Kesäkuiset mammat 2011

Nannaliina ja Mamma Muu alkaa olla jännissä vaiheissa. Huh. Tsemppiä Mamma Muullle, kyllä kaikki varmasti menee vauvalla hyvin :hug:

Me oltiin tänään teinin kanssa poliisilaitoksella. Oli skootteri viety pihasta. No, ku oli rikosilmotus tehty ja tultiin takas kotiin, kulu ehkä vartti ku se löyty naapuritalon roskisten takaa. Lukkopesä oli irrotettu ja kyljet naarmuilla. Ärsyttää, melkein uus skootteri, viime vuonna loppukesästä ostettu. Ja vakuutuksessa tietty iso omavastuu. Ihan kun ei menoja ois muutenkin tarpeeks. Just meni auton huoltoonkin muutama satanen. Ja auto on ny ollu myynnissä jo jonkun aikaa, mut ei vaan mee kaupaks. Pitäis vähä isompaan vaihtaa, ku nykyinen on niin pieni, ettei tavaratilaan mahu ees matkarattaat.

Lisäks on taas muutama päivä ollu niin järkkyä närästystä, ettei tee mieli syödä mitään. Rennieistäkään ei oo juuri mitää apua. Mä alan oikeesti olla jo aika kypsä kanssa näihin kaiken maailman raskausvaivoihin. Tuntuu, et ku jostain pääsee eroon, ni uutta pukkaa. Ja vielä on jaksettavaa. Sori tää valitusviesti, nyt ei taas pystyny muuhun.

Leenuliinukka 34+6
 
Tsemppiä Mamma Muulle ja Leenuliinukalle!

Mulla ei mitää järkevää sanottavaa - haluan vaan et tää raskaus olis jo ohi ni pääsis elää normaalia elämää ilman kipuja ym! Noooh eihän täs olis enää kun 6 viikkoo min :kieh:
 
Mamma muu! Tsemppiä sinulle. On varmasti raskasta elää ja olla kun huoli vauvan hyvinvoinnista on kova :hug:. Joskus aina mietityttää, että ei tuo loppuraskauden stressi tee hyvää sille vauvallekkaan kun äiti on kokoajan huolesta sykkyrällä...

Myös minä kaaduin muutama päivä sitten suoraan masulleen kompuroidessani tuon meidän 2 vuotiaan riiviön perään. Säikähdin ihan kunnolla. Soitin synnärille ja vakuuttelivat, että mitä suurimmalla todennäköisyydellä kaikki kunnossa. Vauva liikkui ihan normisti ja ei kipuja tai vuotoja niin en sitten mennyt edes näytille. Säikäytti kyllä...

Kävin aamulla neukussa ja kaikki ihan ok. SF-mitta 33,5, mutta vauva oli jotenkin ihmeellisesti peppu kyljessä. Rautaa alan nyt popsimaan kun hb oli 112, mikä on minulle tosi alhainen. Ilmankos uni maistuu. Painoa oli taas tullut 600g/vk, mikä ei jaksa näillä herkkumäärillä kauheasti ihmetyttää :O.

Mulla ei supisteluja,vuotoja, särkyjä...eli eiköhän se taas synnytys mene ainakin sen viikon LA:n jälkeen kuten aiemminkin. Mutta tää itkuisuus ja alavireisyys kyllä on todella raskasta..

Kaikille tsempit näihin loppuviikkoihin! Loppusuora häämöttää jo kaikilla.

Hipsukkainen + O 37+3
 
leenuliinukka tosi kurjaa nuo varastelu jutut, mutta onneksi skootteri löytyi.

Mä odotan kun kuuta nousevaa että tää vauva syntyis, olen niin pahalla päällä jatkuvasti. ja miehen kanssa haastan riitaa ihan mistä vaan, kunhan pääsen mesomaan. ja sitten parkua vollotan. tyttökin kertoi isälleen kun äiti itki autossa..
Koko ajan väsyttää ja tekisi mieli vaan maata peitto korvissa koko päivän.

Tsemppiä mamma muulle:hug:


Ninatus 37+0
 
Onpa kurjaa huolehtimasta Mamma Muulla :(

Mä olen myös pahantuulinen ja itkuinen ja kaikki ärsyttää,mies eniten joka jaksaa vääntää vitsiä mun olostani koko ajan. :|
Eilen oli neuvola ja sf oli 34cm mutta keskikäyrän alapuolella vielä menee.

Onneksi pääsen kotoa pois tänään muutamaksi tunniksi,menen meinaan siskolleni jalkahoitoon. Tosi kiva nähdä ja ollaan kumpikin odotettu näkemistä kun ei olla kunnolla ehditty juttelemaan pitkään aikaan. Vielä pitäisi päästä kampaajalle kun latvat on järkyttävässä takussa,ihonpuhdistukseen ja suuhygienistille ja olen niin pessimistinen että ainakin tuon suuhygienistin varaan ensi viikon loppupuolelle.

Nannaliina 38+5
 
No voi elämän kevät...
Olin aamulla neuvolassa:Kaikki muut verensokeriarvoineen oli ihan mallikkaasti,painoa oli kertynyt nyt 400g per vko,mutta...
Vauvalla oli sitten lisälyöntejä sydänäänissä,kolme minuutissa joten huomenna aamulla uudelleen kuuntelemaan neuvolaan ja aikastaavat miun äippäpolin aikaa(joka oli siis rd:n takia 30.5. varattuna).Kuopusta odottaessa pojalla oli 11 lisälyöntiä minuutissa ja siltä istumalta piti lähteä äippäpolille.Ravasin sitten viikottain äippäpolilla tutkimuksissa,mutta ne lisälyönnit hävis sitten,kun pieru saharaan ja poijjalla on ihan terve pumppu.

Tuntuu vaan jotta aina neuvolassa saa jotain negatiivisia uutisia terveyteen liittyen,niinku tuo rd+astman hoito jne..

Vauva on jo laskeutunut niin alas jotta pää on jo lantiorenkaan sisäpuolella kuulemma.Ekaks miut tutki opiskelija joka veikkas vauvan pyllyn olevan ihan eri puolella kuin neuvolan täti myöhemmin.Noh,se nvolan täti sanoikin jotta yksinkertasesti tää mukelo on jo niin syvällä haarovälissä jotta hankalaa kuulemma erottaa kunnolla ruumiinosia.

Leenuliinukka:Kurjia juttuja nuo varastelut!!!

Hipsukkainen:Otahan varovasti jottet enää kaatuile ja onneksi ei käynyt mitään vahinkoa!

Tsirpukka 35+6
 
Plaah täällä sitten pistellään insuliinia loppuraskaus : / Vaavi on nyt 2½kg, ja seurataan kasvua koko ajan, tod näk vkolla 38 käynnistellään - ellei jo aikasemmin.

Tsirpukka, mitä nuo lisälyönnit sitten tarkottaa? Siis et mitä siitä seuraa nyt?

Ärsyttää kaikki nykyään ja kiukuttaa - että oikein mukava loppuraskaus täälläkin Nannaliina :D
Leenuliinukka - täällä ollaan sitä varten että saa valittaa hyvällä omalla tunnolla :D Joten huoli pois!
 
Huomenia,
Griffski:Ne on kuulemma "harmittomia" nuo lisälyönnit vaan silti pitää tutkia.Joku sähköinen häiriö.Eivät kuullosta kyllä yhtään kivalle:|
Soittivat perjantaina saikulta jotta tiistaiks on varattu aika äippäpolille.Siellä sitten ultrataan vauvan sydäntä ja tehään muita tutkimuksia eli makailen saikulla vauvan sydänkäyrä-piirturissa(en osaa paremmin selittää...).Mutta tosiaan tuttua edellisestä raskaudesta,mutta silti jännittää ja pelottaa.

Olipas kauhee herätys,pohjelihas kramppas niin jotta piti huutaa suoraa huutoa:ashamed:.Liekö nestehukkaa vaiko mitä...

Nari-nari-vali-vali ja tätä rataa taas...

Tsirpukka 36+2
 
Tsirpukalle tsemppiä noihin tutkimuksiin!

Täällä koko muu perhe sairastaa aivan hirvittävää flunssaa,minä ja esikko ollaan vielä terveinä. Mies on siis niin kipeä että mä todellakin toivon ettei tämä synny vielä vähään aikaan,emme saisi mistään mitään apua ja mies parka ei kyllä tuossa kunnossa jaksa viiden kanssa,tuo kuopus on tällä hetkellä niin voimat vievä.
Miehen vanhemmilla on ollut vatsatautia ja kovasti miehen isä koitti saada tyttöjämme kuoroesitykseen mutta kielsin tapaamisen ehdottomasti,emme kaipaa tähän enää mitään oksu-ja vatsapöpöjä,se olisi jo aivan katastroofi. Pidetään nyt ainakin pari,kolme päivää vielä taukoa näkemisessä,mielellään enemmänkin,mä pelkään ja kammon oksutautia niin paljon ja tällä porukalla toipumiseen menee yleensä parisen viikkoa,pyykkirallista puhumattakaan joka on ihan tarpeeksi isohkoa ilman oksuisia peti- ym.vaatteita.
Mutta lähellä alkaa tämän vauvan tulo silti jo olla. Eilen olin lenkillä ja voi jestas että se oli tuskaista touhua. Koko kroppaan koski niin paljon ja tuntui että siellä keskellä metsää vauvan pää plumpsahtaa haaroista ihan juuri sillä siunaaman hetkellä,niin alhaalla on :) Täytyy tyytyä noihin kotijumppiin sitten vaan,eilisesti punttijumpasta on kädet ihan mukavasti kipeät kuitenkin.

Nannaliina 39+1
 
Tsirpukka Kuulostaa hurjalta nuo lisälyönnit, mutta hyvä jos ovat harmittomia.

Nannaliinan perheelle pikaista paranemista.

Mulla on ollut taas ihan liikaa aikaa miettiä, mua on nyt hirveesti vaivannut tuo sf-mitta juttu..täytyy ottaa puheeksi tiistaina neuvolassa. että eikö se vauva sitten kasva vai mistä johtuu että mitta jämähtänyt sihen 30..
Olen jo mielessäni miettinyt vaikka ja mitä ja yksi yö meni asiaa parkuessa.

Mä olen tänään paiskinut hommia kuin hullu..eläintenhoidon lisäksi leikkasin ruohon, kannoin polttopuita, pesin koiran, olin lenkillä. ja nyt olen ihan puhki. Niin kolottaa joka paikkaa kun vaan voi..pitäisi kait pikku hiljaa alkaa rauhoittumaan..

Griffski mä olen kanssa niin persiiseen ammuttu karhu ettei tosikaan..voi mies ja lapsi (+ kaikki muutkin) parkaa jos tämä vauva syntyy 2vkoa yli LA:n, mua ei sitten varmaan enään kestä ketään.

Mutta voisi kait kokeilla nukkumista..

Ninatus 37+4
 
Huomenia mammulit!

Sadetta pitelee tänään. Jotain ihme kipujakin ollu. Viiltää ihan kamalasti tuolta alaosastolta.
Kunhan nyt sen pari-kolme viikkoa pysyis sisällä vielä..Menen perjantaina viimeseen ultraan, ja sieltä vissiin saan sen leikkauspäivän. Vähiin käy viikot..Jännitys kasvaa.

Wode ja poika :heart:
 
Nannaliinan perheelle pikaista paranemista. Toivottavasti ootte kaikki terveinä, kun aika koittaa!

Tsirpukka, tsemppiä tutkimuksiin, toivottavasti lisälyönnit on harmittomia!

Ninatus, kysy ihmeessä, jos mieltä painaa! Mulla ekassa raskaudessa kanssa jumahti sf-mitta, th oli sillon sitä mieltä, että se vauva vaan laskeutu ja siitä johtui. Ja kaikki oli hyvin. Toivottavasti sielläkin.

Griffski, samallailla täälläkin, oon ihan kuin perseeseen ammuttu karhu. Miehellä on kestämistä! Onneks väliin mahtuu parempiakin päiviä, etten oo koko aikaa kiukuttelemassa.

Wode, aika jännää, kun saa tietää tarkan päivän!

Me viikonloppuna laitettiin paikat kuntoon pientä varten. Tehtiin kaikki loput ostokset, haettiin pinnikseen patja ja lakanoita, ostettiin tutteja, tuttipulloja, vaippoja jne. Pestiin kaikki vauvan vaatteet ja liinavaatteet ja laitettiin kaappiin. Nyt on kaikki valmista vauvan tulla. Enää pitäis "se laukku" pakata. Täytyy tässä joku päivä se tehdä. Tänään on tasan kuukausi laskettuun aikaan. Alkaa pikkuhiljaa tuntua todelliselta, että kohta perhe kasvaa. Jännittelee hyvällä tavalla. =)

Leenuliinukka ja Nöksy 35+4
 
Tsirpukka: Tsemppiä tämän päivän tutkimuksiin. Hyvä, että tutkivat kunnolla niin saat sitten mielenrauhan loppuodotukseen.
Nannaliinan vauva on tainnut kiltisti vielä odotella masun puolella, että muu perhe tervehtyy.Sinun oireet kyllä kuulostaa tosi lupaaville...Toivottavasti perheen terveystilanne on paranemaan päin ja itse säästyt taudilta.
Ninatus: Mulla viime raskaudessa SF-mitta heittlehti ihan miten sattuu.se johtui siitä, että vauva oli ihan eri asennossa jokaisella neukkukerralla. Mutta toivottavasti pääset ultraan, jos sinnuu huolestuttaa.
Ihanaa kuulla, että muillakin pinna on kireellä! Tai no ei siinä varmaan mitään ihanaa ole. Saa vaan omalle käytökselleen tavallaan jonkinlaisen synninpäästön kun on niin mulkersson kaikille ja muutkin ovat:kieh:.
Mulle on tullut jo ensimmäiset "joko"-puhelutkin..jos tätä menoo jatkuu niitä kerkee tulla vielä aika monta, koska jo pelkästään laskettuun päivään on se vajaa 2 viikkoa ja ylikannoksihan tää menee :D. Muuten kaikki ne vähäisetkin oireet tuon henkisen kireyden lisäksi ovat kaikonneet. Olen palannut taas uimapuuhiinkin koska sain hiivan selätettyä ja ei oo ollu suppareista tietookaan. Pari viimeisintä yötäkin oon nukkunut ilman ainuttakaan vessareissua tai herätystä:attn:. Aiemmissa raskauksissahan olen saanut nukuttua synnytystä edeltävänä kuukautena noin 2-4 tuntia yössä. Oon jossain hormonipöllyissä pyörinyt tuskanhiki päällä sängyssä. Tää pampula ei siis varmaan aio syntyä ikuna!!

Meillä kaikki muu valmiina vauvalle, mutta pinnis täytyisi laittaa kondikseen ja pestä turvakaukalon pehmusteet.

Nyt pakkaamaan eväitä ja poika kanssa pihalle koko päiväksi!

Aurinkoa ja hyvää mieltä kaikille:cool: !

Hipsukkainen ja Oikku 38+1
 
Heippatirallaa :wave:

Täällä vaivaan tajuton väsy, liekö tuosta rd:stä johtuvaa, mutta en kertakaikkiaan pysy enää hereillä - päivällä - yöllä onkin sit toinen juttu : / Oon jotenkin niin kade niille jotka nukkuu läpi yön. Mun vessakäynnit on ihan hirveitä; 3 x yössä vahintään ja joka kerta on tuskaa käellä sinne kun tuntuu et rakko halkee ja sitä pissaa sit tulee kans!! Vältän illalla juomistakin, mutta ei auta.

Vaavi on nyt jotain 2,5 kiloinen ja kuulema viimeistään vkolla 38 käynnistetään jos sitä ennen ei mitään ole tapahtunut, mutta yli ei anneta mennä. Kiva oli kuulla tuo :) Ensi vkolla taas ultraan mittailemaan vaavia, ja jos on vaan edelleen noususuhdanteessa ja yläkäyrillä tuo paino/koko, niin otetaan lapsivesipunktio ja tarkistetaan keuhkot - ja jos ovat tarpeeksi kehittyneet, käynnistely aloitetaan jo sillon. Ja jos ei niin annetaan keuhkoja kypsyttävää 'jotain' ja käynnistetään. Mä en usko itse et vielä ens viikolla niin käy, mutta toisaalta who knows!

Mukavaa tätä viikkoa kaikille pömppömahoille!

Griffski 35+1
 
Heips:wave:,
saikulla käytynnä ja mieli keventyi kummasti=)
Ihan muutama oli vaan niitä lisälyöntejä ja sydämen rakenteet oli ihan niinku pittääkin.
Edelleenkään mitään ei roikkunut vauvan haarovälissä joten kaipa se on nyt uskottava jotta tytön tylleröinen se masussa muksii.
Painoarvio oli 2600g ja alakäyrillä mitat muutenkin.Mutta kasvu on ollut tasaista joten ei kuulemma syytä huoleen.
Sain myös vapautuksen joka päivän verensokerimittauksista,kun arvot on olleet kohillaan.Onhan se vaatinutkin sitten sen jotta eipä paljoa herkuilla mässätä...

Kohdunsuun tilannettakin kahteli:pehmeä,pituutta 1.5cm ja auki sen 1.5cm.Tuumas jotta viimeistään laskettuna aikana syntyy,mutta edelliset loppuraskaudet hyvin muistaen en usko kyllä tähän...Se ronkkiminen vaan rupes sitten sattumaan.

Viime yönä taas kramppas silleen oikeeta pohjetta jotta karjuin ääneen.Mies heräsi ja säikähti jotta nytkö se synnyttää:O,ei sentäs vielä.Koskaan ei oo aiemmin tälläsiä törkeen kippeitä kramppeja tullut.Nyt sitten on ihan kipee ja hellä koko jalaka...

Pitäs roudata varastosta pinnasänkykin ja laitella kasaan.Ja käydä ostelemassa vielä puuttuvia vauvanhoitojutskia jotta ei jää kaikki sitten viime tinkaan,niinku yleensä.

En tiijä,mutta eka kertaa pitkään aikaan on parempi mieli ja loppusuora alkaa kohta häämöttää.Tuntuu jotta koko talven ja kevään on koko ajan jottain kremppaa kropassa ollut ja huonoja uutisia.Nyt taas sitten positiiviset uutiset kummasti kohenti mielialaa.

Huomenna mennään kuopuksen kanssa serkku-tytön kuukauden ikäistä vauvaa nuuskuttelemaan.
Koittakeehan mammat kestää kasassa=)

Tsrpukka 36+4
 
Tajuton väsymys täälläkin,päivät menee koomassa tai torkkuessa ja yöt sitten valvoessa. Ketään ei enää huvita nähdä,mä en jaksa kuunnella kenenkään hölinöitä kun mielessä ei pyöri kuin oma napa :ashamed:
Mua vaivaa koko ajan ihan hirvittävä jano ja vettä menee varsinkin iltaisin litra. Yöt on sitten sitä että juoksen tunnin välein vessassa mutta kun ei pysty janoissaankaan olemaan.

Viime yö oli aika kamala,01 alkoi kova selän polttelu ja kipu oli kova. Reilun tunnin kärvistelyn jälkeen otin särkylääkkeen ja keinuttelin jumppapallolla joka auttoikin ja sitten alkoi supistelut mutta aika kivuttomat sellaiset. Nyt alkaa olemaan kuitenkin olo että lähtö saattaa tulla koska vaan.

Mieskin sai antibiootit mutta ei kehoituksestani huolimatta niitä ole aloittanut kun joutuu muutenkin niin paljon niitä syömään,katselee vielä huomiseen. Mutta onneksi sai kunnon lääkkeitä niin on jo paljon paremmassa kunnossa ja mun ei tarvitse stressata jos lähtö tulee.

On niin tylsää että täytyy varmaan alkaa repimään esikoisen huoneesta tapettaja pois että saa senkin joskus rempattua.

Nannaliina 39+3
 
Saan hepulin jos nää nyt taas loppuu...Heräsin aamulla kuuden aikaan tosi kipeään supistukseen ja siitä alkaen niitä on tullut nyt 5-6min välein ja kipiää tekee. Tosin mä olisin voinut tietysti mennä vielä shoppaamaan ja kasvohoitoon ja suuhygienistille minne oli ajat varattuna mutta jos tämä kaveri nyt päättää syntyä niin enpä vastaankaan pistä:) Mulle on aina tullut lähtö yöllä joten tuntuu hassulta tässä istua keittiössä auringonpaisteessa teetä juoden ja ihmetellen että tänäänkö. Ääh,kiusaa taas varmaan tekee ja kohta loppuvat.

Nannaliina 39+5
 
Pidän täällä peukkuja siulle Nannaliina.

Meillä kuopukselle puski suun täydeltä aftoja ja voi elämä tuota itkua ja huutoa mikä kivusta ja vähästä syömisestä aiheutuu,miun paukut alakaa olla loppu,huoh...
Puuduttavaa suihketta oon laittanut ,mutta poika tahtoo vaan purra poskensa sitten verille:O.

Saas nähä mitenkä kiukkunen päivä tästäkin taas tulee,nyt jo riehuu ja kiukkuaa...

Tsirpukka jolle maistus vuorokauden yksinolo 36+6
 
Voi Nannaliina sinuu! :)

Mulla on alkanu vatta toimii :O Nyt kahtena päivänä peräkkäin, ihmeellistä! Suppareita ei ole ollu, mutta ei tarttekaan vielä. Jännää ajatella en ens kuussa tää syntyy - nyt kun tietää senkin, ni ei ole niin hervoton olo.

Voi kurja poikaas Tsirpukka - mun miehellä oli yks tosi kipee, ja ei todellakaa näytäny kivalta!

Griffski 35+3
 
Mitenkäs kävi Nannaliina, loppuiko?

Kurja Tsirpukka nuo aftat, ne onkin tosi kipeitä.

Neuvolassa käyty tänään (aijempi aika peruuntui) sf mitta oli nyt huinat 31..kasvanut siis sentin.
Muuten kaikki ok, vauva alhaalla, ja pää ei enään liikkunut. lähtökuopissa on.

Nyt kun vaan enään syntyisi, niin hyvä oisi:)

Aurinkoista tulevaa viikonloppua kaikille :)

Ninatus 38+0
 
JEE!! JEE!! täällä onneksi masu asukki käänty oikeen päin =)) Tais äippä vähä innostua leijonien maailmanmestaruudesta =) =) PAinaa täälläki aivan kauhiasti tuo vauva tonne alapäähän :/ argh onneksi ei enää ole kauaa... JOko se Nannaliina synnytti? Meillois esikon 3v bileet lauantaina =) jees mutta palataan taas gladiougus 76 rv35+6
 
Ei ole synnytetty ei ja hyvä niin...Norovirusta odotellessa. Mies alkoi eilen illalla ripuloimaan ja oksentamaan ihan jatkuvalla syötöllä ja loppua ei näy,kuumettakin 38 astetta.Ja tarttuuhan se meihin muihinkin. Mä olen yhdestä valvotusta yöstä jo ihan loppu ja mieli on niin maassa kuin olla ja voi. Pelkään tuota tautia niin hirveästi ja se vetää moneksi viikoksi kunnon ja olon ihan puolikuntoiseksi ja huomenna on jo la. Voi itku sentään.

Nannaliina 39+6
 

Yhteistyössä