KESÄ 2010 hoidot

Ihania uutisia lakka! <3

Menkkatuntemuksia on jo, mut ei vielä näy.. Mä oon satavarma ett jos mies ois ruvennu jumppahommiin mun kans eilen illalla, niin se ois laukassu hanat auki, ainakin nopeemmin, niinku monesti ennenkin on käynyt, mut yllättävä käänne olikin, että sitä väsytti! :O todella harvinaista :) Hittovieköön, meni päivä hukkaan, jospa se tänään ois pirteempi... Se nimittäin on nyt todellakin päivistä kiinni, milloin se mahdollinen raskautuminen tapahtuu, että la ehtisi ennen esikoisen 3v päivää, jolloin katkeaa kotihoidontuki, ja välttyisimme monelta elämän mullistukselta koko perhe, joten paine ja paniikki on kova, lähentelee pakokauhua.. Tää on nyt viimeinen ja ratkaiseva siirto sitä ajatellen, kaikki riippuu nyt tästä.

Osaako Susu muuten sanoa vielä mihin sulla ajoittuisi suunnilleen siirto? Päästäänkö me yhtäaikaa piinailemaan? Einan ja evitan kans ehkä osan matkaa..? Jos mulla toimii nyt paremmin kun on yhtäaikaa laastari sekä pillerit, eikä muutakaan häikkää tulisi eteen, niin vois olettaa että mulla siirto tapahtuisi vko 4 lopussa, tai max vko 5 alussa.

Missäs Sera..??
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän minä, taustalla...

Tuntuu niin turhalta ja pahalta kirjoitella mitään, kun mikään ei onnistu, asiat ei etene mihinkään! :'( Edes pas:iin en näköjään ikinä pääse!! Nyt siis kp 47/ 28-30, ei menkkoja missään! Ja raskaustesti siis tietysti negaa, siitähän ei oo epäilystäkään!!! Äsken tuli tyly "tuomio" lääkäriltä ( tai siis ERITTÄIN tyly hoitaja oli välittämässä puhelimessa tietoa! :( ), että 10 päivän Terolut- kuuri pitää syödä, ja sen jälkeen JOSSAIN VAIHEESSA pitäis kuukautiset alkaa!!! "Jossain vaiheessa"!!!!! Oikein kiva määritelmä, ihan ku tässä ei ois muutenki jo tarpeeks kestämistä, en kaipais tähän mitään tylyjä hoitsuja enää yhtään!!!! Pas siis siirtyy tästä päivästä varmaan kuukaudella eteenpäin :(

Täällä mä itkee tillitän silmiä päästäni, ehkä musta ei vaan sitten koskaan tuu äitiä! Ei jaksais enää yhtään...

Onnittelut Lakalle plussasta, ja tsemppiä kaikille, jotka punktioon tai Pas:iin menossa! :flower:
 
Onnea lakka sykkeestä! :heart: Varmaan ihana tunne nähdä ultrassa pienokaisen olevan kunnossa! :) Toivotaan että raskaus etenee ilman suurempia oireita (ja ongelmia)!

Se on siinä ja siinä päästäänkö me piinaileen miimiin kanssa yhtäaikaa.. Mulla on varmaan vko:n 4 sunnuntaina virallinen testipäivä. Ja mut tuntien..... testaan jo ennen sitä :cool:

Voi Sera :hug: Missä ihmeessä niiden menkkojen pitää aina sillon viipyä kun niitä ihan oikeasti kaivataan? :kieh: Kyllä sunkin olis jo aika päästä siihen PAS:siin ja piinailemaan!!! Toivotaan että ne nyt sieltä mahdollisimman pian tulisivat! Oikeesti ärsyttää kun homma on nyt vaan tuollasesta kiinni!

Mä oon tänään pistäny viimeset lääkkeet.. Jännittyneenä odottelen perjantaiaamua!
 
Lakka, hienoa että syke näkyi!! Ihanaa! tsemppiä nyt kovasti jatkoon, uskon että pelottaa kaikki tuntemukset, juuri eilen juteltiin Simpukan tapaamisessa aiheesta.

Miimii, päästään ehdottomasti piinailemaan samaan aikaan, mulla on todennäköisesti siirto vko 4 lopulla, varmaan torstaina. Siitä sitten 2 viikkoa piinaa.. ;) Apua.. mulla on odotukset taas NIIN korkealla että en tiedä miten selviän jos ei onnistukaan. Hyviä vinkkejä miten saa jalat maan pinnalle takas??

Seralle lähetän täältä punaisen tädin kylään, se kun tekee jo lähtöään meiltä! Oletko aiemmin syönyt Teroluteja? Mulla meinaan on tullut AINA 2 päivää sen kuurin jälkeen menkat, kierrot oli jotain 25 pv silloin. Mun pisin kierto oli jossain vaiheessa 51 pv, ennen noita Teroja.

Eina, oliko sulla punktio jo perjantaina? Tsemppiä hurjasti!! :heart:
 
Heippa taas tytöt! :wave:

Tänään jo vähän parempi olo, vaikka edelleen harmittaa kyllä se hoitajan tylyys... luulis, että vaadittais jonkunlaista empatiakykyä ihmiseltä, jos tollasta työtä tekee!! Huoh!! No, ehkä se sai mussa pienen raivon aikaseks, että vielä mä sille eukolle näytän :LOL:

Susu: Kiitos tädin lähettämisestä! :) Nyt toka päivä menossa, vielä siis kahdeksan piinaavan pitkää päivää ennen, kun voi ees alkaa ootteleen tätiä. Taidetaan asua tosi kaukana toisistamme, kun matka niin kauan kestää ;) Ja ei, en oo aikasemmin syöny Teroluteja, mulla on aina ollu ihan pilkulleen tarkka kierto. Eli minkä ihmeen teorian mukaan mulle tulee ekaa kertaa elämässä näin pitkä kierto just sillon, ku pitäis päästä PAS: iin??!! Ei voi olla muuta ku mun tuuria tällänen.. kauhulla ootan, mitä seuraavaks tapahtuu, mikä estää meidän siirtoon pääsyn! :headwall: Mutta kiitos, oli helpottavaa kuulla, että noinkin pian kuurin jälkeen pitäis menkkojen tulla :) Tsemppiä sulle oikein kovin myös nyt hoitoihin! :heart:
 
Lakalle onnea sykkeestä.

Eina, ens keskiviikkona on suunnittelukäynti. Hurjan nopeeta on aika mennyt. Tosin musta tuntuu että tie on kivikkoinen ja pitkä vielä. Siis sen positiivisen tuloksen saamiseen. Jotenkin noi 2 täysin epäonnistunutta pas:in yritystä latisti odotuksia.

Kiva että Seran fiilis on hiukan nousussa.

Mun alkoi työt tällä viikolla hoitovapaan jälkeen, ihanaa on ollu. Lapsikin sopeutui saman tein hoitoon. Pitää vaan hiukan kiirettä.

Einalle tsemii huomen aamuksi!!
 
Susu: Joo huomenna olis tarkotus punktioon mennä ;)

Mulla on myös Susu odotukset jotenkin nyt niin korkeella. Tai pikemminkin on jotenkin paljon parempi fiilis tästä hoidosta nyt, kuin mitä oli silloin kun eka IVF oli... vaikka nyt taas mua toisaalta pelottaa paljon paljon enemmän kuin viimeksi! Ristiriitaista.. Toiveet on varmaan korkeella uuden lääkkeen takia ja pelottaa varmaan sen vuoksi että viimeksikkään ei saatu ollenkaan hyviä alkioita niin sen jo tietää että meille voi taas käydä samoin (tai vielä huonomminkin!) Mut siis vinkkejä mulla ei siihen oo että miten sais jalat maan pinnalle! (Eli mä varmaan rojahdan ja lujaa sitten maahan)

Hyvä että Seralla on edes hiukan parempi mieli tänään :heart: Kyllä ne terolutit ne menkat saa varmasti sulle kohta aikaan ja sitten pääset odottelemaan PASSIA!!!

Toivotaan Marlaa ettei tie kuitenkaan kovin pitkä ja kivikkoinen enää olisi!! Hyvää "työelämää" sinne ja kiva että lapsikin on ottanut hoidon alkamisen mukavasti vastaan!

Kiitti tytsyt tsemeistä! :heart: Mä aion huomenna munia vaikka kuinka monta kypsää munaa sinne klinikan labraan!!!!!! Että sillä mennään huomiseen! Nii! :D
 
Onnea punktioon Eina!

Ja se täti tuli! Just niinku mä ennustin, niin ilta'jumpan' jälkeen heti aamulla lorahti hana auki. Hyvä minä! :) Ei vaa, ei mulla paljon lorahtele, on ihan tosi niukat nykyään. Vissiin on sitten ihan olematonta mun limakalvon kasvu : /

Mullakin on aina ollut toiveet korkealla kun jotain uutta tai erilaista on kokeiltu.. No tuoresiirrossa tietty oli toiveet korkealla kun se oli eka siirto ja hyvä alkio jne --> rojahdus. Eka passissa oli toiveet korkealla kun se oli eka PAS ja hyvä alkio ja parin viikon päästä kaikki mahdolliset raskausoireet (tyhmä minä!!) --> rojahdus. Toka passissa oli toiveet korkealla kun otettiin oikein estrogeenilaastarit nyt käyttöön jonka piti kasvattaa limistä (ei kasvattanut) ja siirrettiin peräti KAKSI hyvälaatuista alkiota kerralla --> rojahdus. No nyt tässä viimeisessä passissa on toiveet korkealla kun nyt on limiksen kasvatukseen yhtäaikaa kaksi estrogeenilääkettä käytössä ja siksi koska tää on meidän viimeinen mahdollisuus. Että näin.. Ei tosta toivosta vissiin ikänä pääse eroon :)
 
Täällähän on tytöillä jo täydet tohinat taas päällä ja moni jo pääsemässä piankin piinailemaan.Oon käyny lueskelemassa teijän vaiheita mutta tän hetkinen elämä niin täynnä hösää duunin ja muuton tiimoilta ollu etten oo paljo netillä aikaa ehtiny viettää.en kuitenkaan oo teitä unohtanu:)
Einalle oikein paljon zemppiä punktioon huomenna ja asenne kohillaan kerta kaikkiaan:whistle:
Lakka.tosi hienoa et alku menny noin hyvin, toivotaan että jatkuukin samaan malliin!!
Sera:toi on niin murphyn laki et jos joku asia vaan voi mennä pieleen ni se menee, mutta kiva et fiilis ny sitte jo parempi.jaksamisia odotteluun!!!
Miimii:laita se mies ruotuun;)jumpat jumpataan kun on sen aika joten väsymys ei oo vastaus:);)))
Marlaa:no teillä sitte kans päästään etiäpäin, kivaa!!
Susu:kaikki maholliset varpaat ja peukut pystyssä et vihdoin ois teidän vuoro onnistua, ja kiva et pääsette porukalla sitten piinailemaan, se jeesaa oikeesti aina niin kummasti!!!
kaikille oikein onnekasta alkuvuotta hoidoissa ja oon täällä seurailemassa teidän tapahtumia ja elän jännityksessä mukana:eek:
 
Hehhe, joo.. :D enkä malttanu ees muuten oottaa kp2 vaan lätkäsin jo eilen illalla laastarit mahaan. Tänä aamuna otin eka Zumenonin. Ei sillä voi olla ratkaisevaa merkitystä kun jos ne ois alkanu illalla viideltä ja seur aamuna olisin alottanut lääkkeet ni sehän on ihan sama kun ne nyt alko aikaisin aamulla ja myöhään illalla laitoin laastarit. Nyt pitäis sitten vaan kehittää joka ikiselle päivälle ens viikolle jotain ohjelmaa että aika kuluis eikä miettis liikoja... : /

Einan uutisia ootellessa..
 
Kyllä nyt tapahtuu ;) Täällä peukut pystyssä kaikkien puolesta tasapuolisesti!! Miten Eina sinun punktio meni tänään?

Miimii ja Despe, hienoa että olette tavanneet ihan oikeassa elämässä. Sitä minäkin täällä kaipaisin! Joskus huomaan jopa analysoivani ihmisiä minun ympäristössä ajatellen "olisiko tuolla pariskunnalla sama tilanne?" Joskus vain tuntuu, että on niin yksin tämän kaiken keskellä. Onneksi te olette olemassa, vaikkei tätä kyllä toivoisi kenellekään...

ON. Täällä tosiaan takkuaa. Lääkkeiden jatkuvaa vaihtoa, kun mikään ei tunnu toimivan. Nyt toinen kierto Femarilla (rintasyöpälääke) joka sitten ei riitä limakalvon kasvattamiseen... Onko muilla kokemusta tästä lääkkeestä? Yksi epäonnistunut inssi takana ja nyt taistellaan, että saisi edes sen kokoista munasolua, että pääsisi kokeilemaan uudestaan. Huomenna UÄ.

Kaunista viikonloppua kaikille ;)
 
Hei! Punktiosta kotiuduttu jo kahden aikaan, mutta olen ollut ihan kamalan väsynyt!!! Ne vahvat lääkkeet ja herätys klo:5.00 tekivät tehtävänsä! Nyt olen kuitenkin saanut itseni kammettua sängystä ylös ja valmiina kertoilemaan kuulumisia! Punktio meni hyvin, ei mitään kummempaa siinä! 6 solua saatiin. Ihan ok tulos! Tietenkin jos enemmän olisi ollut, niin paremmat mahdollisuudet olisi saada enemmän alkioita, mutta toisaalta laatu voi olla parempi kun soluja oli vähän... Nyt peukut pystyyn että noi kaikki 6 kipaletta soluja olisivat kypsiä! Ja niistä saataisiin mahdollisimman monta alkiota!!!!! Huomenna aamulla klinikalta soitetaan hedelmöittymistilanne. Pelottaa!

Toivotaan baby20xx että sieltä saataisiin hyvän kokoinen rakkula kasvamaan ja pääsisitte uuteen yritykseen! puekut pystyssä!

Ja miimiikin aloittanut jo lääkityksen :D Kiva juttu!
 
Eina, tuo on loistava saalis! :flower: Peukut ja varpaat pystyssä täälläkin että olisivat kaikki kypsiä! Tsemppiä piinailuun, mun mielestä näissä hoidoissa on varmaan kaikkein kamalinta tuo klinikan soiton odottaminen!

Miimii, sä oot sitten kärsimätön! :D (niinkuin taidetaan olla kaikki me hoitoja odottavat..) Hienoa että lätkäsit laastarit ja päästään piinailemaan yhdessä! Ja joo ei tosiaan tolle toivolle varmaan mitään voi, kun nyt pääsisi edes sinne piinailemaan.. :)

tosi nopeesti tuntuu aika menevän, mullakin jo 4.piikki tänään ja ma taas ultra! Mukavaa viikonloppua, tuuhan Eina sitten kertomaan huomenna tuloksista?

Evita, miten sinun ultra meni?
 
Viimeksi muokattu:
Einalla punktio takana, vau, ja solujakin saitte joten onnittelut siitä. huomenna sitten äkkiä kertomaan miten ovat hedelmöittyneet! peukut pystyssä että kaikki hedelmöittyvät ja tosiaan toivotaan että laatu korvaa sen määrän! Täällä ollaan nimittäin vähän samassa veneessä: ultrassa oikealla yksi hyvänkokoinen kokoinen (15mm) solu ja toinen pienempi, vasemmalla neljä hyvänkokoista (12-13mm) ja pari pienempää (olivatkohan jotain 10mm) eli ei mtään hurjaa solusaalista täälläkään ole tiedossa, mutta punktio siis ensi keskiviikkona eli 19.1. Tuo punktionkin siirtyi yhden päivän eteenpäin verrattuna aikaisempaan hoitoon ja pistän nyt siis Puregonia 11päivää annoksella 225ky. Toivottavasti ehtivät solut nyt kasvaa ja olisivat kypsiä sitten siihen keskiviikkoon mennessä. Ja sen Orgalutranin suhteen, kun sitä ei kuulema mistään nyt saa, niin sain yhden tarvitsemani piikin klinikalta lainaan. Ja meillähän näitä mutkia matkassa on: lääkärimme on poissa töistä, joten lääkäri vaihtui tässä vaiheessa. Ja sit vielä kone, joka tarvitaan icsin tekemiseen on huollossa eikä ole sieltä tullut vaikka piti olla käytössä jo tällä viikolla. Eli nyt vielä jännätään joudummeko ajelemaan punktio nja mahdollisen alkion siirron vuoksi 90km vai 250km? Aiheuttaa vaan tuo pitempi matka melkoisia lastenhoito-ongelmia, kun pitää aamulla sitten lähteä jo niin hirmu aikaisin...

Miimii ja Susu, kiva että ainakin te olette samoissa aikatauluissa ja toivottavasti piinaillaan sitten porukalla!
 
Hyvältä näyttää Eina tähän asti, toivotaan myös hienoa kypsyys- ja hedelmöitysprosenttia!

Tarkistin just, mulla on kaks Orgalutrania jäljellä, eli mulla on viimeks mennyt 3kpl, joten jos samoilla menee hoito niin yksi tarvis jostain löytää ja saatankin jo tietää keneltä voisin ehkä saada :) Eli ainakin sen kannalta seuraava IVF olisi turvattu! Aion seur limisultrassa kysyä voisko uuden IVF:n suunnitella jo nyt valmiiksi ja kirjoittaa reseptit jne. jos sen voisi aloittaa heti PAS:n negavuodosta, kun meillä nyt kuitenkin on näin kriittinen tää tilanne ja ajankohta. Vaikka ei se silti kyllä millään voi ehtiä, mun pitäis maaliskuun alussa viimeistään plussata että la ei menisi liian pitkälle. Noh, yritän olla miettimättä näitä vielä. Millä nää aivot saa lepotilaan???!!!

Tänään nyrhittiin taas kuontaloo, ja mulle tuli etutukka! OMG :O ...täs on vähän totuttelemista.
 
Yhdentoista aikaan saimme klinikalta puhelun. Soittivat mieheni puhelimeen, koska olimme näin pyytäneet. Uskoimme että hän osaa ottaa paremmin vastaan huonotkin uutiset jos niitä tulee. Klinikalta kerrottiin että meidän kuudesta solusta, viisi on hedelmöittynyt! Viisi? Mulla pääsi itku.. Voiko se olla totta? Niin monta! Mieskin oli niin liikuttunut kuulemastaan ettei pystynyt kysymään miten se yksi..oliko ollut kypsä. Eikä sillä väliä! Viisi on todella paljon vaikka se yksi olisikin vielä ollut kypsä. (ja aatelkaa jos se yksi ei ollut kypsä, sillon hedelmöittymisprosentti on ollut 100% mikä on aivan huima!) Mä en vaan voi uskoa! Pelkäsin ihan kuollakseni että siellä on vaan yksi tai kaksi hedelmöittynyttä! Viimeksihän tää meni että. 9 solua ja vaan 4 hedelmöittynyttä! 2 siirtoon ja 2 roskiin (kaikki neljä huonoja alkioita). Jos nyt alkioiden laatukin olis parempaa kun on noin hyvin hedelmöittyminenkin tapahtunut?!?!? Se selviää sitten maanantaina, mutta nyt olen todella iloinen ja hämmästynyt! En muista koska viimeksi olen itkenyt onnesta!

Susu: Joo aivan kamalaa oli odottaa puhelua! Tuntuu ettei viimeksi piinapäivätkään ollu niin kamalia kuin tämä 24h mitä odotin tällä kertaa tuota puhelua! Viimeksi meillä oli se 9 solua ja 4 hedelmöittyi niin tästä 6 solusta olisi voinut odottaa todella huonojakin uutisia!

evita: Toivotaan teillekkin yhtä hyvää "tuuria" matkaan solujen ja hedelmöittymisen suhteen! Mua pelotti kamalasti ettei noi mun vähäiset solut ole ehtineet kypsiksi saakka kun punktiokin tuli mulla oleen jo kp 12! Ja onneksi saitte sen tarvittavan jarrupiikin sieltä klinikalta lainaan!!

miimii: Sehän olisi kuitenkin kiva jos pääsee mahdollisen negan sattuessa aloittamaan saman tien piikitykset ja uuden hoidon! Ja miten sun suoli voi.. Eikö senkin takia jos se suoli on kunnossa niin kannata sillon takoa menemään?
 
Eina, olin aivan kananlihalla kun luin sun viestiä! Ihanaa, onnea hyvästä hedelmöittymisestä!! :heart: Toivotaan todella että saatte hyvät alkiot matkaan maanantaina!! Oletteko ajatelleet siirtää 2 jos kaikki hyviä?

Mä en malttaisi odottaa punktioon pääsyä jo.. menispä ensi viikko nopeasti!!
 
Susu: Heh.. Mä luin uudestaan tuota mun kirjoitusta ja tuli pikkuinen lukihäiriö "Mieskin oli niin liikuttunut kuolemastaan" :D Hups!

Toiveeksi sanottiin että 2 alkiota, mutta jos sattuisi niin mahdottoman hyvä tuuri että kaikki olisivat esim. TOP-luokan kamaa (sillon mä kyllä jo pyörtyisin jos niin kävis), niin uskoisin ettei sieltä kuin yksi oteta siinä tapauksessa mukaan (eikä lääkäri varmasti antaiskaan)!

Mä kuitenkin olen siinä uskossa että kaikki 5 meillä ei tule oleen hyviä, niin silloin kyllä toivotaan kahta (en haluu riskiä että yksikään näin vaivalla saatuina, vähäisestä määrästä menee sulatuksessa pilalle). Viimeksihän kaikki neljä oli huonoja. Eli lyhyesti.. haluaisin että siirretään maanantaina paras ja huonoin! :)

Kyllä se Susu sunkin punktio pian koittaa.. Kaikista nopeimpaa menee tuo aika kun pistelee (ainakin mun mielestä), muulloin aika vaan matelee ja matelee!
 
Eina! Ihanaaaa! <3 Voi kauheeta kun mä säikähdin tuota sun otsikkoa! Mä en uskaltanut ekaks lukea pitemmällle vaan hyppäsin äkkiä edelliselle sivulle paniikissa lukemaan edelliset viestit, sitten vasta siirryin varovasti tähän vika sivulle, ja voi sitä helpotuksen määrää! :) Aivan ihania uutisia teillä! Ja hei todella hyvä pointti tuo suolihomma, mä aionkin nyt taatusti painottaa sitä! Kiitti :)

Susu, sama homma täällä.. ei jaksais millään odottaa sitä ekaa limisultraakaan, se on siis reilu viikon päästä. Ja siellä toivon mukaan määritetään siirtopäivä. Yritän kovasti kehittää jokaiselle päivälle jotain, edes pientäkin menoa tai ohjelmaa. Tää viikko onkin onnistunut aika hyvin sen suhteen. Voi kun mä NIIIIN toivon ettei mun tarvis enää alkaa piikitysrumbaan!!!! (mutta kovinkaan luottavainen en kyllä ole tietenkään..) :(
 
Eina:hui kauheeta kun kans pelästyin tota sun otsikkoa ja aattelin et joko taas alamäet alkaa täällä, mutta ihan mieletöntä, ONNEKSI OLKOON, tosi hyvä saldo ja ny vaan toivotaan et kaikki menee niinko pitääkin jakoa ajatellen!! on varmaan tosi kiva fiilis et kerrankin hommat menee niinkuin pitääkin ja aina se ns pahin ei tapahdukaan!!:)
susu:aika menee kuin siivillä, et huomaakaan kun jo makaat operaatiopöydällä ja alkaa tapahtumaan=)
Miimii: et saa multa orgalutr.koska et tuu sitä tarviimaan:hug:joten nyt pää pystyyn ja et mee asioiden edelle( paraskin puhuja täällä hehhee, joka osti jos lääkkeetkin etukäteen)ei vaan kattelin tota mun arsenaalii ni 5 kpl viel jäljel...
tuuhan Eina sitte kertoo kuinka kävi et montako sait kyytiin!!!!!
 
Kiitti rakkaat tukijoukkoni myötäelämisestä ilossa.. :heart: On tää ollu ihan huikea päivä (miltäköhän tuntuis saada joskus se plussa testiin)! Tiedän että maanantaina voi sataa paskaa niskaan.. mutta jos niin käy niin suren sitten! Nyt aion viikonlopun olla hyvillä mielin tuosta tuloksesta!!!

Kyllä me miimii kaikki toivotaan sun puolesta että siihen piikitysrumbaan et enää lähde vaan plussa pärähtäis pakkasukosta!

despe: Joo tuun kertoileen sit miten kävi! Ja mä arvasin että sulla on sormet pelissä tuon orgalutranin suhteen mistä miimii puheli :D Ja hyvä ettet oo sitä antamassa ;)


Mun pitäis muistaa levätä!!!! Oon ollu kyllä kippeempi tällä kertaa kuin viimeksi. Viime kerralla ei tuntunu punktion jälkeen yhtään missään.. ei siis kertakaikkisen missään! Tällä kertaa munasarjoja särkee ja ikävästi vihlasee kun kävelen! Ja minä hölmö kun en osaa ja malta pysyä paikallani! :headwall:
 

Yhteistyössä