Kesäkuiset mammat 2011

Tässä meidän vauvauutiset: poika syntyi 19.5. mitoilla 3600 g ja 50 cm viikoilla 37+5. Synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen vuoksi, mutta kaikki meni hyvin. Ja vauva on niin ihana :heart:, kaiken odotuksen ja vaivan arvoinen 100%:sti!

Voi Nannaliina, kunpa jotenkin välttäisit tuon vatsataudin!

Gladiogukselle onnea vauvan kääntymisestä, onhan se helpotus tietää, että on "oikeinpäin". =)
 
Onnea mahottomasti kurkkunaamiolle pojan johdosta:hug::flower:
Hyvän kokoinen vauvahan sieltä on mualimaan putkahtanut=)

Miulla oli aamulla neuvola:kaikki ihan ok ja terveydenhoitajaopiskelija otti sen streptokokki-näytteenkin mitä ei oo koskaan aiemmin miulta muistaakseni otettu.
Mutta,mutta yskin ja köhin sielläkin taas ja neuvolantäti jo kävi miulle varaa ajan iltapäivälle lääkärille jotta kuuntelis keuhkoja.Eihän siinä mitään,mutta en saanu kuopusta mihinkään hoitoon joten jouduin perumaan ajan.En todellakaan lähe tuon kipuilevan ja tuskaisen alle 3-veen kanssa täyteen terveyskeskukseen jonottamaan ties mitenkä pitkäksi aikaa.Eiköhän tässä henki jokseenkin pihise.Ärsyttää vaan ,kun yskiessä tulee pissit housuun,joka ainoon kerran:ashamed:,mutta lima ei keuhkoista irtoa,ei sitten millään.Makuu asento on kaikista pahin,het alakaa köhinä ja rohina ja tuntuu jottei tuo avaava+hoitava astmapiippu enää auta.Noh,urakalla höyryhengitystä sitten.

Neukkatäti myös sano jotta jos tuloo lapsvesi tai vähänkään alkaa tuntua synnytys-suppareita niin suunta kohti Tikkamäkeä ja sairaalaa,kun edellinenkin synnytys kesti alusta loppuun 3.5h.
Kivoja uutisia muutenkin ollunna nyt tuolta meijän saikulta,3 vastasyntynyttä on sairastunu toukokuun aikana salmonellaan,2 on kotihoidossa,mutta 1 teholla:ashamed:.Tutkiivat nyt mistä se salmonella on sinne pesiytynyt(hlökunta vaiko mikä?)
Viimeks 3v sitten,kun menin synnyttää sinne niin vähän aiemmin oli ollut tää episodi jossa pakastevihannesten mukana oli ollut hiirenpää:O,ei ollut oikein ruoka potilaalle maistunut.

Hyvää viikonloppua mammoille:wave:
Tsirpukka tasan 37
 
gladiogus - loistavaa et kääntyny issekseen oikein päin!

Voi että Nannaliina :( Mutta kyllä se sieltä vielä ulos tulee - vaikkei tuo lohduta just nyt varnasti ollenkaan, turhauttaa varmasti. Voimia kovasti sinne! :)
En tarkoittanut että mua turhauttaa kun ei synny vaan nyt toivon ettei edes synny vielä viikkoon kun tilanne on tämä. Olen sairastanut noron mm. 07 kun silloinen vauvamme oli 5 päivää ja se oli suoraan sanottuna aivan hirveää,luulin kuolevani ja laihduin muutamassa päivässä 8kg. Kukaan ei huolinut mua minnekään sairaalaan,joka paikasta käännytettiin pois ja sain huudot osakseni että mitä sinne tulen muita tartuttamaan. Kumma juttu että samaan aikaan ystäväni makasi tiputuksessa samaisen taudin kourissa Tyksissä kun meni yhtä huonoon kuntoon.
Pelottaa että lähtee vielä ensi yönä syntymään kun mies on ihan petikunnossa. Meidän kolme nuorimpaa ovat olleet tänään 15-20 miehen isällä hoidossa ja nyt miehen isä valittaa vatsaansa eli kotiin ne sieltä on haettava. Miehen äiti sairasti taudin jo viikko sitten ja luultiin että miehen isä ei sitä saa mutta pahalta näyttää. En tajua millä mies pärjää jos mulle tulee lähtö,koko ajan supistaa aivan hirveästi ja kamala vanne tuossa alavatsan ympärillä jatkuvasti.
 
Onnea, Onnea Kurkkunaamiolle ja perheelle pienestä poitsusta:heart:. Ihana kuulla, että kaikki on mennyt hyvin!

Nannaliinalle tsempit sinne sairastuvalle! Toivottavasti säästyt itse taudilta. Meillä oli viime talvena noro koko perheellä yhtä aikaa ja se oli kyllä karmea kokemus. Vetääaikuisen ihmisenkin ihan pois pelistä. Ja pienet kuivahtaa siinä niin äkkiä kun on usein niin tolkuttoman raju tauti! Nyt lämmittelet masua kuumassa suihkussa ja kaurapussilla niin josko ne supparit vähän laantuisivat. Voimahali:hug:
Tänne ei oman napuskan ympärille kuulu yhtään mittään uusia tuntemuksia tai fiiliksiä. Ei supista, ei kolota. Eli ei varmaan vauvauutisia tästä osoitteesta ole tiedossa vielä hetkeen...plääh!: /

Mukavaa viikonloppua toivottelee myös Hipsukkainen ja Oikku 38+4
 
Onnittelut Kurkkunaamiolle! :flower:

Voih Nannaliina, jaksuja teidän koko perheelle! Toivottavasti pysyt itse terveenä ja vauva vielä massussa! :hug:

Gladiogus, kiva kun vauva kääntynyt! =)

Paranemisia Tsirpukalle! :heart:

Mä kävin tänään äitiyspolilla. Vauvalla kaikki hyvin, painoarvio nyt 2,9 kg, eli täysaikaisena noin 3,5-4kg, eli ei onneks varmaan mikään kauheen iso, vaikka se massu iso onkin. Sen sijaan se oli kurjaa, että sain kuulla, etten saa edes mennä Vammalaan synnyttään vaikka haluaisin, koska eivät mua uskalla sinne ottaa. Kun eka laps joutu syntyessään teholle, pelkäävät samaa nyt ja haluavat, että synnytän Taysissa. Ja mulla on niin kaameet antipatiat paikkaa kohtaan, että tänäänkin pyörrytti ja huimas ja paineet oli koholla pelkästään siitä äitiyspolilla käynnistä. Itkeskelin siellä sitten ja sain vielä ajan pelkopolille jutteleen kätilön kanssa, jos pääsis vähän yli tosta Tays-kammosta. Muuten kaikki siis hyvin ja oli vielä kiva kattella Nöksyä ultrassa.

Kävin tänään myös työkavereita moikkaamassa, ku oli saunailta. Oli hauska nähä heitäkin, ku oon ollu jo aika kauan erinäisillä lomilla.

Leenuliinukka + Nöksy 36+1
 
Sateista huomenta!

Olin eilen synnytyksen suunnittelussa. Kaikki on hyvin ja hienosti, poika oikeinpäin, istukka toimii hienosti jne..
Jalat on ruvennu vaivaamaan, on levottomat ja kipeät. Tukisukkia täytyy käyttää.

Mulla on vissiin nyt sellanen seesteinen loppuraskaus, ei kummempia kipuja eikä muutenkaan mitään ongelmia. Paitsi noi jalat. Välillä supistaa ja viiltää, mut se on sitä normaalia. :D
Sektioaika olisi 16.6. Jos siihen saakka pysyy nahkan alla. Pojalla oli painoarviona 3,6 kiloa nyt. Syntyessään reilusti yli 4 kg.

Sairaalakassin oon saanu melkeen pakattua, omat vaatteet sinne vielä.

Kamalasti onnea kurkkunaamiolle..:flower::heart:
Voimahaleja tarvitseville.:hug:

Wode ja iso poika.:heart:
 
Paljon onnea kurkkunaamio!

Mulla tänään laskettu aika ja jotenkin tuntuu ihan hienolta :)
Mies on pystyssä ja ok ja toistaiseksi kukaan ei ole sairastanut. Pikkutytöt olivat yön hoidossa joten sai aamulla nukkua. Yöllä oli ihan oikeasti jännät paikat kun 3h ajan kellottelin todella kipeitä supistuksia joita tuli jo ihan tasan tarkkaan 3min välein. Samanlaisilla sitä on aina ennen lähdetty synnärille mutta nyt olin sitten kuitenkin nukahtanut vaikka suunnittelin nousevani ylös ja heittäväni viimeiset tavarat sairaalakassiin. Mutta mäpäs lähdenkin nyt vaan sitten asioille ja olen onnellinen etten makaa missään oksutaudissa kuitenkaan.

Nannaliina *40*
 
Sori Nannaliina, en tuota viestiä kirjoittaessa ollut tietoinen sun viimeisimmästä viestistä - edellisen mukaan kirjoitin kun sanoit että saat hepulin jos supparit loppuu. Kaksplus on ollu viime aikoina päivityksen alla - joten on huomattu että viestit katoaa mystisesti hetkeksi jonnekin välillä.


Kurkkunaamiolle tätkin kautta vielä onnittelut! :flower:

Jaksamisia kaikille viimeisille viikoille!
 
Vauvauutisia...

Meille syntyi "pikkuinen" tytön tylleröinen 26.pvä pikkukakkosen aikoihin. Käynnistyspäätös tehtiin sitten viimein ja kalvot puhkaistiin puolenpäivän jälkeen. Synnytys alkoi oksitosiinitipan alettua pikkuisen vaikuttaa ja lopulta ponnistin reilun 2 tunnin avautumisen jälkeen 6 minuuttia...ja tsadam...maailmaan oli putkahtanut tyttönen...ja nyt mitat! Pitäkääs tuoleistanne kiinni 5130g/53cm ;)

Onnittelut myös kurkkunaamiolle pojasta!

...ja Nannaliina...kohtahan säkin vauvaudut...tsemppiä sinne ja toivottavasti oksutauti pysyykin poissa!

Huomenna sitten toivottavasti kotiudutaan...

Tuskin maltan odottaa...

Mamma Muu+tyttönen hetken päästä 2vrk
 
Griffiski:Ei mitään,kyllä oli ihan mun oma mokani :ashamed:
Meillä nämä tilanteet näköjään vaihtuu päivästä toiseen. Yhtenä päivänä olen ihan valmis lähtöön ja seuraavana sitten toivon että vielä vähän malttaisi. :D
MIes lähti loppujen lasten kanssa isovanhemmilleen ja sanoi että mä saan tehdä mitä haluan. Soitteli sieltä sitten että nelonen on oksutaudissa. Mä kipitin kauppaan hakemaan valkopippureita kun olen kuullut että ne saattaisivat pitää tuon oksun pois. Soitin miehelle että antaa lapsillekin mutta ei tietenkään tuolle neloselle enää kun taudissa on.
Siivosin koko kodin lattiasta kattoon,kävin saunassa ja nyt taas tulee näitä suppareita. Mies on lasten kanssa nyt ainakin huomiseen pois kun ei viitsi nelosta jättää isovanhemmilleen ilman kumpaakaan vanhempaa ja onhan siellä kolme tervettä käsiparia hoitamassa muksuja. Mulla vaan on huono omatunto ja ikävä varsinkin pientä sairastajaa :(

Oikein lämpimät onnittelut tyttösestä Mamma Muu! <3 Olipas neidillä sitten kilogrammoja hyvin:)
 
Viimeksi muokattu:
Ei auttanut pippurit ainakaan lapsilla,siellä ne kilpaa on oksentaneet isovanhemmilla miehen hoivissa koko yön esikkoa lukuunottamatta:( Mulla ei ole mitään oireita ja pippureita on tullut vedeltyä useampaan otteeseen n.10kpl kerralla. Joutuvat nyt olemaan evakossa ainakin muutaman päivän vielä,on ihan pakko ajatella itseään ja lähestyvää synnytystä,mä en pysty kuvittelemaan että synnyttäisin oksutaudissa,on se niin raju tauti. Eskarilaisella jää eskarin päättäritkin väliin mutta eihän se sinne voi tiistaina mennä kun edelleen oksentaa,tartuttaa vielä muutkin. Todella omituista olla yksin kotona,saa tehdä mitä lystää mutta aikahan tässä käy kieltämättä pitkäksi. Taidan lähteä pyörällä vähän kauemmas kauppaan,en löydä pinsettejäni mistään ja kulmakarvat rehottaa :D

Nannaliina 40+1
 
Onnea Mamma Muulle tyttösestä :)

Täällä ei mitään uutta..edelleen olen oma paha itseni..ärsyynnyn kaikesta ja olen tosi kamala..Nyt vähän auttaa kun hain kaupasta ison suklaalevyn ja syön sitä ihan yksinäni :)

Piti metsään mennä puu hommiin mutta kauhea kaatosade että jäi väliin..

Toivottavasti Nannaliina säästyt mahataudilta ja muulle perheelle pikaista paranemista.

Ninatus 38+3
 
Enpä säästynyt taudilta minäkään ja elämäni yksi hirveimmistä illoista ja öistä takana. Olen ihan loppu,1,5kg tipahti paino eilisestä ja kivut on edelleen aika kovat vatsan seudulla. Ripuloinnin ja oksentamisen keskellä aivan kauheaa kokea tuskallisia supistuksia ja jännätä että alkaako synnytys vai ei. Onneksi ei ja painun takaisin nukkumaan,piti tulla vain hakemaan lääkettä helvetilliseen päänsärkyyn. Onneksi on pahin takana ja toivon saavani toipua edes kaksi päivää,olo on aika kauhea edelleen.

Nannaliina 40+2
 
Huomenia,
ja koitahan levätä nyt Nannaliina ja nesteytys on tosi tärkeetä!
Miulla oli kuopusta oottaessa ripuli-ja oksutauti rv 38 ja se oli ihan kauheeta: /...

Meillä kuopus kiukutellut koko viikonlopun,huoh...
Tätä lystiä on varmaan tiedossa tääkin päivä,jippii!
Huomenna ois miulla 34vee synttärit vaan eipä niitä juhlita ja tuskimpa mieskään taaskaan muistaa.
Taas vaihteeksi pinna kireellä,mutta sepä ei liene uutta:headwall:

Tsrpukka 37+3
 
Onnittelut Mamma Muulle, olipas siellä iso tyttö!

Mun "vauva" on oikeesti iso tyttö...Peruskoulu jo loppuu. Juuri vein sen meikattuna ja hieno mekko päällä kouluun. Niillä on ysiluokkien tanssiesitys muulle koululle. Ja illalla on juhla vanhemmille. En tajua, miten se aika on näin äkkiä mennyt. Oppivelvollisuus jo suoritettu! No, nythän pääsen alottaan kasvatustehtävän taas alusta. Olis oikeesti varmaan vielä haikeempi olo ja vaikeempi päästää tyttärestä irti, jos ei ois tää toinen tulossa. Tämä vuosi on selkeesti ollut tytölle erilleen kasvamisen vuosi. Ollaan oltu tosi läheisiä ja kaikesta puhuttu jne. Tänä vuonna on tapahtunut iso muutos. Läheisiä ollaan edelleen, mutta selkeesti olen joutunut jäämään monissa asioissa kavereiden taakse. Mutta niinhän siinä kuuluukin käydä. Vähän haikeissa tunnelmissa täällä...

Leenuliinukka 36+4
 
Jokohan nyt onnistus mun kirjotukset aamulla ei jostain syystä tullu perille asti...:kieh: Täällä ollaan yhtenä vielä kolme viikkoa vielä la aikaan huh huh äikkiä se aika menee silti vaikka aluksi tuntuu että tää ei lopu ikinä tää raskaus... Onnea kurkkunaamiolle ja mammamuulle kääryistä =):flower::flower: perässä tullaan =) Keskiviikkona taas neuvola =) Mutta ei kai tässä sen kummosempaa lähempä viikaan pyykejä taas vaihteeksi ... Palaamisiin gladiougus76 rv36 ja risat
 
Ihan ekaksi MAMMA MUU pajon onnea tyttösen syntymän johdosta:heart: Taidat olla kuin luotu synnyttämään kun noin topakan kokoisen likan oot maailmaan noin nopeasti saattanut:). Mahtavaa!

Voi Nannaliina paranemisia ja toivottavasti nesteet alkaa pysymään sisällä :hug:

Niantus: Myöskään minä en ole ihan maailman mukavin asuinkumppani juuri nyt...Mieheni mielestä muistutan jotani riivinrautaa. Ja vaikka lasten kanssa yritän tsempata tosissaan hermo ei vaan veny nyt kaikkiin niiden keksimiin toilailuihin...

Leenuliinukka: Uskon, että tuo napanuoran katkaiseminen lapseen on vaikeeta ja haikeeta. Varmasti hyvään saumaan tulee vauva! Minähän olen näissä raskaushuuruissa täällä jo tirautellut, koska esikoiseni vajaa 5 vee ulkoilee omien kavereittensa kanssa ja on muutenkin niin oma-alotteinen poitsu. Jotenkin tajuaa, että kohta se menee kouluun ja sitten muuttaa pois. Mutta lapset on lainaa vaan...

Omaa napaa: Kävin tänään neukussa.Alapaine pompsahtanut 100 eli lähtö tsekkaukseen Kättärille tiedossa tälle tai huomiselle päivälle. Pissa ok ja muutenkaan ei muita raskausmyrkytykseen viittaavia oireita, mutta haluavat ultrata istukkavirtaukset ja tsekata, että vauvalla kaikki hyvin. Eli sama tarina kuin aiemmissakin raskauksissani...Toivottavasti ei tartteis jäädä yöksi:(. Vähänhän tuo tykyttää korvissa kun nousee makuulta pystyasentoon:D...Niin ja painoa oli tullut 1 kg per viikko...hyi minua ja minun herkuttelua!

Mutta katsellaan kuinka homma etenee! Tsemppiä meille kaikille ja erityisesti kaikille niille, jotka ihan läheltä pääsevät/joutuvat tätä loppuraskauttamme myötäelämään:D.

Hipsukkainen 39+0+Oikku
 
Nannaliinalle paranemisia

Hipsukkaiselle tsemppiä.

Voihan supistus..tänään supistellut kipeesti..siis alkoi tossa vajaa puoli tuntia sitten ja 6 sellasta ihan kivaa supistusta ja nyt taisi loppua..tai sitten ei..
Kait se oli joku vinkki että laitas jo akka se sairaalakassi kuntoon..puuttuu vaan housut.

Kait se mentävä pakkaamaan ja lapsen hoitkassi samalla.

Mukavaa maanantaita

Ninatus 38+4
 
Nannaliinalle voimia taudin kanssa!

Tsirpukka - onnea huomisen johdosta jo nyt, jos en koneelle ehdi huomenna - muuttohommia täällä.

Leenuliinukka - niin ne vuodet vaan vierii, aika pelottavaa toisaalta millä vauhdilla!

gladiogus - tää 2+ on tökkiny ihan hirveesti viime viikkoina : /

Toivottavasti hipsukkainen kaikki hyvin, eikä tarttes jäädä sairaalaan!

Mullakin tänään supisti ekaa kertaa tähän raskauteen, mutta vaan yks tosi kova! Piti ihan pitkäkseen heittää kyljelleen ku vei voimat :O Enempää ei ole onneks tullu!

Griffski 36+0
 
No niinhän siinä kävi jotta varasin tuolle kiukku-petterille lääkäriajan suuvaivojen takia,purrut poskeensa sillä seurauksella jotta infektioon sai kuurin.
Siinä pojan aikaa odottaessa käveli neuvolantäti ohitse ja suputti korvaan jotta perjantaina otettu streptokokki-näyte oli positiivinen: /.Aiemmissa raskauksissa ei olla seulottukaan.
Joku mamma aiemmin puhui myös täällä tästä(tyhmä pää,en muista millään enkä kerkiä nyt selaamaankaan taaksepäin...) ja miulla on tasan sen verran tietoa mitä vauva-lehdessä 04/11 tästä oli.Ja aika pysäyttävä tarina olikin,terve vastasyntynyt vammautui vaikeasti tuon streptokokin takia:ashamed:

Hipsukkaiselle
tsemppiä sairaalakäynnille,tiijä vaikka käärön kera kotiutuisit!

Noh,enempiä taas valittelematta ja kitisemättä mentävä ruokkimaan pesuetta...

Tsirpukka toistamiseen
 
Oli hienot tanssit ja juhlat eilen, ihan tuli tippa linssiin. Oon kohta lähössä taas Taysiin, pelkopolille. Lisäks tänään on normi neuvola ja autokauppojakin hierotaan. Löydettiin mieleinen auto, vanhastakin saadaan kivasti väliä. Pankin kanssakin on jo sovittu alustavasti lainaehdoista. Kiireinen päivä siis tulossa. Ei muuten mitään, mutta yöunet jäi taas kolmeen tuntiin. Onko teillä muilla univaikeuksia? Musta tuntuu, et aina nukkumaan mennessä alkaa Nöksy riehumaan mahassa, alkaa supistelut ja vessajuoksut. Kai sitä vaan valmistautuu valvoon vauvan kanssa...Nukuttais nyt...

Tsirpukka, mä ainakin puhuin siitä sterptokokista. Mulla se oli negatiivinen. Mutta onneks sulla se nyt löyty, voivat sit antaa sulle sen antibiootin, niin vauvalle ei tartu mitään!

Leenuliinukka 36+5
 
Leenuliinukka:No siehän se olitkii.Nyt mie vaan murehdin jotta kerkeekö ne antibiootit laskea saikulla,kun edellinen synnytyskin kesti ekasta supparista pojan syntymään vaan 3.5 h ja vissiin noita antibiootteja pitäis laskea 4 tuntia suoneen:ashamed:
Ja mie oon myös kans porskutellut nyt tosi vähillä yöunilla jo kotvan aikaa.Kuopus on valvottanut sekä yskä+jatkuva pissitys+mahoton zumbailu jota vauva masussa harrastaa.Olen siis virallinen panda.

Ei helkkari,stressistä stressiin kulkee näkyy miun tie:(,yö meni harakoille ja aamu alkoi kuopuksen kinatessa lääkkeenoton kanssa:headwall:

Esikoinen läks justiin kouluun,meneevät tänään luokkaretkelle Savonlinnaan.Kiva jos jollain on ees kivaa.Vietän yksin synttäreitä nahistellen kuopuksen kanssa ja kuunnellen,kun työmiehet kolistelee ulkona,jippii!Saisivat joskus laitettua tuon pihan niin sais niitä kesäkukkiakin ostaa piristykseksi ennenku lopettaavat kukkien myynninkin...

Onko kellekkään tullut maksaläiskiä?Miulla ei oo aiemmin ollut mut nyt tässä raskaudessa miulle on tullu tohon silmien ympärille "kehykset",ihan karmeen näköset.Pisamia miulla on kyllä ihan luonnostaan,mutta nuo samperin kehykset on oikeesti ihan karmeet eikä niitä näillä tavan meikkivehkeillä saa piiloon millään...Varmaan sitä Arbutinia pittää kokeilla kuhan kesä etenee.

Noh,onneks sentään aurinko paistaa!

Äksy-väsy-Tsirpukka 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oksennetaan kolmatta päivää ja olo alkaa olemaan todella heikko. Mahtaako tästä suihkuun enää päästä omin voimin? Synnärillä kätilö NAUROI kun soitin ja kysyin neuvoja että mistä saisin apua ja jotain puhelin nroita kun mistään ei vastata. Kuulostan kuulema liian pirteältä että mikään olisi vikana kun valittelin vauvan liikkumattomuutta :kieh:
Että Osmosalia vaan naamaan ja jos synnytys alkaa niin sitten eristetään. Mä olen kuivunut kun mikään ei pysy sisällä mutta hänen ohjeidensa mukaan mitään ei nyt ole tehtävissä. Tk ei soita takaisin vaikka sinne olen soittanut jo kaksi kertaa. Kyllä tämä Turku on hieno paikka asua,apua ei itselleen saa vaikka olisi mikä kyseessä,on tullut ennenkin todettua tämä samainen asia.
Mies lässyttää puhelimessa juomisesta vaikka juuri sanoin ettei mikään pysy sisällä. Siellä meidän kaksi lasta on alkanut uudestaan oksentamaan ja miehen vanhemmat myös.

Nannaliina keskellä pahaa painajaista 40+3
 

Yhteistyössä