Kesäkuiset mammat 2011

Voe mahottomasti Onnea Griffski :hug::flower: ja kovasti toipumisia synnytyksestä,rankkaa oli varmasti!
Onneksi kaikki kääntyi hyvin!
Ja täähän oli siulle toinen sektio jollen väärin muista?

Tsirpukka ja neitonen kohta 3 vkoa
 
Heippati Hei!

Hienoa että ollaan saatu kaikki tuhiseva nyytti kainaloon..:heart:

Mulla ei oikeen oo edes synnytyskertomusta..mut voin kirjottaa siitä päivästä kuitenki.

Mentiin miehen kanssa seitsemäksi sairaalaan. Kätilö otti vastaan ja käyrällä istuin 10 minuuttia.
Mies meni vaihtaan leikkurikampetta ja vei mun tavarat osastolle.

Jännityksestä kankeena kävelin Leiko osastolle. Siellä laitettiin tippa, ja vaihdettiin leikkuriasu päälle. Varttia vaille 8 meitä tultiin hakemaan saliin. Käveltiin vähän ja mentiin hissillä. Nousin leikkauspöydälle. Nukkumatti ja sen apulainen yritti laittaa toiseen käteen kanyyliä, ei onnistunu.
Laitettiin kaikki tarvittava letkumäärä toiseen käteen.

Puudutus ei sattunu tippaakaan. Nukkumatti kehu kuinka hienosti sain selän pyöreeksi. Tosi nopeesti se rupes vaikuttaan. Mies sai tulla mun viereen kun oli kaikki valmistelut tehty.

Leikkaava kirurgi saapui, ja gynekologi.
Leikkaus alkoi 8.32.
Tuntui vääntöä ja kääntöä, painetta ja puristusta. Tuli huono olo, verenpaineet heitteli hetken.
Poika otti ensihengen vedon 8.41.
Isä lähti pikkumiehen kanssa osastolle.
Mua jäätiin kursimaan. Sain migreenin johon oli lääke valmiina. Kauhea vapina alkoi. Siihenkin oli lääke. Munajohtimet poikki nips ja naps. Vatsa kiinni.

Heräämöön. Vapina jatkui, tosi hurjana. Onneksi helpotti lääkkellä.
Muutama tunti ja osastolle.
Mies ja poika siellä odottelivat..:heart:
Ensiryypyt. Sen jälkeen poika nukkui, niinkun minäkin.
Nousin pystyyn samana iltana, katetri poistettiin, kanyyli myös.

Kaksi päivää olin sairaalassa ja toipuminen ollut todella nopeaa.

Nimiasiaa..

Onko kaikilla yhtä vaikea keksiä lapselle nimi kun meillä????

Wode ja poika 2 viikkoa ja 3 pvää.:heart:
 
Onnea kaikki vauvelin saaneet.:)

Taidetaan olla nyt kaikki "jakautuneet"?

meillä on ristiäiset ens kuun puolen välin nurkilla. Ja tossa edellis viikolla "lyötiin" nimi ns.lukkoon. meni ihmeen kivuttomasti. mies kysyi että käykö etunimeksi ... ja totesin joo, mutta oisko toinen nimi ... ja se oli sillä selvä :)

Mutta nyt on mentävä esikoista herättelee kun tunnin päästä oltava jo kaupungissa.

Mukavaa maanantaita kaikille

Ninatus ja tytteli 3viikkoa(?)
 
Paljon onnea Leenuliinukka ja WonderfulLife! :heart: Haikeeta mutta ihanaa että kaikilla nyt sitten nyytti jo:)

Mä en ole saanut vielä kuin aloitettua synnytyskertomusta kun se loppuosa tuntuu edelleen niin kurjalta ettei ole kiva siitä kirjoittaa.

Nimi on päätetty lopullisesti,ei tule Wäinöstä Wäinöä mutta toisena nimenä säilyy.

Nannaliina ja Wäinö reilu 1kk
 
Onnea Griffski! :flower:

Wode Meillä on vähän kanssa ongelmia nimen kanssa. Meillä oli periaatteessa mietittynä 3 nimiehdotusta. Ajateltiin, että päätetään, kun nähdään pikkujätkä. Nyt on yksi ehdotus pudonnut pois, mutta kaks on vielä jäljellä. Saa nähdä mihin päädytään. Toinen ja kolmas nimi on päätetty. Mutta siis vaiheessa vielä ollaan.

Vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin ja maitoakin tulee riittävästi. Jotenkin on niin onnellinen olo nyt. :heart:

Kaikille ihanaa vauvailua!

Leenuliinukka ja Nöksy 6 vrk
 
Jottei tästä elämästä piäsis helpolla niin mies joutu tänään sairaalaan,ties miten pitkäks aikaa:(.
Perjantaista asti kuumetta 39-40 ja pakotin aamulla lääkäriin:myyräkuumehan se...
Ei pysynyt enää nesteetkään sisällä,huoh...

Samoilla silmillä menen kuin eilen joten hyvin sujuu ja pojat tappelee koko ajan:headwall:...

Tsirpukka ja neitonen 3vkoa
 
Voi Tsirpukka,onpa kurjaa että mies sairastui:( Toivotaan että paranee pian ja pääsee nopeaan kotiin! Voimia ihan kamalasti sulle. Onko sun mahdollista saada joltain apua isompien lasten kanssa?

Mulla on silmätulehdus ja en voi lähteä kuntokeskukseen jumpalle vaikka piti kun tarttuu aika ärhäkästi kuitenkin. Ja piilareita en voi silmiini nyt lykätä mutta lenkille sentään pääsen rillien kanssa.

Vauvalla on niin kovat vatsavaivat ja pienen olo on todella tuskainen. Paukuttelee koko ajan aivan kamalan hajuisia paukkuja mutta kakkaa ei ole tullut päiväkausiin. Neuvolasta koitimme saada ohjeita mutta eivät osanneet auttaa,sanoivat vaan ettei kannata olla huolissaan mutta kun ei tässä saa tehtyä yhtään mitään muuta kun pieni huutaa tuskissaan koko ajan.
 
Voi Tsirpukka, miehelle paranemisia ja sulle tsemppiä ja jaksuja. :hug:

Toivottavasti myös sä Nannaliina paranet pian silmätulehduksestas! Kurjia noi pienten vatsavaivat. Meilläkin on niitä jonkin verran, mutta onneksi aika vähän. Meinaa itsellä sydän särkyä kun pieni itkee, eikä voi tehdä mitään auttaakseen. Hakis vaikka kuun taivaalta, jos se auttais, mut eihän siitä apua ois... Toivottavasti on ohimeneviä vatsavaivoja! :heart:

Meille ei ihmeempiä kuulu, ollaan käyty ekat kylvyt ja vaunulenkit, opetellaan elämää vauvan kanssa. Pikkuhiljaa asioita muistuu mieleen vuosien takaa. =) On tää ihanaa.

Leenuliinukka + Nöksy 8 vrk
 
Kiitos onnitteluista! ja onnea minunkin puolesta kaikille keitä en ole vielä onnitellut :)

Nämä viime vuorokaudet on vaan mennyt ihmetellessä tuota ihanaa murukkaa :heart: Kotiuduttiin maanantaina.

Tsirpukan miehelle paranemisia - isälläni oli muinoin myyräkuume ja se veti kyllä muuten niin aktiivisen ja hyväkuntoisen miehen ihan sippiin. Ja joo toinen sektio tämä oli, oikeastaan aika samalla kaavalla mentiin tämä kuin edellinenkin, eli ei edennyt mihinkään ja siksi päädyttiin sektioon. Jos vielä lapsia tekee, niin seuraava onkin sitten jo suoraan sektio.

Tänään tulee neuvolantäti kotikäynnille ja huomenna otetaan tikit pois. Hyvin on haava parantunut, paremmin kuin ensimmäisella kerralla. Tälläkertaa olinkin viisaampi ja lähdin heti liikkeelle ja se kyllä auttoi.

Ja meinasin sanoa samaa kuin leenu, että pikkuhiljaa asioita alkaa palautumaan mieleen vuosien takaa :)

Aurinkoista päivää kaikille! :wave:

Griffski ja muru 5vrk
 
Tsirpukan miehelle paranemisia. Ja sulle jaksuja.

Vauvalla ollu nyt tipat maanantaista asti (muistaakseni) ja silti ei ota laantuakseen tuo silmätulehdus. maanantaina soittelen taas jollei sihen mennessä jo helpota.

Viime viikon neuvolassa tytteli painoi tasan 4kg ja oli 52,3cm pitkä.
Kohta jo kuukausi ikää täynnä, valtavan nopeasti menee aika.

Nannaliina: Täällä kanssa oli vauvalla "kakka tauko" ja sitten turauttikin monen päivän edestä. Nyt näyttäisi siltä että maha toimii hällä joka toinen päivä.

Onko teillä muilla muistissa jotain "vikaa"? mun pakko kauppalistaa tehdä kun muuten mitään muista. Monta päivää puhuin miehelle että tyttö tarttee uudet kellukkeet ja kun menin kauppaan ja pääsin ovesta sisälle oli pakko soittaa miehelle ja kysyä "mitä mun piti hakea"..


Oliko se tsirpukka sulla jolla oli se uhmis siellä kotona? onko rauhoittunut? täällä alkaa olemaan aika hyvin ("koputtaa puuta"). toi 3,5v alkaa olemaan jo suht.kunnolla :)
Nukkumiset nyt edelleen on ihan hakoteillä. eilen tosin meni ihan suosiolla kun oli päivän riekkumisesta niin väsynyt. mutta kauheaa käden vääntöä ollut, kun ei vaan pysy siellä sängyssä sitten millään. (vaikka siis isänsä vieressä saa nukkua). pitäisi omaan huoneeseensa saada tyttö nukkumaan, mutta nyt ei varmaan ihan parhain hetki sellaselle uudistukselle kun just isosiskoksi tullut :)

Mutta aurinkoista viikonloppua kaikille mammoille :)

Ninatus ja tytteli kohta 1kk
 
Viimeksi muokattu:
Mulla muisti pätkii ihan urakalla...Monta kertaa kysyn mieheltä samoja asioita ja mies vaan toteaa että onpahan jo muutamaan kertaan kertonut. Tosin en aina jaksa keskittyä edes kuuntelemaan,jotenkin on niin väsynyt koko ajan vaikka saakin ihan kivasti nukkua. Tuo 4,5v vie voimat ihan totaalisesti,on niin kova uhma päällä ja illat meillä on yhtä sanonko mitä kun tyttö parkuu ja kiukuttelee ja mulla ei vaan hermo kestä sitä enää yhtään kun on jatkunut jo ties kuinka kauan.Meteli on korviahuumaava aina iltaisin ennen kuin Nukkumatti armollisesti suvaitsee saapua kaikille. Alkaa nämä helteetkin vaatia jo veronsa,olen koko ajan kamalan pahantuulinen kun jatkuva hiki ja kuumuus päällä,mä sitten vihaan näitä helteitä.

Nannaliina
 
Onnea kaikille tasapuolisesti :heart:

Käyn myös kurkkailee välil et mitä tänne kuuluu!
Mä pähkäilen, että pyytäisinkö suunnitellun sektion vai lähtisinkö samaan rumbaan kuin esikoisen kanssa, että eka käynnistetään ja käynnistetään ja mitään ei tapahdu ja sit loppujen lopuksi leikataan.. WonderfulLife kanssa samansuuntaiset kokemukset sektiosta, varsinkin se paha olo ja tärinä, mutten saanut mitään lääkettä siihen. Jos yritän synnyttää normaalisti niin pelkään, että repeän pahasti koska mulla on nuo paikat ahtaat ja ratsastusharrastuksen myötä lantinpohjanlihaksetkaan ei anna periksi..lapsikin on varmaan pantu alulle pyhällä hengellä...:LOL:

Nille joilla huonoja kokemuksia kättäriltä niin eiku palautetta vaan ihan sinne sairaalan johdolle ja jos on hoitajien&lääkäreiden nimiä antaa niin sinne vaan, saavatpahan puhuttelun sitten ihan suoraan asiasta!.. mä annoin kans palautetta kun en saanu tarpeeksi apua edellisellä kerralla..itse vaihoin lakanatkin siihen sairaalasänkyyn kun kukaan ei tullu auttamaan veristen lakanoiden vaihtamisessa..makasin omassa ulosteessani jne. :x :'( oli ihan kauheaa olla siellä sairaalassa..ihmsiä ympärillä, mutta silti ihan yksin, eikä todellakaan kukaan muu äiti auttanut! ihme toimintaa myös siellä Tsirpukan kättärillä??? Olin siis leikattu, enkä päässy kahteen päivään ite ylös sängystä, jalat ei vaan kantanu. En haluis kokea samaa uudelleen ja siksi haluisin kokea normaalin synnytyksen. Toki jos repeää pahasti niin eihän sitä sittenkään pääsen välttämättä kävelemään. Sektiohaava paranee yleensä hyvin kun se pysyy puhtaana jne.

Rosalinda + viikkoja tasan 23
 
Viimeksi muokattu:
Kylläpäs tää vauva-arki vie mennessään. Päivät hujahtaa ohi ihan hetkessä. Suurin osa päiviä kuluu tissitellessä, toi meidän poika on oikee suursyömäri. Se on kasvanu jo ihan kauheesti. Eilen koitin omalla vaa´alla ja se näytti, että painais jo 4600g. Pienimmät vaipat ja ihan pienimmät 50 cm vaatteet on jo liian pieniä. Mutta kyllä sitten vastapainoksi pissii ja kakkiikin ihan kauheesti. On menny jo monet vaatteet ja lakanat sekä pissaan että kakkaan. Pyykin määrä on lisääntyny ihan valtavasti. Saa joka päivä pestä. :whistle:

Voiko ton ikänen hymyillä vastavuoroisesti? Siis kaksviikkoo ja pari päivää vanha. Kun kauheesti jo hymyilee, ainakin siltä kovasti näyttää, ei oo yhtään vatsanväänne-hymyn näköistä. Mut eihän sitä tiedä... =)

Saatiin tänään ristiäisasiat lopullisesti sovittua. Kummit on valittu, päivä ja pappi sovittu. Tarjoilujakin on jo vähän mietitty ja sovittu äitin kanssa, joka lupas niissä auttaa. :heart: Vielä kun saatais se etunimi päätettyä. ;)

Mitäs teille muille kuuluu? Joko on Tsirpukan mies kunnossa? Entäs Nannaliinan perheen illat, onko yhtään helpottaneet? Entäs Ninatuksen vauvan silmät, joko on parantuneet? Ja jokos Wode ootte saanu nimen päätettyä?

Leenuliinukka ja Nöksy 2 viikkoa 2 päivää
 
Heippa:)

Saatiin uudet antibiotti tipat silmään. ei ota laantuakseen se tulehdus :(
alan jo epäillä että voisiko oireita tulla noista eläimistä??

Täällä ollut yhtä huutoa illat ja jätin sitten eilen antamatta vitamiini tipat ja kappas kun eilinen ilta oli kuin unelma..eli ne tipat menee vaihtoon kunhan vaan apteekkiin pääsen.

Leenuliinukka mä olen kanssa miettinyt tuota hymyilyä kun tyttö niin hymyilee välillä, en sitten tiedä onko vatsaväänteitä vai oikeata hymyä :) samaten kun hälle juttelee niin vastaa välillä niin suloisella vauva ölinällä:)

Olen ehkä hieman kahjo mutta aijon huomenna mennä lasten kanssa shoppailemaan..onneksi mies lähtee mukaan saa hän taistella tuon esikoisen kanssa (kaupassa käynti välillä yhtä tappelua). Menen jo katselemaan josko löytyisi talvelle pukuja ym

mutta eipä tälle kertaa muuta

Ninatus ja tytteli reilu 1kk
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Vähän takkuillen on arki lähteny liikkeelle täällä - ei tosin vauvan puolesta vaan minun. Viikko sit pe repes sektiohaava osittain ja mut vietii ambulla sairaalaan, jossa lauantaina tikattiin uudelleen ja sit kotiin. No maanantaina haava sit infektoitu niin pahasti että taas jouduin sairaalaan. Tulehdusarvot melkein 200, kipu järkky + mahtava turvotus haavalla ja kuumetta 41. Sairaalassa antibioottia suoneen ja 3 tikkiä pois, jotta se 'paska' tulis ulos. Eilen pääsin kotiin, jatkan haavahoitoa ja antibiootteja suun kautta - haavaa ei ommella kiinni, vaan sen annetaan sulkeutua itse. Hitaasti tuo paranee, mutta pääasia että niin tapahtuis eikä tarttes enää sairaalassa tämän asian takia olla päivääkään!

Wodelle sellasta piti sanoo, et noinhan mulla oli sekä esikoisten että tämänki kans, synnytys ei edenny minnekää ja sektoitiin lopulta. Jos vielä lapsia haluaa, niin seuraava on suoraan sektio.

Griffski ja vaavi-muru 13pv
 
Voi kamala Griffiski,kuulostaa kyllä todella hirveältä mitä olet joutunut kokemaan:( Toivottavasti haava paranisi nyt nopeasti,varmaan hankala tehdä sen kanssa paljoakaan.

Meillä illat on edelleen tuskastuttavia tuon 4v tytön takia,eilen tosin nukahti helposti mutta vastaavasti sitten 5,5v kiekui yöhön asti. Multa poistettiin eilen viimeinen viisuri ja koska se kasvoi osittain kitalaessa on kipu aika kamalaa edelleen ja syöminen ihan mahdotonta. Pakko silti vaan syödä kun nälkä on koko ajan.

Nannaliina ja Wäinö 1,5kk
 
Voi Griffski, toivottavasti haava nyt paranee kunnolla! Tsemppiä! :hug:

Toivottavasti Nannaliina teidän illat pikkuhiljaa helpottaa.

Mä oon kokonaan unohtanut kertoa, että Nöksyn lääkärintarkastuksessa sairaalassa löytyi silmistä jotain erikoista. Se lastenlääkäri ei osannut yhtään sanoa, mitä se oli ja mistä johtui. Eli siis mustuaisen ja iiriksen välinen raja oli epätarkka ja kakkumainen, kun se yleensä on tarkkarajainen. Silmät kyllä reagoi valoon ja mustuainen laajeni ja supistui normaalisti. Lastenlääkäri konsultoi puhelimitse silmälääkäriä, joka oli sitä mieltä, että luultavasti kyseessä on joku hyvälaatuinen pigmenttihäiriö, eikä tarvi olla huolissaan. Mutta halusi vielä tarkistaa asian, joten meillä on nyt sit Nöksyllä lähete silmäpolille. Ja vaikka kuinka sanovat, ettei tarvi olla huolissaan, niin oonhan mä ja mies kanssa. Syyskuun loppuun mennessä pitäs tulla sieltä silmäpolilta aika. Aina ajoittain mietin asiaa kovastikin ja ajoittain se arjen touhuissa unohtuu. Vähän kuitenkin pelottaa... :(

Leenuliinukka ja Nöksy huomenna 3 viikkoa
 
No voi sentään Leenuliinukka kun tuollaista silmäharmia on teillä. Toivottavasti on ihan harmitonta tosiaan ja että ottavat tutkittavaksi. Mekin olemme tuon 4v tytön kanssa silmäpolin asiakkaita ja tyttö on leikattu kolme kertaa. Syynä tosin on synnynnäinen roikkuluomi,silmä aukesi ihan vähän vasta 2 vkon iäsä ja leikattiin 1v iässä. Leikkaus epäonnistui ja leikattiin sitten vielä kaksi kertaa uudestaan ja ennen ekaa luokkaa leikataan uudestaan. Silmässä on nyt kumilangat pitelemässä luomea ylhäällä mutta eihän se saman näköinen ole kuin terve silmä eikä siitä koskaan tulekaan. Näkö kuitenkin on priima ja se on hyvä. Seuraavassa leikkauksessa reidestä otetaan sitten omaa lihasta silmään,tuloksen pitäisi olla hiukan parempi mutta samanlaista siitä ei koskaan tule kuin terveestä silmästä. Tytöllä on vielä valtavan suuret silmät,onneksi häntä ei ole asian takia koskaan kiusattu vaan muut lapset ovat kyselleet ihan hyväntahtoisesti tytön silmästä. No menipä nyt ihan OT:ksi,anteeksi.

Mulla on ihan hirveä kipu suussa viidettä päivää. Perhanan viimeinen viisuri alkoi särkemään juhannuksena ja poistettiin sitten viime perjantaina ja eipä tässä paljon pysty syömään kun ei saa suuta auki kuin ihan puoli senttiä. Kilot karisee ja se ei ole tarkoitus vielä,maidon tulokin hiipuu kun en saa tarpeeksi syötyä:(

Lauantaina on ristiäiset ja sinne pitää lähteä vaatteita katsomaan,ei innosta kyllä yhtään. Pakko ottaa mies ja vauva mukaan kun en saa tarpeeksi pumpattua maitoa kun ei sitä tule kuin vaivaiset parikymmentä milliä,saa vauva tulla sitten mukaan ettei tarvitse korvikkeeseen turvautua. Tuntuu tosi kurjalta kun tämä on eka kerta kuudesta kun vauva on täysimetyksellä/omalla maidolla ja nyt saa sitten jännittää että riittääkö se vai ei. Mihinkään salille en pysty lähtemään tällä hetkellä kun pakkasestakin on omat maidot käytetty mutta jumppaan sitten kotona ja käyn vaunulenkeillä,kyllä siellä jumpissa ehtii sitten taas aikanaan käydä.

Nannaliina ja WÄinö 1,5kk
 
Kurjia nuo silmä jutut.

Meillä jyllää mahatauti, ensin se oli tytöllä, nyt miehellä ja itsellä alkoi tänään mahaa särkemään ja huonoa oloa. Tyttö viellä löi kätensä patteriin ja nahka siitä rullaantui, voi sitä ulinaa minkä se sai aikaan.

Vauvalla senkun jatkuu silmätulehdus..antibiootit loppuu tänään.

kirjottelen ja luen paremmin teidän kirjotukset kun vauveli taas nukkuu hetken kauemmin.
 
Nannaliina, mulla on kanssa kohta eessä toi mekon hankinta. Eikä kauheesti innosta, kun rinnoista valuu maitoa ja vauva ja mies on raahattava shoppailemaan mukaan. : / Mut joku kolttu on pakko ostaa, ku ei taida mikään kaapissa oleva mahtua päälle. On vielä vähän liikakiloja ja rinnat on vielä ylisuuret. Miten teillä muilla on raskauskilot lähteny? Mulla on periaatteessa melkein kaikki raskauden aikana kertyneet kilot lähteny, mutta olin lihonu ennen raskauttakin jo vähän ja haluisin nyt palata mun ns. normaalipainoon, ettei tarvis uusia koko vaatevarastoa.

Kauheesti kaikkia kurjia tauteja ja sairauksia kaikilla! Toivottavasti Ninatuksen vauva ny pääsis eroon tosta sitkeästä silmätulehduksesta. :(

Ja Nannaliina, koita olla ressaamatta siitä maidon riittävyydestä. :) Helpommin kyllä sanottu kuin tehty. Itekin haluun olla koko ajan vauvan kanssa, että pääsee aina imemään, kun haluaa, että maito varmasti riittäis. :whistle:

Leenuliinukka ja Nöksy 3 viikkoa
 
moi pitkästä aikaa.
en oo kerenny kirjoittelee,sellasta haipakkaa nykyisin...
miehellä olikin laajalle levinny keuhkokuume ja oli 8pvää sairaalahoidossa:'(.
ite oon joutunu venyy ja paukkuu joka suuntaan,kun mies toipilaana edelleen...

neiti herää yössä 3-4 krt jtn alkaa tää 5 vkon univelka tehä hulluksi...
mutta meillä hymyillään jo ihanasti=),unohtuu kyllä univelatkin siinä.

saatiin ne holter-mittarin tuloksetkin,29 lisälyöntiä vuorokaudessa joten ihan normaalia kuulemma.

meilläpäin on tuota silmätulehusta oikein virus-epidemiana,kaverin muksut kaikki on siinä.

miulla reistaa selkäranka,kannellu tyttöä huonossa asennossa ja ilmeisesti on taas nuo skolioosi-kohdat tulehtunut,argh:headwall:.buranaa ja kylmägeeliä...

ens vkolla ois jälkitarkastuskin ja kahen pienemmän neuvolat.

nannaliina:miulla ehty rintamaito miehen saikkureissun aikana ja tyttö siirty tutteliin.ei tullu syötyä tuona aikana juur mtn ja kauhee stressi ja huoli oli koko ajan niin sepä se riittikin vaan onneks ei oo myn mahanpuruja vauvalle tullu.

neiti makailee tässä sylissä jtn kirjoituskin on sitten tätä:whistle:

leenuliinukka:just eilen sovitin kokoa 36 olevia lempifarkkujani ja nappi meni kiinni,hitusen tiukat tuon mahalöllön kohalta,mutta aika normi-kondiksessa alan olla.

voikaa hyvin:wave:

panda-tsirpukka ja neitonen 5vkoa+2pvää
 
Viimeksi muokattu:
Tsirpukka on kyllä ollut kovilla,ei ihme että maidon tulo ehtyi:(
Mä en jaksa stressata,ei se ainakaan asiaa auta ja nyt vielä mennään ainakin omalla maidolla. Pumpun jälkeen kun luulen rintojen olevan tyhjät ja vauva haluaakin yhtäkkiä rinnalle niin hetken imemisen jälkeen sitä maitoa alkaakin tulla,jännä juttu.

Multa on lähtenyt 8kg sairaalasta lähdön jälkeen ja vielä olisi 5kg tiputettavana mutta en siis tässä vaiheessa laihduta vaan tarkkailen syömisiäni ja koitan syödä terveellisemmin ja näköjään silläkin sitten jotain tippuu.Imetyksen loputtua sitten käyn kunnolla kiinni loppuihin kiloihin jos niitä sitten vielä on ja kunnon treenikin alkaa sitten että saisi itseä vähän kiinteämmäksi.

Ninatuksen perheelle pikaista paranemista! Mun mielestä mikään ei ole niin hirveää kuin vatsatauti ja mulla jäi kyllä ikuinen kammo siitä kun siinä jouduin synnyttämään.

Pappi tulee meille kohta joten varmaan pitää alkaa siivoamaan ja hilpaista suihkuun.
 
Multa lähti 10kiloa synnytyksen jälkeen mutta ne 6 pirulaista on:) No sitten myöhemmin ehtii tiputtaa nekin pois.

Mahatauti iski myös muhun, aivan kaameeta hoitaa vauvaa (kanniskella ympäriinsä) kun oma maha niin kipeä ettei meinaa pystyssä pysyä. kuumettakin oli.
Nyt jopa sain syötyä ekan kerran sitten eilisen aamun.

Meilläkin ensi viikolla neuvola ja mulla jälkitarkastus. olen itse koittanut vauvaa punnita ja tänään sain tulokseksi jotakuinkin 5kiloa. tiedä sitten paikkaansa pitävyydestä.

Onko tsirpukka siellä jo toivuttu?

Tässä täytyy olla joku juttu että aina kun istun tähän koneen ääreen ja alan kirjottamaan niin vaucva aloittaa sen päiväsen huudon ja meuhkaamisen.
Joten palaan taas asiaan myöhemmin:)
 

Yhteistyössä