KESÄ 2010 hoidot

heips!!

Mun piti tulla eilen jo toivottamaan Evitalle onnea mutta toivotan siis onnea kyytiläisistä jotka ilmeisesti siis saitte kyytiin?ei vaihtoehtoja;)voi sulla on kyllä huono tuuri, hyvä et sentään helpotti ennen siirtoon lähtöä.sulla laittaa roppa stressaten kun tietää että taas on ylimääräsiä asukkeja tulossa kylään 2 viikox:)toivottavasti jääkin pidemmäksi aikaa tällä kertaa!!!!
Mikä ihme tossa orgalutranissa on kun sitä ei mistään saa? onko lekurit sanonu missä mättää? ja mites se korvaava sitten? onko se yhtä tehokas kun edm? on se kumma et noin kalliita lääkkeitä ei saa mistään:kieh saako sitä ees apteekkeihin ulkomailta tilaamalla? maksaa kyllä varmaan maltaita mutta niin maksaa hoidotkin!!!
Marlaa:toivottavasti ei mee teijän hoito ( ja muidenkaan) piloille ton lääkkeen takia.ootko kyselly Hesan apteekeista? jos saisivat siirreettyä sieltä hämeeseen tms?
Eina: mites sun piinapäivät eteneepi? alkaako hermot oleen jo tiukilla:D
kohta ollaan tyttöset keväässä ja toivotaan et aurinko tuo tullessaan ihan jokaiselle sen odotetun!!!
tuuhan Evita sitten raportoimaan....
 
Desperate, meille sano lääkäri että niillä on joku pakkaus ongelma, ilmeisesti ovat joutunu vetämään erän pois. Sitten kun kukaan ei saa tätä lääkettä kaikille on määrätty sen sijaan tätä toista niin sekin on loppu koska eivät ole osanneet varautua kysynnän tuplaantumiseen. Mun käsittääkseni Orgalutran on loppu maailman laajuisesti tai ainakin saatavuus vaikeutunut.

Ihan hanurista koko touhu
 
Meidän klinikalla arvelivat että Orgalutrania saadaan viikolla 6. Ja ymmärtääkseni se nimenomaan tuodaan ulkomailta. Minähän olen myös meidän klinikalle yhden piikin velkaa kun sieltä sain sen yhden lainaan.

Kaksi neljäsoluista 2-luokan alkiota siirretty. Me taidetaan Eina mennä nyt aika lailla samoilla eväillä. Meille ei ennen ole myöskään mitään noista luokituksista puhuttu ja nyt olinkin sitten ihan korvat höröllä ja silmmät tarkkana, kun tämä lääkäri noista luokituksista jotain meille selvitteli. Sanoi ettei hän oikein koskaan voi selkeästi luokkaa 1 edes antaa??? Että toinen näistä meidän alkioista oli hänen mukaansa luokkaa 1-2 ja toinen sitä luokkaa 2. Mutta samoilla linjoilla oli että molemmat siirretään ja hän sanoi sen, mitä olen joskus jostain kuullut, että toinen alkio saattaisi auttaa toista kiinnittymään ja lopettaa sitten kehittymisen. Ja endometriun oli 9,5mm, kai se on tuohon tyytyväinen oltava.

nyt vaan odottelen lisää kavereita näihin piinapäiviin, Susu ja Sera ettekös ainakin te ole jo ihan tositoimissa? Ja mites Miimiin aikataulut? en uskalla taaksepäin sivuja selata, kun sit nää kirjoitukset häviää...mut eikös sullakin ole toinen pas jo toivottavasti aika lähellä?
 
Onnea evita sisaruksista! Pitäkööt nyt lujasti kii kohdunseinämästä!! Ainakin tosi hyvä limis mihin tarrata hei! Mulla on tulossa jo kolmas PAS, ja hyvässä lykyssä ensi viikolla, mutta huonommassa sitä seuraavalla.. Ja tosiaan 2 alkiota enää pakkasessa samassa oljessa, joten mitään takeita ei ole että edes siirtoon päästäisiin. Ma ultra, ja aion kysyä voisko 2.IVF:n aloittaa sit nyt samantien, jos tää PAS epäonnistuu.
 
Heissan! Joskohan nyt ehtisi kirjoittamaan kun on jo yö…

Evita, onnea tuhannesti punktiosta ja hienoa että pääsitte siirtoon!! Mitenkä teidän muiden solujen nyt sitten kävi, jaksoiko joku pakkaseen asti?

Einalle tsemppiä kovasti piinailuun pöllykän ja pallukan kera!! =) ihanat työnimet.. Me heitettiin vitsiä tällä viikolla miehen kanssa että mitäs sitten nimeksi meidän kaksospojille, niin mies heitti että Jesper ja Jasper! Ne on varmaan meidän työnimet sitten jos ja kun siirtoon päästään ensi perjantaina.. =)

Tänään oli sitten viimeinen ultra ennen punktiota! Tällä hetkellä siellä yhteensä se n. 13 rakkulaa, tasakokoisia 12-15 mm. Nyt kuitenkin nostettiin vielä annosta 250 yksikköön, ja punktio on sitten keskiviikkona. Kovasti lääkäri laskeskeli kasvuvauhtia ja kävi vielä biologiltakin kysymässä parasta punktiopäivää, ilmeisesti ajatellen juurikin noita pakastettuja siittiöitä. Mutta mutta, mun limakalvo oli lääkärin mukaan 19 mm!!! Mitä hittoa? Jos kerran maanantaina oli 8,5.. Sanoi vaan että joo se on minun ominaisuus ja ei se mitään, mutta vähän kyllä itseä ihmetyttää että miten se nyt noin paljon on? Voiko olla että joka päivä nautittu greippimehu on tehnyt tehtävänsä? :O

Onneksi luin tuolta Miimiin kirjoituksesta että limakalvo voi olla paksumpi joiltakin kohdin ja ohuempi toisaalta..No, eipä siitä kai sitten haittaakaan ole.:confused:

Nyt sitten vaan pistellään Puregonia vielä huomenna ja sunnuntaina, hain lisää Puregonia apteekista ja farmaseutti oli ihan kauhuissaan että ”tämä maksaa sitten melkein 500 €”.. joo niin maksaa, toivon todella että Kela myöntyy maksamaan ne takaisin.. Onneksi Pregnyl ei maksa juuri mitään, jotain 7 euroa!

Mulla on tiistaina vielä yksi työjuttu jossa joudun esitelmöimään n. 200 kollegalle, ja ainoa huolenaiheeni on että mitä laitan päälle peittääkseni turvonneen vatsan??!! En todellakaan halua että kukaan paukauttaa että koskas jäät mammalomalle..

PS: onko muilla muuten ollut (erittäin) runsasta valkovuotoa pistelyiden aikana? Mulla on nyt tämä viikko ollut, suorastaan ärsyttävää.. en tiedä johtuuko sitten mistä mutta en muista että aiemmissa hoidoissa ois näin paljon ollut.. oikein innolla odotan että ensi viikolla ”saa” aloittaa Lugesteronit, yäk!

Leppoisaa viikonloppua kaikille!!
 
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Susu75-------4.ICSI/lahjasolut-----------01/2011

Sera2010--------1.IVF - 1.PAS -----------01/2011

Marlaa----------2.ICSI suunnit.käynti------01/2011

Miimii-75-------1.IVF - 3.PAS-------------vko4-5

Elli82--------------1.IVF

wilma32---------2.ICSI------------------03/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI

snoww-----------1.ICSI-------------10/2010 + (ku.raskaus)



*** PIINAILIJAT ***


Eina-----------2.IVF-------2.alkiota-----testipäivä 30.1.2011

evita----------3.ICSI------2.alkiota-----testipäivä


:heart::heart::heart:pLUSSANNEET:heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
lakka83-----------2.IVF--------------- + testattu 24.12.2010
 
Viimeksi muokattu:
Onnea evitalle kyytiläisistä! Kiva saada piinailukaveri :) Joo melko samoilla eväillä mennään näiden alkioiden kanssa... Siinä että molemmille siirrettiin kaksi ja siinä että olivat samansoluisia. Ainut että mun alkioiden olis pitäny olla siirtohetkellä jo 8-soluisia väh. 6, mutta olivat jääneet 4- ja 5-soluisiksi (ei ollu enää viimeisenä päivänä jakaantuneet ollenkaan). Mullahan oli siirto myöhemmin kuin sinulla. :( Ja mulla tosiaan vielä sitä fragmentoitumista alkioissa. Ei näitä olis pakkaseenkaan kelpuutettu jos molempia ei olis siirretty. Niin se lääkäri sanoi. Eli ei nämä varmaan olis edes 2-luokkaisia.

Sen verran huonosti siis tää mun tilanne on oikeasti näiden kanssa! Ja sillä me siis ollaan mysteeri niille lääkäreille ko ei yhtään pakastuskelpoista olla tähän mennessä saatu yhteensä 15:sta munasolusta jotka on kerätty :( Kaikki ihan huonoja hitaasti jakaantuvia ja fragmentoituneita! Ja mullahan ikää siis vasta 26v. :'(

Toivotaan Susu että se Kela suostuisi teille korvaamaan noi kaikki sitten jälkeenpäin! Kyllä tuo on kallista hommaa! Ja kylläpä sulla vaan oli paksu limakalvo! Siitäkin varmaan johtuu tuo runsas valkovuoto. Mulla oli viime hoidossa pitkällä kaavalla todella runsaasti valkovuotoa. Tällä kertaa ei niin paljon.

Miimiille jo nyt tsempitykset maanantain ultraan jos sattuu että en huomenna ole käymässä palstalla (olen nyt hiukan yrittänyt piinapäivillä vähentää tätä täällä olemista)

despe: Alkaa oleen piinaavaa :) Vaikka siis päivä päivältä tuntuu enemmän ja enemmän ettei tästä taas tuu yhtään mitään. Miten vois tulla tällasilla? Ja sitte jatkokin pelottaa aivan kauheasti :'( Meillä on enää yksi hoito käyttämättä.. Mitä sen jälkeen? Ei meidän kannata omasta pussista maksaa hoitoa mistä tulee todennäköisesti vaan kaksi rupualkiota, joiden onnistumisprosentti on pieni. Mutta aika näyttää ja edelleen jaksan kuitenkin toivoa parasta! (vaikka nytkin itketti kun kirjoitti tätä)

Toivotaan Marlaa että sitä orgalutrania löytyy ajoissa!

ON: Piinapäiviä elellään.. Ekan IVF:n piinapäiviin verrattuna erilaisempia oireita on.... Mulla on tissit tosi tosi kipeät! Olen ollut todella väsynyt (olin mä viimeksikkin mutta en näin kovasti).. eilen tämä väsymys iski oikein kunnolla! Nukuin reilun tunnin päikkärit kun pääsin töistä 14.30-16.00 ja toiset sitten kun otin sohvalla mun "iltalugeannos-makuuserenaadin"! n.18.30-20.00! Sit mä oon menny nukkumaan 23.30 ja hyvin sain unen. Ei yhtään tarttenu pyöriä sängyssä. Yleensä jos otan illalla päikkärit niin nukkumaanmeno menee pyörimiseksi.

Viimeksi mulla luget tahmas oikein kamalasti. Nyt tuntuu että ne ei niin kovasti tahmaa tuolla pikkarinsuojaan vaan pysyy sisällä enemmän. Ja enemmänkin tuntuu sellaselta märältä aina välillä pöksyissä (juokseva valkovuoto?). Menkkakivut ei ole vielä alkaneet, viimeksi alkoi aika aikaisessa vaiheessa. Toissapäivänä tuli muutama rytmihäiriö... :)

Eli tässäpä nämä kaikki.. Ja kaikki voi olla täysin lugejen aiheuttamia! Ja siksi poikkeavia viime kerrasta, koska nyt oli erilainen kaava ja eri lääkkeet, sekä yleensäkkin ihminen reagoi erilailla eri kerroilla näihin lääkkeisiin. Onhan se nähty :) Mutta kirjasinpa nyt kuitenkin nää tänne niin saan sitte ens siirron jälkeen lukea näitä mitä "oireita" on ollu!

Mutta kaikista muuten kummallisin juttu on, mitä en viimeksi (tai yleensäkkään koskaan ole huomannu) mun alamaha (kohdun seutu) on kylmä! Muualta iho on lämmin mutta kohdun kohdilta aivan kylmä. Eron huomaa selvästi?!? Tekeekö luget tällaistakin?


Eina + pöllykkä ja pallukka pp5
 
^ Ehkä sulla siellä vauvanalku imee kaikki veret ja energiat tuolla alueella :) Voi kun me kaikki sitä varmasti toivotaan! Mullakin alkaa se mun hedelmällisyysaika lähestyä.. Tällä raskaushistorialla kun siis olen hedelmöittynyt 2/3 kerroista juurikin näin alkuvuonna ja se yksikin vain muutamaa kuukautta aiemmin.. Ei kannattais näin ladata mitään odotuksia, kun se kosahtaa kuitenkin omaan nilkkaan, ja tuskaisesti :( Mutta ei sille voi mitään, ja kyllä se meikäläisellä jysähtää traagisesti joka tapauksessa aina, asennoidun mä sitten ihan millä tavalla vaan.. Pelottaa hirveesti ultra, että mitä siellä näkyy. Ja se että selviääkö ne viimeiset alkiot.

Tällä kertaa kukaan ei tiedä meidän aikatauluista ja passista yleensäkään. Kaveri tietää että meen limisultraan, koska oli pakko kertoa kun lapsi menee sinne hoitoon siksi aikaa, mutta ei se tiedä mitä se tarkoittaa ja mihin se tähtää. Tietää kyllä meidän hoidoista ja tilanteesta, mutta ei oo nyt sattunut kyselemään niin tarkkaan niin ei oo tarvinnut kertoa. Anoppi ja äitikään ei tiedä, mut saa nähdä tarvitaanko babysitter-apua, silloin ei ehkä voi välttyä kertomiselta, kun Tre:lle täytyy matkustaa ja siellä menee koko päivä. Mut parempi fiilis nyt mitä vähemmän porukkaa tietää. Oon siis vaan ympäripyöreästi vastannut jonkun kysyessä että 'vielä ei oo tarkkaa tietoa aikatauluista, ja riippuu kk-kierroista yms, että varmaan tässä alkuvuonna'..
 
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Susu75-------4.ICSI/lahjasolut-------------vko4

Sera2010--------1.IVF - 1.PAS -----------vko4-5

Miimii-75-------1.IVF - 3.PAS-------------vko4-5

snoww-----------1.ICSI 1.PAS----------02/2011

Elli82------------1.IVF - 1.PAS------------03/2011

Marlaa------------2.ICSI------------------03/2011

wilma32---------2.ICSI------------------03/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI



*** PIINAILIJAT ***


Eina-----------2.IVF-------2.alkiota-----testipäivä 30.1.2011

evita----------3.ICSI------2.alkiota-----testipäivä 4.2.2011


:heart::heart::heart:pLUSSANNEET:heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
lakka83-----------2.IVF--------------- + testattu 24.12.2010
 
Muokkailin ominpäin listaa.. (ja sain siten siirrettyä itteni ylemmäs samalla ihan ohimennen..) ;) laskeskelin aikatauluja vähän sinnepäin, saattoi mennä aika optimistisesti osa, korjailkaa jos kauheesti kiirehdin. Evitalle laitoin testipäiväksi 2 vkoa siirrosta. Ja sehän on se virallinen, sitä ennenhän EI kukaan testaile :D
 
Toivotaan että se olisi juurikin niin, että siellä olisi jokin vauvanalku, joka ne kaikki veret imisi, ja sen vuoksi on iho kylmä.. Eilen tätä asiaa koko päivän ihmettelin ja tietenkin vähän väliä mahaa silittelin/kokeilin sitten :) On se hiukan korkeammalakin se kylmä kohta kuin vain kohdun päällä. Se kylmä on heti navasta alaspäin suoraan sinne kohdun seudulle saakka. Sivut on sitten navan altakin lämpimät. Joskus myöhään illalla tuo "ilmiö" hävisi enkä heti sängyssä aamullakaan sitä huomannut, mutta nyt se on tullut taas takaisin kun olen noussut liikkeelle.. Kumma juttu tää on :) (ja voi johtua ihan mistä vaan, mutta toivotaan sen johtuvan tietystä asiasta)

Niin ja vaikka mun toiveet on aika matalalla sen vuoksi, että pöllykkä ja pallukka olivat rupusia kavereita..... niin ainakin mä olen oikeassa ketjussa! Täällähän niitä tilastollisesti ihmeellisiä asioita tapahtuu :LOL: Eli siis jos jossain niin täällä minunkin raskautuminen on mahdollista! :D

Toivottavasti Miimii saatte lapsen hoitoon niin ettei teidän tarvitse tarkemmin kertoa minkä vuoksi hoitoapua tarvitsette. Ja toivotaan myös että hedelmällinen kautesi toimii tälläkin kertaa :) Olis kyllä ihana juttu jos teidänkään ei enää uuteen hoitoon tarvitsisi lähteä vaan tarraisi nyt huurunenu oikein tiukasti kiinni!
 
Pitelen täällä taustalla peukkuja teille pystyssä, niin että kohta kramppaa.

Eina, nää jutut tuntuu tosiaan välillä sellasilta, että enemmän tapahtuu ihmeitä kuin ns. odotettuja asioita ja niitä nyt todellakin toivotaan myös sulle! Pöllykän ja pallukan lähtökohta ehkä oli vaatimaton, mutta lopputulos voi olla jotain aivan muuta. Pieni muna, iso sielu, uskotaan näin ;)

Evita, onnea pikkuruisista, joita saat nyt kasvatella!

Miimiille hurjasti tsemppiä huomiseen ultraan!

Ja Susu, pian päästään jännäämään teiän Jesperin ja Jasperin kasvua ;)

Serallakin ihan pian tositoimet kaiken piinaavan odottamisen jälkeen!

Nyt kuulkaas leidit tapahtuu ja suuria asioita! Muistakaa, että on iso joukko ihmisiä, jotka teille toivoo kaikkein parasta, ootte siis ympäröitynä kauniilla ajatuksilla :)
 
Hei kaikille! :wave:

Oon taas pitäny vähän taukoa kirjottelusta ku oon tällänen "nainen jolle ei koskaan tapahdu mitään".

Einalle ja Evitalla onnea piinailuun!
Miimii millon sulla on siirto? Miten noissa passeissa muuten menee noi siirrot, tähdätännkö ne ovulaation aikaan vai?
Susulle tsemppiä punktioon, toivottavsti tulee hyvä saalis! Voi ei, mulla oli kans ihan hirveen iso se maha ja tosi vaikia sitä oli mihinkään piilottaa ja kans pelotti että joku luulis että oon raskaana. Ei muuta ku sellaset litistävät sukkahousut tai alkkarit jalkaa ja joku löysempi paita tai mekko ja vielä joku iso huivi kaulasta roikkumaan mahan eteen.
Ja Sera tuolta lueskelinki että sulla on siirtynyt menkkojen takia tuo pas :( mutta onko sulla sitte jo ens viikolla siirto ku tuossa listassa on vk 4-5? Äkkiä se aika menee (siis ku muita aattelee, omalla kohalla ei tapahu koskaan mitään :D)

Tosi tuskasta tämä oottaminen, kerkee vaihevuojet kohta alkaa ku aikaa vaan kuluu mutta mitään ei tapahu. Kohta on taas äitienpäivä ja ei oo lasta ja ei oo paksuna, siitte onki taas lapseton ja katkera joulu ja taas yks vuosi lisää tätä paska lapsettomuutta, ja sitte taas sama uusiksi ja uusiksi :'( alan oleen kohta aika hyvin erakoitunu, teen töitä vaan hirveesti mutta vapaa-aikana ei huvita mihinkään lähtä ku joka paikassa on lapsia ja niitten vanhempia. Ja sitte joutuu kuuntelemaan niitä ihmisten uteluja, syyttelyjä ja säälittelyjä "eikö teillä oo vielläkään yhtään lasta, kyllähän teijänki ois aika niitä tehä" jne jne. Ei vaan jaksa mitään! Jotenki helpompi vaan olla kotona ja sulkee koko muu maailma pois.

Pienen pienen tipuaskeleen verran lähempänä seuraavaa hoitoa kun tänään alko menkat. Vielä oottaa seuraavat niin sitte alkas eka pas hoito. Ihme että ylipäätään noi menkat tuli aattelin että kun niitä rakkuloita oli ivf:ssä niin paljon että häviääkö mun menkat taas kokonaan... Olen tässä miettinykki että jos tähän kiertoon söisin terolutit kun mulla on niitä jääny, että varmistas suraavien menkkojen tulon. Mutta kun se toinen lääkäri ensin meinas että kirjotetaan terot kiertoja tasaamaan mutta toinen sitte ehottomasti eväs sen ku niin isoja määriä ottanu hormooneja ivf hoidossa. Mitä mieltä ootte tälläsestä itse lääkitsemisestä? Pelottaa niin hirveesti että menkat häviää kokonaan ja taas joutuu oottamaan ties kuinka kauan :( Entä onko kellään muulla ollu passissa käytössä merimono nimistä lääkettä?
 
Huomenna se kai selviää milloin siirto, limisultraan meen aamulla. Lääkkeellisessä passissa ei muulla oo väliä kuin limakalvon paksuudella, enkä oo onnistunut ikinä sitä kummoiseksi kasvattelemaan :( Summassa vaan heitin Seralle tuon ajan listaan, kun laskeskelin ilmoittamastaan menkkojen ajankohdasta.. Oon harrastanut 'itselääkitsemistä' minäkin nyt, kun huomannut että ihan lääkäristäkin kiinni mitä suosittelevat. Esim nyt oon vetänyt kolmee nappia Zumenonia alusta asti, vaikka kaksi/vrk määrättiin, laastarin lisäksi. Plus Primaspanit. Saapa nähä tuleeko huutia huomenna..

Koita Elli jaksella, pitkältä se aika tuntuu kyllä, tiedän vallan hyvin sen :hug: Mut eka etappi nää ekat menkat nyt hei!
 
Miimiille pikaisesti suuret tsempit huomiseen ultraan!! :wave:

Ja Elli, kiitos vinkeistä, jotenkin noin täytyy pukeutua tän pallovatsan kanssa.. =) koitahan jaksaa odottaa, tuskaa se on niin kuin kaikki tiedetään..

Eina ja Evita, miten piinailut etenee?
 
Limis 8,2mm eli paksumpi ku koskaan tässä vaiheessa ennen! Onneksi en uskonut lääkäriä vaan otin kolme nappia kahden sijaan, unohtamatta toki greippimehua :) Nyt samaan malliin vielä tämä viikko ja perjantaina siirto jos luoja suo ja alkiot selviää. Lisäksi lekuri määräsi ihan oma-aloitteisesti kortisonin mukaan, en ehtinyt mitään sanoa. Ja sain myös luvan jatkaa Primaspania. Huomenna alkaa Luget. Ja jos toinen alkio kärsii liikaa uudelleen pakastettavaksi niin heitetään sekin kohtuun mukaan kaveriksi. Tulee vaan mieleen: Miksi vasta nyt tämä kaikki??? Vasta nyt, kun on viimeiset alkiot kyseessä ja ihan kaikki pelissä ja vaakalaudalla.. Aika raakaa. Luulenpa että yksityisellä mua ois kuunneltu jo aiemmin. Jos tää epäonnistuu niin 2.IVF menee huhtikuulle tai jopa pidemmälle. Tän on PAKKO siis onnistua!
 
Miimille tosi paljon tsemppiä ja onnea tähän viikkoon!! Hienosti limakalvo kasvanut ja ehtii vielä vähän kasvaa ennen perjantaita!!!!

Mikä on Einan ja Evitan olotilat?

Täällä etovaa oloa ajoittain ja se on ihan päivittäistä. Keskiviikkona kävin siellä klinikan vaatimassa alkuraskauden ultrassa ja siellä se pieni sydän sykki. Kovin sitä vaan taas pelkää vaikka mitä, kun tässä on aikaa ennenkö seuraavan kerran näkee todistetta kuvaruudulta. Ens viikolla on eka neuvola, mut saa nähä kuunnellaanko sydänääniä. RV 10 lähtienhän ne alkaa kuulua ja mulla on just sillon alkanut kyseinen aika...
 
Kylläpä Miimiillä oli kivasti kasvanu limakalvo tällä kertaa! JES! Nyt siihen on pakko sitten palluran kiinnittyä! (sullakin piinaaminen tavallaan alkanu jo, kun pitää jännitellä miten kaverit sulatuksesta selviävät)

kielovanamo: Ja pidäkki korkealla peukut ja kovaa! :LOL: Mä haluun onnistua tällä kertaa!!! (ja että muutkin onnistuis) Ei enää IVF:ää mulle tänä vuonna, KIITOS!

Toivotaan Elli että menkat ei tee tepposia ja ala oikein hankaliksi! Tuo on ikävää aikaa tuo odottaminen ko ei oo mitään toivoa :(

Kiva kuulla lakankin kuulumisia ja IHANAA että sydän siellä edelleen sykkii :heart:

Ja mites ne evitan piinikset on lähteny käyntiin?


ON: Mä oon ollu tänään niin masiksessa (taas)... Mulle tuli niin sellanen olo tänään että ei tästä tuu yhtään mitään! Ja että mä tiiän sen testituloksen jo nyt -----> negatiivinen :( Mua niin halutti vaan lähteä töistä kotiin itkemään! Ja oikeesti ekaa kertaa sain miettiä, että pitäskö mun hakea saikkua! Mulle on työt ollu aina se henkireikä näissä hoidoissa.. Paikka, missä on saanut jonkin aikaa olla miettimättä näit juttuja! Mutta tänään oli kyllä niin luovuttaja fiilis ettei mitään rajaa... ja siis tuntu vaan että mä en oikeesti enää jaksa tätä. EN JAKSA!

Onneksi nyt sitten taas kotona kullan kainalossa on tullut jo parempi fiilis.. Mun rakkaani löytää vaan aina ne oikeat sanat ja saa mut jälleen uskoon (ainakin hetkeksi) että ehkä voi sittenkin onnistua.. :heart:

Ja tää on muuten toinen paikka, missä saan sellaisia sanoja, joiden avulla pystyn taas hetken miettimään positiivisesti, että ehkä meillä onnistuukin! Iso kiitos siis teille kaikille :heart:


Eina + pöllykkä ja pallukka pp7
 
Eina: Saikkua vaan hakemaan, jos siltä tuntuu. Mä olin vime keväänä näiden lapsettomuusasioiden vuokis pois töistä, kun otti koville. Ihana oli kun työterveydestä ehdottivat myös sitä psykologin tapaamista. Sullahan on jo hyvää vauhtia lähtenyt piinapäivät etenemään! (Mä plussasin pp 8 - haalealla viivalla tosin, mut oli pp 10 jo vahvempi)
 
Olitko sä lakka kauan saikulla? Jotenkin se saikun hakeminenkin tuntuu niin vaikeelta. Ei kehtaa olla töistä pois (joo tiedän...tyhmää) Ja ehkä mä pelkään sitäkin että jos jään kotiin, niin mä hajoon ihan kokonaan... :stick:

Siirrettiinkö sulle muuten 2pv:n ikänen alkio vai oliko pidempi viljely? Mulla oli 3pv:n ikäiset, jakaantumiseltaan olivat kyllä jääneet 2päiväsen tasolle
: /
 
Mulla punktio oli tiistaina ja siirto torstaina eli 2 päivääkös siitä nyt tulee.. ?!Oli 4-souluinen siirrettäessä (II-luokan alkio).

Saikulla olin 2 päivää ja sit mulla tais olla siinä 1-2 päivää vapaata vielä perään. Mut ihan hyvää teki!
 
Miimii, loistavasti limis kasvanu! Ja eikös niin, että siinä on ollu aiemmin se probleemi sun kohalla joten sovitaanhan, että nyt kun se näyttää hyvältä, menee kaikki muukin hyvin!

Elli, tsemppiä, pirullista tuo odottaminen..

Eina, mä myös kannustan saikulle jos yhtään siltä tuntuu. Tietysti kotiin murehtimaan jääminen ei ollenkaan aina oo se fiksuin ratkaisu, mut joskus vaan on aika murehtia ja erityisen tärkeää on se, että kun voimat uupuu, saa mahdollisuuden ajan kanssa tehdä itseä rentouttavia asioita ilman työpaineita. Mä oon osin lapsettomuuden takia vähentäny selkeesti töitä vuoden 09 alusta (sitä edels muistaakseni kolmen viikon saikku) ja lopulta viime kesänä jäin kokonaan opintovapaalle, koska tarttesin jotain täysin muuta. Se on ehdottomasti kannattanu!

Lakka, ihanaa kun sydän sykki :) Pyydä sitä, että kuuntelevat neuvolassa sydänäänet. Meillä niin tehtiin eka neuvolassa, joka oli muistaakseni jo rv9. Hoitaja ite ehdotti kuuntelua, kun mä puhuin peloista.
 
Piinailu on alkanut piinaillessa :) Pelottaa ja jännittää että onnistuuko tää. Ja mä alan uskoa että nää Lugesteronit tekee mut lähes tulkoon hulluksi. Oon jotenkin kauheen kärttyinen ja kärkäs ottamaan kantaa ja sanomaan joka asiasta. Eli todella miellyttävä työkaveri ja puoliso. Testipäivä on mulla 4.2 kuten olit miimii laittanutkin listaan. Tosin veritestissä näkyisi mun mielestä jo 1. tai 2.2. mut katotaan nyt maltanko odottaa tuohon kotitestiin asti.

Milloin miimiillä siirto? vai menikö mulla vaan ohi edellisen sivun teksteissä jos olit sen siellä jo kertonut. Meillähän tulee oikein iso läjä plussia helmikuussa ja sitä ennen jo einan plussa tammikuussa!!!!!
 

Yhteistyössä