KESÄ 2010 hoidot

Ehdinpäs vielä pikaseen tännekki käväseen..

Wilmalle nyt sitte tosiaan tsemppiä sinne maanantain punktioon! Toivotaan että sieltä pienemmistäkin vielä muutama ponkaisisi mukaan! Eikös sulla ollu tiistaina 14 hyvän kokosta? Siellä ei sitten olleet kaikki ne kasvaneet enää samalla tahdilla? Muistatko/tiedätkö muuten että minkäkokosia noi sun 14 oli sillon tiistaina? Mulla oli suunnilleen samanverran n.14-15 ja ne kaikki oli 13mm (sitte oli tosiaan pienempiä jonkinasteinen kasa noiden 14-15kipaleen lisäksi). Mulla ei yhtään tosiaan nyt väliaikatietoa tilanteesta vaan sinne maanantaihin saakka täytyy jännittää miten on kasvu edennyt! Masu on kyllä ollu aikasta kippee tännään! Munasarjoja poltellu melkosesti!

Ja se Marlaankin ultra on muuten ollu tänään! Miten sulla meni? Muistin sen kun olin eilen jo kirjottanu! Ei ehtiny tsemppaamaan :ashamed:

Nyt vielä hyvät vaput kaikille! Tää lähtee nyt johki vappureissuun! :D

ainiin! Hyvä että Susun sokerirasitus nyt onnistu! Ei tullu sitä örkkiä :D Harmi että paasto ylitti sallitun rajan (mä en ikinä tulis selviään tosta! Mulla on niin korkee paasto jo ilman raskauttakin! 6.5 :( paitsi että onhan mulla nyt metut käytössä, et en tiä paljonko ne on laskenu mun tuota arvoa)

Mut nyt menoksi!
 
Ihan omaa napaa nopsaa, 15 follia kasvamassa eli ihan hyvin. Aika pieniä osa, 8-10mm ja 13mm oli isoin, neljä pistosta siis takana. Noista pienistähän ei vielä tiedä lähteekö ne kasvamaan. Lääkäri halus laskea mun lääkeannosta, mä en olis halunnu ja nyt mietin tottelenko sitä vai nou... Maanantaina uusi ultra.
Wilma ja Eina onnea tosi tosi paljon teille, tulkaa heti kertoon kuin kävi!
Hyvää vappua kaikille
 
Hauskaa wappua kaikille ja viimehetken odottajille lähinnä erittäin rauhallista sellasta!!!
Jokos on kielo ja tikru kassit pakattuna valmiix lähtöä varten??;)
Einalle, wilmalla, Iinikselle ja Marlaalle oikein onnekasta maanantaita, ekoille punktioon ja vikoille ultraan!!! toivotaan että kaikilla menee hyvin ja odotetusti!!!
Susu:kurjaa toi sokerihommeli, no toivotaan et saat arvot kuriin ruokavaliolla ilman piikkejä, etköhän niitä oo kans jo joutunu ihan kyllästymiseen asti itseesi tunkea!!
on:täällä vappu menee kans rauhallisesti, pukkas sitten vielä viimemetreillä alkuraskauden pahat olot takasin ja karmeet lonkkakivut alkanu, oonkin kaikille sanonu et koko rahan eestä täällä sitte ootellaan, ei sitä turhaan maksanu itteesä kipeex hoidoista et menis rakausaikakin ns elämänsä kunnossa heh.viime vappuaattona makasin jalat kohti kattoa Pas.sissa, enkä ois ikinä uskonu et tää vappu sitte vaaputaan.elikkä kaikki jotka vielä ovat yrittävällä kannalla ni toivon että kirjotatte samaa tänne ens vappuna ja muistelette (kun ootte joko jo synnyttäny tai raskaana) kuinka tää vappu meni ihan muissa merkeissä.
Tulkaahan muruset kertomaan sitten heti maanantaina miten teillä meni!!!! iso ryhmishali kaikille tasapuolisesti!!!!
 
Heip!

Juu, kassi on pakattuna melkein valmiiksi! Näillä näkymin (lääkärin mukaan jos ei ihmettä tapahdu), meille tulee sektiovauva. Neiti on poikittain perätilassa eikä suostunut yrityksestä huolimatta kääntymään. Syntymäpäiväksi tulee 18.5-ellei ole sitten kääntynyt silloin aamulla kun menen sairaalaan. Sitten kuulemma odotetaan että synnytys käynnistyy normaalisti. Oikein hauskaa vappua kaikille :heart:
 
Marlaalle tsempit huomiseen ultraan! Toivotaan että ne pienemmätkin on lähteneet kasvuun! Miten muuten teit lääkityksen kanssa? Laskitko annosta lääkärin ohjeen mukaan vai piditkö oman pääsi? :)

Ellille pahoittelut yhdstä pienokaisesta :( toivotaan että loput pysyy mukana loppuun saakka :hug:

Kiitti teille tsempeistä! Niiden siivittelemänä suunnistan huomenna sinne punktioon! Jännittää pirusti millainen saalis on luvassa.. ja kauheimmissa kuvitelmissa ajatteln että suurin osa onjo ehtinyt karata

Pidempää pätkää en nyt jaksa puhelimella kirjotella. Hskaa vappua vielä kaikille ja palataan huomenna asiaan :)
 
Ellille toivon kaikkea hyvää!

Eina; en totellut lääkäriä. Pistin 150iu 125 yksikön sijaan, huomenna nähdään miten eukon käy. Joko ne on röyhähtänyt kasvamaan ja tullut paljon lisää niin kuin tää lääkäri pelkäsi tällä isolla annoksella käyvän. Jotenkin en luota tähän lekuriin yhtään, ei ole se meidän "oma". Tää ryssi sen meidän viime hoidon inssiksi. Tai niin ainakin itse kuvittelen. Se halus vaan jatkaa sillä pienellä annoksella vaikka nähtiin ettei tehoa eikä se ottanut mua tarpeeks aikasin ultraan että se oltas voitu nähdä ettei tehoa. Meidän oma lääkäri on huomattavasti parempi, ei ole koskaan joutunut pitään mietintä taukoa tää lekuri aina sanoo "annas kun pohdin" ja on hiljaa monta minuuttia.
Mutta huomiselle isot peukut sulle!!
 
Elli :hug:

Wilmalle ja Einalle onnenpotku huomiseen, marlaalle kans ultraan ja mulle :) Mä todellakin tarvin sitä, kun tän antibioottikuurin takia oon tietty ihan ripulilla niin kuinkahan paljon niistäkin estrogeeneistä on ehtinyt nyt edes imeytyä.. sit jos tuo haavainen paksusuolenpaska vielä nyt tulehtuu tästä rytinästä niinkuin tavallista on, niin siinä taas ollaan. Eikä toi poskiontelontulehdus itessäänkään mitään edistä.

Kirjotin pitkät pätkät ja ne hävis, ni oon nyt niin raivona etten jaksa enää jatkaa! Harmittaa vaan kun ei pääse ikinä kommentoimaan mitä haluais ku puhelimesta näitä uutisia lukee aina päivisin vaan ja sit kun pääsee koneelle niin ei enää muista tai uutta on tullut roppakaupalla jo perään. Ett jos huomennakaan ei mitään kuulu musta ja mun viissenttisestä limakalvosta, niin johtuu vaan siitä etten pääse koneelle! :) Yritän päivitellä kuitenkin jossain vaiheessa uutisia. Varaudun kaikkeen, kun lääkärihän sanoi ettei ole 100% varmaa että edes päästään koko siirtoon. Jotain jättikystia siellä varmaan on kymmenen, kun tänäänkin kp11 ihme menkkakipuja ollut.

Noh, mut mukavaa vapunpäivää kaikille!
 
Elli::hug:myös täältä ja voimia.toivotaan, että kaksi muuta jaksavat sinnitellä loppuun asti ja terveinä kotiin asti!!!!
Mulla viikkoja 32 tuli perjantaina täyteen ja n.7 viikkoa sitten vielä jäljellä..
sulla on sitte menny tosi pahaksi toi olotila, sitten vaan ajoissa nesteytykseen jos alkaa olotila oleen sitä luokkaa ettet kotona pärjää, ihan jo vauvojen takiakin.Ei voi muuta sanoa kun tietää ainakin oksentaneensa tänä/ viime vuoden lopulla ihan vuosien eestä heh.
Nyt jään jännityksellä odottaan teidän kaikkien huomisia kuulumisia ja IInistä pommitan sitte luurilla jos et pääse tänne kertoileen;) IHAN MIELETTÖMÄSTI ZEMPPIÄ HUOMISELLE KAIKILLE!!
 
Siirto KAHDEN viikon päästä vasta. Limis paska, ja kokeillaan nyt kasvatella sitä ihan viimesen päälle ja katotaan oisko vaikutusta. Eli tupla kasvatusaika normaaliin nähden :O Sit niitten follien jämien pitää olla poistunut munasarjoista siirtoon mennessä, mitä siellä vähän näkyi. Kortisoninkin määrän saan tuplata sitten. Nyt oon vaan ihan turhaan sitä jo syönyt kun luulin että PAS pe. Pitää lopettaa se vähitellen ja sit taas aloittaa uudestaan, mitähän kroppa tykkää, menee ihan sekasin.. sitähän tässä tarvitaan.

Ja nyt meni muutenkin taas koko elämä uusiksi, kun olin varautunut ensi perjantaihin. Oon lupautunut töihin, perhepäivähoitajaksi (terkkuja kollega barballe!) 2 vkoksi, just silloin kun tuleva PAS ja siihen kuuluvat ultrat jne on!! :headwall: Mitä ihmettä mä nyt teen, mihin ne lapset menee??? En mä voi pettää sitä kaverianikaan! Mut en mä voi alkionsiirtoakaan väliin jättää. Oon taas niin stressin vallassa. Oispa tää hyvä merkki, että kun on sopinut jotain ja lyönyt lukkoon ja kaikki menee vtuiks ni sillä ois joku merkitys.. *huoh* Joopajoooo.. usko enää itekään näihin kaikenmaailman merkkeihin ja ennusteisiin, niitä on niin ollut ja mennyt, eikä mikään koskaan mitään oo merkinnyt.

Mites muitten tämän päivän uutiset!!??
 
iinuska: No voihan PAS** :( Harmi ettei seitten vissin tälläkään kertaa päästä piinisteleen yhtäaikaa.. Himputti kun se sun limis ei voi kasvaa kunnolla!!! Ja siis harmi tietenkin senkin puolesta koko juttu että sinä joudut nyt vaan odotteleen ja miettiin miten yhdistät sovitut työasiat ja ultrat/siirron. Mutta eiköhän kaikki kuitenkin järjesty jollain tapaa, näin uskomme! Tsemppiä muru!

ON: Tänään oltiin siis punktiossa. Mies laskeskeli että n. 34 rakkulaa imettiin tyhjiksi. Niistä löytyi yhteensä 15 munasolua! Kiva määrä! En tiä kuinka moni noista on kypsiä ja kuinka moni ei.. mutta kiva määrä kuitenkin. Huomenna en saa väliaikatietoja hedelmöittymisestä vaan jännäys menee ihan täysin keskiviikon siirrolle! Kaksi siirretään silloin. (jos on, uskoisin että on)

Hiukkasen jännittää että minkälainen tulos meitä keskiviikkona odottaa. Ainahan meillä on mennyt siihen saakka kaikki hyvin. Melkein kaikki solut kypsiä....melkein kaikki hedelmöittyy ja jaksaa jakaantua jotenkuten, mutta muuten sitten laatu paskaa eli kaksi siirretään ja kaikki loput roskiin kun eivät kestä pakastusta. (eli sinälläkkään mä en tee sillä hedelmöittyneiden määrän tiedolla periaatteesa yhtään mitään, kun meille ei silti jää minkäännäköistä arveltavaa että mikä olisi kuitenkaan lopullinen tulos)

Mun ainut toive on nyt että me saatais edes yksi hiukan prempi alkio aikaiseksi noilla 15 solulla kuin 4 luokkainen

Mites Marlaan ultra ja wilman punktio?

Nyt lepäämään!
 
Iinamiina: Harmi että siirto menee kahden viikon päähän. Nää odottelut ottaa kyl tosi paljon hermoon välillä. Mut jos limis ois sit parempaa luokkaa kuin nyt. Tsemppiä kuitenkin odotteluun.

Eina: Hyvän määrän soluja saitte. Tsemppiä ja onnea siirtoon, toivotaan että tulee hyviä alkioita.

Marla: Miltäs ultrassa näytti?

ON: Punktiosta kotiuduttu. 8 munasolua löytyi. Torstaina olisi siirto. Nyt rupeaa jo tosi paljon jännittämään että saadaanko edes yksi hyvä alkio. Me ei kans saatu viimeksi mitään pakkaseen. Mut nyt menen takaisin lepäilemään.
 
Jes Eina mikä määrä, nyt vaan toivotaan, eihän tässä mitään muutakaan voi. Mikä on olo?

Iinamiina pahoittelut sulle että taas sait huonoja uutisia.

18 follia mitattiin 13-19mm, ja tusina pienempiä mitä ei mitattu lain. Limakalvo 13mm, kait se millejä oli... en yhtään tiedä mitä kuuluu olla. Punktio perjantaina, siirto näillä näkymin maanantaina toivottavasti hiukan pidempi viljely, icsi onneks tehdään. Lääkäri kehui itseään niin kovin kun oli tajunnut laskea lääkeannosta, nauroin partaani...
Nyt mä aloin jännittämään punktiota, mä KUOLEN sinne lavetille. Mua jo kaduttaa että ryhdyin taas tähän helvettiin.
 
Marlaa, hyvältä kuulostaa! Hyvä että pidit pääs lääkeannoksen suhteen ;) Et sä sinne kuole ja muutenkin selviät siitä hianosti!!

Iinamiina, voihan... kyllä sua koetellaan.. mutta sinänsä hyvä, että nyt sit kaikin asein limiksen kasvatukseen ja mä oon ihan varma, että saat nuo työasiat järjestettyä. Muista että ennen kaikkea sun pitää pitää omia puolias eikä sun kaverin eli jos ei sijaistaminen tän takia onnistu niin sitten ei onnistu, älä ota siitä sen enempiä paineita. mitä tahansa kelle tahansa voi tulla, että joutuukin vastoin tahtoaan perumaan jo sovitun asian, sille ei vaan voi mitään.

Wilma ja Eina, kummallakin teillä näyttää hyvältä! Nyt vaan peukut ja kaikki muut korkeelle ja ristiin ja mitä ikinä, että saatte kummatkin hyvänlaatuisia alkioita!!

Susu, eihän tuo sokeri paljon onneks koholla oo, mun maalaisjärki sanois, että sen sais ruokavaliolla korjattua (mut tietysti eri asia sitten onko mun maalaisjärkeen luottamista.. ;)

Elli, oon niin pahoillani.. mutta täytyy varmaan vaan jaksaa ajatella, että tuon pienen enkelin pienen elämän kuului olla vain tämänmittainen. Nyt kädet ristiin, että toiset selviää ja pääsisit turvallisin mielin kaikin puolin jatkamaan odotusta. Ja tosiaan niinku despekin sanoi, pidä tosiaan itestäs huolta ja ajoissa hakeudut lääkäriin, jos ei mikään pysy sisällä.

Despe, voi kurjuus, kun et saa nyt lopussakaan nautiskella vaan raskaudesta.. Mua on kaikenlaisiin kolotuksiin aika paljon auttanu lämmitetty kaurapussi, varmaan oot kokeillukin, mut jos et niin suosittelen hankkimaan! Mulla on kans istuessa tai maatessa hiukan sellasta etovaa oloa, mutta erilaista kyllä kuin alkuraskaudessa. Oon ymmärtäny sen liittyvän siihen, että kohtu painaa selän puolella olevaa suurempaa verisuonta, ja se aiheuttaa heikottavan olon.

Tikru, huihui, pari viikkoa siis enää.. :) ellei tyttö sitten vielä pyörähdä ympäri mikä varmaan tietysti olis toivottavaa. Mutta tsemppiä kovasti! Helpottaako odottamista yhtään kun tietää mahdollisen syntymäpäivän jo vai onko kahta kauheempi jännitys?

Sairaalakassi ei varsinaisesti oo pakattuna, mut on kyllä jääkaapin ovessa lista, mitä siihen sitten pakataan ja hiukan jo koottu tavaroitakin sitä varten. Ootan kyllä jo synnytystä ihan hirveesti.. Parina iltana mulla on ollu sellanen olo, että voisko nyt alkaa käynnistymään, mutta äh.. kunhan kuvittelen vaan. Verenpaineet mulla on aina neuvolassa mitattuna koholla, joten joudun niitä nyt ahkerasti seuraamaan.. Kotona onneks lukemat pysyy kurissa.
En tiiä purkautuuko jännitys niin vai mitä, mut on miehen kaa tullu muutamia ikäviä riitatilanteita.. Tai mulla menee hermo (omasta mielestäni tietysti ihan syystä) ja sillä menee mun reaktioon hermot ja sitten mä itken pahimmillaan aivan tolkuttomasti, ihan yli äyräiden, ja mies menee jäkkiin, puhumattomaks tai lähtee jonnekin ja ja ja.. Ja mä oon sellanen, että en meinaa kertakaikkiaan kestää sellasta epämäärästä riitaista oloa, mun tartteis saada puhuttua ja selvitettyä ja mies taas ei jaksais puhua.. Noh, aina näistä on selvitty ja saman päivän aikana vielä sovinto saatu aikaseks, mutta nyt jotenkin enemmän miettii, että miten ihmeessä me sitten osataan käyttäytyä ku fiksut aikuiset, ku meillä on lapsi. Kun ei haluais että lapsi joutuu kattelee sellasta äitin rääkymistä.. Joo, sori kun näitä nyt tänne purin, kun on aika pieniä murusia vaan tällaset murheet.. Sitä paitsi ihmisiähän vanhemmatkin on, eikä aina tarvii kai olla niin äärimmäisen rakentava.. Väsyttää vaan kun riidat aina pyörii samojen asioiden ympärillä..

Barba, miten voit? Entä Sera?

Halitus kaikille!! :heart:
 
Eina, hienolta näyttää tähän asti! Toivot ja pyynnöt lähetetty teidän puolesta!!!

Samoin marlaa ja wilma hyvin menee, tsemppiä! Marlaa, sulla sitten huippu limis kun mulla on aina siirrossakin jopa ollut vain 7mm paikkeilla.

Ja joo, kaveria ei haitannut yhtään. Sanoi että sijaisen sijainen löytyy varmaan ja häntä ei haittaa yhden päivän rahanmenetys, pääasia että pääsee 'töihin lepäämään'. Kävin jo heti tänään juttelemassa siellä. Tietää meidän tilanteen ja ymmärtää täysin nää vaihtelevat tilanteet. Ainoo vaan että nyt en sit kovin rauhallisesti voi päivääkään siirron jälkeen ottaa, kun nää kaks pientä tuholaista (omani lisäksi) tulee heti seuraavana aamuna kuudelta hoitoon! Noh, en mä usko että on merkitystä.

Kielo, kuulostaa tutulta. Ja ei ne välien kiristykset ainakaan helpota kun lapsi kasvaa ja alkaa tulla erimielisyyksiä esim kasvatusasioista... se on vaan taivahan tosi valitettavasti. Ei tässä lapsen myötä mitenkään yhtäkkiä sitten kasvettu aikuiseksi. En tiiä kasvetaanko ikinä. En ois ikinä uskonut että 'vajoan' niin alhaiselle tasolle että lapseni nähden/kuullen huudan tai itken, mutta näin on päässyt totisesti käymään, eikä vain kerran tai pari :( Kai se on elämää. Sit se myös kyllä näkee kun halataan ja pyydetään anteeksi.
 
Vihdoinkin mä pääsin tänne,mikshän tää taas temppuilee näin hurjasti,hermot koetuksella:mad:

Elli,voi itku,olen hurjan pahoillani:'( Nyt lepäile mahdollisimman paljon ja toivotaan muille kyytiläisille kaikkea hyvää:hug:

Iinis,voi kele,taas joudut odottelemaan,tylsää,mutta jospa siitä olis limikselle hyötyä ja parin viikon päästä siellä ois muhkea limis vastaanottamassa sun vauvan alkua=)

Eina,tosi hyvältä kuulosta nyt toi 15 solua ja täällä,niinku varmaan monessa muussakin osotteessa,peukut pystyssä hyvien alkioiden puolesta!!!Tuuhan huomenna sit kertomaan miten murun hakumatka sujui:heart:

Wilman hedelmöittymisiä jännätään siis jo tänään,eikös? Hyvä on saalis ollut sinullakin ja toivotaan et hyvät uutiset jatkuu.Ja tosiaan huomenna pääsette sit Einan kanssa piiniskamuiks:heart:

Marlaa,sullahan onkin oikein kunnon hautomo:O Hyvä,ettet totellu lääkäriä:D Nyt vaan kohti punktioo,millonkas se olikaan?:ashamed:

Despe,yöki nyt tosiaan koko rahan edestä,kohta se helpottaa:LOL:

Tikrullakin jännät paikat,vautsi,jaksuja sinullekkin loppumetreille=)

Kielon LA ensiviikolla:heart: Jännääjännääjännää:kiss: ( mun vanhimman poitsun syndet 17.5,tiiä vaik pyöräytät samana päivänä )

Susu,höh,et sokrurasituksessa joku arvo ylitty,en kyllä ymmärrä koko testistä mitään,mut tosiaan jospa se jollain pikku niksillä korjautus:O

Missäs Sera???Mitä kuuluu???

Entäs Snoww??? Ja Lili??? Ja kaikki muutkin jotka nyt unohdin mainita???

Iinis,niin tuttuja juttuja kirjoittelit tossa viimeksi,ikävä kyllä niinhin on tullut itsekkin sorruttua,eikä tosiaankaan ihan vaan paria kertaa:kieh: Ja vautsi vau,tervetuloa "työkamuks";)

Mulle ei kuulu mitään uutta,eka tukikeskustelu oli eilen ja olin tosiaan sen tarpeessa.Miehelle tuli lähetteet lisätutkimuksiin jo viime viikolla,mut ne on tainnut unohtaa:headwall:

Nyt pakko jatkaa töitä...Näin ei sit Iinis saa oikeesti tätä työtä tehdä,et lapset leikkii ja hoitotäti istuu koneella:p Mut tänään poikkeus,vain 2 lasta hoidossa ja tossa ne sulassa sovussa rakentaa palikkalinnaa;)
 
Einalle tosi paljon onnea ainakin näillä näkymin hyvästä saaliista! Mä niin toivon, että nyt saatte hyviä alkioita siirtoon, ja pakkaseenkin sais muutaman laittaa! Hurjasti tsemppiä huomiseen siirtoon! :heart:

Elli: :hug: Parempaa jatkoa ja tarrasukkia kahdelle pikkuiselle! :heart:

iinamiina: :hug: Rrrrrraivostuttavaa joutua odottamaan!

Kielolle tsemppiä ihan kohta tulevaan koitokseen! Ihanaa, saadaan kohta eka vauvauutinen meidän ketjuun! :heart:

Barba: Täällä ollaan, kiitos kysymästä! :) Mites teillä jatkosuunnitelmat, koskas teitä aletaan tutkia oikein perusteellisesti? Tsemppiä, mä niin toivon, että päädytte vielä jatkamaan tätä taivalta!!:heart:

Omaa napaa, skipatkaa jos tuntuu pahalta, tää ei oo nyt mitään ilosta hehkutusta ees... Mulla on jotenki tosi ahdistunu olo!!! Pelkään kokoajan, et jotain on huonosti, et vauva on lopettanu kasvun tai jotain!! :( Mun tarttis vissiin jatkuvasti päästä johonki ultraan tai edes kuuntelemaan sydänääniä, että pysyisin järjissäni...!! Maha ei edelleenkää kasva, ja ahdistaa, kun toisilla jo vähemmilläki viikoilla näkyy!! Ja oireita ei tässä vaiheessa enää oikeestaa oo, jos närästystä ei lasketa, ni ei voi niistäkään enää mitään päätellä! Mua ei tosiaan oo tehty odottamaan mitään! Itkee tillitän harvase päivä, et mitä jos ei vieläkään tule meille vauvaa!!!! Anteeks tää purkaus, oli vaan pakko saada jonnekkin purkaa, vaikka eikai mulla olis oikeutta valittaa... tai en mä valita, oon vaan suunnattoman peloissani kokoajan! :(

Kaikille isot tsemppihalit omiin vaiheisiinsa! :hug:
Ja Einalle varsinkin nyt kaikki elimet pystyssä täällä!!! :heart: Kauhee ko mä stressaan sun puolesta jo nii paljo, että tärisen! No, onpahan hetkeks muuta ajateltavaa, ku oma napa!! :D

Sera ja Murunen 15+4 :heart:
 
Minä en osaa kyllä kuvitella kielovanamoa "rääkymässä" niinkuin asian ilmaisit :D Uskon ettei lapsi voisi ymmärtäväisempää, tasapainoisempaa ja empaattisempaa äitiä saada kuin sinä. Luulen ettei sulla sen suhteen ole mitään huolta :)

Hienoa barba että pääsit jo ekaan keskusteluun. Toivottavasti niistä olisi paljon hyötyä =)

Ikävää iinamiina että joudut taas odottelemaan, toivottavasti odottelu palkitaankin sitten ruhtinaalisesti.

Marlaalle kovasti tsemppiä tulevaan punktioon ja isoa munissaalista!

Wilmalle onnea munissaalista ja toivottavasti saisitte monta hyvää alkiota! Einalle samoin ja huikea saalis teillä.

Voi Sera, oletko kokeillu dopleria? Suosittelen niin ei tarvisi sinun turhaa murehtia. Vaikka mitäpä silläkään kuuntelu takaa. Osaiskohan sitä ottaa rennosti jos olis ihan normaalisti raskautunu odottaja?? Minä ainakin olisin niin ääliö, että en osais murehtiakkaan mistään keskenmenoista yms. Jotenki tämä lapsettomuus tehny kyynisemmäksi ja tietää liikaakin kaikista riskeistä.

Höh, tajusin että ne äänet mitä olen luullut sikiöiden sydänääniksi onkin istukoiden äänet, joista kuuluu oma syke :( Nyt ei ole sitäkään mielenrauhaa enää sitten, olisi vissiin vaan pitänyt pitäytyä siinä uskossa että ovat oikeita sydänääniä niin ois mielenrauha säilyny :headwall: Huomenna onneksi jo uus ultra niin pääsee katsomaan miten maha-asukeilla menee, vuotoa ei ainakaan ole vielä ollut yhtään *koputtaa puuta*
 
Eina[/ Oletko ollut siirrossa? Tulehan äkkiä kertomaan.

Wilma peukut huoliselle!

Tänään itsellä Pregnyl. Perjantaita odotan kauhulla. Mulle on punkka varattu viikonlopuksi naistentautien polilta valmiiks. Mulla ei ole mitään munasarja oireita, en kyllä muista oliko viimeksikään. Maanantain ultrassa lääkäri havaitsi nestettä kertyneen jo kohdun tietämille että hyperin mahdollisuus on taas olemassa. Siivosin äsken kaappeja ja löysin Lugesteron paketteja jostain pussista, ne riittää kivasti testipäivään joten ei tarvi mennä enää apteekkiin tuhlaamaan. Paitsi tietty jos tulos yllättää...

Ellille piti sanomani että sykkeet onkin itse aika vaikea löytää, ite hermostuin moneen kertaan kun en löytänyt, jopa suuremmillakin viikoilla. Sillon hämmästyin kuin alhaalta ne saa kuuluviin, melkein tuolta värkin päältä...
Rauhaisaa odotusta teille
 
Huhuu, missä kaikki :wave: ompa täällä hiljasta...

Pikasesti ultrakulumisia ja sittte äkkiä pötköttämään ennenku leksa taas lentää :x
Pienimmän sydän oli lakannut sykkimästä, mutta kaksi muuta voivat niinkuin pitääkin ja olivat taas kovasti kasvaneet. Jotakin yrittivät mulle viittoakkin mutta en ymmärtäny :D Kaksi viikkoa kuulemma nyt vielä isomman riskin aikaa kun sisäelimet muodostuvat ja sen jälkeen vois kulemma jo vähän huokasta helpotuksesta, toivottavasti sinne päästään ja piiiiitkästi vielä yliki, joukukuuhun asti :)

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti varsinkin tuleville piinailijoille! :)
 
Oltiinkin Marlaan kanssa täälä yhtäaikaa. Hui kauheeta, onko sulla sitten ennen ollu tuo hyperi? Toivottavasti ei tulis. Ite olin punktion jälkeen tosi kipiä ja tajukin lähti pari kertaa, mutta sinnittelin kotona. En uskalla ees aatella kuinka kipiä sitä sitten hyperissä on :( Kovasti pidän sulle peukkuja että kaikki menis hyvin! Ja kiitos vinkistä pitää kokeilla tuolta alempaa etsiä niitä ääniä, toivottavasti ne neuvolan tätit ei ens viikolla ihan sieltä asti eti niitä ääniä :D
 
Elli Pahoittelut yhden vauvelin menettämisestä, toivottavasti nyt näillä kahdella on sitten turvallinen kasvuympäristö.
Omasta sykkeestä ne sikiön äänet kyllä pitäs erottaa, sykkii nimittäin ihan hillitöntä vauhtia.
Mä myös pyörtyilin 3 päivää ihan jatkuvasti punktion jälkeen, viikon olin saikulla. Mies kuunteli kun pökerryin vessaan öisin, kävi sieltä mut raahaamassa sänkyyn. Kävin sairaalassa katetroitavana kun tuli virtsaumpi. Nyt jänskättää kun on sunnuntaina äitienpäivä ja ollaan menossa suurella porukalla syömään.
 
Elli: Pahoittelut yhden vauvan menettämisestä, toivotaan että toiset jaksaa loppuun asti.
Marlaa: Tsemppiä ja onnea punktioon. Toivottavasti ei tule hyperiä.
Eina: Kuinkas siirto meni? Saitteko minkä verran pakkaseen?

ON. Minulla olikin siirto jo tänään. 5 solua oli ollut kypsää ja 4 hedelmöittyi, yksi oli huono jonka oli laittaneet pois ja yksi oli hyvä. Hyvä siirrettiin ja kahta viljellään huomiseen ja katsotaan saadaanko ne pakkaseen. Soluille olikin tehty ivf, miehen näyte oli parantunut huomattavasti.
 

Yhteistyössä