Kesäkuiset mammat 2011

Kiva Roslinda kun poikkesit! Onnea jatkossa sulle edelleen!

Mulle pukkasi turvotukset vasta synnytyksen jälkeen ja jalat on viisinkertaiset ja kävely on yhtä tuskaa. Naama,silmä ja kädet ovat myös. Tämän pitäisi hellittää kuulema viikossa mutta huomenna on viikko mennyt enkä usko hellittävän,jalat menee vaan pahemmaksi. Eilen astuin vielä nokkosen päälle joten ei kävelty sitten senkään vertaa. Huomenna on eka neuvola pojun kanssa,varsinainen tissihirmu on.

Jaksuja odottajille vielä,kyllä on tukalaa ihan ilman vatsaakin.

Nannaliina ja Wäinö 6 päivää
 
Kiva kuulla kuulumisiasi Rosalinda :)

Neuvola terveiset..
paino per viikko 2,2kg
turvotus ++
verenpaine 125/85
sf 33.

Perjantaina menen uudestaan. päänsärky on järkyttävää. seistä ei kauaa voi kun jalat särkee.

No ehkä tää tästä..

Ninatus 39+6
 
Pihkura mulla taas pissatulehus tossa alku keväästä oli viimeksi... : / No lääkekuuri niin kyllä se siitä . Tänään olin kaupassa niin joku mies henkilö kysy joko kohta H-hetki lähellä =) Mää että on joo =) semmonen masu vissiinettä kyllä pistää silmään :LOL: No joo ei kai tässä sen kumempaa jaksuja kaikkille kovasti gladiogus76 rv37 ja risat =)
 
Huh hellettä!

Mulle riittäis kyllä ihan se 20 astettakin.

Ensi viikon torstaina olisi meidän pikkumies maailmassa..Aika hassua kun tietää tarkan päivän ja kaikkee.

Mulla on kans jalat ihan turvoksis. Oikein särkeevät sen takia, mut kyllä tätä vielä viikon jaksaa!
Mun mielestä aika on menny niin kauheen nopeesti.

Wode ja poika. :heart:
 
Mun tekis niin mieleni uimaan... kysyin neuvolassa tänään saisko mennä...Ei saa! Harmittaa.

Kaikki muuten hyvin neuvolassa, "oma täti" on jo kesälomilla, et nyt loppuaika sit sijainen. Se oli kyllä kanssa kiva.

Turvotusta on kauheesti. Jalkoja ja sormia särkee. Mitkään kengät ei mahu jalkaan ja kävely on muutenkin vaikeeta. Muuten kaikki on hyvin. Kovasti jo odotan, että poika syntyis.

Miten te muut nukutte? Mä nukun tosi huonosti, yöt on yhtä tuskaa. Nöksy innostuu liikkumaan aina iltasin. Jatkuvasti saa juosta pissalla. Ja herään aina kyljen kääntämiseen jne. Jos nukun ees 4-5 tuntia yössä, on se jo nykyään paljon.

Jaksuja kaikille! =)

Leenuliinukka + Nöksy 37+6
 
Leenuliinukka mä nukun myös huonosti ja tosiaan vasemmalla kyljellä suurimmaksi osaksi, ja tosiaan herää kun koittaa kääntyä tms.

Olen parina yönä nukkunut tossa nojatuolissa muutaman tunnin kun makuhuone on kuin sauna. Ihana nukkua avoimen ikkunan alla :)

Gladiogus samoin mulle viime viikolla kaupassa ihan tuntematon mies hymyili niin kauniisti ja kysyi että koskas oikein pitäisi syntyä ja toivotteli onnea matkaan. :)

Wode varmasti hassua kun tietää tarkalleen koska pikkuinen tulossa :)

Tänään juuri neuvolassa kysyin että miten pitkälle antavat mennä jollei ala itsestään tulla, niin kuulema yliaikaiskontrolli on 10pvä jälkeen la:n. itsellä se osuu just sunnuntaihin niin onkohan se sitten jo perjantaina vaiko juhannus viikon maanantaina..kuulema yli 42 ei päästetä..

No josko tä täältä kohta jo tulisi ulos :)
 
Leenuliinukka aika ajoin nukun ihan hyvin mutta sitte näin helteellä on hankalaa nukkuminen kun niin kuuma .... Joo kyljen kääntämiseen pitää oikeen "keskittyä " =D voishan tuota jo alkaa meijänki poika tulla maailmaan...
 
Nukkuminen, mitä se on?? Mä en ole 4kk:n nukkunu! Sain eilen just unilääkkeet ja viime yö oli eka pitkään aikaan kun nukahdin ilman mitään tuskaa. Vielä kun sais nukuttua tunteja putkeen, ni auttas enemmän, mutta nää vessakäynnit hiukan häiritsee.

Ninatus - mä nukun kans vas kyljellä. Viime öinä kun olen yrittäny vaihtaa oikealle, mun käsi puutuu niin törkeesti et oikein sattuu, samoin selkää sattuu ihan hirveesti. Oisin kans valmis luopumaan tästä massusta.

Griff 37+3
 
Heis!
Tulen minäkin pikaisesti ilmoittamaan vielä, että yhtenä kappaleena ollaan täälläkin edelleen. Aurinko, uimaranta, lasten yleisurheilukoulu ja puistoruokailut ovat houkutelleet meidät viettämään totaalista ulkoilmaelämää. Iltaisin olekin sitten ollut ihan tasaraha kun olen tullut sisälle.
Valmis olen minäkin luopumaan masusta ja jos samat kuviot kuin isompien poikien kanssa toistuu pääsen synnytyspuuhiin viikonlopun aikana....saas nähdä, elämme jännittäviä aikoja ;).

Griffiskille isot sympatiat täältä: Minä en ole saanut nukuttua edellisissä raskauksissa moneen kuukauteen ennen synnytystä ja olen kyllä ollut aivan sippi sen jälkeen kun vauva on syntynyt. Mutta onneksi olet saanut lääkkeet niin saat nukuttua edes pieniä pätkiä:hug:.

Täällä kans puhelin rallattaa ihan koko ajan...se on oikeastaan ainut asia,mikä kiristää hermoa ihan tosissaan. Olenkin jättänyt vastaamatta puolituttujen soittoihin, kun en vaan jaksa sitä päivittelyä näistä helteistä ja isosta mahasta kuunnella :vampire:.

Tsempit loppumetreille meille kaikille! Synnytys jännittää minua ihan kamalasti!

Hipsukkainen ja ISO O 40+4 (SFmitta vikalla neukkukäynnillä 38,5!!!)
 
  • Tykkää
Reactions: Rosalinda78
Jaksuja tulin teille toivottamaan näillä helteillä ja muutenkin kun lopun ajat kyseessä!

Saanko lohduttaa että itse valvoin liki plussasta asti kun en saa koskaan raskaana ollessa nukuttua levottomien jalkojen ja särkyjen takia. Kyllä onkin raskauden jälkeen ollut sitten ihana nukkua kun jalat ei ole vaivanneet. Ja silti sitä aina vaan haluaa raskaaksi...Tämän kutosen piti olla meidän viimeinen ja mä olen yllättänyt itseni sanomasta miehelle että jos sitten joskus se seiska,voi hyvä ihminen sentään...Mutta siihen menee ainakin 3 v.

Nannaliina ja Wäinö 8 päivää
 
Helou,
juu tiällä kans uneton hirviö.
Just ,kun tuppaa saamaan unenpiästä kiinni niin kuopus herättää:ashamed:
En muista millonka oisin nukkunut 3-4 tuntia yhtäsoittoa...Varmaan jokunen vuos sitten,huoh.Vasen kylki on myös se miun nukkuma-asento.Sehän on vissiin ihan sisäelintenkin toiminnan kannalta parempi kuin oikea näin viimesillään raskaana olevalle.Griffski:Hyvä jotta oot saanut apua,toivottavasti saat nyt nukuttua!

Tälläviikolla oon pessyt matot,vaihtanu järjästystä,juossut karkaavan ja kurittoman kuopuksen perässä(pidin kaksin käsin mahastani kiinni...) ja siis tehny kaikkea sellasta jotta rupeis tuo neiti syntymään,mutta ei niin ei:ashamed:
Vielä pitäsi puuhastella isännyksen kanssa,mutta ei oikein iske ,kun neukkatätikin sanoi jotta pää on niin alhaalla"kokeile vaikka ite...".Mutta se saattas laukasta tän raketin ja mie alan olla kypsääkin kypsempi(ja äkäinen pirulainen...)

Hipsukkainen:
Hurja sf-mitta:D,iso on siun yksiö!

Tää turvotus on ihan outoa:O,mulla siis naama onku rantapallo mut jalat ja sormet (toistaiseksi) ihan normit.Ärsyttää kahtoa ihteensä peilistä.

Miulla ei oo onneks puhelin rallatellut.Isä oli tässä yks päivä ihana,kun soittelin muuten vaan ja kerroin sitten jotta mies läks poikien kanssa Joensuuhun viemään esikoista lätkäharkkoihin niin isä hätäili jotta ihanko yksin sie nyt siellä kotona olet?:saint:
Tuumasin jotta en nyt ihan yksin,onhan miulla koira kaverina ja kännykkä millä soittaa apua jos nyt jottain sattuu.
Sillon aikanaan,kun äiti minuu oli tekemässä niin isä oli vaan heittänyt Ladalla äidin sairaalan ovelle ja äkkiä kurvannu kotia takas.Kotia tuli sitten meijät saikulta hakemaan niin oli käynyt samalla matkalla hakemassa itelleen koiranpennun:D,vähän eri meininkiä nykyisin.

Jos tuota kävis tännään helteellä pinoamassa puita maalla,ehkäpä siitä vois olla jottain hyötyä tai sitten ei...

Tsirpukka tasan 39
 
Unetonta porukkaa :( Mullakin taas yksi uneton yö takana.

Mulle ei oo vielä juuri alettu soittelemaan, paitsi äiti ja miehen vanhemmat ja sen nyt vielä kestää.

Onko Nannaliinan poika tulevalta nimeltään Wäinö? :)

Hipsukkainen, onpas iso massu! :O

Mä oon sitä mieltä, että tänään ois hyvä päivä Nöksyn syntyä. Ei vaan mitään merkkiäkään sellaisesta. Ei, vaikka on kävelty ja siivottu ja saunottu ja harrastettu läheisyyttä miehen kanssa...:D No, yritetään jatkaa kaikkea tota, jos vaikka pääsis masusta kohta eroon!

Leenuliinukka 38+1
 
Heippa kaikille :)

Neuvolassa käyty, kaikki ok. paino oli tippunut 600g. ja nyt on kuulema vauva todella alhaalla. Hoksaisipa viellä syntyä niin hyvä oisi:) sain yliaikaiskontrolli laput että ensi viikolla aikaa varaamaan jos ei ala syntyä..
Ja tosiaan jos esikoisen mukaan menisi niin viikonlopun aikana syntyisi (esikko syntyi 40+2)

Hipsukkaisella hyvän kokonen massu :)

Griffski hyvä kun sait nukkumiseen apua.

mä edelleen nukun pikkusia pätkiä tossa nojatuolissa ja aamuyöstä kömmin sänkyyn pyörimään.


Eikai muuta kun hyviä vointeja kaikille ja aurinkoista perjantaita

Ninatus 40+1
 
Hipsukkainen, niin muakin ihan toden teolla jännittää synnytys!

Joo unen päästä saan kiinni lääkkeiden avulla mutta sitte ne vessakeikat keskyttää unen aina. Mutta näillä mennään! Mul on viel 2,5vkoa laskettuun aikaankin, jotenki ei vaan jaksais enää tätä touhua. Onneksi ei kuitenkaan pahemmin kipuja ole ollu!

Vointeja täältäkin kaikille!! Kohta hellittää hellekin :)

Griff 37+4
 
Leenuliinukka:Nimestä ei ole vielä selvyyttä,Wäinö on tekonimi mutta mä olen mieltynyt siihen kovasti. Muilla lapsilla on 3-tavuiset nimet ja niin piti tulla Wäinöstäkin mutta saa nyt katsoa,ei ole yhtään sen Aapelin näköinen mikä hänestä piti tulla.:D
Nimi on meillä ollut aina salaisuus loppuun asti ja eipä se yleensä ole ollut tiedossakaan kovin aikaisin ja nyt vielä mietitään...
 
Ärrinpurrin huomenta,
ei tämä neitonen halua syntyä näköjään...
On kokeiltu luonnonmukasta käynnistystäkin:supisteli ehkä kolme kertaa sen jälkeen :(
Eilen siivosin taas koko päivän,kun raivo härkä->meni vaan jalat kippeeks ja ihan turvoksissa...

Huomenna ois sitten taas neuvola,pitää rueta kyytiä järkkäilemään sinne ,kun mies on töissä.

Nannaliina:Meillä kuopusta kutsuttiin Joosepiksi nimiäisiin asti:whistle:,ei tullut kuitenkaan Jooseppia.

Viimeks muuten sain neuvolasta salasanan johonkin Ipana-terveydenhuoltojärjästelmään.Täytin siis 7 sivuisen sairaalan ilmottautumiskaavakkeen ite kotona netissä.Kaipa tää jumi-kone sen saikulle lähetti.

Edelleen Tikkamäellä on löytynyt noita salmonella tapauksia.5 vastasyntynyttä on sairastunut salmonellaan toukokuun puolenvälin jälkeen ja vauvojen vanhempiakin.2 työntekijää osastolta myös...

Tänään kyllä jo heittelen voltteja jotta alakas tapahtumaan.
Uskaltauduin kokeilemaan neuvolan kehoituksesta sitä vauvan päätä ja se on oikeesti TOSI matalalla,hui...

Tsirpukka 39+2
 
Tsirpukka mä eilen myös siivosin täällä kun mikäkin :)

Illalla alkoi irtoamaan limatulppaa ja aiheuttikin supituksia, yö meni valvoessa. sellasia n.7min välein tulevia. tosin ne LOPPUI. muutaman kerran tässä aamulla supistanut.

oon jo ihan valmis..

Täytin myös sellasen litanian netissä joka meni sairaalaan.tai siis neuvolassa halusi sen viellä tarkistaa ja sitten lähetti sen sieltä sairaalaan.

Täällä ei ainakaan viellä ole ilma viilennyt..mittari näyttää tossa varjossa +24

eipä kait muuta..odotellaan..
Ninatus 40+3
 
Terveiset synnäriltä. Kävin siellä käntymässä. kohdunsuu 3cm auki ja supistelee vähä väliä.
Laittoivat kotiin odottamaan..kauan tässä mahtaa "saada" odotella.

josko vaikka siivois vähän lisää kun liikkuminen aiheuttaa enempi supistelua :)
 
Hikinen heippa!

Juu ei täälläkään ole minkäänlaista halukkuutta vaukilla tulla masunahkan tälle puolelle hikoilemaan:kieh:. Fiksu poika!

Myös minä kärvistelin jomotusten ja supistusten kanssa viime yönä 03-06 välisen ajan. Olin aivan sata varma, että lähtö tulloo! Lähdin puoli kuusi käyttämään koiraa lenkillä ja siellä sain pari aivan super kipeää supistusta. Meinasi jalat mennä alta kivusta...mutta kun kotiin pääästyäni huilailin hiukan on kaikki supistukset ja jomotukset kaikonneetkoko päivän ajaksi. Vauva on myös laskeutunut tänään...masu viistää jossain tuolla polvien korkeudella:LOL:.

Koko päivä ollaan ulkoiltu ja grillailtu. Olo on ollut ihan ok. Jalat on vaan aikamoiset pöllit:). Huomenna neuvola, jonne en uskonut enää koskaan joutauvani...:mad:. Mutta ei auta kun vaan ODOTTAA!

Tsempit kaikille muillekkin kärvistelijöille. Jospa nuo helteet vähän huomenna hellittäisi niin jaksaisi paremmin touhuta lapsosten kanssa.

Hipsukkainen 41+0
 
Kun supisteliski!! Tai toisaalta toki hyvä et ei tartte kärvistellä. Mä olen niin kypsä koko odotukseen ettei tosikaan! Kun ajateleekin et parhaassa tapauksessa viel 4 viikkoo, niin alan voimaan pahoin! Eilen supisti rajusti KERRAN.

Ninatus ei se kaukana oo! Tsirpukalle, Hipsukkaiselle ja gladiogukselle tsempit!

Griff 38+0
 

Yhteistyössä