Irina69
Noista lääkkeistä vielä. Mulla todettiin viime keväänä ruusufinni ja se parantuikin hetkeksi hyvin lääkityksellä. Nyt en ole lääkkeitä ottanut, enkä käyttänyt hoitovoidetta, kun ei niitä suositella raskaana. Iho on kuitenkin taas mennyt aika pahaan kuntoon, joten jotain oli keksittävä. Hoitovoiteen selosteessa luki ettei kannata käyttää ennen keskustelua lääkärin kanssa, kun raskausajan haitoista ei ole kokemuksia. Terveydenhoitaja neuvolassa ei myöskään osannut sanoa mitään, mutta antoi puhelinumeron HUS:n teratologiseen tietopalveluun ja sieltä osasivat kertoa heti ettei voiteen vaikuttavasta ainesosasta ole mitään haittaa sikiölle. Eli jos ei ole tietoa lääkkeen vaikutuksista, niin kannattaa soittaa sinne, apeteekissakin varmasti tietävät, mutta pakkausselosteet ei kyllä välttämättä ole aina ajantasalla. Yhdellä puhelinsoitolla asia selviää tosi vaivattomasti. En viitsi numeroa tähän laittaa, jos se katsotaan mainostamiseksi (?), mutta numerotiedustelustahan toi löytyy ja on kaikkien käytettävissä, soittoaika on arkisin 9-11.
Liikkeitä ei ole tuntunut vieläkään, mutta ekoja supisteluja tuntui eilen illalla ihan selvästi. Täytyy vielä malttaa odottaa noita vauvan potkuja vähän aikaa, kun huomenna tulee täyteen vasta tasan 16 vkoa. Seuraava ultrakin on vasta 29.1., joten nyt vain odotellaan ja toivotaan, että kaikki on ja menee jatkossakin hyvin.
Mä olen kanssa huomannut pientä kiristelyä tai aristusta alavatsassa palattuani töihin lomien jälkeen. Mulla toi tosin ilmenee, kun nousen pitkän istumisen jälkeen seisomaan, eikä istuessa. No, parasta tottua outoihin tuntemuksiin, käsittääkseni niitä vain tulee lisää raskauden edistyessä.
Auts, tästäkin viestistä tuli taas varsinainen essee, mä en vaan ole ikinä oppinut kirjoittamaan lyhyesti ja ytimekkäästi.. Siitä huolimatta, hyviä vointeja kaikille!
Liikkeitä ei ole tuntunut vieläkään, mutta ekoja supisteluja tuntui eilen illalla ihan selvästi. Täytyy vielä malttaa odottaa noita vauvan potkuja vähän aikaa, kun huomenna tulee täyteen vasta tasan 16 vkoa. Seuraava ultrakin on vasta 29.1., joten nyt vain odotellaan ja toivotaan, että kaikki on ja menee jatkossakin hyvin.
Mä olen kanssa huomannut pientä kiristelyä tai aristusta alavatsassa palattuani töihin lomien jälkeen. Mulla toi tosin ilmenee, kun nousen pitkän istumisen jälkeen seisomaan, eikä istuessa. No, parasta tottua outoihin tuntemuksiin, käsittääkseni niitä vain tulee lisää raskauden edistyessä.
Auts, tästäkin viestistä tuli taas varsinainen essee, mä en vaan ole ikinä oppinut kirjoittamaan lyhyesti ja ytimekkäästi.. Siitä huolimatta, hyviä vointeja kaikille!