Kesäkuun 2008 odottajat

• Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Mörkö 22+0
Musta taas tuntuu, että tää raskaus on vaikuttanut ulkonäköön nimenomaan myönteisesti (paitsi tietysti katastrofipäivinä, jolloin mikään ei onnistu). Hiuksia ei tarvitsisi varmaan pestä enää ollenkaan kun eivät rasvoitu. Kerran viikossa olen huvikseni hiuksia pessyt >ennen raskautta pesin päivittäin. Lisäksi ei tarvitse ihmetellä makkaravatsaa kun se näyttääkin vain kivasti pyöreältä. Välillä tulee kyllä mietittyä sitä miltä näytän tämän raskauden jälkeen -eikä se mielikuva ole kovinkaan hehkeä...

Mulla on opinnäytetyö tekemättä. Se on yksi syy siihen, että aloitan äitiyslomani vähän aikaisemmin. Pidän sitten esikoista päiväkodissa ja pakerran työn kanssa. Täytyy pitää sormet ristissä ja toivoa, että olen hyvässä kunnossa raskauden loppuun asti...

Eilen ompelin tulokkaalle pinnasänkyyn katosta, tyynyliinoja+pussilakanoita ja pinnasuojusta. Tekisi jo mieli kyhätä sänky pystyyn, mutta on vissiin paras odottaa edes siihen että jään äitiyslomalle. Höh. Tein niistä nyt sitten varmuuden vuoksi vihreät, vaikka onkin tosi poikaolo...

Työt kutsuvat. Jatketaan!

-Ama- ejk
Mullakin on opinnot vielä kesken. Ei kyllä enää kun 5 päivää koulua ja sitten on kaikki paketissa. Lopputyö (tai meidän lopputyötä/gradua vastaava) on valmis. Enää nimiä hyväksymispapereihin pitää metsästää.

Tuntuu tosi hyvältä että sain opinnot loppuun ennen vauvan tuloa. Meillä kun yritystä sen verran kauan että olisi voinut vauva tulla jopa vuotta aiemmin.

Irina69
Tänään oli neuvola ja kaikki ok. Hyvät sydänäänet vauvalla ja itselläkin arvot ok, hg 118, joten ihan ok. Vaikkei ole noussut edellisestä käynnistä, niin pääasia on ettei laske. Aloitan tänään syömään Pretty In Pinkin kautta tilaamiani rautatabuja, katsotaan olisiko ne hieman hellempiä vatsalle kuin obsidan.

Kelan paprut saankin vasta seuraavalla neuvolakäynnillä (3.3), kun vielä muutamasta päivästä uupuu tuo tasan 22 viikkoa. Sokerirasitustesti varattiin reilun kuukauden päähän. Itse otin vielä puheeksi toksoplasmoosin ja sekin testattiin, luulisin että immuniteetti on olemassa, kun kissoja on ollut jo 33 vuotta perheessä, mutta ei vara venettä kaada.

Aika käy pitkäksi näin saikkarilla, mutta kipeän selän vuoksi ei oikein voi muuta tehdä, kuin maata ja lukea tai neuloa puolimakaavassa asennossa. Ompelu- ja siivoustyöt on pakko jättää myöhemmälle, kunnes selkä tästä hieman paranee. Jälleen kerran olen siis saanut ihmetellä miten surkeaa televisiotarjonta on päivisin, ei tuu muuta kuin uusintoja..

Olen kanssa kokenut raskauden ulkonnäöllisesti lähinnä myönteisenä, on niin ihana pukea mammavaatteet päälle ja esitellä mahaa, sen sijasta, että aiemmin on pitänyt peitellä makkaroita;) Kävin eilen myös kampaajalla ja se piristi kummasti mieltä, tosin selälle se ei tehnyt yhtään hyvää (säryt olivat illalla ihan järkyt). Mutta tukka hyvin, kaikki hyvin. Saa nähdä miten mieli muuttuu ulkonäön kanssa, kun vatsa kasvaa, nytkin alkaa olla jo sen verran kokoa, että yöllä kääntyessä kyljeltä toiselle herää ja kenkiä laittaessa ähisee, kuukauden parin päästä sitä voi tuntea itsensä hyllyväksi valaaksi..

Luulin, että vauva on rauhallinen, kun tunsin ekat liikkeet niin myöhään (parisen viikkoa sitten) ja alussa niitä tuntui niin harvakseen, mutta kyllä nyt on tahti muuttunut. Aamusta tuo on uninen, niin kuin äitinsäkin, mutta kun herää, niin alkaa mahdoton jumppaaminen, kun hetkeksikin istahdan. Ja illasta tietenkin myllää eniten. Yöllä en ole liikkeitä tuntenut, toisaalta särkylääkkeet vetää multa vintin niin pimeeksi, että en heräisi vaikka liikkuisi kuinka. Saa nähdä sitten loppuraskaudesta. Eipä näillä geeneillä kovin rauhallista lasta voi toivoakaan, kun kumpainenkin meistä isännän kanssa on suhteellisen vilkas ja sosiaalinen tapaus.

Jaaha, jos menis taas ihmetteleen television tarjontaa, selkä ei kestä pitkää istumista. Hyviä vointeja kaikille!

PS: Onko joku seurannut nelosen 'meille tuli vauva' -ohjelmaa? Mun mielestä se sopisi hyvin yläasteen seksuaalivalistukseen; jokainen joka näkee kaikki ne väsyneet vanhemmat ja riitelevät pariskunnat, muistaa varmasti käyttää seuraavalla kerralla ehkäisyä;)

Nadele
Ultrassa oli kaikki vallan mainiosti. Mitat vastasivat päivälleen laskettua aikaa, ja mitään erikoista ei ollut. Paitsi että nyt selvisi sekin, milloin tämä potkuautomaatti nukkuu: ultrassa! Ensin viuhtoi oikein reippaasti, mutta kun olisi pitänyt kääntyillä mittausta varten niin kaveri otti nokoset :)

Katzu
Voi harmi noita Irinan selkäkipuja. Ei varmaan ole kovin kiva olla.

Nadelella myös kivat ultrakuulumiset :) Pikkuinen ei halunnut olla siis erityisesti kuvauksen kohteena. Jos se vähän ujosteli :)

Mulla ollut kävelyllä inhottavaa vatsa vihlontaa. Ei mielestäni supisteli, mutta vatsaa vihloo. Kävelyvauhti on niin hiljainen etten enää hiljempaa pääse. Muuten vointi edelleen ihan ok.

Nyt vaan odottelen äippälaatikon saapumista :)

Hyvää ystävänpäivää kaikille

Irina69
No kipujen kanssa on vaan tultava toimeen, ei auta itku markkinoilla. Unodin eilen kertoa, että kun aiemmin ei ole lähtöpainoon tullut mitään lisäystä, niin nyt oli sitten kuukaudessa pamahtanut 2,7 kiloa lisää! Ja vauvakiloja ei varmaankaan ole kuin vajaan kilon verran, loput ihan vaan äipän herkuttelukiloja, on tullut nimittäin mutusteltua suklaata enemmän kuin laki sallii. Huh huh, nyt täytyy siirtyä taas kevyemmälle linjalle ja keksiä joku muu kevyempi lohturuoka suklaan tilalle.

Hyvää ystävänpäivää kaikille odottajille!

ylva
moi! kiintoisa aihe tuo ulkonäkö!;)
täällä toisaalta pyöreä masu ja kasvaneet rinnat saa olon tuntumaan tavallaan ihanalta, joskaan mitenkään seksikäs olo ei ole, muutenkin se puoli on aikalailla jäissä, tunnen vaan hellyyttä miestä kohtaan, vaikka esikoista odottaessani olin päinvastoin oikea seksipeto, tunsin itseni niin supernaaraaksi!;)
tunnen itseni rumaksi, siis ihan oikeasti, silmät on syvällä päässä, naama pöhöttyny, ryhtiä ei oikein muista ja siitä seuraa lössähtänyt olo. miehen mielestä olen kyllä ihana, ihme kyllä. esikoista odottaessakin otetut kuvat on niin kamalia, etten melkein tunnista itseäni niistä! en kuitenkaan ole kummemmin vielä surrut asiaa, mutta tiedän kyllä, että kevät tuo ilmoille taas voimakkaasti halun näyttää hyvältä ja hankkia uusia vaatteita yms. no, luotan siihen, että jo se että hankkii jotain kivaa ja laittaa itseään, pitää huolta terveydestä ja kauneudesta, putsailee ja rasvailee ja ehostaa, sekin jo lisää tunnetta omasta viehättävyydestä, vaikka lopputulos et objektiivisesti katsottuna mikään hehkein olisikaan..

lynn_e
Heipat täältäkin!

Ulkonäkökeskusteluja olette keskustelleet; mulla on ehkä sellainen joka toinen pvä hyvä fiilis-päivä. Joka toinen pvä ahdistaa tää maha, ja nää megatissit! Mulla olisi kamala into kuntoilla, pudottaa painoa, ostaa uusia ihania vaatteita yms. mutta eihh, ei nyt. Ja vielä kun tiedän miltä näytän ensi kesänä roikkuvan mahani kanssa niin se masentaa aika ajoin. Ehkä sitten seuraavana kesänä.

Ensi viikolla on neuvola, siitä aika pian on sitten lääkärineuvola tms.
En suostu käymään tämän paikkakunnan "kirjastalukija - lääkärillä niin neukkatäti lupasi etsiä minulle toisen lääkärin ja saan tietää ensi viikolla kenelle menen.

Tää meidän oma lääkäri on vielä joku 60v irstas mies joka ei ole osannut kertoa mm. kohtusyöpää, verenmyrkytystä jne. potilailleen, aina vain buranaa määrää jos on jotain. On sellainen yleislääkäri, aivan *aska!

Vauva on reipastunut kovin, potkii ja muksii pitkin päivää!
Ihanan tuntuistahan tuo on myllertäminen, tiedä koska saa seuraavan kerran kokea, saako koskaan, sitä ei tiedä joten täytyy nauttia kovin.

Lynn_e 24+6

Irina69
Terkkari soitti juuri, multa otettiin eilen toksoplasamoosi-testi ja hän kertoi ettei sitä ole nyt, mutta en myöskään ole sitä sairastanut. Olipa hyvä, että otin sen eilen käynnillä esille ja asia tsekattiin. Olen koko ajan ollut siinä uskossa, että tottahan toki ollen sen sairastanut, kun kissoja on ollut yli 33 vuotta ja kasvatusaikoinani pentueitakin oli toistakymmentä. Olen siis aika huoleton ollut, isäntä tosin on alkuraskaudesta asti vaihtanut kissanlaatikon ja käsihygieeniaan olen kiinnittänyt erityistä huomiota, mutta silti aikas varma olin ettei tuosta taudista ole sikiölle vaaraa, kun olen on sen jo sairastanut. Eipä siihen tosiaan kannata luottaa, että kun on koko ikänsä kissojen kanssa pelannut, niin tautiin on jo immuniteetti. Nyt tuo onneksi testataan loppuraskauden aikana ainakin vielä pari kertaa, jotta saadaan lääkitys päälle jos nyt satun sairastumaan raskauden aikana, on sitten vauvalle turvallisempaa.

Lilybelle
Hmm, pitäisiköhän minunkin toksoplasamoosi testauttaa. Meillä on kissa, mies tosin vaihtaa hiekkalaatikon, mutta ehkä olisi syytä testata.

Keho-keskusteluun vielä: Minulla on suhteellisen valas-olo ja niinhän se neuvolakäynti vahvistikin. Painoa tullut yhteensä 10 kiloa raskauden alusta, ja vielä olisi yli 15 viikkoa aikaa lihoa (nyt siis viikkoja 23+4) No, viime raskaudessa tosin painonnousu tyrehtyi lopussa, mutta tässä raskaudessa olen jo pari kiloa edellä viime kerran tahtia. Minkäs sitä ihminen tekee, kun makea maistuu.

Tykkään kyllä tuosta raskausmahasta, mutta olo on aika tuhti. Minulla positiivinen kehonkuva on sidoksissa lenkkeilyyn ja urheilemiseen. Tulee siis psykologisesti(kin) lössähtänyt olo, kun ei pääse kunnon juoksulenkeille... Ehkä tässä keväällä valon lisääntyessä jaksaisi taas liikkua enemmän.

Auvoisaa ystävänpäivää kaikille mammoille ja vaaveille!

Nadele
Ulkonäöstä.

Mulla on ulkonäön suhteen asiat aika kivasti. Rupsahdan aina talvella ja niin nytkin, mutta raskaudesta se ei johdu. En vaan talvella jaksa käydä kampaajalla, meikata jne.

Tykkään vauvamahasta ja yhdyn siihen, että on kiva kun ei tarvitse miettiä makkaroita vaan kaiken voi pistää vauvan piikkiin :) Rinnat ovat liiankin isot, mutta kun maha kasvaa myös, niin en näytä suhteettomalta.

Yleisesti ottaen näytän paremmalta kuin syksyllä, pahoinvointi vei juuri ne 8 kiloa, joista halusinkin eroon. Nyt on kiloja tullut takaisin kaksi, eli saldo on edelleen -6. Noissa kahdessa kilossa tuskin on edes juuri mitään syömällä hankittua, kun on sellainen olo, että tisseihin on tullut puoli kiloa kumpaankin ;)

Alkuraskauden finnit eivät enää vaivaa, ja hiuksetkin pysyvät aika hyvin rasvottumatta. Yksi kappale raskausarpia on tullut, mutta sekin on melko vaalea.

Pretty in Pink
Kommentteja yhteen sun toiseen...

Nadele: missä yliopistossa opiskelet? Jos saan kysyä... Ei tarvitse vastata jos haluat suojella anonyymiyttäsi :) Itse olen tehnyt opintoja Helsingissä myös soveltavan kasvatustieteen laitoksella. Mietin vaan, että ollaanko opiskeltu samassa puljussa.

Irina: Toivottavasti rauta tepsii! Itse aloitin tabut reilu viikko sitten ja toistaiseksi masu toimii kuten ennenkin. Ja älä huoli noista vähistä kiloista! Näillä viikoilla painonnousu on kovinta (oliko se nyt 17-24 tms.) Mulla kävi niin, ettei ekan kolmanneksen aikana tullut mitään ja sitten pamahti vajaa kolme kiloa. Sitten seuraavassa neuvolassa nousu oli taas hidastunut.Sulla on tosi hyvä tilanne, samoin Nadelella! No worries! Itse en viitsi mennä puntariin kotona, sitten neuvolassa taas...Toistaiseksi siis on tullut 4-5 kg.

Lilybelle: Mulla on kans lihoamisentunteet hyvin pitkälti korvien välissä: jos pysyn normaalissa liikuntarytmissä ja en syö makeaa, niin on hoikka olo. Heti kun syön yhden pullan tai jää liikunta väliin (kuten nyt kahtena peräkkäisenä päivinä käytännön esteiden takia) niin sitä tuntee itsensä kymmenen kiloa lihavemmaksi :)

Onneksi huomenna taas pääsee salille ja uimaan! Olen liikkunut normaalisti, mutta syönyt löysemmin. Sitä vaan ei jaksa nipottaa, kun leviää muutenkin. Toistaiseksi kuitenkin tuntuu, ettei ainakaan kasvoihin, käsivarsiin tai kylkiin ole tullut ylimääräistä. Se on kyllä totta, mitä monet onkin sanonut, että tuo vauva mukavasti "kovettaa" mahan sellaiseksi palluraksi ja suoristaa makkarat :)

Yks juttu mistä en tykkää on rintojen kasvu (mutta mies on tietysti innoissaan). Olen normaalisti A-kerholainen ja olen oppinut monta *jännittävää* asiaa naisen anatomiasta :D Ensinnäkin, rinnat ei kasva eteenpäin (kuten silikonirinnat) vaan ALASpäin. Ja kun maha taas kasvaa ylöspäin, niin rinnat mukavasti laahaa pitkin mahaa istuessa. Sekin on mulle uus kokemus, että rintaliiveilläkin on muitakin kuin ulkonäköön liittyviä tehtäviä, kuten tukeminen. Oppia ikä kaikki.

Kelajuttuja: Tiistaina oli tullut kotiin Kelan päätökset sekä äitiyspäivärahasta että äitiyspakkauksesta, ja kuulemma kahden viikon sisällä pitäisi olla paketti noudettavissa. Mulle tulee se 2007, mutta ehkä sen 2o08:kin voi saada jos pihtaa hakemusta.

Olin toissapäivänä ostoksilla ja löysin kivoja vaatteita!! Stockalla on ensinnäkin tarjouksessa sellaisia istuvia mustia stretch-housuja (olikohan mamalicious-merkkiset) hintaan 29 ja stocka-kortilla vähän päälle 20 euroa. Kivat on. Sitten löysin mangosta pari *mun väristä* (kylmät ja kirkuvat värit on mun juttu) toppia joiden päälle voin laittaa sellaisen musta reilu neulejutun. Siis vähä niin kuin hervoton pashmina, jossa on hihat, mutta jota ei laiteta edestä kiinni. Ja jotain muuta kivaa. Ja ensimmäistä kertaa moneen kuukauteen musta tuntuu, että mä näytän taas ihmiseltä. Sain jonkun piristysruiskeen ja olen taas innostunut meikkailemaan enemmän ja laittamaan hiuksia. Muutenkin mukavaa löytää istuvia ja vaatteita, kun tässä välissä oli vaatepulaa, ja olen kulkenut löysissä housuissa ja paidoissa -> näyttää siltä, että jokin muukin on kasvanut kuin vain maha.

Nyt lopettelen, Heijdå.

Mä katoin pari jaksoa sitä sarjaa, ja sitten en enää jaksanut. Oli sen verran masentavaa menoa ne jaksot, jotka näin... Tuota sarjaa voisi todella näyttää jossain teini-raskauksien-ehkäisy-kampanjassa...

Nadele
Pretty in Pink: Tampereella opiskelen, ei ole siis sama opinahjo.

Sain kelalta niitä pahoinvointiaikaisia sairauspäivärahoja ja asumislisää. Ajattelin juhlistaa niitä käymällä huomenna shoppailemassa. Pitäisi ostaa joku vähän siistimpi äitiysvaate, kun ylihuomenna pitäisi pitää yksi supervirallisen oloinen luento, ja kaikki mun mammakuteet on hankittu päiväkotia ajatellen. Onpahan hyvä syy ostaa jotain vähän vähemmän käytännöllistä :)

Pretty in Pink
Alkuperäinen kirjoittaja Nadele:
Pretty in Pink: Tampereella opiskelen, ei ole siis sama opinahjo.

Sain kelalta niitä pahoinvointiaikaisia sairauspäivärahoja ja asumislisää. Ajattelin juhlistaa niitä käymällä huomenna shoppailemassa. Pitäisi ostaa joku vähän siistimpi äitiysvaate, kun ylihuomenna pitäisi pitää yksi supervirallisen oloinen luento, ja kaikki mun mammakuteet on hankittu päiväkotia ajatellen. Onpahan hyvä syy ostaa jotain vähän vähemmän käytännöllistä :)

Joo, osta jotain kivaa! Nautitaan nyt tästä raskausajasta täysin rinnoin ja tyhin kukkaroin *virn*. Eipä tarvi sitten vauva-arjessa surra, että odotti niin kovasti vauvan syntymää ettei nauttinut itse odotuksesta ollenkaan...

MinttuO ejk
Heipä hei!

Tänään rv 24+0 ja aamupahoinvointi on löytänyt minut uudelleen. Ihan järkyttävää kuvotusta heti kun nousee ylös ja kun erehtyy syömään niin se vaan jatkuu...mutta pakko syödä...=/

Muuten ei uutta taivaan alla. Sain eilen kaverilta niitä viime vuoden äitiyspakkauksen vaatteita ja ihania ovat. Lempparit ovat ne valko/vihreä raidallinen body ja vihreät puolipotkarit! Muutenkin minusta olivat ihanan värisiä vaatteita. Sain siis pelkkät vaatteet. En toppahaalaria (se vielä käytössä kaverilla) enkä makuupussia. Niitä meillä on jo kaksi. Otin itse siis sen rahan. Kaksi pakkausta jo varastossa joten en tarvinnut niitä tarvikkeita. Ihanaa niitä pieniä vaatteita on hiplata...=D

Nyt jatkamaa aamujuttuja!

Irina69
Pretty in Pink: Syön nyt noita lähettämiäsi rautatabuja ja ainakin toistaiseksi maha on tuntunut ihmeen hyvältä, ihan erilaiselta kuin obsidanin kanssa.

MinttuO: Toivottavasti pahoinvoinnit helpottaa, ei ole kivaa:( Itsellä tulee kuvotusta aina ruokailun jälkeen, jos olen syönyt lämmintä ruokaa, pitää varmaan vähentää pikkuhiljaa annoskokoa ja sen sijaan syödä useammin.

Sain ylipuhuttua isännän tänään kierrätyskeskukseen ennen sen töihin menoa ja löysin sieltä hoitopöydän 25 eurolla. Hyvä tukeva lipasto 4:llä laatikolla ja irroitettava hoitotaso. Vähän uutta maalia pintaan ja avot. Maalaan sen värilliseksi (nyt valkoinen), kunhan tuo sukupuoli nyt ensin varmistuisi vielä siellä 4D:ssä. Tuleepahan erilainen kuin muilla ja halvalla. Ajattelin muutenkin käyttää vauvan huoneessa aika kirkkaita värejä musta-valkoisen rinnalla, joten hoitopöytä saattaa hyvinkin maalaantua jopa kirkkaanpunaiseksi:) Ensin ajattelin ostaa hoitopöydän uutena, mutta kun kerran tämä sopivasti osui tielle, niin säästyypähän nekin rahat sitten johonkin muuhun tärkeään hankintaan.

Hyvää viikonloppua!

Irina ja "Mirjami" 21+6

Katzu
Nostetaanpas meitä ylöspäin, melkein oltiin jo kolmannella sivulla!!!!

Viikonloppu taas takana ja uusi viikko edessä :)

Mulla alkoi viikonloppuna ilmeisesti liitoskivut. Joudun kävelemään vähän hassusti sen takia. Muuten kaikki ok.

Katzu ja Nöpö 23+3

MinttuO ejk
Hiljentynyt kovasti tämä ketju...ja peiliin voi käydä kyllä itsekin katsomassa.

En vain ole jaksanut joka pv käydä koneella. Mitään kummempaa ei kuulukkaan. Ryyni potkii kovasti ja liikkeitä tuntuu tosi hyvin. Väsymys ajoittain vaivaa ja suuri epäitoivo...miten tästä ikinä selviää täysijärkisenä...(kotiäitinä olosta) mutta...eipä se muukaan auta.

MinttuO ja ryyni rv 24+3

Nadele
Meille tuli hyviä ja huonoja uutisia neuvolalääkäristä, jossa kävin supistelujen takia. Hyvät uutiset ovat, että vauva voi hienosti ja kohdunsuu on kunnossa. Huono uutinen taas on se, että jouduin viikon sairaslomalle, ja lääkäri oli ihan siinä ja siinä, että laittaako kaksi viikkoa. Pitää kuulemma käydä hakemassa lisää saikkua, jos ei supistelu lopu levolla. Ei _yhtään_ huvittaisi olla sairaslomalla kun ei ole sairas, ja kun juuri pääsi aloittamaan uudessa työpaikassa :(. Mutta minkäs teet, vauvan hyvinvointi menee tietysti kaiken muun edelle. Nyt vasta 21+2, joten ei tosiaan ole oikea hetki alkaa synnyttää.

Irina69
Eipä tännekään ihmeitä kuuluu, pikkuinen on ilmeisesti vaihtanut paikkaa, viikonloppuna jo huolestuin kun ei potkuja tuntunut, sitten rauhoituin itsekin oikein tunnustelemaan ja kyllähän tuo potkii, mutta ihan eri paikkaan kuin ennen (monottaa suoraan alapäätä kohden).

Kävin tänään töissä kokeilemassa josko selkä kestäisi istumista, eipä tuo kestä:( Sairaslomaa nyt kuun loppuun asti, katsotaan sitten miten tuo selkä toipuu vai toipuuko ollenkaan ennen synnytystä. No, täytyy vain huilia ja elää selän ja vauvan ehdoilla, töitä ehtii kyllä paiskia sitten myöhemminkin.

Irina ja Mirjami 22+2

Thelma82 ejk
Huomenta!
Hiljasta on ollut, mut peiliin voi tosiaan katsoa täälläkin;)

Tsemppiä Nadele saikulle ja toivotaan että supparit rauhoittuu ja vauva pysyy matkassa vielä piiiiiiitkäääään.bd bd

Irinalle taas parantumiset selän kanssa!

Mulla on vähän sama tilanne Irina kun sulla noitten potkujen kanssa. Viikonloppuna jotenkin tuntui heikommin ja eri kohdissa ja vähän säikähdin, mutta on tainnut vauveli muuttaa asentoa. Potkii kanssa alaspäin ja sitten ns. selkäänpäin, joten tuntuu ihan eriltä ja heikommin kun aiemmin. En tie pitäskö huolestua. Tyyppi kyllä iltasin möyrii ja kyljellä tuntuu hyvinki välillä liikkeitä. Näin päivisin on rauhallisempaa ja tuntuu vaan vähän välillä. Kait sen välillä sitten nukkuukin;)

Onko tietoa missä vaiheessa noita potkuja pitää alkaa oikee seuraileen? Neuvolassa sanottiin nyt, että riittää tässä vaiheessa kun muistaa et vauva potkinut päivän aikana.

Thelma82 rv 24+5

Iines2
Hei kaikille,

On aika vaisua ollut tämä omakin kirjoittelu...Nyt mennään rv 24 ja eilen alkoi hienoinen huimaus. Näköjään jatkuu tänään. Mitähän tämä nyt sitten on. Ja aavistuksen verran on paha olo. Töissä piäis silti jaksaa. Yökkis.
Hyviä vointeja muille!

Yhteistyössä