Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Pretty in Pink
Tuotemerkki on Skandinaviassa Nutriway, muualla maailmassa Nutrilte (www.nutrilite.com). Oon kaupan rekisteröitynyt jäsen ja tilaan niitä netin kautta. Oli muistaakseni (toiv. muistan oikein) n. 15e/100 tablettia. Tuotetta saa käyttää 90 pv ja jos ei tykkää niin palauttaessaan saa rahat takaisin. Mun kautta niitä periaatteessa saa jos ei tunne ketään muuta, mutta sitten pitää asioda sähköpostilla kun tää ei varmaan oo mikään kauppapaikka :)
 
angsteri
Onnittelut Pretty in Pinkille ultrasta!! Meilläkin oli tänään ja kaikki oli onneksi hyvin!! Kaveri on aika unelias, vai pitäisikö sanoa, että Doris on unelias ja aika rauhallinen. Tyttöä siis veikkasivat edelleen. Kun näin on kaksi sanonut, niin eiköhän se "Doris" ole. Tänään oltiin jo vaateostoksilla ja löysinkin ihan mieluisia tyttöjen vaatteita.

Onnea huomiseen ultraan menijöille!
 
Alessia
Mulla on vielä viikko ultraan, plääh... Tosin perhevalmennuksen eka tapaaminen on ylihuomenna. Onko joku muu jo ollut?

Eilen illalla sängyssä maatessani luulin tuntevani vatsassa jotain elämää. Ihan kuin olisi tullut oikein kunnon potku ja muutenkin vaan tuntui, että vaikka makasin paikallani, niin JOSSAIN liikkui... Vielä olen kovin epävarma noista tuntemuksista, mutta oli se silti aika koskettava hetki!
 
Nadele
Meidän täytyy jännätä ultraa vielä kaksi viikkoa :/
Piste on potkiskellut minua päivittäin, ja eilen tömäytti masua kuulostellutta isäänsä suoraan korvaan, eli eivät ne liikkeet pelkkää mielikuvitusta ole :)

Piste 18+2
 
-Ama- ejk
Mulla on ultraan vielä viikko. Liikkeita tunnen mielestäni päivittäin sillointällöin. Maha-asukin isän laittaessa käden vatsan päälle ei mitään liikettä enää tunnu. Tosin ei se jaksa sitä kättä siinä pitää kun hetken ja toteaa sitten että ei sieltä vielä mitään tunnu. Istukka on takaseinässä joten eipä ole sekään etupuolelle osuvia potkuja vaimentamassa.

Me ei tiedetä halutaanko me tietää sukupuolta. Ne on kuitenkin aina vaan veikkauksia. Erään tutun ultrassa varmaksi pojaksi nähty vauva osottautuikin tytöksi syntyessään. Tämähän harhakuva ultralaitteen ruutuun saattaa syntyä kun tyttövauvojen häpyhuulet saattavat olla hyvinkin turvoksissa ja siihen kun osuu vaikka pätkä napanuoraa sopivasti niiden väliin niin sehän näyttää ihan kuin olisi poikien vehkeet.

Tietenkään en halua nyt mustamaalata niiden odottajien sukupuoliveikkauksia mitä ovat saaneet, mutta haluaisin ystävällisessä mielessä muistuttaa että satavarma ei voi olla kun kromosomitutkimusten jälkeen.

-Ama- 19+2
 
Irina69
No niin, rakenneultra oli heti aamusta ja kaikki näytti olevan hyvin, vauva on 3 päivää vanhempi aivan kuten edellisessäkin ultrassa, joten alan laskemaan sen mukaan. Pikkuinen liikkui edelliseen käyntiin verrattuna niin vähän ettei tuosta sukupuolesta voi sanoa mitään varmaa. Kätilö totesi jo alussa ettei hän arvaile mitään, mutta hän yrittää saada vauvan siihen asentoon, että itse nähdään. Ainakaan jalkovälissä ei näkynyt mitään selkeitä killuttimia, joten isäntä hymyili kun hangon keksi, vielä ei hänen tyttöhaaveitaan ole tuhottu.

En oikein tiedä odotellaanko synnytykseen asti vai käydäänkö vielä yksityisellä yrittämässä sukupuolen varmistusta parin viikon sisällä. Rahaahan sinä menee ikäänkuin hukkaan, mutta toisaalta olis niin ihana päästä ostelemaan "oikean" värisiä vaatteita ja muita tarvikkeita, kaipa me kuitenkin mennään vielä yksityiselle. Osaako kukaan neuvoa hyvää yksityistä täältä pääkaupunkiseudulta (hki, vantaa, espoo -akselilta)?

Sukupuolesta viis, oli aivan ihana nähdä pikkuinen ja varmistua, että kaikki on ok. Olen välillä aivan pöhkönä huolesta, kun kuvittelen kaikenlaista pahaa tapahtuvaksi. On vaan välillä niin vaikea uskoa, että olen raskaana, kun jo uskoin etten koskaan tätä onnea koe. Kai se kuuluu suomalaiseen mentaliteettiin, jos kaikki menee liian hyvin, sitä väkisinkin odottaa jotain pahaa tapahtuvaksi.

Pretty in Pink: Voisin kokeilla noita sun kautta saatavia rautatabletteja purkillisen, laitatko meiliä: sissi06 at gmail.com.

Hyviä vointeja kaikille ja malttia ultraamattomille, äkkiä se aika kuluu:)

Irina69 + Mirjami 19+3

 
Lilybelle
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Tosi hienoa kuulla, että kaikki on hyvin. Minäkin odotin ultraa malttamattomana, mutta nyt tässä on vielä pidempi odotus siihen, että vauvan näkee seuraavan kerran eli ehkä vasta synnytyksessä. Tuntuu minusta aika pitkältä ajalta vielä kesään, kun katselee ulos ja lunta on maassa...

Minun tekisi jo mieli tuoda vauvansänky alas ja alkaa pestä varastossa olleita vaatteita, mutta ehkä maltan vielä jonkun aikaa. Sitten äitiyslomalla sitä ehtii pitkästyä moneen otteeseen. ..:)
 
angsteri
Onnittelut Irinalle ultrasta ja mahdollisesta prinsessasta!

Onko kukaan menossa 4d-ultraan? Me mennään helmikuun lopussa. Siellä sen sukupuolen pitäisi ainakin tulla 99%:si. Sitten mulla on vielä sairaalassa pari ultraa, kun edustan sitä vähemmistöä, kenellä on taipumusta saada veritulppa. No, onpa geenistä edes se hyöty, että pääsee näkemään nyyttinsä kohdussa hieman useammin.
 
Irina69
Kiitos angsteri, toivottavasti siellä tosiaan on pikku-prinsessa, mulle tosin kelpaa poikakin, mutta kun tuo isäntä niin sitä tyttöä toivoo:)

Laitoin sitten tuumasta toimeen ja varasin Femedasta 4D-ultran 4:n viikon päähän. Luulin, että nuo ovat paljon kalliimpia, hinnaksi tulee 160,95, kun kelakorvaus otetaan päältä pois ja tuo sisältää jo DVD:n. Tavallaan tuo raha tietenkin menee hukkaan, mutta toisaalta kyllä tuolla paremmin pystytään vielä tarkistamaan nuo rakenteelliset viatkin. Lisäksi voidaan viedä dvd näytille isännän vanhemmille, kun pääsiäisenä sinne mennään, asuvat sen verran kaukana etteivät nyt oikein pääse muuten osallistumaan tähän raskauteen.
 
Nadele
Jaksatteko työssäkäyvät porskuttaa pelkillä yöunilla, vai tarvitsetteko päikkärit lisäksi?

Mulla oli eilen ensimmäinen työpäivä (sain siis töitä äitiysloman alkuun asti, jee!) ja vaikka se olikin monestakin itsestäni riippumattomasta syystä aivan kaoottinen ja todella raskas, niin kyllä hirvittää. Nukuin nimittäin aivan kuolleena kahdet päikkärit töiden jälkeen, ja sekin jälkeen yöunta riitti vielä 11 tuntia.
Perjantaina työt alkavat vasta ihan virallisesti, joten tässä on nyt kolme päivää aikaa kauhistella. Onko mulla mitään muuta elämää työn ja nukkumisen lisäksi?
 
Irina69
Kyllä tässä on yritetty pelkillä yöunilla pärjätä, olen niin huono nukkumaan päikkäreitä. Illat tosin olen välillä aikas zombie, kun on ollut kiireinen työpäivä, enkä muista koska olisin jaksanut ilta-elokuvan katsoa loppuun asti, aina tulee uni kesken kaiken. Yöuniksi ei oikein tahdo enää riittää edes 9 tuntia, joten saatan nukkua 10 tuntia yhtä soittoa, viikonloppuisin enemmänkin. Tiedä sitten onko tää kaikki väsymys pelkän raskauden aiheuttamaa, kyllähän tuo talven pimeyskin vaikuttaa.
 
Thelma82 ejk
Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja tsempit vielä ultraa odottaville:)

Pretty in Pink: meillä oli ultrassa selkee pallukka vauvan jalkovälissä ja siitä veikattiin poikaa. Mutta niinkun Ama kirjotti; nehän on kuitenkin vaan veikkauksia ja saattaa se tyttökin olla. Mut ky silti vähän poikavaatteita ostelin;) Ei sillä sukupuolella mitään väliä ole, helpottaa vaan hankintoja. Mut ei tosiaan koskaan voi olla 100% varma ja kai järkevin silti hankkia neutraaleja vaatteita jotka menee molemmille.

Onnea Nadele työpaikasta! Ite oon toimistotyössä, missä ei kun istuta 7,5h/pv joten ei oo ainakaan vielä rasittanut:) Tsempit jaksamiseen!

Thelma82 rv 21+5
 
lynn_e
Meidän pojalla näkyi kivekset ihan selvästi ultrassa ja pippelinkin kätilö näytti ruudulta, joten ei ollut epäilystäkään. Olisin itsekin huomannut varmaankin, ainakin kivekset.

 
Lilybelle
Irina, nyt alkoi minuakin tuo 4D ultra himottaa, jos ei kuitenkaan tuon kalliimpi. Varsinkin, jos saa kerran DVD:n mukaan tuohon hintaan. Olisi se varmaan lapsestakin hienoa pystyä katsomaan miltä on kohdussa näyttänyt. Täytyy laittaa harkintaan...Ei se raha minusta sen enempää hukkaan mene kuin missään muussakaan hankinnassa. Minäkään en tiedä tuleeko meille tämän jälkeen enää lapsia, joten voisi ottaa kaiken hauskuuden irti tästä kierroksesta.

Päiväunista vielä: minä olen raskauden alusta lähtien simahdellut sohvalle lähes päivittäin, kun esikoinen katsoo lastenohjelmia tms. Ekassa raskaudessa en osannut ottaa nokosia, mutta silloin toisaalta saatoin nukkua ysiin asti arkisinkin, kun on liukuva työaika. Nyt on pakko herätä aikaisemmin, että saa lapsen ajoissa päiväkotiin.
 
Irina69
Joo, voihan sen rahan huonomminkin käyttää. Ja tosiaan dvd säilyy muistona ja sitä on kiva myöhemmin lapselle näyttää. Meillä tämä lapsi on ensimmäinen ja hyvin todennäköisesti viimeinen, joten jos sitä nyt sitten tulee "tuhlattua" niin pistetään se siihen riemun piikkiin, että yleensäkin olen raskaana:)
 
angsteri
Täällä pärjäillään ihan yöunilla. Viikolle 12 asti jouduin ottaan päiväunia, mutta nyt yöunet riittävät. Ja energiaakin riittää tällä hetkellä, mutta katsotaan nyt kuinka kauan.

Muuten, kertoiko teillä kätilö mielellään sukupuolen? Meillä oli tällä toisellakin kertaa nihkeää. Me kysyttiin ihan lopuksi, että saako kysyä näkyykö siellä "Toivo vai Lahja"? Kätilö vilkaisi ja sanoi, ettei ala arvailemaan, kun ei näy täysin selvästi. Naurahti sitten, että säilyypä jännitys loppuun asti. Mä sitten tartuin siihen ja sanoin ystävällisesti, että me kyllä halutaan tietää ja että mennään kyllä varmaan sitten yksityiselle. Painotettiin, että keskenmenon kokeena, meille on terveys luonnollisesti kaikista tärkein, mutta halutaan kuitenkin tietää kumpi sieltä tulee. Sitten hän katsoi uudestaan ja sanoi, että hän kertoo, jos ei ole vastuussa siitä mitä sanoo. Me sanottiin, että ei tietenkään. Tiedämme ettei se ole ultrassa 100-varma. Sitten hän veikkasi tyttöä. Onneksi hän kertoi, muuten olisi asia jäänyt vaivaamaan.
 
MinttuO ejk
Onnea ultranäkymistä!!

Mä olen "joutunut" nukkumaan päikkärit melkein päivittäin. Olen kyllä kotiäitinä joten se on aina välillä mahdollistakin. Ed. raskaudessa olin koulussa/työharjoitteluissa ja pahoinvointi jatkui tuonne 17. raskausviikolle asti ja laihduin 5kg. Väitän että pahoinvoinnin kesto johtui juuri tuosta valtavasta väsymyksestä joka piinasi...olin kyllä tosi väsynyt aina kun kotiuduin päivän touhuista. Nyt pahoinvointi helpotti paljon aikaisemmin ja painoa ei lähtenyt yhtään. Ja olen kyllä levännytkin aina kun on siihen ollut mahdollisuus.

Neuvola olisi perjantaina aamulla ja saan kelan paperit. Sitten pitääkin miettiä...äitiyspakkaus vai raha?? kas siinä pulma....=)

MinttuO ja ryyni rv 21+4
 
Katzu
Terveiset ultrasta. Kaikki oli hyvin ja Nöpö aukoi mm. suutaan ja vilkutteli. Yhdessä kohdassa tunsin pientä hipsutusta ja samalla hetkellä näkyi ruudulla kuinka kädellä minua kutitteli. Istukka on etuseinämässä. Painoarvio oli 376g ja sukupuoli jäi arvoitukseksi. Kätilö ei edes kysynyt halutaanko tietää enkä itsekään kysynyt.

Muillakin ollut hyviä uutisia :)
 
vieläkö yksi
Ultrassa käin....vilkas ol asukki masussa :)
Ei meinannu kätilö saada mittoja ku toine ei halunnu paikoillee pysyy.
Uskaltauduin kysyy sukupuolen ja niin kätilö otti kuvakulmaa sellasesta kohti että sain selvää ja myös sano oman mielipiteesä.
Eihä se oo ihan 100%tieto ja pidän sen vain itelläin ku mies ei halunnut tietää.
Yksin ku käin ultras nii pystyin kysymään...nyt vaa pien suun supussa enkä ees vihjaa miehelle tietäväni ;)
Kaikki ol muutenkin ok...mikä tärkeintä!

Huome aamul neuvola.

AadaOlavi 20+4
 
Alessia
Eikö kukaan muu ole osallistunut perhevalmennukseen?

Meillä meni eka kerta ja saihan siellä uutta tietoa, mutta ei mitään mullistavaa. Olen viime aikoina lukenut paljon vanhoja Vauva-lehtiä ja yhden kasvatusaiheisen kirjan (Curling-vanhemmat ja lapsityrannit - suosittelen!), joten tietoa alkaa olla jo kasassa muutenkin. En ennestään tiedä vauvoista juuri mitään, joten tieto on kyllä tarpeen - millään maalaisjärjellä ei tässä perheessä kasvatus onnistuisi!
 
Irina69
Täytyy kysyä noita perhevalmennuksen aikoja seuraavalla neuvolakäynnillä 17.2., silloin saan jo paperit Kelaakin varten, joten sen jälkeen alkaisi valmennuskin olemaan ajankohtaista. Ja valmennus on kyllä tuikitarpeellista meille molemmille, sillä kummallakaan ei ole juurikaan kokemusta vauvoista, ei omista eikä vieraista. Välillä oikein hirvittää millainen tumpelo sitä tulee olemaan ensi alkuun, mutta kokeneemmat ovat lohduttavasti sanoneet, että kyllä se luonto opettaa ja äidinvaistot sanoo miten pitää toimia.

Itse asiassa lähdin tänne kirjoittelemaan, kun äskettäin sohvalla maatessa tunsin ihan selkeitä hipaisuja vatsassa, ihan kuin ilmakupla rivistö olisi hipaissut vatsaa. Oli niin hämärän tuntuisia liikkeitä ettei näitä enää voi laittaa rautatabuista johtuvien mahaväänteiden piikkiin, vaan uskon että ne oli ihka ensimmäiset tuntemani vauvan liikkeet. Olen ihan liikuttunut, eilen näin vauvan pitkästä aikaa ja tänään tunsin ensimmäistä kertaa, kyllä vaan elämä voi olla ihanaa!

Hyviä öitä kaikille, niin äideille kuin maha-asukeillekin:)
 
lynn_e
Itse jätetään perhevalmennukset väliin tällä kertaa...
Olen jo oppinut mielestäni tuota tyttöä hoitamaan :)
Mutta synnärille pitää päästä tutustumaan kun on uusi paikkakunta.

 
Katzu
Huomenta

Meillä ei ole ollut neuvolassa vielä mitään puhetta valmennuksesta. Harvoin siellä käydään vielä näillä viikoilla. Miksi teillä alkoi se näin aikaisin???

Minä ainakin osallistun ja mies tulee sitten jos ei satu olemaan just silloin töissä.
 
Lilybelle
Me käytiin esikoista odottaessani perhevalmennuksessa ja se oli muistaakseni joskus lähempänä synnytystä, mutta tämähän riippuu paikkakunnistakin. Perhevalmennuksesta en saanut juuri mitään irti, mutta synnytysvalmennus oli ihan yleissivistävää. Tosiasiassa kaikki lastenhoidon temput piti sitten opetella käytännön tilanteissa.

Ihania liikekuulumisia Irinalla ja muillakin ultrat menivät hyvin! Minä olin viime yönä vatsataudin/ruokamyrkytyksen kourissa. Täällä sitä silti istutaan töissä. Piti vain tulla nopeasti käymään, mutta jämähdin tänne ja olo on onneksi hyvä. Pitäydyn tosin omassa työhuoneessa karanteenissa, jotta en tartuta ketään...
 
Pretty in Pink
Hyvä me! :) Kaikilla on hyviä kuulumisia ultrasta ja muualla. Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja voi olla että saan alkaa popsimaan tyroksiinia kilpirauhasongelmiin. Pitää kyllä vielä soitella jollekin "oikealle" lääkärille, koska mun arvot on samanlaiset kuin AINA ennemminkin, juuri ja juuri normaalin viiterajoissa, eikä niissä sinänsä mitään muutosta ole entiseen.

Painoa on nyt tullu neuvolan puntarin mukaan neljä kiloa :/ *auts*, mutta kohtuurajoissahan se on. Vauva-kirjassa sanottiinkin että painonnousu on nopeinta 17-24 vkolla, toivotaan että se pitää paikkansa.Sf-mitta oli komeat 22 cm, eli söpösti pikkusen yläkäyrän yläpuolella. Mä oon kyllä ihmetellytkin sitä, kuinka aikaisin mä oon ensisynnyttäjäksi alkanut käyttämään äitiyshousuja. Mietin jo, että onko se tarve vain korvien välissä, mutta näköjään mun masu on pompannut pihalle aikaisin. Tuo mun sf-mitta kuuluisi oppaan mukaan olla vasta joskus vajaan kuukauden päästä...Mutta, ihmiset on yksilöitä! Mulla ei ole mikään metriselkä, että ei se vauva voi sisäänkään piilottautua. :)

Se lneuvolan lääkäri oli muuten melko epämiellyttävä tapaus. Tiedätte sen jutun, kun joskus jotkut henkilöt vaan puistattaa... Olen aina käynyt naisgynellä, joten mulle oli pieni järkytys siinä ovella kun tajusin, että siellä on joku vanha ukko. Luulin vissiin että kaikki gynet on naisia :D Yritin sitten poistua ruumiista toimenpiteen ajaksi...

Sukupuoliasiaan: Aluksi mietittiin, ettei välttämättä haluta tietää sukupuolta, mutta nyt kun saatiin tuollainen puolinainen arvaus, niin arvaa himottaako se 3D. Täällä Etelä-Pohjanmaalla niitä on vaan aika hintsusti, siis en tiedä onko missään. Helsinkiin tulee taas helmikuussa reissattua, mutta olisi tylsää kokea niin hieno juttu yksin, kun mies ei pääse mukaan...Mulle muuten pukkas ihan käsittämätön nimistressi: mikään ei tunnu hyvältä ja lapsen isällä on taas liiankin selkeät mielipiteet. Nimen miettimistä suositellaan (monessa paikassa) harrastettavaksi ennen syntymää, kun syntymän jälkeen on muutakin tekemistä...Mutta jotenkin mulla on sellainen mutu-tuntuma, että nimi olis helpompi antaa sitten kun näkee miltä se oma pikkuinen näyttää...

Irina 69,kiitos osoitteesta, lähettelen sulle sähköpostia! Ja onnea ekoista liikkeistä: ei niistä erehdy, on ne vaan niin erilaisia :)

Nyt mä oon kirjoittanut ihan *sikana*. Eli lopetan. Pakko kuitenkin myöntää, että MULLA on alkeellinen riippuvuus tätä palstaa kohtaan! Ja minä kun olen tavannut katsoa tälläistä vähän nenänvartta pitkin :)
 

Yhteistyössä