Rosalinda:Meillä tuo vajaa 3vee on ollut tosi mustis.Mie oon ollu pojan kanssa hänen syntymästä saakka kotona tän 3vuotta ja aina saatavilla ja nyt en olekkaan "aina saatavilla" niin poika reagoi aika voimakkaasti.Ei maistu ruoka ja saa hirveitä raivareita
.
Synnytys:Miulla oli päivällä 13.6 neuvola jossa vauvan sydänäänet oli aivan järkyn kuulosia joten täti laitto miut samantien päivystykseen saikulle.Saikulla olin käyrässä toista tuntia ja sitten lääkäri tutki miut ja ronkki kohdunsuun 3cm auki.Miulla vielä kohdunsuu jotenkin oudosti takana joten kaivo oikein hampaat irvessä(mies sano...) sitä.Noh,meijän piti sitten ootella 2 tuntia saikulla jotta jos supparit alkaa vaan eipä alkanu joten meijät kotiutettiin.Justiinsa ku käytiin kuopus hoidosta ja heittäydyin kotisoffalle pötskölleen niin alko mojovat supistukset ja eikun saikulle takasin...
Yheksän maissa illalla oltiin takasin sairaalassa(olin auki 5cm),vetelin ilokaasua tuskissani ja sain kohdunkaulan puudutteen vaan ei auttanut...Noh,spinaali-puudute vei sitten kyllä kaikki kivut mennessään ,mutta enhän mie sitä vaatinut vaan mies
.
Tai siis mies sano siinä,kun kärvistelin jotta otat vaan rohkeesti,kun aina on ollut ihan hirveetä kärvistelyä kuulemma...
Lapsvedet meni sitten iteksiään ja sain rueta ponnistelemaan yhentoista maissa.Vähän väliä vauvan sydänäänet hävis ja toinen kätilö tuli jo mahan päältä ehtimään.Se anturi oli vaan päässyt irti väuvan päästä(onneks...).
No siiis ponnistelin siinä enkä ollut käyny pissillä,kun viimeks puol kasilta joten pissin yli litran (kätilön mukaan) ponnistaessa=),kätilö-parka väisteli suihkua minkä kerkes...
Tyttö jäi jotenkin jumiin ihan loppuvaiheessa joten tää toinen kätilö tuli painamaan mahasta samalla ,kun mie ponnistin niin kovasti jotta mulle tuli olkapäitä myöten verenpurkaumia.
Lopulta neiti pullahti mualimaan,mutta oli siinä hätäpäissään imassu sitten lapsvettä röörit täyteen.
Rohis ihan hirveesti ja tää kätilö kysyi meiltä"-pitäskö kutsua lastenlääkäri"?-no ehottomasti,juu...
Imivät limaa hirveesti ja oli jo hilkulla jotta saako tyttö nenämahaletkun jos ei pysty syömään,mutta seuraavana yönä oli puklannut ison ruskean limaklöntin ja rohina hävisi siihen...
Mietin vaan jotta tekiköhän hätäkakat pinteessa ja vetäs ne henkeensä,eipä kukaan valaissut miulle asiaa.
Osastolla 3c oli just salmonella-epidemia jotenka aika riisuttu versio oli edellisiin käynteihin verrattuna...
Henkilökunta oli töykeetä eikä auttaneet ensisynnyttäjiä edes vaipanvaihdossa"-aamuvuorolainen auttaa".Tyyli oli se jotta muut äidit joutu hoitamaan toisten vauvaa sillä aikaa,jos äiti halus käydä suihkussa tai vessassa?!
Jäi noiden ensisynnyttäjien puolesta pa**anmaku suuhun!!!Ei mitään tukea saati apua.tylysti kommenttia vaan jotta kysykää uudelleensynnyttäjä-äideiltä:ashamed:
Eilen tuli sitten 130e lasku 4:stä hoitopäivästä,huoh.
Noh jupinat sikseen.
Neiti heräs illalla 10 aikaan seurustelemaan kaheks tuntia,katella mollotti vaan isoilla silmillään.Yöt nukkuu suht hyvin ,kun miun viekussa on,helppo tyrkätä tissi suuhun.
Paljon jaksuja kaikille ja hyvää Jussia!
Tsirpukka ja neitonen 9vrk