen ja vain YHDELLÄ loppupelissä voi käyttää sitä jalustaa, eli hukkaan meni kahdella rahat. Tämä on niin autokohtaista!

Näissä kahdessa muussa autossa istuin jalustan kanssa jää niin pystyyn että vauva melkein "seisoo" siellä istuimessa, ja nukkuminen on hankalaa.
 
Pretty in Pink
Onnea taas uusista ultrakuulumisista! :) Ihanaa, että kaikilla sujuu niin hyvin!

Mä olen ollut tänään reipas tyttö, hoidin paperit kelalle ja ei muuta kuin päätöstä odottelemaan. Kuulemma äitiyspakkaus-, äitiyspäiväraha- ja lapsilisäpäätös tehdään kaikki erikseen, vaikka samalla lomakkeella haetaankin. Äitiyspakkauspäätös tulee noista nopeimmiten! Ihan kiva nähdä livenä mitä sieltä nyt ihan oikeasti tulee, osaa sitten täydentää omilla ostoksilla. Kuvat olen nähnyt, lähinnä nuo koot kiinnostaa, kun numerot ei sano mitään! Esim. ostin Hennesiltä yhden fleeceasun kokoa 62 ja se vastaa suunnilleen tutan 50:stä... Että sitä rataa...

Odottelen täällä myös innolla soittoa lastentarvikeliikkeestä. Meille on tulossa Stokken pinnasänky valkoisena. Mitenkähän sen malttaa olla laittamatta valmiiksi, kun sen vihdoin saa. Mies oli sitä mieltä, että laitetaan heti vaan, mutta ehkä ei kuitenkaan :) Laskettuun aikaan on kuitenkin vielä tovi. Tosin, kohtahan meillä pyörähtää viimeinen kolmannes käyntiin! :() Lynne etunenässä. Eikös se kolmas kolmannes alkanut 25-viikolta? Lynne taitaa jo olla jossain 23+?

Jos joku hesalainen ehtii vastata, niin kysyisin vinkkejä lastenvaateliikkeistä. Tulen huomenna käväisemään yliopistolla ja ajattelin etsiä parit kivat potkupuvut. Mulle on ennestään tuttuja Kampin lastenliikeet ja tietysti Stockmann, mutta onko muita hyviä vinkkejä? Hennes-Lindex-Kappahl-osaston jätän koluamatta, kun ne löytyy täältä meiltäkin päin.

Sellaista, nyt lukujen pariin.
 
Pretty in Pink
Niin ja vielä pikku vinkki Stokken ystäville: Isku lopettaa Stokken myymisen, joten nyt on hyvä mahdollisuus tehdä edullisempia ostoksia, jos on nopea ja osaa yhtään neuvotella :) Saatiin syöttötuoli pehmusteineen ja vauvasetteineen n. 50 e halvemmalla kuin mitä on ollut halvin yhteistarjous missään.
 
Lilybelle
Vähän myöhäiset onnittelut ultrakuulumisista minultakin Ylvalle ja Emilialle!

Minua alkaa tympiä tuo sohjossa vaeltaminen, haluaisin mielelläni lomalle. Ennen synnytystä vain en taida päästä ja sitten onkin taas lomatonta kautta luvassa pitkään. Haaveilen Amerikan matkasta, kun siellä asuu ystäviä ja sukulaisia, mutta taitaa mennä vuosien päähän.

Muuten vointi on ihan hyvä. Vatsa painaa aika lailla, jos yhtään makaa selällään, lisäksi viime raskaudesta tuttu närästys on palannut. Eli iltaisin ei paljon auta syödä, kun nukkumisesta ei muuten tule mitään. Uskomatonta kuitenkin, että kolmas kolmannes on jo noin lähellä!
 
Mörkö 21+0
Heissan pitkästä aikaa.

Rattaiden ostoa on näemmä jo monikin miettinyt. Oman kokemukseni perusteella suosittelen ainakin kaupunkiin käsijarrullista mallia. Jos olisin viimeksi ymmärtänyt käsijarrun merkityksen olisin mielelläni maksanut siitä sen 100 euroa lisää...

Maha-asukki on aivan mielettömän villi. Ihan eri menoa kun esikoisella aikanaan. Maha heiluu yhtenään ja potkut näkee aivan selvästi ulospäinkin. Onneksi on öisin hissukseen en saisi varmaan muuten nukuttua ollenkaan.

Lilybellellä on ilmeisesti närästys jo alkanut. Voi itku. Kärsin siitä itsekin edellisellä kerralla. Onneksi ne Renniet (nekö oli niitä sallittuja?) auttavat ainakin sen hetken >> täytyy nyt nukkua varastoon, koska loppuraskaudessa en ainakaan viime kerralla nukkunut juurikaan suuren mahan ja närästyksen ansiosta :)

Olen todella tyytyväinen päätökseeni aloittaa äitiysloma hieman ennen sitä pakollista päivää. Työmotivaatio ei ole mitenkään huipussaan ja muutenkin uuvuttaa.
 
angsteri
Minäkin onnittelen vielä Ylvan ja Emiliaxin hyvistä ultrakuulumisista! Näitä uutisia on aina mukava lukea!

Kiitos turvaistuinkysymykseen vastanneille (kuulostaa kuin olisin jostain tutkimuskeskuksesta, heh)! Sain paljon hyviä vinkkejä.Tuntuu muuten, että noiden istuinten hinnat vaihtelee ihan törkeän paljon liikkeittäin ja paikkakunnittain. Täytyy vielä oikein perehtyä asiaan.

Huomenna neuvolaan ja äippälomakkeita täyttelemään.

Angsteri ja Nuki 21+4
 
ylva
moi taas! täällä ollaan taas kipeänä, eli aina pari päivää kunnossa, sitten taas nenä tukossa, päätä särkee, väsyttää ja palelee... tänään juuri meinasin, että eihän tästä näin mitään tule, pitää varmaan vaan antaa vastaisku, lähteä ulos lenkille, hommailla välittämättä huippauksesta... eihän kukaan voi olla sairaana kokoajan. ainoa hankala puoli asiassa on se, että tuo esikoinen on myös kipeä, ollut jo ainakin 3 vk, räkä valuu, yskittää, aivastuttaa, ja pahenee aina ulkona! että mitenhän tässä... lapsi haluais kuitenkin kokoajan mennä ulos, ja on kova työ yrittää selittää niin pienelle, että et voi mennä kun olet kipeä...lapsi käsittä aina asian niin että äiti ei nyt vielä ymmärtänyt, ja koittaa tuoda sitten jotain toista ulkovaatetta tai taluttaa äitiä ovelle, että siis ulos haluan mennä... tämmösiä probleemia täällä, muuten mukavasti, saanut valmiiksi miehelle villasukat, tytölle palmikkoneulepuseron, ja kunhan saan lankaa lisää, teen vauvan villapuvun valmiiksi!:)
kiitos kaikille toivotuksista ja kaikille myös minulta edelleen onnellista ja hyvinvoivaa odotusta!
 
angsteri
Terveisiä neuvolasta!

Kaikki oli hyvin! Kohtu on nyt navan kohdalla ja kasvu sen kun lisääntyy. Neuvolasta sanottiin, että nyt tästä eteenpäin sikiön kasvutahti on 2 cm viikossa. Musta taitaa tulla ihan jumbojetti, kun maha tuntuu jo nytkin suurelta! Toivottavasti säästyisin vain selkävaivoilta... Nukin syke oli ensin 130, mutta kiihtyi dopplerin alla 145. Kaveri potkii aivan älyttömästi. Tänään liikkeet näki ensi kertaa myös mahan päältä eli aina kun potku tuli, niin maha "hypähti" siltä kohtaa.

Joku kyseli aikaisemmin siitä perhevalmennuksesta. Meille annettiin melkein kaikkiin pari vaihtoehto päivää, osa jo helmikuulla, osa huhti-ja toukokuulla. Me jätetään varmaan ne tonne lähemmäs h-hetkeä.

Rentouttavaa viikonloppua!
 
Irina69
Mulla seuraava neuvola on vasta keskiviikkona, toivottavasti kaikki on ok. Tosin kyllä tuo pikkuinen iltaisin on alkanut sen verran säännöllisesti jumpata, että on se ainakin hengissä.

Itsekin toivoin säästyväni selkäkivuilta mahdollisimman pitkään, varsinkin kun nuo häpyliitoskivut ovat vaivanneet jo viikolta 16, vaan ei toiveeni toteutunut. Vanha vaiva on palannut ja selässä on istuessa lähes jakuvaa hermosärkyä. Sain sairaslomaa ja menen töihin vasta 18. päivä. Saa nähdä miten tuo selkä sitten kestää vai onko haettava lisää saikkua. Viime keväänä jouduin olemaan selästä saikulla 2-3 kuukautta, ennen kuin alkoi helpottaa ja silloin en edes ollut raskaana.

Viimeksi auttoi akupunktio, nyt sitä ei vain voi ottaa kun on raskaana. Täytyy keskustella fysioterapeutin kanssa korvaavasta hoidosta. Lääkkeiksi määrättiin panacodia ja panadol extendiä, jälkimmäinen on ihan ok, muttei kovin tehokas, ensimmäinen on tehokas, mutta tosi väsyttävä ja mahaa ummettava, joten en ole ottanut sitä kuin yöksi. En siis syö molempia lääkkeitä päällekkäin vaan lomittain, ettei jää väärää kuvaa.

No kyllä tämän kaiken kivun kestää, kun tietää minkä takia kärsii. Niin kuin lääkäri lohdutteli, kivut helpottanee viimeistään kesäkuussa synnytyksen jälkeen (ei kyllä lekurilla ollessa naurattanut tuo lohdutus, mutta tottahan se on:).

Sunnuntain jatkoja ja hyviä odotuksia!

Irina ja Mirjami 21+1
 
Nadele
Meillä Piste on käynyt ihan villiksi. Välillä mietin, että milloin se oikein nukkuu kun melkein koko ajan potkitaan, mutta ilmeisesti sitten yöllä. Muistaisipa tuon unirytmin myös syntymänsä jälkeen! :) Eilen huomasin ensimmäistä kertaa potkut myös ulospäin, tuli oikein söpö pieni kumpu kädestä tai jalasta.

Keskiviikkona on ultra eikä oikeastaan edes jännitä. Sukupuolta ei meinata kysyä, mutta jos näkyy niin eipä se haittaakaan.
Tehtiinkö teille ultrassa jotain sisätutkimusta? Mulla on alkanut tulla jokin verran harjoitussuppareita, ja olisi kiva tietää, että onhan kohdunkaula edelleen hyvässä jamassa.

Selkä mua vaivaa jonkun verran. Tukivyö on hankittu, mutta en halua vielä totuttaa selkälihaksia "liian hyvälle", joten käytän sitä enempi lääkkeenä pahimpina päivinä.
 
MinttuO ejk
Ilmoittautumassa...

Tänne ei uutta eikä ihmellistä arki jyllää...

Mullakin on olemassa tukivyö mutta otan sen käyttöön vasta sitten kun maha alkaa painamaan. Mulla on aikaisemmissa raskauksissa tullut sellaista paineen tunnetta ja että mahaa pitää jotenkin kantaa...siihen on tuo vyö auttanut. Selkä ei niinkään vihoittele (koputan puuta)...

Nyt mentävä...

kivaa viikkoa kaikille!
 
Alessia
Täällä on 20 viikkoa tullut vihdoin täyteen! Mietin tuota angsterin mainitsemaa 2 cm:n viikottaista kasvuvauhtia. Kun sikiön koko on (vau'kirjan mukaan) tällä hetkellä noin 25 cm ja syntyessä about puoli metriä, niin eikös viikkovauhti olisi silloin 1 cm?!

Mulla on tällä viikolla terveyskeskuksen järjestämä fysioterapia. Odotan, että siellä sais ohjeita liikunnan jatkamisesta. Olen tähän asti harrastanut melko normaalisti (tosin aerobicissä vähentänyt hyppyjä), mutta olis varmaan aika tehdä muitakin muutoksia. Esim. lopettaa vatsalihasten treenaus...?
 
-Ama- ejk
Mulla oli ke rakenneultra. Rakenteet kunnossa. Liikettä oli kovastikin ultran mukaan. Onhan ne tuntunutkin kolmisen viikkoa mutta vasta nyt alan uskoa että ne on ihan oikeasti vauvan liikkeitä eikä ilmakuplia suolessa. Ultra oli ihan tavallinen 2D-ultra, mutta laite oli sen verran hyvä että tosi tarkasti näkyi kädet ja kasvoja. Sukupuolta ei kysytty eikä näkynytkään vaikka ruutua miehen kanssa katseltiin.

Nyt on alkanut ilmeiseti raskauteen liituvät selkäkivut. liikuntakin on ollut viime aikoina kyllä iahn olematonta, kun on lopputyön kanssa ollut hoppua niin kaikki ylim. aika on mennyt siihen. kipulääkkeitä ei ole vielä tarvinnut ottaa, ettei se nyt vielä kovin pahaa ole, mutta epämiellyttävää kuitenkin. Säännöölliset työt aloitan 2 viikon päästä koulun loppuessa ja töissä aion olla sinne 30 pvää ennen laskettua aikaa asti. Tietysti mikäli kipu selässä äityy tosi pahaksi, niin ettei liikkeelle pääse niin sitten on pakko jäädä kotiin. Mun työ on kuitenkin aika rauhallista, saa sekä istua että seistä ja kävelläkin :) sopivasti, joten en usko että se kotonaolo on yhtään helpompaa kun töissäkään. kuulostaa varmaan ihmeelliseltä vauhkoamiselta tällainen töissä loppuun asti väkisin olo, mutta olen vaan niin innokas tekemään tätä hommaa ja kyllähän erittäin mielelläni haluan äitiyspäivärahan mahdollisimman hyväksi (tuloni on nousut sen verran että haen rahaa edeltävänn 6kk palkan perusteella). Tietystä jään kotiin jos alkaa supisteleen tai tulee jotain vaivaa joka voisi vauvalle vaaraksi olla, sen hyvinvointia en riskeeraa.

Ensi lauantaina muutetaan toiselle paikkakunnalle omaan (pankin rahoilla ostettuun) asuntoon. Ihanaa! Suurin osa tarvittavista uusista kalusteistakn on jo hankittu niin enää ei stressaa kun se fyysinen muutto sinne mutta apujakin on hyvin luvassa. Onneksi ei ttarvii kantaa mitään...

Seuraava neuvola ensi viikolla, silloin saan Kelan paperit. Toivottavasti niistä selviää ominpäin, inhoan Kelan virkamiehiltä avun kysymistä kun ei ole aina saanut kauhean ystävällistä palvelua siitä laitoksesta.

Hyviä vointeja kaikille!
 
Nadele
Alkuperäinen kirjoittaja -Ama- ejk:
kyllähän erittäin mielelläni haluan äitiyspäivärahan mahdollisimman hyväksi (tuloni on nousut sen verran että haen rahaa edeltävänn 6kk palkan perusteella). Tietystä jään kotiin jos alkaa supisteleen tai tulee jotain vaivaa joka voisi vauvalle vaaraksi olla, sen hyvinvointia en riskeeraa.
Jos työsopimuksesi on vähintään 6kk:n mittainen, siis jatkuisi vielä äippälomalle jäämisen jälkeenkin, olen käsittänyt, että päiväraha voidaan laskea myös minimissään kuukauden tulojen perusteella. Tällöin ei tarvitse stressata saikulle/varhennetulle äitiyslomalle jäämistä rahanmenon pelossa.

Tämä on siis minun tulkintani kela-tekstistä, korjatkaa jos olen väärässä.

 
Katzu
Amallakin hyvät rakenneuä kuulumiset :)

Mä eilen soittelin Kelaan noitten paprujen takia ja sain tosi ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Laitoin sit eilen postiin ne palkanlaskijallemme, joka täyttää oman osuutensa ja sit lähettää ne kelaan. Kelasta kysäisin, että onko kuinka pitkä käsittelyaika. Tällä hetkellä vain noin viikko :)

Muuten täällä kaikki ok. Hieman sellainen olo, että saattaa olla flunssa iskemässä.

Niin meillä alkaa valmennus huhtikuussa, päivämääriä ei vielä sanonut. Kuusi perhettä yhteensä osallistuu. SItten olenkin jo lomalla :)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille

Katzu ja Nöpö 22+4
 
Pretty in Pink
Kelan jutuista!

Vein viikko sitten maanantaina paperit Kelaan. Soittivat sieltä tiistaina, että olin unohtanut rastin jostakin ruudusta ja halusi varmistaa tilanteen, että voisivat tehdä päätöksen! Että aika rivakkaa toimintaan. Kotiin ei ole tosin tullut mitään paperia asiasta, mutta eiköhän se kohta tupsahda. Jee...

Pitäisi käydä tilaamassa ne rattaat. Otetaan nyt kai sitten city crossit citykopalla ja emmaljungan turvaistuimella (hyvästi graco), kun istuimen saa suoraan ratastunkoon kiinni vauvan "matkarattaiksi". Tosi kätevää, että voi pakata kauppareissuille autoon vain rattaiden runko-osan ja kaukalo onkin jo valmiiksi autossa. Voi jättää kopan kotiin! Kiva puoli on myös se, että kopan, ratasosan ja kaukalon voi ostaa kaikki eri värisinä, niin tulee vaihtelua :) *siismaailmantärkeinasia*. Emmaljungan kaukalo oli myös mukavan siro ja kevyt kantaa. Miinuksena on tietysti se, että kaukalo on niin uusi juttu, ettei siitä löydy käyttäjien kokemuksia. Luovun nyt sitten niistä ceroxeista ja heittoaisan ihanuudesta, koska city crosseissa on niin hyvä jousitus ja ne on keveät työntää. Rattaiden autoon mahtumisella ei enää niin ole väliä, koska mun pikkuformula vaihdetaan farmariin...

Nyt on kyllä pakko kertoa yks juttu, joka toivottavasti liittyy näihin hormoonimuutoksiin. Oltiin mieheni kanssa lounaalla ja alettiin keskustella mun auton vaihtamisesta. Arvatkaa mitä? Mä aloin itkemään. Siis autosta luopumisen takia! Ei ole tervettä! *virn* Niin kuin olisi myymässä lemmikkiään...

Ja vielä lopuksi on pakko kysyä: onko teillä koskaan ruma ja lihava olo? Mulla on koko ajan sellainen inhottava tunne omassa vartalossani. Johtuu siitä, että olen syönyt reilummin, ja luulen että olen lihonnut. Ongelma voi kyllä täysin olla korvien välissä, mutta kun vaakakaan ei anna vastausta - mistä sitä tietää onko kyse vauva- vai huvikiloista. Muutekin mun tuuhea ja paksu tukka roikkuu pitkin päätä ja on ollut vaikeaa löytää kivoja äitiysvaatteita (siis värikkäitä eikä vaan mustaa ja harmaata) ja jotenkin kaikki tämä yhdessä = ikävä olotila. Tietenkin tämä kaikki on toissijaista, mutta vaikuttaa hiukan mielialaan.

Nyt jatkan kandityötäni. Onko täällä muita, joilla on opinnot kesken? Itse painiskelen suunnitelmien kanssa: tekisi mieli aloittaa syksyllä graduseminaarissa, mutta Helsingissä hyppääminen on hiukka hankalaa vauvan kanssa. Pystyisin kyllä lomalla jatkamaan erillisiä avoimen opintojanikin, jolloin saisi itse määrätä tahdin. Itseasiassa, taidankin ryysätä opintotoimistoon kyselemään. Moi!
 
Thelma82 ejk
Pretty in Pink, mulla on justiinsa tuollanen olo kun kuvailit. Eli sellanen ällöttävä, epäseksikäs, ruma ja lihava olo. Mulle on ahkerasta rasvauksesta huolimatta tullut raskausarpiakin ja kiloja n. 7kg tähän mennessä ja olo on kaikkee muuta kuin hehkeä. Vaatteita vaikee löytää pirtsakoita, vaan pidän niitä mitkä päälle menee. Tuntuu ettei tukkaa saa mitenkään ja kaikenkaikkiaan karsee olo. Huomenna meen kyllä shoppailee pirteemmän värisiä mammavaatteita, jos löytyy:)

Pientähän tuo karsee olo on verrattuna palkintoon, joten ei passaa valittaa, mutta silti oon törmännyt jo pitkään samaan olotilaan. No, ehkä ohimenevää:)

Kelan paperit kanssa postitettu palkanlaskijalle viime viikolla ja siltä laittavat sitte eteenpäin. Toivotaan, että vauhdilla:)

Hehkeää odotusta naiset!

Thelma82 ja Piipi 23+5
 
-Ama- ejk
Nadelelle:Kiitos vastauksesta. Luulen kyllä että Kela tulee mun kohdalla menemään sieltä missä on aita matalin eli millä ratkaisulla ne voi oikeutetusti maksaa mulle mahdollisimman vähän päivärahaa kun tulot on niin hyvät. Onneksi saan sentään 3 ekaa kuukautta työnantajan maksamaa palkkaa :)

Varsinaissti olo ei ole ruma, mutta mua ärsyttää tämä vatsan kasvu. Kun vatsa näyttää ihan kuin olisin vaan lihonut eikä ollenkaan vauvamahalta.

Ei olla ostettu muuten vauvalle vielä juuri mitään. Mun oli ihan pakko ostaa joulun jälkeen alemyyntien aikaan ei-alevaatteita kun oli niin suloisia. Kaikki isommat ostokset tehdään varmaan aikaisintaan huhtikuussa kun on nämä muuttokustannukset saatu hoidettua (eli uudet huonekalut mitä tarvii ostaa).

Onko kukaan muuten kysellyt Kelalta kuinka paljon 2007 äitiyspakkauksia on vielä jäljellä? Että saadaanko me kesäkuiset se vai uusi 2008 pakkaus? Kun tällä palstalla on povattu että se 2007 olisi niin suosittu että me voitaisiin olla juuri siinä rajalla että kumpi tulee.
 
Nadele
Pretty in Pink: Mulla on opinnot kesken, mutta ei kriittisesti. Lastentarhanopettajana olen valmis jo kandina, mutta minulla on maisteriopinnot kesken. Jatkan opintoja kaikessa rauhassa vauvan kanssa, ei mitään paineita.
 

Yhteistyössä