Kesäkuiset mammat 2011

Meijän poika sai nimekseen eilen Lauri Juhani =) kivat oli juhlat vaikka aika hiostava keli oli eilen ... nyt onneksi sade raikastanu ilmaa =) Täällä nukutaan ja syyään ja kakitaan ja pissataan =D että normaalia vauva arkia Ei oo isot siskotkaan mustiksia =) Palataan taas juttuloiseen =)
 
Onnittelut Gladioguksen ja Nannaliinan pojille hienoista nimistä. :flower: Meillä on nimi edelleen päättämättä... Tai no toka ja kolmas on päätetty, mut etunimelle on edelleen kaksi vaihtoehtoa. :)

Käytiin tänään Nöksyn kanssa 1 kk neuvolassa. Poika on kovasti kasvanut. Pituutta on jo 57,6 cm ja painoa 5260 grammaa. Vatsakipuja ja ilmavaivoja meillä on nyt pojalla ollut kovasti. Illat on aika itkuisia. Lisäksi välillä päiväunet on vaan pätkiä. Ja hereillä ollessaan ei poika suostu olemaan kuin sylissä. Että aika lailla sitova toi poika on. Mutta niin ihana. :heart:

Leenuliinukka ja Nöksy melkein 1 kk
 
Onnea nimen saanneille :)
Meillä on ristiäiset 14pvä.

Oltiin viime viikolla neuvolassa ja tytteli painoi 4730g ja oli 55,4cm pitkä. Ensi viikolla 2kk neuvola.
Itellä on verenpaine noussu pilviin ja nyt sitä tarkkaillaan. sairaalasta kun lähdin se oli ihan normaali ja nyt alapaine 95..

Leenuliinukka meillä samoin, että tyttö hereillä ollessa on vaan sylissä. ei viihdy yksinään kun ihan pienen hetken. Kovasti hymyilee ja juttelee.

jaahas taitavat tytöt herätä, palaillaan :)
 
Voi Ninatus,toivottavasti paineet laskee normaaliin lukemiin!

Meidän Aapeli oli eilen 2kk neuvolassa ja hyvin kasvaa rintamaidolla vaikka iltaisin on maito tiukassa ja pumppaan ja imetän hulluna. Mitat oli 59cm ja 5800g :)
Hyvin on tyytyväinen tapaus nykyään,mahavaivat on historiaa,yöt nukkuu tyytyväisenä kahdella syötöllä ja nukahtaa heti uudelleen. Eka vauva kun antaa äidinkin nukkua kunnolla:)

Nanna
 
Ihan kuin omasta vauva-arjesta nuo teidän jutut,vieläkin muistan, vaikka esikoisen syntymästä kohta 3 v aikaa!

Otettiinkohan Griffskiltä tikit pois liian aikaisin? Kuulosti ikävältä, mutta onneksi paranemaan päin! =) Mullakävi sama homma umpparihaavan kanssa :|

Mulla vielä 3 tuskaista kuukautta H hetkeen. hyvin olen jaksellut ja open sijaisuuksiakin olen hakenut(aion vielä mennnä opettamaan ennen äippälomaa jos vain minut huolitaan,koska raskaana oleva on aina riski työntekijä sairaslomineen yms) mutta uskoisin tämän raskauden menevän hyvin loppuun asti koska tähän asti on jo päästy hienosti!

Eniten jännittää myös miten esikoinen reagoi vauvaan.. nyttenkin kokoajan ollut ihan sylivauvana tämä neiti 3v.. miten sitä osaa hoitaa kahta lasta yhtäaikaa?? vinkkejä otan vastaan,vaikkei Jannu olekaan vielä edes syntynyt.

Jaksuja vauva-aikaan kaikille :heart:


Rosalinda 78 ja Jannu 26+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Oon käynyt lueskelemassa, mutta oon niin laiska kirjoittelemaan...anteeksi!

Nannaliina mulla kans sama virsi...eli maitoa tullut aina tosi hyvin edellisillä lapsukaisilla, mutta nyt tuntuu ettei millään meinaa riittää. Pumpulla ei tule maitoa tosiaan kuin tuo 20ml hikiseen, mutta aina kun vauveli imee, niin jo nousee. Neukkatäti saa mut taas hulluuden partaalle...ja olemme käyneet painoseurannassa. Vauveli on tosi tyytyväinen kokoajan...kait oletetaan että jos syntyy yli 5 kiloisena, niin tässä vaiheessa pitäis painaa jo 8 kg ;). Eli meillä ollaan tällä hetkellä reilut pari kuisia ja painetaan 6,5kg hujakoissa...hitaasti mutta varmasti...ja vauva on tyytyväinen...nukkuu, syä ja vaipat on märkiä.

Meillä ei oo viel ollut ristiäisiä...olis vasta elokuun 21.jos kaikki menee hyvin.

Mulla itsellä on ollut ongelmia toipumisen kanssa. Synnytyksessä istukka todettiin täydelliseksi ja kokonaiseksi...mutta viime vkolla jouduttiin kaapimaan istukkaa, kun sieltä löytyi yllärinä istukan palanen kuitenkin. Hirvittävä kuume nousi ja tulehdusarvot olivat pilvissä...arvasin ettei kaikki oo hyvin. Lääkäri tyhmänä kyseli, että voisiko olla vatsavaivoja (ummetusta)...joo, se varmaan aiheuttaa hirveet kivut ja kuumeen. Kohtu oli supistunut sillai oudosti, että palanen oli jäänyt johonki poukamaan, eikä se näkynyt ultratessa...

Ootteko muuten perustaneet jotakin uutta ryhmää...vai jatkuuko juttu vaan tässä ketjussa?

Kyselee Mamma Muu+tyttönen
 
Täälläpäs on ollut aika hiljaista viime aikoina. Itsekin on tullut tosi vähän kirjoitettua. Meidän poika sitoo mut aika tehokkaasti, syö tosi usein ja kauan. On muutenkin tosi tissiriippuvainen. :p

Olen siis oikeesti tosi kiinni pojassa, se kun ei osaa ollenkaan imeä pullosta. Tuttikaan ei sille kelpaa ollenkaan monista yrityksistä huolimatta. Taitaa mua käyttää huvituttinaan. Pikavauhtia pitää hoitaa hommat ilman poikaa, kun sitten taas jo seuraava syöttö odottaa. Eilen kävin pikavauhtia ostamassa itselleni mekon ristiäisiä ja kaverin häitä varten. Onneks löyty sopiva suht nopeesti =)

Mutta siis ihana toi poika on, eikä mua haittaa vaikka oonkin siinä tosi kiinni, eihän tää vaihe kauaa kestä. Oon kuitenkin ajatellu, että ehkä alotellaan kiinteen syöminen jo noin 4 kk vanhana, kun ei se tuttipullokaan kelpaa, niin kiinteitten avulla vois pikkusen pidentää poissaolojaan. Kun on ollu tosi vaikee järkätä esim. hammaslääkäriaikoja. Mutta kattellaan. Onks teillä mitään vinkkejä tuttipullolle opetteluun? Tai tutille? Kun vaikka tutti nyt ei mikään aina hyvä juttu ookkaan, niin kyllä se esim. ku tulee autossa tai kaupassa itku, ois aika kiva apu. Vaikka kestänkin itkua kuunnella, ois se pienelle ihana lohtu. Ja nyt kun tehtiin pitkä automatka (yli 200 km) ja poikaa itketti, ois tutti tosiaan ollu aikamoinen apu!

Meillä on muuten ristiäiset viikon päästä. Ja edelleen on kaks nimivaihtoehtoa. Jokos on muitten vauvoilla nimiä?

Leenuliinukka ja tissiriippuvainen Nöksy
 
Heippa kaikille!!

Tunnustan! en oo ahkera kirjottelija, luen kyllä. :ashamed:

Meillä eletään tavallista arkea, isot siskot hoitaa vauvaa tosi hienosti.
Poika syö oikein komeesti, pelkkää tissiä ja kasvaa yläkäyrillä.
Edellisellä neuvolakäynnillä painoa oli jo 6,7kg ja pituutta 60 cm..
heart:

Pian alkaa isommilla tytöillä koulutkin! Mihin tämäkin kesä meni!?!?!?

-Wode-
 
Viimeksi muokattu:
Onnea WonderfulLife pojun hienosta nimestä! Santeri on tosi kiva nimi :)

Ei meilläkään tuota tuttia oikein syödä,mies sen joskus saa tuettua pojan suuhun sillä tavalla että rätti on suun edessä ja poika sitten siihen nukahtaa. Mutta ei se suussa oikein pysy vaikka imemisen tarve on ihan hirveä. Nyt on alettu kaluamaan nyrkkejä ja ei oikein aina tiedä että onko kyseessä nälkä vai onko se vaan kiva imeskellä niitä sormiaan kun ei edes huuda. Meillä imetetään öisin ja päivisin saa sitten välillä pulloa kun saan sitä pumpattua kivasti,nytkin tuli toisesta rinnasta 160ml niin pääsen sitten illalla jumppaan tai lenkille.

Aika hurjaa tosiaan että ensi viikolla alkaa koulut. Päivittelin yksi päivä miehelle että mihin tämäkin kesä oikein meni niin poika 7v totesi että "Äiti,sä istuit tietokoneella,siivosit ja kävit lenkillä,siinä se kesä meni." Juu,totuuden siemen on pojan sanoissa :))

Nannaliina
 
Pikaseltaa kommentoin tuttikeskustelua...

meillä on opittu imemään tutteja. Meillä ei kukaan oo huolinut ns. suoria läpinäkyviä tutteja. Oon ostanut kaupasta "liian isoja"...niitä yli puoliv tarkoitettuja ja luonnonkumisia. Sitten kun antanut niin tähdännyt kitalakeen ja useasti pvässä tarjonnut...näin meillä on opittu tutille.

Mamma Muu+tytön tylleröinen
 
Moikka pitkästä aikaa!

Täällä on mennyt aika pitkälti rauhoitellessa erittäin itkuista lasta, mutta eilen sitten vahvistui epäilyni lehmänmaitoallergiasta todeksi. 2 viikkoa ollaan oltu maidottomalla ja poika on kuin toinen pieni ihminen! Maitoaltistuksessa käytiin eilen ja virallinen lausunto lähtee Kelalle pian. Onhan tämä kurjaa tietenkin, mutta pääasia että selvyys asiaan löytyi! Neuvola/nlalääkäri kun tähän ei reagoinut millään lailla, eikä terveyskeskuslääkäri niin oli pakko mennä yksityiselle. Neuvola/tk on todellakin saanut minulta palautetta asiasta - tämä olisi voitu hoitaa kunnallisestikin. Onneksi en antanut perikis näille 'tämä on ihan normaalia että vauva puklauttelee'- kommenteille, koska ties kuinka kauan tuo reppana olisi kärsinyt kivuista!!

Meillä ei ollut iho-ongelmia ollenkaan. Poika oksenteli paljon, oli täysin vesi/limaripulilla. Siksi tiesinkin että eipä tämä ihan normaalia ole ja vein asiaa eteenpäin. Kyllä oli lääkäri eilen nlassa nolona kun kerroin asiasta ja sanoin että kolleegasi eivät korvaansa lotkauttaneet asialle. Nlan terkka (jota emme olleet aikasemmin tavanneet, kunpa olisimmekin!), oli aivan pöyristynyt että näinkin yleistä 'sairautta' ei mukamas oltu huomattu ja päivitteli näitä nuoria lääkäreitä joita laitetaan tk:iin töihin ja jotka ovat autuaan tietämättömiä ja kokemattomia oikeastaan mistään.

Ristiäiset olisi ensi sunnuntaina, tikkua ristiin en ole asian hyväksi tehnyt - siis tarjottavien. Mutta kaippa tässä vielä ehtii ;)

Onnea kaikille hienoista nimistä!
 
Onnea Ninatuksen vauvalle ihanasta nimestä.

Meillä elellään vauva-arkea. Muuta ei juuri voikaan, kun olen pojassa edelleen tosi kiinni. Meillä ei tällä hetkellä nukuta juurikaan päiväunia, paitsi liikkuvissa vaunuissa noin puoli tuntia-tunti tai sitten jos saa tissin vieressä nukkua mun kanssa, voi nukkua vähän paremmin. Yksin paikallaan unet on pojalla 5 min - puoli tuntia. Ja hereillä ollessaan on vain sylissä (ja pitää liikkua koko ajan, paikallaan oleva syli ei kelpaa) tai hetken aikaa sitterissä, jota pitää keinuttaa. Eli tehokkaasti sitoo Peetu mut itseensä, enpä ehi juuri mitään tekeen. Mutta kaikeksi onneksi yöt nukutaan suht hyvin, eka pätkä on noin 5 tuntia ja sit heräillään 1-2 tunnin välein ja yhteensä nukutaan noin 10 tuntia. Ihana Peetu. :heart:

Ihanaa vauva-arkea kaikille!
 
Moi pitkästä aikaa.

En oo yksinkertaisesti kerennyt käydä muuta ku pikana lukemassa kuulumisianne: /
Meijän neiti sai nimekseen Mari Pauliina.
Syö ku hevonen ja kahden tunnin välein=).Neuvolan täti sainoikin 2kk neuvolassa jotta vois rueta antamaan lisäruokaa mut vieläkin oon antanu ihan maitoa vaan.

Itelläni tää selekä on reistannut urakalla,oon ravannu lekurissa ja fysioterapiassa joka vaan pahenti selekää...Nyt sit ootellaan aikaa fysiatrian polille eikä selkärankaa saa ennää niksautella...
Mut ärsyttävää toisten lääkärien suhtautumunen kipeeseen selkään,kunnallisella puolella mies-lekuri sano mulle jotta syö buranaa ja soita mll:stä lastenhoitaja niin saat levätä(Mari oli sillon 6vkoa...).Menin yksityiselle tutkimuksiin tuon puoskarin jälkeen ja mulla oli suurinpiirtein koko rintaranka fasettilukkoja täynnä...

Mie oon ihan kauheen väsynyt,en oo saanu vähennettyä tätä univelkaa yhtään ja koko ajan kertyy lissää...Päivisin ei pysty lepäilee,kun 3 vee ei nuku päikkäreitä enää ja pitää väkisin vauhdissa ,jos Mari sattuu nukkumaan.Ei ole mittään hoitopaikkaakaan muksuille jotta vois hetken hengähtää,mutta jotenkin sitä vaan jaksaa päivän kerrallaan vaikka särkee selkään ihan koko ajan,polttaa ja jomottaa,prkle:headwall:

Mutta palaillaan,kutsu kävi taas!
Tsirpukka ja Mari 10vkoa+3pvää
 
Voi Tsirpukka,kuulostaapa rankalta ja tosi kurjaa että sulla on selkä noin pahassa kunnossa. Hyvä että pääsit yksityiselle kuitenkin.
Ihanan nimen sai teidän pikkuinen,pieni Mari-vauva :heart:

Meilläkin vauva syö päivisin tosi ahkerasti juuri n.2h välein mutta taitaa olla kohta tiheän imun kausi,eikös se 3kk iässä iske. Yöt nukkuu sitten parilla syötöllä mutta en minäkään ole yhtään sen pirteämpi,ihme kestoväsymys koko ajan päällä.

Mies sai eilen työpaikan ja tässä koitan valmistautua ajatukseen että kohta se olen minä joka yksin pyöritän arkea 7-17.30,huh. Täytyy varmaan siirtyä aamutreeniin illan sijasta tai jää koko treenaaminen.


Nannaliina ja Aapeli 2,5kk
 
Heippa, hengissä!

Meillä ei mitään ihmeitä täällä, soseita ollaan alettu maistelemaan Päärynäsose tuntuu vievän voiton selkeästi, sitä ihan täristen odotetaan suu valmiiksi auki. Yöt menee ihan ok 1-2syöntiä, jos kaks niin se toinen on jo oikeastaan aamulla. Illalla menee 2000-2100 nukkumaan ja aamulla heräillään 07-0900 aikaan.

Vauvauintiin olisin halunnut pojan viedä, harmi kun kaupunki ei enää tällä kaudella järjestä sitä. Yksityinen järjestäjä on meille hiukan tyyris, enkä pidä siitä että pitää sitoutua kk-sopimuksella kun koskaan ei tiedä mitä eteen tulee.

Se ois Marraskuu kohta, huh! Jokos joululahjoja ootte katelleet?

Mukavata syksyä (vai onko tämä jo talvea?) kaikille :)
 

Yhteistyössä