KESÄ 2010 hoidot

Kiitti taas kaikille teille tsempeistä! :heart:

wilmalle onnea kyytiläisestä! Toivotaan että jatkoviljelystä selviäis pakkaseen muutama kaveria :heart:

Ellille pahoittelut pienokaisen lopullisesta menetyksestä :hug: Kaikki tsempit sulle ja toisille pienille jatkoon!

Toivotaan Marlaa että selviät ilman hyperiä!

ON: Tänään siis oli siirto. Meillä olikin punktion saldo ollut 14 solua eikä 15 kuten maanantaina oli laskettu. 10 solua oli kypsää ja hedelmöittymisprosentti on ollut IVF menetelmällä 100%!!! Eli siitä ei meillä ainakaan kiikasta vaan avaikeudet tosiaan tulevat sitten aina jälkeenpäin! (oliskin tuosta hedelmöittymisestä kiinni, niin sen vois ICSIllä korjata) No mutta takaisin asiaan. Kymmenestä hedelmöittyneestä 2 siirrettiin, viisi pakastettiin!!! viisi!!! (ei olla koskaan ennen saatu pakkaseen mitään) Mutta.. sitten huonoihin uutisiin. nämä kaikki viisi on pakastettu samaan olkeen, eli voinette arvata millainen laatu niillä on :( ja paperilla niiden laatu näyttää ihan samalta kuin mitä on näyttänyt meidän kaikki muutkin alkiot jotka on ennen heitetty roskiin eikä pakastettu! Että ei silleen mitenkään ihan kauheesti nyt lämmitä tuo että pakkaseen saatiin :( Ja kaikenlisäksi näidenkin pakastettujen kohdalle oli ensin merkitty paperiin että roskiin, mutta sitten sutattukkin päälle että pakastetaan, eli ???? tuntuu ihan säälipakastukselta!! (vaikka joo eihän ne kai ihan niinkään voisi toimia siellä klinikalla?)

Ja sitten näihin mun sisälläni eleleviin Toivoon ja Taistoon... laatu oli parempaa kuin aikaisemmin siirrettyjen!! Mutta sitten taas huonoihin uutisiin... Ennen on laatu ollut kaikilla 4 nyt oli 4+, eli voitte taas varmaan kuvitella, kuinka mä oikein hypin riemusta kuulleessani tuon :( Joo olihan tuo plussa parannus mutta!!!! (oikeestaan mä en edes tienny että tuollasia plussia jaellaan..en ole koskaan törmänny) Ei vittu voi meille edes sellasta kolmosluokan alkiota saada!!!!!!!!!

Mutta mutta.. pääasia on tällähetkellä se että siirtoon päästiin, mikä olikin tavoite!


Eina + Toivo ja Taisto pp0
 
Marlaa, no nyt ymmärrän, miks punktio pelottaa, mutta jokainen kertahan voi olla ihan erilainen, joten jospa tällä kertaa pääsisit helpommalla ku viimeks!! Pidetään sille peukkuja. Ja sille myös, että saatte riittävän määrän hyviä soluja ja sitten myös alkioita.

Elli, oon pahoillani. Vaikka tässä tapauksessa tämä taisi kuitenkin olla toisten kannalta hyvä uutinen. Nyt pikkuisille vaan samaa vinhaa kasvuvauhtia edelleen ja sulle toivottavasti pian jo parempia vointeja :) En nyt muista, että kuinka pitkällä sun raskaus tarkalleen on, mutta mä muistelen, että ekassa neuvolassa ei välttämättä sydänääniä kuunnella ollenkaan, koska niiden kuuleminen vielä niin pienillä viikoilla on epävarmaa. Meillä (kun olin sen verran pelokas) ekassa neuvolassa ultrattiin ja siis nähtiin sydämen sykkivän, mut en muista, kuunneltiinko myös sydänäänet.. Luulen että ei.
..ja Sera sulle vähän samaan asiaan liittyen, niin jos sua kovasti mietityttää ja pelottaa, niin soita neuvolaan ja pyydä ylimäärästä aikaa, että siellä kuuntelisivat ne sydänäänet!! Muistan, että ite mietin sillon loppusyksyllä, että kehtaisinko soittaa, en kehdannu, jota nyt ihmettelen, kun nyt jo neuvolan hoitajasta tullu tutumpi ja soittaisin ilman muuta, jos yhtään siltä tuntuis.

Wilma
, nyt kovasti kovasti tsemppiä piinistelyyn!! Sehän hienoa, että miehen näyte parempi :) ..ja toivotaan, että kaksi selviäis pakkaseen tai tietysti vielä enempi toivotaan, että ainakaan tässä kohtaa elämää, ette tartteis mitään pakkaseen!
..toivottavasti pian kuullaan, että saat Einasta piinistelykaverin.. jänskättää Einan tilanne..

Lili, miten sä voit?

..niin ja vielä Elli, kiitti sun kommentista mun itkemiseen liittyen, mut tietäsitpä vaan mitä se pahimmillaan on.. ;) Ja Iinis, niinhän se on, että haasteet tästä vaan lisääntyy. Huolimatta siitä, että mä meen tunteissa välillä aivan yli laidan, oon silti hirmu kiitollinen siitä, että mulla on sellanen mies, jonka kanssa uskallan tuntea ja osottaa tunteet niin voimakkaasti. Lapsuuden kotona en oo saanu kunnollista riitelemisen mallia, ja vasta nyt miehen kanssa sitä taitoa opettelen. Hyvä jos osataan omalle lapselle antaa malli, että huolimatta isoistakin tunteenpurkauksista, niistä selvitään, anteeks annetaan ja taas taaplataan paremmalla mielellä yhdessä eteenpäin.

*muoks* Eina olitkin kirjottanu samaan aikaan. Sulle oikein superiso halaus!! Oot antanu oikeet nimet kyytiläisille ja nyt näiden nimien siivittämänä TOIVOTAAN JA TAISTELLAAN oikein isolla rintamalla! Varmasti on mieli aika niin ja näin, voimia oikein kovasti! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
...anteeks että mä tungen sivusta tänne teidän vanhaan ketjuun. Päiväkausia verkkoa selattuani ja kohtalotovereita etsittyäni löysin, Eina, sun kirjoituksesi.

Mulla takana ensimmäinen IVF, jossa kolmestatoista munasolusta yksitoista oli kypsiä, kaikki kypsät hedelmöittyivät lääkärin sanoin "erinomaisesti" - ja alkoivat sitten jakautua päin seiniä niin, että kolmannen viljelypäivän aamuna siirtoon saatiin yksi 8-soluinen alkio (luokituksesta ei tietoa), pakkaseen ei mitään.

Mä olen jo 35, mutta lääkäri ei pidä mua ikäloppuna. Muuten olen täysin terve ja normaalipainoinen. Tragedia tässä on se, että me mennään jo nyt lahjasiittiöillä, koska mun mieheni keho ei enää tuota sukusoluja. Monta vuotta vaan nieltiin jo tuotakin tietoa. Ymmärrätte mitä meinaa, jos munkaan soluni eivät toimi.

Koska lahjasolut aina testataan ja koska mä näytin vielä kuukausi sitten tätä projektia silmällä pitäen niin lupaavalta, lääkäri maalaili 50% onnistumismahdollisuuksia. Nyt kukaan ei osaa sanoa mitään mistään syistä.

Oletko, Eina, huomannut mitään vaikutusta esim. lääkkeitten vaihtamisella? Entä onko sulla kokeiltu sekä pitkää että lyhyttä kaavaa? Mulla oli pitkä kaava, Synarela, Puregon, Pregnyl ja Lugesteron. Mahtaisitko tietää jotain, millä munasolujen laatuun voi vaikuttaa? Tai mitään, mistä sais aiheesta edes tietoa?

Niin siis ja menkat tietysti alkoivat yhdentenätoista päivänä siirrosta viikko sitten.
 
Aleksa: Tuskinpa ketään meitä täällä haittaa sinun "tunkeutumisesi" tänne :) Pahoittelut huonosta tuloksesta teidän hoidossanne..

Mähän tai siis Me mieheni kanssa olemme lääkärillemme täysi mysteeri.. Minä olin ekan IVF:n aikaan VAIN 26 vuotias kun solujen huono laatu tuli ilmi :( Haluaisin sanoa sinulle että uskon että solujen laatuun voi vaikuttaa, mutta valitettavasti joudun toteamaan, että näin ei ole. Aina. Joillakin tietyt "temput" auttavat... mutta mulle ei :( Ollaan tehty "normaali"pitkä sumutteilla, lyhyt kaava jarrupiikeillä, ja tämä viimeisin tosi pitkä (2xProcren-pistos ja sumut vielä lopuksi) EI MITÄÄN VAIKUTUSTA.. ollaan kokeiltu eri lääkkeitä Puregon, Pergoveris, Menopur EI VAIKUTUSTA, korkeiden verensokerin paastoarvon vuoksi olen aloittanut kuukausia sitten Metformin-lääkityksen jos se vaikuttaisi laatuun EI OLLUT NÄKÖJÄÄN APUA, olen syönyt viimeiset kuukaudet e-vitamiinia, multivitamiinia, omega-3 tabletteja EI MITÄÄN VAIKUTUSTA.. kaikentän lisäksi lopetin tupakanpolton ensimmäisen IVF:n huonon tuloksen vuoksi EI MITÄÄN VAIKUTUSTA LAATUUN :(

Mä niin toivon Aleksa sun puolestasi että teille löytyisi jokin keino millä saisitte parannettua tuloksia! :heart: Meille ei taida löytyä :( Seuraavaksi sitten taidetaan lähteä luovutettujen suuntaan kun nämä heikot alkiot on loppuun katsottu... Jaksamista sulle, ja kysele/kirjottele vaan lisää jos on asiaa tai muuten vaan :)
 
Eina Toivolle ja Taistolle paljon kasvuvoimaa. Nyt jännätään... Meidän pojan nimi on muutes Onni...

Mä oon niin pahalla päällä, tiuskin ja äyskin miehelle. Huomaan joskus olevani lapsellekin tosi lyhyt pinnainen. Mua pelottaa että tää epäonnistuu. Miks pelottaa, en tiedä, pohjimmiltani kuitenkin tunnen edelleen olevani tosi onnekas kaiken suhteen. Eikä epäonnistumisen pitäis olla maailman lopun asia. Tuskaa. Tuskaa.
Musta tuntuu ettei mun sisällä ole edes mitään mitä huomenna tarvis puntioida. Kävin illalla juoksemassa ja äsken tulin koiran kanssa metsälenkiltä. Pitäiskö tässä vaiheessa olla vatsan jo arka?

Mä hiljenen nyt, lähden töihin ja huomenna aamulla rääkättäväksi. Pitäkää peukkuja että kokemus olis hiukan parempi kuin viimeksi. Paitsi jos lopputulos on yhtä hyvä niin kestän IHAN mitä vaan.
 
Kiitos kielo ja Marlaa! :heart:

Mä luulin kielo jo jossain välissä että sä oot laitokselle lähteny kun susta ei hetkeen kuulunu mitään :D Lähenee lähenee... kuinka sua jännittää?

Marlaa: Uskoisin että se vaihtelee todella suuresti että onko maha arko tuossa vaiheessa! Mulla oli, mutta paljon on niitä joilla on ollut suurempia saaliita ja ei ole ollut.. Eli todella yksilöllistä!! Ja usko pois! Kyllä siellä on punktoitavaa, pakko olla! Hirveästi sulle tsemppiä punktioon ja mä toivon parasta.. ja ennenkaikkea myös sitä että punktio olisi tälläkertaa hieman miellyttävämpi kokemus!

Nyt mä hiukan joudun sanojani perumaan! Mutta vaan onneksi :D Mä oon vähän tutkiskellu ja mietiskelly :) Mun Taisto ja Toivo, sekä yksi pakkaseen päätynyt kavereista oli kait sittenkin hyviä alkioita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Se että ne kyllä oli edelleen sitä 4.luokkaa, mutta toi meinaa vaan ja ainoastaan ulkonäköä! Ja se on kai yksi asia mikä vähimmissä määrin kertoo kuitenkaan alkion elinkykyisyydestä! Se että meillä oli nyt se + siinä mukana, tosiaan kai tarkotti että ne oli hyviä! Ennen on ollut pelkkiä nelosia ja ne on ollu huonoja. Kyllä tämä on sellasta tiedettä :LOL: niin ja jakaantumisaikataulun puolesta ne oli ok :)

Mutta mua nyt pelottaa ihan kauheesti! Jos näillä ei kuitenkaan onnistu niin meillä on enää se pakkassatsi! yksi 2-solunen (hidas) 4+ ja neljä jonkinasteista huonohkoa 4.luokkasta.. Ähhh...

Ei tässä nyt kuitenkaan auta kuin Toivoa ja Taistella! Niillä mennään mitä on annettu! *muoks* Ja tää on jo paljon enemmän kuin mitä toivon ja mikä oli tavoite! Ainoastaan siirto oli tavoite!


Niin ja Aleksa.. Tällä kertaa tais sitten kuitenkin olla ihan hiukan parempaa tuo laatu.. Ja se tuli yhdistelmällä Metformin (tablettimuotoinen diabeteslääke), e-vitamiini, multivitamiini, omega-3 kapselit, 2x Procren-piikki, Suprecur-sumute, Menopur (isolla annostuksella loppua kohden pieneni= 3x300IU, 3X225IU ja 4x187,5IU), Pregnyl 5000IU ja nyt sitten tietenkin Lugesteron käytössä! Sekä tupakinpolton lopetuksesta puoli vuotta tässä kuussa! Mä en koskaan uskonut pääseväni irti tuosta pahasta, mutta tällähetkellä vaikka hoidot ei koskaan tuottais tulosta niin mä en tuohon roskaan enää kajoa!!!!! (sitähän muuten sanotaan että 3kk lopetuksesta se alkais vaikuttaan munasoluihin)

En tiedä mikä sitten oli meillä tällä kertaa ratkaiseva tekijä! Jokin noista yksittäinen, tai monen asian summa... vai pelkästään sattuma?


Eina + Toivo ja Taisto pp1 (saikulla muuten vielä loppuviikon.. oli niin turvonneet munasarjat eilen siirrossa ja kipeät!)
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki..........Hoito............... .....Aikataulu


Marlaa--------2.IVF/ICSI-------------vko 18

iinamiina------2.IVF 1.PAS -----------vko 20

snoww-------1.ICSI 2.PAS-----------06/2011

barbapörrö13---4.IVF/ICSI--------------?

Lili_78-----------5. ICSI----------------?


*** PIINAILIJAT ***


wilma32---------2.ICSI------------testipäivä 18.5 (pp 14)

Eina-------------3.IVF-------------testipäivä 20.5 (pp 16)


:heart::heart::heart: PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


kielovanamo------2.IUI----------- + testattu 3.9.2010 LA 15.5.
Pieni tiikeri-------1.IVF----------- + testattu 14.9.2010 LA 24.5.
Eintel------------1.IVF----------- + testattu 6.10.2010
desperate----1.IVF/ICSI 4.PAS---- + testattu 19.10.2010 LA 24.6.
lakka83----------2.IVF------------ + testattu 24.12.2010 LA 5.9.
Susu75------4.ICSI/lahjasolut----- + testattu 10.2.2011 LA 19.10
Sera2010-----1.IVF - 1.PAS------- + testattu 15.2.2011 LA 21.10
Elli82---------1.IVF - 1.PAS--------+ testattu 26.3.2011 LA 2.12
 
Viimeksi muokattu:
nostin taas listaa tuolta parin sivun päästä.. Mikä wilmalle annettiin testipäiväksi?

Mulle muuten annettiin tosi myöhänen päivä tällä kertaa??? vasta pp16! yli 2 viikkoa SIIRROSTA, ennen ollut alle 2 viikkoa siirrosta..pp 13

Eikö aika normi aika ole se tasan 2 viikkoa siirrosta?
 
Kiitos, Eina. Epätietoisuus on kaikkein pahinta, mieluiten kuulisin huonotkin uutiset mahdollisimman pian, niin ehtisin järjestää ajatuksiani. Toivotaan, että Taisto ja Toivo saa vielä yhteiseksi toiseksi nimekseen Voitto... Näin vapun jälkimainigeissa kun mennään. ;)

Kaikkea hyvää!
 
Elli, suuren suuret pahoittelut yhden pienokaisen menettämisestä! Varmasti on ollut vaikeaa luopua hänestä, mutta uskotaan että näin hän auttoi että kaksi muuta jaksaisivat loppuun saakka! Halauksia kovasti! Ja toivotaan että tuo sinun pahoinvointisi helpottaisi! :hug:

Eina, hieno saalis sinulla nyt, ja niin kuin itse totesit, ehkä pientä parannusta sittenkin! =) Kovasti nyt liimaa, tarrasukkia, klemmareita, sinitarraa, ja kaikkea mahdollista liisteriä että Taisto ja Toivo löytävät oman pesänsä!! Nuo teidän luokitukset on kyllä mielenkiintoisia, hölmöä että kaikilla klinikoilla omansa. Meillähän siirettiin yksi 2-luokka ja yksi 3- luokka, soluista en muista, oisko ollu 6-soluinen ja 4-soluinen, ja varmaan se 2-luokkainen sitten tuolla masussa kasvaa, who knows. Meidän klinikallahan tuo 1-luokka oli varattu labralle. Tuosta testipäivästä, hm, joo normaalisti käsittääkseni on se tasan 2 viikkoa siirrosta, en tiedä miksi sulla on lisätty tuo 2 päivää, oisko että jos solut lähtee hitaasti jakautumaan niin tuossa vaiheessa ainakin pitäisi jo näkyä? Toivotaan että sun ei tartte noita miettiä vaan oireet on jo ihan selvät aikasemmin! =)

Wilma, onnittelut siirrosta!! Hienoa että miehen näyte parantunut! Saitteko tietoa tänään josko pakkaseen meni loput?

Iinamiina, no voi harmi tuota limistä! Toivottavasti se nyt tällä pidemmällä kasvattelulla kasvaisi tarpeeksi ja otolliseksi! Mä oisin antanut omastani sulle jos vaan mitenkään pystyisin! =)

Marlaalle kovasti tsemppiä huomenna punktioon!! Ei se vatsan välttämättä tarvitse olla arka, mulla oli kenties ekassa hoidossa, mutta kaikissa muissa olen jo heti seuraavana päivänä ollut normaalisti töissä. Ja toivotaan että nyt ei tulisi hyperiä ja kaikki menisi hyvin!

Kielo, Eina, Despe, joo noista mun sokereista, uskon kanssa että ruokavaliolla ja liikunnan lisäämisellä menee. Kävin neuvolassa, mutta tää meidän neuvolantäti ei tiedä tarpeeksi joten mut ohjattiin toiseen neuvolaan, ja siellä sitten parin viikon päästä joku näyttää mulle sen sokerin mittaamisen ja saan sen laitteen kotiin. Jos arvot pysyy hyvinä muutaman viikon mittaamisen jälkeen, niin sitten voidaan pitää taukoa. Katsotaan, miten se mittaaminen sitten onnistuu..

Kielo, sulla on samanlainen "jännitys"verenpaine kun mullakin. =) Kotona arvot ihan huippuhyviä, sitten neuvolassa aina koholla! Harmillista nuo teidän riidat miehen kanssa, varmasti kun tuossa tilassa on muutenkin herkällä, niin ei auta että on ylimääräistä kinaa. Mä pelkään että meillä tulee miehen kanssa vielä tolkuton riita kotitöistä jossain vaiheessa. Hän kun sellaista aika laiskaa sorttia kotona siivoamaan, niin mitäs sitten kun vauva tulee ja mä olen siinä kiinni, niin tapahtuuko täällä kämpässä yhtään mitään.. =( en oikein usko että muuttuisikaan yhdessä yössä.

Sera, koitahan olla hermoilematta! :hug: Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty! Kyllä siellä kaikki hyvin on, ja tosiaan jos huolestuttaa liikaa niin pääsetkö neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä? Toi kotidoppler mikä mulla on, sain sillä vihdoin äänet kuuluviin viikonloppuna, mutta eilen taas kun kokeilin niin en löytänyt mistään. =( en silti huolestunut, mulla on vaan edelleen tota rasvaa ja istukka edessä.

Tsemppiä kaikille muillekin, halauksia!

Susu + pallero 16+1
 
Hei kaikki vanhat ja ehkä uudetkin tutut! Olen talven aikana käynyt teidän vaiheitanne seuraamassa, mutta en ole tullut kuitenkaan mitään kommentoimaan, tavallaan anteeksi siitä.

Eina, toivon nyt niin teille onnistumista. Kärsivällisyyttä, uskoa ja sitä toivoa ja taistoa piinapäiviin! Samoin iinaminalle nyt hurjasti onnea matkaan!

Ja Susu, itse asiassa sinun kirjoituksen luettuani oli pakko tänne jotakin kirjoittaa. Ihmettelen ja hämmastelen suuresti misä neuvolassa voi olla terveydenhoitaja joka ei OSAA/PYSTY äidille neuvomaan ja ohjaamaan sokereiden mittaamista???!!! Pitäis kyllä olla ihan tevreydenhoitajan perustyöhön kuuluvaa hommaa ja varsinkin, jos työskentelee äitiysneuvolassa ja hoitaa odottavia äitejä. ooon kyllä niin huuli pyöreenä, että voi jessus. Ja missään nimessä en tarkoita tällä loukata sinua tai mitään sellaista. Raskaana olevista naisista n. 30%:lla on raskausdiabetes, joten et todellakaan ole mikään poikkeus, etkä voi olla edes ainoa tapaus teidän neuvolassanne. Minä kyllä kyseenalaistan neuvolan terveydenhoitajan ammattitaidon ja itse varmaan vaatisin siirtoa toiseen neuvolaan. Niin uskomattomalta tuo kuulostaa. Tsemppiä odotukseen ja varmasti opit ne sokerin mittaamiset ja seurannat kotona :) ja toivotaan, että saat sokeritasapainon hyvälle tasolle, ettei pikkuinen kasva ainakaan sen vuoksi kovin isoksi.
 
Evita, joo "maalais" neuvolan täti on vähän sellainen hissukka / saamattoman oloinen, ihan hyvin tulee toimeen kunhan ei liikaa kysele. ;) Luulen että ovat jotenkin jakaneet noita vastuita naapurikunnan (samaa perusturvayhtymää) neuvolan kanssa, ja tosiaan meillä ei edes noita laitteita ole omassa neuvolassa. Kun kysyin eri ruokien sokeriarvoista (esim maito kun siihen mulla on himo, mutta sitä suositaan vain lasi aterian yhteydessä), niin hänen vastaus oli että "kohtuus kaikessa".. Jep jep, oisin ehkä itekin hoksannut.

Mutta ehkä mä pärjään hänen kanssaan, ja hankin tiedon sitten jostain muualta jos hän ei osaa vastata. Ja uskon että tuolla ruokavaliolla saan nuo arvot kuriin, toivon tosiaan että mitään isoa vauvaa ei tulisi..
 
Huomenta muruset!

Olipa ihana keskittyä 2 päivää ihan muuhun,oli niin kiire,ettei kerennyt miettiä tätä oman elämänsä kurjuutta;)

Mutta,mutta...Einalle hurjasti onnea Toivosta ja Taistosta ja vieläpä huurunenistä:heart::heart: Huippu juttu,et kaikki meni nyt paremmin ja nyt vaan lippu korkeella ja "toivotaan ja taistellaan"parhaan mahdollisen lopputuloksen puolesta:kiss:

Wilmalle myös hurjasti onnea kyytiläisestä:heart: Toivottavasti saite vielä 2 murusta pakkaseen,tulevia sisaruksia varten:)

Marlaa,peukut pystyssä ettei tule mitään ikäviä ylläreitä ja kaikki menisi punktiossa tänään hyvin!Tuuhan sit kertoilee kuulumisia,kunhan kykenet:)

Mansikkatyttö,jos luet tätä ketjua,niin iiiiisooo halaus ja voimarutistus sinulle:hug:

Elli,halaus myös sinulle ja ehkä tällä tosiaan oli tarkoituksensa ja nyt kahdella muulla pikkuisella on enemmän tilaa kasvaa isoksi.Jaksuja:kiss:

Kielo,Despe,Sera,Susu ja kaikki muutkin plussanneet,nyt nauttikaa äitienpäivästäkin ihan kympille ja toki kaikki muutkin,olette kaikki sen ansainneet:flower:

Vieläkin mä huhuilen Snoww:ta ja Liliä,miten jakselette:O

Ja Iinis,nyt mä näin vuorostani susta unta,hih,se oli kiva uni ja toivotaan sen olevan enne unta:D
Kaikkea hyvää sullekkin ja ennen kaikkea huuuurjaaa kasvu spurttia sun limikselle;) Millos sulla seuraava ultra,jossa tilannetta tarkkaillaan?

Oma elo ja olo on pysähdyksissä,lähetteet kadonneet taivaan tuuliin,mut en jaksa edes soitella niiden perään,kai ne joskus minullekkin tulee,koska mies sai omansa jo ajat päivät sitten:p

Nyt nautitaan kaikki ihanasta viikonlopusta,tännepäin on ainakin luvattu aurinkoa ( ja räntää:eek:) mut sekin on vaan pikku vika suomen kesässä:LOL:
 
heips!!
Eilen kirjottelin kaikille hirveet pitkät pätkät ja sain taas textin lähetettyä johkin avaruuteen kun katos ja meni sitte hermot ja en jaksanu uusix alottaa, ny uus yritys:)
Eina:ihanaa oot saanu 2 kyytiläistä ja toivotaan että nimet on ny sitten enne=)paljon onnea ja yritystä Taistolle ja Toivolle :heart:
Wilma:eek:nnittelut myös sinne kyytiläisestä ja tosiaan joko tiiät saitteko pakkaseenkin jotain?
Marlaa:punktio-onnea ja niinhän ne sanoo et jokainen kerta ois erilainen eli ny sitte vaan toivotaan ettei hyperi iske ja saatte kunnon saldon lopputuloksena!!
Elli::( jaksuja ja ehkä kaikella oli tarkoitus ja nimenomaan se,että kaksi muuta jaksavat parhain tavoin kehittyä ja kasvaa hyvin loppuun asti!!
Kielo: mä niin jännitän täällä sun puolesta, eihän sulla oo kun viikko enään jäljellä ja mä kans repesin kun luin sun kirjotuksen et "rääkymisestä", on niin vaikee kuvitella meijän tasapainoisinta "kanssasisarta"raivoomassa heh.oot saanu täällä ns sädekehäefektin heh.jaksamista loppumetreille!!
barbis:voi että miten moni varmaan antas mitä vaan tosta sun asenteesta.oot kyllä niin yltiöoptimisti että kateex käy,niin toivon että saatte selkoa teijän tilanteeseen ja kaikki vielä ratkee joskus parhainpäin.Ihana kun jaksat käydä täällä ja vieläpä tolla asenteella!!!oot porukan uniennustaja :D
missä Lili luuraa ja snoww?? tulkaahan piipahtamaan, kuulumisia ootellaan!!!
Susu:noita neuvolantätejä tuntuu riittävän joilla ns omat juttunsa ja koulutuksesta ei tunnu olevan tietookaan, niin on kyllä täälläkin ihan sama homma, onneksi sain vaihdettua omaani hyvissä ajoin, sen verran töykeää ja epäpätevää oli ekan neuvolatoiminta huoh!!!
kaikille kivaa viikonloppua ja aurinkoa ainakin luvattu yllin kyllin:cool:


Barbis
 
Olen hengissä. Aivan täysin päinvastainen punktio kokemus tuli kun viimeks. En ollut oikeastaan yhtään kipeä. Sain tupla määrän puudutetta tonne toosaan, se varmaan auttoi. Kotimatkalla pysähdyttiin ideaparkissa ostoksilla. 11 munasolua tuli, maanantaina siirto. Toivottavasti ei käy kovin suuri kato että saatas pakkaseenkin jotain.

Hyvää viikonloppua kaikille.

Nyt katsomaan peliä

M
 
Marlaa: Hyvä et punktio oli päinvastainen kokemus kuin viimeksi. Mukavan saaliin saitte toivotaan että saatte pakkaseenkin monta hyvää alkioo.

Mulle voi laittaa testipäiväksi 18.5. En tiedä vielä onko niitä kahta alkioo voitu pakastaa. Lähettävät kirjeen sit myöhemmin kotiin. Viimeksi oli sama tilanne että kahta jatko viljeltiin mut ei niitä saatu pakkaseen että en kauheasti jaksa noihinkaan uskoa.
 
kiitti Susu :heart: Oli varmaan Susu ihana saada itse äänet kuuluviin sillä doplerilla.. Ja ootappa sitten kun saat kuuluviin ne aina ku haluut.. Teetköhän sä muuta ku kuuntelet niitä? :heart: :)

Kiitos evita :heart:

kiva barba että olet edes muutaman päivän saanut muuta mietittyä.. Tiedän sen kamalan tunteen kun päässä ei pyöri yhtään mitään muuta ku nää hoidot! Sillon vois vetästä pään irti ja heittää kuuseen!!! ja kiitos barba :heart:

kiitos sullekki despe :heart: Miten muuten sinun ja murusesi vointi siellä masussa? Onko ollu mitään kummempia juttuja nyt lähiaikoina?

Kiva että Marlaan punktio sujui hiukan paremmin kuin ennen! Oletko saanut mitään väliaikatietoja soluista/alkioista nyt viikonlopun aikana? Tsempit huomiseen siirtoon!

toivotaan wilma kuitenkin oikein kauheesti että tällä kertaa sieltä olis pakkaseen jotain menny :hug: ja voin sanoa tietäväni miltä se tuntuu kun pakkanen jää tyhjäksi x2 (eikä sinne tälläkään kertaa hyviä yksilöitä menny, mut toivoa on kuitenkin nyt siellä edes hiukan) Pidän kuitenkin vielä kovasti peukkuja sun puolesta :heart:

ON: Pelottaa.. Mutta sitten taas tavallaan mä oon ihan turta. En jaksa luottaa yhtään siihen että nyt olisi erilainen lopputulos kuin ennen... ja mietin vaan että miten sellasta vois edes mitenkään käydä että meitä oikeesti onnistais! Mut sit vaikka mua tää pelottaakin... niin tavallaan ei kuitenkaan ko muistan taas sen että "eihän meillä voi onnistua" :( huhhuijakkaa sentään.. Ja mä tiedän että kyllähän se salama VOI iskeä meillekkin! (varsinkin tässä pinossa, mikä on ihmeitä täynnä) :LOL:


Eina + Toivo ja Taisto pp4


*muoks* iinis???? Mis oot? IKÄVÄ! :heart: snoww ja lili myös? mis ootte..
 
Viimeksi muokattu:
iinamiinalle siirto -onnea kuitenkin!

Itse olin just siirrossa. 13 kypsää ja kaikki hedelmöittyi mutta sitten tapahtuu jotain... 6 jakautui ja kaikki silkkaa paskaa, anteeks kielen käyttö. Miehen nesteet vaan paranee joka kerta. 1, luokkaa 3 siirrettiin, hyvin kaunis alkio, en halua edes tietää onko tässä tapauksessa ulkonäöstä mitään hyötyä. Muistelen vaan einan tässä hiljan kirjoittamaa tekstia luokituksista. Pakkaseen tuskin jää mitään.se siitä sitten
 
Iinamiina paljon onnea siirtoon ja muista että mullakin tärppäs 7 mm limiksellä ja molemmat siirrettävät vielä! Eikä kyytiläisetkään ollu priimaa. Älä vaan lannistu, kyllä se voi onnistua :)

marlaa Kiva kulla että punktio meni tällä kertaa hyvin ja onnea kyytiläisestä, jospa kaveri on sitäkin sitkeempi sissi vaikkei pisteet oiskaan priimaa. Toivottavasti pakkaseenkin kuitenkin muutaman huurunenän saisitte, peukut pystyssä sen puolesta.

Eina ihanat nimet sun kyytiläisillä =) paljon tarrasukkia ja kaikkia muuta liimaavaa ja teippaavaa.

wilmalle myös paljon onnea kyytiläisestä ja tarrasukkia sinnekkin!

sera Mitä kuuluu? Onko jännitys/pelot yhtään helpottanut?
 
Nyt ihan kauhee kiire ko pitäs jo vartin sisään olla työpaikalla takasi (iltapalaveri)!

Mutta iinikssden limikselle nyt sitte tosi tosi kasvuspurtti punnistus loppuun!!! Mä toivon ihan täysillä!

Ja marlaa.. Onnea kyytiläisestä :heart: ja niistä luokistuksista ja ulkonäöistä jne... Meillä klinikalla käytössä luokat 1-5 ja noi luokat kai meinaa sitä ulkonäköä (meillä), eli jos mulle olis meillä saatu joskus 3-luokkanen niin sen ulkonäkö olis huonohko, mutta muuten se vois olla hyvä alkio.

Kuten mulla oli tällä kertaa 4 soluinen 4.luokkanen +, eli hyvä alkio, hyvin jakautunut ja ulkonäkö "huono" (eli 4luokkanenkin voi olla näköjään kuitenkin hyvä?) En osaa/uskalla sitä sanoa mitä teillä sitten tuo 3.luokkanen käytännössä on, jos kerran sen ulkonäkö oli oikein kaunis.. meillä 3.luokkasen ulkonäkö ei kai ole niin oikein kaunis.

Ottikohan tuosta pikaisesta sepustuksesta mitään selvää.. Ja nämä luokitukset siis kai vaihtelee niin himputisti klinikoittain....

Mut nyt äkkiä menoksi!!!!!!!
 
Kiitti tsempeistä Elli, Susu, Marlaa, Eina ja kaikki! Jooo, lääkäri sanoi että ei ole nyt kiinni enää estrogeenin annostuksesta, kun kysyin voinko vetää vieläkin enemmän Zumenoneja.. mulla menee niin maksimiannoksilla kaikki että tää nyt vaan on näin mun kohdalla. Toivotaan että Ellin tavoin riittää.. :heart: Vielä viikko aikaa kasvatella. Eli se on ihan maksimissaan sit 8mm, kun nytkin oli viikossa kasvanut huimat 1mm! Kolme viikkoa kasvattelua ja noin säälittävä tulos, no ei voi yhtään mitään. Sinkkiä ja greippiäkin oon lisäksi vetänyt kaksin käsin. Enempää ei voi.

Wilma ja Marlaa onnea kyytiläisestä! Ja Einan Taisto ja Toivo -kullat takertukaa kiinni, pliiiiiiis!!! :heart: Tuo eka on mun iskä nimi :) Ja toivottavasti barban uni on hyvä enne, mä oon liikuttunut :) Jospa sekin on hyvä enne, että teille kolahti postista ne reseptit ja suunnitelmat jo nyt ;) Elämä haluu että te meette uuteen hoitoon mitä pikimmiten..

Oon ollut ihan järkyttävän saamaton viime aikoina. Puhelimella käyn netissä kerran päivässä ja konetta ei meinaa jaksaa avata ollenkaan. Ehkä se on hyväkin etten näissä ympyröissä ihan koko aikaa notku.. Muuten mieli on ollut ihan suht normaali ja positiivinenkin kyllä, että ihan ok sen suhteen. Kamala fyysinen väsymys vaan, kai se on toi pari kourallista kaikkia nappejakin mitä tulee vedettyä.
 
Kovasti kovasti tsemppiä teille kaikille piinistelijöille Eina, Wilma ja marlaa!! Ja marlaa älä jää miettimään liiaks noita luokituksia.

Ja Iinis älä sä jää miettimään limistä, se on sitten sen mitä on ja niinku Elliki totes, ni voi erinomaisesti riittää :)

Nyt toivotaan toukokuulle kasapäin ihania uutisia!! =)

hali jokaiselle :heart:
 

Yhteistyössä