Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Pretty in Pink
No nyt se on iskenyt, hankintabuumi siis. Olen hommannut läjän vaatteita :) Aika paljon valkoista, luonnonvalkoista ja beessiä, että vaatteita pystyy yhdistelemään sujuvasti keskenään. Sitten ihan muutamat tyttö/poikavaatteet, sellaiset "kotiuttamiskuteet".

Yritin ottaa maltilla, ts. hankkia oikein edullisia pikkuvaateita 50-62, kun käyttöaika on niin lyhyt, mutta jotenkin tuli sellainen olo, että ihan pikkuiselle sen laadun pitäisi olla tosi hyvä, että on miellyttävä iholla... Kun sitten näin joitakin halpisketjujen vaatteita niin ne oli monet sen näköisiä, niin kuin joku olisi nukkunut ne päällä :/ Esim. Hennesillä on tosi ihania monet vähän isomman vauvan vaatteet, mutta just se body/potkariosasto oli ainakin meillä päin tosi niukka ja laatu vähän sitä ja tätä.

Sitä ei sitten auttanut muuta kuin marssia muutamaan vähän tyyrimpään liikkeeseen... Ja yllättävää kyllä, niistä saattoi löytää tosi edullisia bodyja yms, vaatteita oikein sellaisesta paksusta ja pehmeästä puuvillasta ja hinta oli paikasta riippuen 6-13 euroa. Vielä kun oli alennusmyyntejä jäljellä, sain pari tosi herkullista ja laadukasta asukokonaisuutta puoleen hintaan, jolloin hinnaksi ei jäänyt enää paljoakaan.

Mulla on ihan muutama 50-senttinen body ja yhdet luomupuuvillaiset puolipotkarit ja katson sitten vasta lähempänä syntymää vähän kokoarvioidenkin mukaan, että paljonko niitä pitää olla. Potkuhousu/haalariosasto mulla on kokonaan vielä hankkimatta, mutta hommaan niitä sitten rakenneultran jälkeen jos sais tietoa sukupuolesta. Ja kun kauppoihin on tullut kesävaatteita...

Lisäksi on tullut ostettua jo jotain kalustetta/sitteriä, kun on osunut kohdalle joku kiva juttu, tai ollaan saatu tosi hyvään hintaan jotain sellaista, mikä on jo etukäteen päätetty ostaa. (Taustaksi vaan, että meillä ei ole lähisuvussa vauvatavaraa vapaalla jalalla, eli ei periaatteessa saada mitään käytettyä tuttavilta.)

Mitäs te muut olette hankkineet ja mitä olette hankkimassa? Erityisesti te muut ensisynnyttäjät? Ja joilla jo lapsia on, niin kertokaa mitkä ovat olleet teille ne luovuttamattomat hankinnat?
 
Lilybelle
Meillä neuvolassa kaikki hyvin, paino oli noussut peräti 800 gr viikossa. Ja minä kun olen yrittänyt joulun jälkeen liikkua paljon ja vähentää herkkuja. No, ehkä meikäläiselle on tullut lihaskudosta, joka painaa rasvakerrosta enemmän :) Toivossa on hyvä elää. Vauva meillä kanssa vilkastunut viime viikonlopusta. Eilen saunan jälkeen tuntui kunnon muksauksia ja muljahduksia.

Minttu, minua kiinnostaisi myös äitiysjooga. Teen istumatyötä, joten tekisi tosi hyvää hartioille ja selälle. Olen käynyt satunnaisesti normijoogassa ennen raskautta ja sitä oli kiva treenailla kotonakin.
 
Pretty in Pink
Angsteri: Sulla oli vähän öykkäri-ultraaja! Ootko käynyt joka kerta samassa paikassa/lääkärillä, kun olet ollut yksityisellä?

Minttu: Jooga sinänsä ei oikein innosta, mutta pilateksessa olis kuulemma tosi hyviä harjoituksia syville lihaksille, en tosin tiedä missä sitä voisi kokeilla. Olen aina ollut tälläinen omatoimiliikkuja, enkä oikein osaa mennä kuntosaliryhmiin.

Lilybelle: Onkohan meidän vauvat innokaita saunojia, kun mullakin alkoi tänään uimahallin saunassa tuntua oikein kunnon melskausta :) Meidän pitää seurata tilannetta sitten syntymän jälkeen :)

Niin ja kaikille synnttäneille/ja sukupuolen tietoon saaneille: Onko teillä ollut edellisissä tai nykyisissä raskauksissa ollut aavistusta sukupuolesta. En ole ennen tajunnut näitä tyttö/poikaolo-juttuja, mutta toissapäivänä havahduin siihen, että vauvaa ajatellessani olen aina ajattelut tyttövauvaa, vaikka en ole sitä tiedostanut. Miten nämä olot on pitäneet paikkansa? En muista, onko asista puhuttu, Lynne ehkä on maininnut jotain...
 
Pretty in Pink
Angsteri: Sulla oli vähän öykkäri-ultraaja! Ootko käynyt joka kerta samassa paikassa/lääkärillä, kun olet ollut yksityisellä?

Minttu: Jooga sinänsä ei oikein innosta, mutta pilateksessa olis kuulemma tosi hyviä harjoituksia syville lihaksille, en tosin tiedä missä sitä voisi kokeilla. Olen aina ollut tälläinen omatoimiliikkuja, enkä oikein osaa mennä kuntosaliryhmiin.

Lilybelle: Onkohan meidän vauvat innokaita saunojia, kun mullakin alkoi tänään uimahallin saunassa tuntua oikein kunnon melskausta :) Meidän pitää seurata tilannetta sitten syntymän jälkeen :)

Niin ja kaikille synnttäneille/ja sukupuolen tietoon saaneille: Onko teillä ollut edellisissä tai nykyisissä raskauksissa ollut aavistusta sukupuolesta. En ole ennen tajunnut näitä tyttö/poikaolo-juttuja, mutta toissapäivänä havahduin siihen, että vauvaa ajatellessani olen aina ajattelut tyttövauvaa, vaikka en ole sitä tiedostanut. Miten nämä olot on pitäneet paikkansa? En muista, onko asista puhuttu, Lynne ehkä on maininnut jotain...
 
Nadele
Pretty in Pink: Me ei olla hankittu vielä mitään, mutta jouluna pidettiin siskon kanssa "saaliinjako" niistä vauvanvaatteista ja -lakanoista ym., mitä äiti on säästänyt meidän lapsuudesta. Äiti tuo ne sitten keväämmällä tänne. Saadaan tädiltä meidän suvussa kiertänyt pinnasänky (kiva ajatella, että itsekin on siinä nukkunut!) ja sukulaisilta ja tutuilta ainakin jotain vaatteita.

Vaunuja innostuin eilen katselemaan ihan urakalla ja se valinta tuleekin olemaan isompi homma. Tällä hetkellä eniten tuntuisivat kiinnostavan Ora Jovi- ja Brio- vaunut. Osaako joku erotella näiden hyviä ja huonoja puolia? Yhdistelmät oltaisiin siis ostamassa ja hintaa ollaan ajateltu, että alle 500€.
 
Irina69
Hyviä kuulumisia tännekin. Tänään oli neuvola ja voimakkaat sydänäänet kuuluivat (153 lyöntiä/min) eli vauva on hengissä ja liikuskeli vilkkaasti, vaikken liikkeitä vielä tunnekaan. Kaikki arvot oli ok, paitsi hg, lisärautaa sitten vaan peliin. Paino ei ole vieläkään noussut yhtään, on pyörinyt samassa koko raskauden ajan. Toivottavasti ei kauheasti nousekkaan vaan käyttöön tulisivat nämä nyt päällä olevat ylikilot, laiharille kun olin ryhtymässä juuri kun raskaus alkoi.

Häpyliitoskipu vaivaa yhä edelleen, neuvolassa meinasivat ettei se tästä ainakaan parane loppua kohden, mutta jotenkin tuohon kipuunkin vaan tottuu ja oppii välttelemään sellaisia liikkeitä ja asentoja, jotka kipua pahentavat. Ja onhan se palkinto kaiken kivun arvoinen!

Töissä on ollut ihan pirullisen kiire, onneksi huomenna on vapaa päivä, pitäisiköhän munkin lähteä katsastamaan alen lopuista jotain kivaa vauvalle ja miksei itsellekin:)

Hyviä vointeja kaikille!

Irina ja "Mirjami" 17+2
 
Katzu
Tervehdys tännekin

Noista hankinnoista. Vaunut on varattu, pinnasänky saatiin tuttavapariskunnalta, sänkyyn tilasin reunapehmusteen ja samaan sarjaan pussilakanan ja tyynyliinan. Sit olen jokusen neutraalin sävyisen vaatteen ostanut. Aikaisemminkin sain yhdeltä kaverilta kivan kokoisen kasan vaatteita. Joten tilanne aika hyvä sillä puolella. Niin ja turvakaukalo saatu veljen perheeltä. + lelujakin vauvalle jo ihan kivasti. Eli aika hyvällä mallilla ollaan.

Joutuu kyllä hillitsemään ettei nyt ihan vielä ala niitä vaatteita pesemään!!!!

Niin ja vaunut on emmaljungan edge duot.

Mukavaa viikonloppua kaikille

Katzu ja nöpö 19+0
 
Mörkö 18+2
Hankinnoista: Meillä ihan ehdoton hankinta oli kantoliina ja -reppu. Niiden kanssa oli tosi kätevä käydä ostoksilla tai puuhailla kotihommia. Lapsen sai myös heti rauhoittumaan liinassa. Heti kotiintulopäivänä laitoin miehen myös ostamaan rintapumpun -ilman en olisi selvinnyt. Turha hankinta oli imetystyyny (onneksi saatiin lahjana). Sitä me ei tarvittu ollenkaan. Juu ja tosi tarpeellisia on myös kunnolliset myssyt. Niitä olen hankkinut muutaman jo valmiiksi kun menivät edellisen jäljiltä vähän ankean näköisiksi.

Tyttö/poika: Ensimmäistä odottaessa pidin itsestään selvänä, että tyttö on tulossa (kuten tulikin). Ystäviä/tuttavia kuulostellessa huomasin kuitenkin, että nuo fiilikset on aika paljon riippuvaisia omista kokemuksista -itse olen esikoinen... Vielä en ole toista odottaessa huomannut odottavani tyttöä tai poikaa. Lähinnä mietin niin, että ihme jos ei tule poika kun kaikki ystävät ja sukulaiset tekevät pelkkiä tyttöjä.
 
MinttuO ejk
Puoliväli saavutettu täällä! Tänään rv 20+0 =)

Pahoinvointi vaivaa vähän aamuisin. Pitää heti syödä jotain kun nousee ylös (mikään ei maistu) ja olo kyllä helpottaa. Muuten ei kummempia. Liitoskivut ovat olleet läsnä jo pitkään ja alkoivat uudelleen viime viikolla kun olin kipeänä ja makasin suurimman osan ajasta. Nyt ne ei vaivaa koko aikaa mutta tuo kyljellään makaaminen on kyllä myrkkyä. Onneksi vielä voi nukkua selälläänkin.

Olen miettinyt tuota kesävauvan pukemisongelmaa...kun ed lapset syntyneet talvella. Pitääkö olla paljon lyhyt hihaisia ja kesäisiä vaatteita vai meneekö nuo edellisten pitkähihaiset ja puolipotkarit...tätä täällä mietin ja mietin. Ajattelin tehdä itse jotain vaatteita uudelle tulokkaalle kun on kivoja trikoita tuolla jemmassa. Nyt pitää vaan päättää että minkälaista. Lyhyttä vai pidempää...ehkäpä molempia?! =) Yllättävää miten hankalalta tuntuu tuo (näin etukäteen) kesävauvan pukeminen kun on kaksi talvilasta...=)

Nyt ei muuta. Rauhallinen viikonloppu tulossa kun esikko on kuumeessa. =(

 
Katzu
Nostetaanpas meidät takaisin ekalla sivulle

Täällä ei mitään sen kummempaa. Tämä päivä menee aika lunkisti,eilen olikin ohjelmaa riittämiin.

Lumi ei näytä ainakaan meidän suunnalla edelleenkään maassa pysyvän.Loskaa joka puolella.

Mukavaa sunnuntaita kaikille
 
angsteri
Ajattelin tervehtiä teitä taas muutaman päivän jälkeen.

Edelleen oli ihana lukea, että teillä on kaikki hyvin!! Ja hankintojakin on tullut tehtyä. Mäkin ostin pari hametta ja muutamia tytön potkareita ja housuja. Jos rakenneultrassa muuttuu sukupuoli, niin sitten muuttuu. Ainahan noi voi antaa lahjaksi tai jättää toiselle lapselle.

Täällä on siis kaikki hyvin. Nuki potkii ja näyttää voivan hyvin. Pask...lääkäristäkin ollaan jo henkisesti selvitty. En tule menemään hänelle enää ikinä. Pretty in Pink, en ollut käynyt hänellä kuin kerran ennen tätä. Mun omalle gynelle on vaikea saada aikoja lyhyehköllä varoitusajalla. Harmi, hän oli nimittäin luvannut kertoa mulle sukupuolen :(.

Nyt täytyy mennä saunaan. Voikaa hyvin ja olkaahan positiivisilla mielillä!

Angsteri ja Nuki 19+0.
 
Mörkö 18+5
Kesävauvalle: Varmaan riippuu aika paljon kesästä minkälaista vaatetta vauvalle tarvitsee. Meillä ei likalla ollut ekana kesänä kun suunnilleen vaippa päällä kun oli niin lämmintä. Lisäksi pidettiin vauvaa tietysti vedottomassa paikassa. Jos sattuu viileämpi kesä, niin varmasti on pitkähihaiset tarpeen -ja raekuuron sattuessa lämpöhaalari päälle :D

Ensi viikolla toinen ultra!!!
 
Iines 2
Huomenta kaikille!
Tänään on raskaus puolessa välissä! Olo on hyvä. Vauvan liikeet aika hentoja, kovasti odottelen sitä ensimmäistä mojovaa potkua. Eilen mies tunsi jotain "muljahduksia" vatsan päältä.

Kesävauvasta ei täälläkään kokemusta, mutta varmaan tulee hankittua sekä pitkä- että lyhythihaisia bodyja, potkuhousuja jne. kaikkea muuta paitsi villapukuja ja toppahaalareita. Mutta ne hankinnat yritän malttaa tehdä vasta äippälomalla. Vielä kun saisi päätettyä, että kysyäkö ultrassa sukupuoli vai ei...Sitten osaisi ostaa "oikean väristä".
 
Pretty in Pink
Täällä voidaan hyvin. Pikku-kaverin liikkeet tuntuvat edelleen päivittäin, välillä kuulostelemattakin. Hmph. On muuten aika omituinen tunne kun yks päivä tuntui seisoma-asennossa kun potkut tähtäytyi tuonne kaikkein pyhimpään :) Yrittää vissiin potkia reittiä selväksi :D Pysyis nyt kyydissä vaan.

Lauantaina tuli 20 täyteen ja tästä päivästä vielä viikko rakenneultraan. Sitten olis taas yksi merkkipaalu saavutettu. Aatelkaa, kun mennään kuukausi eteenpäin, niin vauvojen kehitys on jo siinä vaiheessa, että voisivat selviytyä ennenaikaisesta syntymästä. Nyt sitä vasta oikein tajuaakin koko keskosasian, että se ei ole ihan pikkujuttu, josta tulee vain sellainen kiva pikkuruinen suloinen minivauva.

Ja vaatteista: vois lastenvaateteollisuuden tuotoksista päätellä, että KAIKKI tietää lapsen sukupuolen etukäteen. Kaikki on punaista tai sinistä. Pitää nähdä kova vaiva, että löytää kaikkea yleiskivaa ja kuitenkin neutraalia (ja sitten vielä laadukasta).
 
Pretty in Pink
Olen muuten miettinyt, että mitäs jos hankkisikin ihan ensimmäiseksi ulkoiluasuksi sellaisen fleece-pussin, joka on yläosasta niin kuin haalari ja alaosa on sellainen umpeen omeltu pussi. Haaroissa sitten on vaan aukko turvaistuimen vyölle. Näin tutulla sellaisen pussukan ja oli kiva. Mietin että siinä pussissa on vähän enemmän vaihtelunvaraa vauvan koon suhteen, kun potkuhousumallissa lahkeita ei pysty käärimään. Hihkukaa jos on kokemusta.
 
Nadele
Alkuperäinen kirjoittaja Pretty in Pink:
Ja vaatteista: vois lastenvaateteollisuuden tuotoksista päätellä, että KAIKKI tietää lapsen sukupuolen etukäteen. Kaikki on punaista tai sinistä.
Ainakin Lindexillä on aivan ihania retrovaatteita vauvoille, ja ihan unisexiä. Oli pakko ostaa yksi 56-senttinen potkupuku vaikka en vielä haluakaan alkaa ostella, kun se vaan oli liian söpö jätettäväksi kauppaan.

Piste tänään 17+2. Mahdollisesti tunsin liikkeet yhtenä päivänä viime viikolla, mutta hiljaista on ollut. Potkunyrkkeilyä odotellessa :)

 
Iines 2
Pretty in Pink:

Lauantaina tuli 20 täyteen ja tästä päivästä vielä viikko rakenneultraan. Sitten olis taas yksi merkkipaalu saavutettu. Aatelkaa, kun mennään kuukausi eteenpäin, niin vauvojen kehitys on jo siinä vaiheessa, että voisivat selviytyä ennenaikaisesta syntymästä. Nyt sitä vasta oikein tajuaakin koko keskosasian, että se ei ole ihan pikkujuttu, josta tulee vain sellainen kiva pikkuruinen suloinen minivauva.



Niinpä! Ihan samoja mietteitä täällä! Keskosasiaa on tullut nyt funtsittua taas ihan eri näkökulmasta. ja ajtelkaa, vasta oli syksy, jolloin tänne hyvin varovasti listauduttiin ja nyt ollaan kaikki puolen välin hujakoilla! Ihan kuin nyt esim. syyskuun odottajat, jotka ovat thneet oman listansa. Nopeasti se aika tosian menee....Ainakin taaksepäin katsottuna :) Vielä kun saisi saman vauhdin tuonne kesäkuuhun ;-)
 
MinttuO ejk
Nostan meitä...

Tänne ei ihmeempää...olotila on tosi kiva mahan kokoon nähden. Minusta tuo pallo on jo valtava...vaikka kyllähän noita viikkojakin on jo kertynyt...kuin huomaamatta. Tosiaankin vasta sain plussantikkuun ja sitten piti jännittää kaikkea mahdollista...no nyt jo rennommin mielin. =)

Hyvin olen vielä jaksanut lasten kanssa touhuta. Lattialla en pysty kauaa olemaan (istua, yms.) menee tuosta edestä tuo häpyliitos niin kipeäksi. Helpointa istua ihan penkillä tai sängyllä...tietty haittaa tuota lasten kanssa touhuamista mutta nyt mennään mahan ja olotilan ehdoilla. =)

Mutta nyt pitääpi lähteä ulkoilemaan kun keli on niin kiva.

MinttuO ja ryyni rv 20+4
 
Irina69
Täälläkin kaikki hyvin, lukuunottamatta tuota jatkuvaa häpyliitoskipua (johon kylläkin alkaa tottua) ja uhkaavaa flunssaa. Sunnuntaina niiskuttelin ja aivastelin, eilen oli parempi olo ja taas tänään olen niiskutellut, ei kai oikein osaa päättää tuo flunssa, että tullakko vai ei. Jos multa kysytään, niin ei tarvi tulla.

Samaa mieltä Pretty in Pinkin kanssa eli aika vähän löytyy neutraalin värisiä vauvanvaatteita, melkein kaikki on selkeästi joko tytöille tai pojille. Eihän mikään toki kiellä pukemasta työlle poikien vaatteita tai päinvastoin, mutta jos nyt haluaa ihan neutraaleja vaatteita, niin aika vähissä valikoimat on. Perjantaina kävin ostoksilla ja käteen tarttui lähinnä valkoista ja beigeä + yks ihana musta pääkallo potkari. Ostin muutaman pitkähihaisen bodyn ja parit puolipotkarit ja myssyjä. Haalin vähän erikokoisia alkaen koosta 56, arvelluttaa, että kannattaako sen pienempää ostaa, jos ei tule käyttöä. Ehkä odottelen äippälomalle asti ja ostan sitten jotain, jos syntymäpaino arvioidaan kovin pieneksi.

Jostain luin, että täytyy olla tosi helteinen sää, jotta vastasyntyneen kanssa voi käyttää lyhythihaisia bodeja, joten ajattelin satsata enempi noihin pitkähihaisiin ja ostaa sitten vain muutaman lyhythihaisen näin alkuun. Saahan niitä sitten lisää, jos tulee mahdottoman helteinen kesä. Iltaisin nyt kuitenkin on viileämpää, oli millainen intiaanikesä hyvänsä.

Kesän lämmittäviksi vaatteiksi ajattelin neuloa jotain puuvillaista, lämmittää muttei hiosta, eikä kylmemmillä säillä ihan ohut villakaan kyllä varmasti ole liikaa. Saa nähdä mitä kaikkea tulee neulottua, kunhan tuo sukupuoli on selvä, nyt olen neulonut ihan neutraalia (vaaleanruskeaa ja luonnonvalkoista) ensi talvea varten.
 
Lilybelle
Heippa, tänään oli toinen ultra ja siellä kaikki hyvin. Vauva veteli sikeitä, vaikka yritettiin moneen kertaan hötkyttää hereille. Tulee siis ihan isäänsä :) Minullakin on vielä vatsan kanssa suhtellisen mukava olo, ja sietääkin olla. Vauvan painoksi arvioitiin nyt 325 grammaa, joten varmaan tulee kolmisen kiloa lisää painoa. Onneksi suurin painonlisäys tulee matkaan vasta raskauden oppuvaiheessa, luonto on kehityksen hyvin suunnitellut...

Meillä ei ole tarvetta vauvanvaatteille, sillä niitä on kaapit täynnä. Varmasti tulee silti jotain ostettua kun la tulee lähemmäksi. En varmaankaan ihan pikkuisia vaatteita osta (alle 60 cm), kun viimeksi niitä ehti käyttää vain pari viikkoa, poika oli niin pitkä jo syntyessään. En ihmettele, jos tästäkin vauvasta tulee pitkä, kun mies on niin pitkä ja minäkin keskipituinen.
 
Pretty in Pink
Onnea Lilybelle ultrakuulumisista. Kysyittekö sukupuolta ja jos kysyitte, niin kerrottiinko teille mitään. Mä en ole vieläkään päättänyt haluanko tietää.

Meilläkin vaavi koisi koko np-ultran, joten toivon totisesi, että kaveri olis hereillä rakenneultrassa. Olisi tosi kiva nähdä millaiset liikkeet aiheuttaa tietynlaisia tuntemuksia. Nimittäin eilen oli ensimmäinen ilta, kun en meinannut saada unta pikkukaverin ryskäämisen takia. Olisin maksanut melko paljon siitä ilosta, että olisin nähnyt mitä ihmettä se kaveri puuhastelee: Tuntuu niinkuin olisi kohdun paikalla joku pesulinko :D Alkoi kyllä vähän jännittämään, että kuinka paljon nämä liikkeet vielä voimistuukaan...

Ja sitten vaatehöpinää. Luin jostain, että vauvalla saisi olla päällä vaatetta aina yksi kerros enemmän kuin itse tarvii. Siksi olen ajatellut, että ehkä lyhythihaiset bodyt eivät ole välttämättömiä ellei nyt sitten tule ihan intiaanikesä. Jos tuo yhden ekstrakerroksen sääntö pitää paikkansa, niin vauvalle lyhythihainen silloin kun itse ei pysty olla muuta kuin alasti - haahaa, olenpa hauska.

Olen muuten miettinyt sellaista, että miten pienen vauvan kanssa pärjää kesällä, kun meillä ei ole kummassakaan autossa ilmastointia. Autot on kohtuu uusia, mutta ne on molemmat ostettu käytettynä ja on aikoinaan tullut tehtyä kompromissi tuossa ilmastointiasiassa. Niin ja molemmat autot ovat mustia ja niihin on silloin tällöin tukehtua. Ikkunaahan saa tietysti aina auki, mutta onko se vetokaan hirveän hyvä ihan pienelle.

 
lynn_e 21+4
Onnea kaikille hyvistä kuulumisista!

Minulla on neuvola torstaina.
Olen kotona mittaillut käskystä sokereita mutta alhaiset ovat arvot!
Ei siis ole pelkoa raskausajan diabeteksestä, hyvä niin, en uskonutkaan!

Kamala sisustusinto on päällä, oma talo kun valmistuu ensi kesänä.
Jotenkin haluaa kaiken valmiiksi ennen vauvaa, voi olla että sitten on kiireistä!
 
Leenu1
Heipä hei!
En ole päässyt pitkään aikaan kurkkailemaan teidän kuulumisia, kun on ollut vähän surua perheessä. Isäni sairastui ja viimeiset pari kuukautta on mennyt asioita jarjestellessa.

Tänään käytiin rakenneultrassa (rv. 18+1) ja kaikki oli aivan mainiosti. Tosi aktiivinen vauva on, se vain pyöri ja pakeni ultraa!! Sukupuolikin saatiin tietaa, meidan poju saa pikkusiskon! Pojunkin kanssa saatiin tietaa sukupuoli samoihin aikoihin ja oli kiva alkaa kutsumaan vauvaa ihan silla oikealla nimella. En ole koskaan oikein ymmartanyt suomalaisten nimisalailua ristiaisiin asti. Tosin meilla ei ristiaisia ollutkaan, kun ei kirkkoon kuuluta.
Nyt siis vain mahan kasvattelua tiedossa!!
 
Mörkö 19
Huomenta,

Tänne kuuluu melkein pelkkää hyvää. Ipanan liikkeet olen jo onnistunut tuntemaan mahan ulkopuolella -mies ei kuitenkaan niitä vielä pongannut (ei jaksa minuuttia kauempaa tunnustella kun päättelee heti ettei lapsi ole ilmeisesti hereillä...). Esikoiselle ollaan yritetty kertoa tulevasta vauvasta ja siitä, ettei äidin vatsan päällä voi normaalisti pomppia (AUTS!). Ei taida esikoinen vielä kuitenkaan ymmärtää mistä on kyse. Taitaa kuvitella, että on joku lelu tulossa.

Nivelet vaivaavat edelleen. Jalan takia olen joutunut melkein joka päivä linkkaamaan ja eilen lähti käsikin paikoiltaan. En voinut kun nauraa tälle avuttomalle tilanteelleni. Kesään mennessä on varmaan kaikki raajat "irti". Ei voi kun ajatella (ja toivoa) että tämä tosiaan on väliaikaista.

Vauvan vaatteista vielä: Koskeekohan tuo "yksi vaatekerta enemmän"-ohje ihan vastasyntyneitä? Itse olen kuullut, että vauvalle pitää pukea päälle saman verran kuin itselle. Ja ulkoillessa vauva on monesti vaunuissa makaamassa eikä siellä vedä samalla tavalla, joten vaunut on aika lämmin paikka kesällä. Meidän esikoinen oli/on aina niin kuumissaan, että hikoaa melkein joka vaatteessa vuoden ympäri -pukeminen tuottaa siis päänvaivaa vieläkin...
 

Yhteistyössä