KESÄ 2010 hoidot

Evita, kuvotus kuulostaa hyvälle. Yritä jaksaa piinailla vielä. Helppoa se ei ole, tiedän.

Mä muistan ekan hoidon jälkeen testasin plussan tosi aikasin varmaan jo yhdeksäntenä päivänä. Siiten testasin negaa parina seuraavana päivänä, itkin silmät päästäni ja tein surutyöni, mies ei antanu lopettaa lugeja ennen virallista testipäivää, jolloin testi taas näytti plussaa. Jos päästään siirtoon vielä niin en aijo enää testailla ennen aikoja.

Miimiille jaksuja.

Mä en jotenkin kans usko noihin sulatuksiin enää, meillähän meni kaikki 6 alkioo niin ettei siirtoon päästy. No, meillä muutenkin on ollut huonolaatuista kamaa.

Mulla tänään kp1, joten seuraavista menkoista alkaa pistely, jee jee. Toivottavasti saan kavereita samoille ajoille..
 
Barbapörrö, et arvaa miten iloiseks mäkin tulin, kun huomasin sut taas täällä :) Ja voi ihana, että teiän kissavauva on jaksanut sinnitellä! Juu, ei tätä ketjua päästetä lopahtamaan, tsempataan kaikkia sen mitä pystytään näin virtuaalisesti ja tarpeen vaatiessa sitten järeämmät aseet käyttöön eli tullaan potkimaan persuuksille ihan konkreettisesti ;) (kun ensin tietysti on itketty ja halittu ja lohdutettu ja löydetty taas taistelumieltä)

Evita, toivotaan, että merkit viittaa just siihen, mitä me kaikki toivotaan!!
 
Miimii ja Eina: :hug: :hug: :heart: Eina, hienoa että oot löytäny noin hienon miehen itelles, ja toivotaan kovasti, että saatte vielä sen vauva-ajankin yhdessä kokea.:heart: Ja onneks teillä on ihana tyttö, tapaako tyttö biologista isäänsä muuten ollenkaan? Tosi kurjaa tuo teidän vauva-arki ollut, mä en ymmärrä! Siis en tietenkää ymmärrä väkivaltaa missään parisuhteessa, mut se, että miten joku vielä OMAN pienenpienen vauvansa äitiä pieksee? :'(
Ja tuosta teidän alkiotilanteesta vielä, ihmetyttää tosiaan teidän tilanne, kun kuitenkin inssistäkin oot plussannu kerran! :O Eikä tosiaan voi iässä olla mitään vikaa vielä, mehän taidetaan olla aika saman ikäisiä? Mä täytin viime syksynä 27, ja alkioita tuli enemmän ku tarpeeks... jos vaan voisin asiaan vaikuttaa, oisin sulle niistä puolet toivonu :heart:
Vaikeita päätöksiä nuo hoitojen kustannukset varmasti, varsinkin kun teillä jo yks lapsi on, ni täytyy ajatella varmasti niinkin, ettei oo sitten häneltä mitenkään pois? Tarkotan siis sitä, että mä itte voin syödä vaikka vuoden makaronia ja tonnikalaa ja olla ostamatta mitään kivaa itelle, jos sellanen tilanne tulis hoitojen takia, mutta lapsen kanssa se on tietty eri juttu. TSEMPPIÄ!!

Evita: Kuvotus kuulostaa hyvälle ;) Peukkuja!

Susulle oikein paljon onnea Jasperista ja Jesperistä! :heart:

Barbapörrö: Ihana kuulla susta, ja ihanaa että oot positiivisella mielellä!! :heart: Pianhan teilläkin sitten seuraava "kierros" jo alkaa, peukkuja sinnekkin! Ja kiitos kysymästä, ovis bongattu lauantaina ;) Ens viikolla sitten siirto... HUIH!!

Ja tosissanneko meinaatte pitää tän ketjun pystyssä niin kauan et kaikki plussaa? Hienoa, mä osaan kuvitella, miten te kaikki muut jo ajat sitte vauvan saaneina vuodesta toiseen käytte tsemppaamassa mua täällä :LOL: Mä oon jotenki vakuuttunu, että jään tänne yksin huutelemaan... :'(

Omaa napaa: Ovis siis bongattu lauantaina, maanantaina pitäs soitella tyks:iin, ja sitten siirtoon... Mites se nyt sitte menee, miten pian sen sulatuksen jälkee siirto tehään?? Ja kuulkaas kaverit, NYT ETTE MAALAILE PIRUJA SEINILLE noitten pakastealkioiden selviämisestä!! :( :( Miimiille todella isot pahoittelut huonosta tuurista alkioitten kanssa, mut valakaa muhun nyt vähän ees uskoa siitä, että ne VOI myös selvitä sulatuksesta! Muuten mä alan panikoimaan, mulla ei nimittäin oo missää vaiheessa käyny ees mielessä, etteivät selviäis!! Mulla on vahvasti sellanen tunne, että siinä kohtaa ei oo mitää ongelmaa, mut sitte taas en oikee voi ees kuvitella, että oisin MUKA RASKAANA joskus!! :O Miten muuten, jos ekasta oljesta kumpikaan ei selviä, ni sulattaako ne heti seuraavat, vai joutuuko oottaan seuraavaan kiertoon? IIIK, nyt se paniikki alkaa iskeä jo!! :D:D
 
Sera, nyt paniikki seis! Meillähän on tässä ketjussa Despe elävänä esimerkkinä PAS:n onnistumisesta, joten no hätä, vaikka ikäviä asioita muille tapahtuukin!! Kannustetaan niin kauan että sulla on se futisjoukkue koossa (tai vähintäänkin maalivahti) ;)
Vaikka meiän ketjusta löytyy esimerkkejä ikävistäkin omituisuuksista ja siitä että elämä potkii päähän enemmän kuin kellekään toivoisi, löytyy esimerkit myös siitä, että tulosta voi tuottaa niin IUI, IVF kuin PAS, ja nyt hetken kuluttua saadaan(!!!) Evitan ja Susun kautta esimerkit myös siitä, että ICSI ja lahjasolut tuottaa tulosta, vaikka olisi jo pidempi hoitohistoria takana! Ja myös se on todistettu, että ikä ei vaikuta liikaa, eikös me despen kanssa 36-vuotiaina olla aika lailla tän porukan senioreita, joten tehän kuule muut tuutte sieltä perässä ennemmin tai myöhemmin!
 
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Sera2010--------1.IVF - 1.PAS ----------- siirto 1.2.2011

Miimii-75-------1.IVF - 3.PAS-------------vko4-5

snoww-----------1.ICSI 1.PAS----------02/2011

Elli82------------1.IVF - 1.PAS------------03/2011

Marlaa------------2.ICSI------------------03/2011

wilma32---------2.ICSI------------------03/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI

Eina---------------3.IVF------------------??????



*** PIINAILIJAT ***


evita----------3.ICSI---------2.alkiota-----testipäivä 4.2.2011

Susu75---4.ICSI/lahjasolut----2alkiota-----testipäivä ?


PLUSSANNEET


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
lakka83-----------2.IVF--------------- + testattu 24.12.2010
 
Sera huippua,ihanaa,jipii!!! Vihdoinkin sun odotus palkitaan:heart: Tuuhan sit huomenna kertomaan fiiliksiä:) Onks ollu puhetta siirretäänkö yksi vai kaksi? Kaksi ois tietysti parempi,ei tarttes niin montaa siirtoa tehdä,kun joka siirrosta saisit kaksi nyyttiä jalisjoukkueeseen:rolleyes:

Ja mulle voi päivittää tohon et punktio viikolla 12...onhan tuohon vielä aikaa,mut 7 kk jo ollu ilman mitään tapahtumia,ni musta se tuntuu jo toooosi läheiseltä ajankohdalta:D

Mukavaa alkavaa helmikuuta kaikille ja tulehan Miimiikin takaisin heti,kun vaan jaksat...Voimia vielä sinulle!!!

Ja vielä Evitalle,et tuuhan säkin huomenna kertomaan plussa-uutiset,siis jos meinaat jo huomen testailla:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Miimii-75-------1.IVF - 3.PAS-------------vko4-5

snoww-----------1.ICSI 1.PAS----------02/2011

Elli82------------1.IVF - 1.PAS------------03/2011

Marlaa------------2.ICSI------------------03/2011

wilma32---------2.ICSI------------------03/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI----------- punktio vko 12

Eina---------------3.IVF------------------??????



*** PIINAILIJAT ***


evita----------3.ICSI---------2.alkiota-----testipäivä 4.2.2011

Susu75---4.ICSI/lahjasolut----2alkiota----- testipäivä 11.2.2011

Sera2010--------1.IVF - 1.PAS ---- 1 alkio------- testipäivä 15.2.2011


PLUSSANNEET


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
lakka83-----------2.IVF--------------- + testattu 24.12.2010
 
Viimeksi muokattu:
Barbapörrö: Päivitetty on sullekin tiedot! :D Ootatko jo innolla uutta yritystä? Kun etkös sä kuulunut niihin, joille tuo odottelu ei oo mitään pahinta piinaa? :) Ootteko muuten yksityisellä vai julkisella?

Ja juu, mulle kelpais kyllä kaksikin alkiota, ni olis nopeempaa toi jalisjoukkueen teko :LOL: Ei mut ihan tosissaankin, olisin kyllä valmis ottamaan kaksikin alkiota, ja siis tietenkin myös kaksoset :D Mut puhetta on ollu, että koska mä olen niin nuori ( pah, mukamas! : / ) ja alkiot on ainakin näillä näkymin erittäin hyviä, niin on liian suuri riski kaksosraskauteen, eli mulle tehdään ainakin ensimmäiset kolme ( toivottavasti ei tarvi niin montaa tehä!! ) siirtoa yhdellä alkiolla, ja sitten katotaan tilanne uudestaan. Mut sano se lääkäri sen verran, että jos alkiot kärsii sulatuksesta oikein paljon, ni sitte voidaan harkita kahden siirtoa. Eli ensisijaisesti mä nyt toivon, että saan yhden oikein hyvän palleron mukaani :heart: Ja tuun tottakai kertomaan kuulumiset taas heti kun ehdin, ei täältä malta pois olla! :D
 
Hei Sera, sulla nyt ei varmasti ookaan mitään hätää noiden pakastettujen alkioiden suhteen, kun teillä on nitä melkoinen läjä pakkasessa, niin taatusti joukossa on myös niitä jotka sulatuksen kestää. Sit taas ne jotka saa vaan parin tai muutaman sinne pakkaseen niin miten ihmeessä usein käy niin ettei ne sit kestä sulatusta. Mut mikäänhän ei mene kaikille samalla tapaa, joten kyllähän joillain jo yhden pakstetun alkion sulatus onnistuu ja pääsevät siirtoon. Mutta hienoa, että teillä nyt homma etenee ja huomenna pääset jo piinailijoihin :). Tervetuloa vaan joukkoon, tosin tää on ihan karseeta ja hermoja koettelevaa.

pp 10 menossa, ja ne vähäisetkin oireet kaikki kadonneet. En aio huomenna vielä testata, koska Pregnyl voi vielä huomenna olla yli 10 ja antaa väärän positiivisen tuloksen. Keskiviikkona sitten aikaisintaan testailen.
 
Piti vielä pikapikaa tulla Seralle kommentoimaan,vaik kaikki kotihommat oottaa tekijäänsä,mikshän kukaan muu ei koskaan niitä tee:kieh:

Joo,me siis ollaan julkisella ja siks kai noi jonotusajat onkin noin hurjat,mut mä oon jotenki niin pimee päästäni,että NAUTIN kun ei tartte stressata kasvaako munikset ja mitä kuuluu limikselle ja onko soluja ja ja ja ja:D ja kuitenkin hoito on jossain edessäpäin ja voin vaan hyvillä mielin tuudittautua siihen et onhan meillä viel mahikset onnistua;)
Mut kyl mä nyt jo ootan innolla uuden hoidon alkua,nyt mä en ota paineita mistään,meille riittää KAKSI alkiota,heh,yksi ei riitä,kun mä haluun siirrossa 2,mut enempää ei tarvita,kun mä sit pyöräytän ne kaksoset:LOL: Lääkärikin suostu et 2 topia laitetaan tuoresiirrossa,joten muutahan ei sit tarvitakkaan.Joo, voihan olla ettei nää mun suunnitelmat mene ihan näin,mut mä en suostu enää niitä negoja tuijottamaan:rolleyes:

No joo,aika sekavaa tekstiä,nyt ei auta kun tarttua imuriin ja samalla laittaa pyykit ja ehkäpä vielä syödäkin jotain siinä samalla! Huomisiin kamut:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihania uutisia barbapörröllä!!! Ja ihana että tulit taas seuraamme mukaan! Sua onkin ollut ikävä :hug: mahtavaa että sinäkin pääset kohta tositoimiin :) Onko teillä nyt muuten sitten viimeinen hoito julkisella?

Päivitätkö Sera Susulle testipäivän 11.2.. en kehtaa taas uudestaan heittää tälle sivulle listaa.. sä pääset muokkaan sitä ko oot sen viimesenä päivittäny :)

Marlaa: Kuukausi menee nopsaan!!! :D Kohta oot sinäkin tositoimissa! JES!

Sera: Ennen tyttö tapasi isäänsä useasti.. koko ajan kuitenkin vähenemissä määrin. n. vuosi sitten tapailu loppui kokonaan. Nyt hän ei ole nähnyt isäänsä yli puoleen vuoteen! Joo ihmetyttää muakin tuo miten joku kehtaa des tuollasta pieksemistä tehdä.. ja hiukan hävettää että mä olen edes kehdannut sellaista katsella niin kauan :ashamed: Mutta kokoajan sitä vaan uskoi että kyllä se loppuu. Sitten kun tyttö oli n. vuoden ikäinen, tajusin ettei se lopu ja että mä en halua tyttärelleni sellaista elämää, että hän saa katsoa tuollaista. Ja ihan rehellisesti sanoen, musta alko tuntuun että joku kaunis päivä multa lähtee vielä henki siinä hommassa!

Arvaa Sera tuliko mulla itku ko sä niin kauniisti mulle kirjotit, kuinka olisit puolet mulle toivonu niistä teidän alkioista :hug: vieläki itkettää...kiitos kauniista ajatuksesta. Ja joo tosiaan melkein samanikäisiä ollaan.. mä oon 26v. Aattele, me alotettiin ihan rinta rinnan silloin 1.IVF.. ja mulla alkaa jo kolmannen hoidon suunnittelu :( Ja sä pääset vasta ekaan siirtoon siitä hoidosta! Aika "jännää"....

Ja nyt hirveesti tsemppiä Sera huomiseen siirtoon!!! Ja kyllähän siellä sulle siirrettävää on!

evitalle ja susulle vielä kauheesti jaksamista viimeisiin piinapäiviin!!!!! Ja me halutaan jo eka plussa tälle vuodelle, KIITOS!!!!

Me soitettiin tänään VL:lle. Hoitaja aikoi välittää lääkärille tiedon meidän negasta ja sanoa että lääkärin nyt pitäisi se "meetinki" pitää siellä kollekoittensa kanssa! Sit me mentäis sinne sen jälkeen käymään viimeisen hoidon suunnittelussa. Ei puhuttu vielä mitään siitä, ettei me olla varmoja halutaanko lähteä hoitoon..ko me halutaan että ne suunnittelee sen ja päätetään vasta sitten mitä tehdään! (sehän ei tule kuitenkaan meidän omaan laskuun ko ollaan sillä maksusitoumuksella). Aikatauluista mulla ei ole tällä hetkellä mitään tietoa.
 
Huomenta:heart:

Kiitos Eina,ihana et joku on kaipaillu ja kyl te ootte oikeesti tässä rumbassa ihan äärettömän tärkeitä!
Meillä on 3.hoito tosiaan julkisella,mut saadaan vielä neljäs,koska ekassa ei päästy siirtoon asti.Mut sitähän ei tarvita:LOL:
Tosi ihana et Eina sinäkin jaksat täällä muita tsempata vaikka just takana iso pettymys:hug:
Mites Susun piinapäivät etenee?
Nyt tammikuu meni ilman plussa-uutisia,joten Susu,Evita ja Sera sit korjaa tilanteen helmikuussa:heart:

Mä näin taas meistä kaikista unta...Oltiin siel sovitulla tapaamisella,teillä kaikilla oli lähes täysi-ikäiset "vauvat" ja mä työnsin vaunuja...Sehän tarkottaa siis sitä et me onnistutaan kaikki,mulla vaan vielä kestää tovin:D

Mukavaa päivää taas ihan jokaiselle ja Seralle hurjasti onnea kyytiläisen hakuun:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Negatiivinen. Testasin sit kuitenkin ja eipä näkynyt edes Pregnyl enää testissä. Vittu tätä elämää. Ja töihin kiinnostaa nyt ihan kympillä mennä, kolme yötä olis edessä... Mutta tämä tulos ratkaisi kyllä sen asian, että jään kesäksi hoitovapaalle tuon meidän 1v. neidin kanssa. Sitä odotellessa taidan myös minä kadota täältä palstalta nyt. Meillä tää oli tässä nyt, ei kannata meidänkään tonneja tähän enää laittaa tässä iässä (minä pian 38v ja mies 40v) kun varmaan tää on ihan meidän iästä kiinni. Toiset ne vaan sikiää vielä reilusti yli nelikymppisinä.

Susu, mä oon 99% varma et sä plussaat! Pakko, koska johan tässä meidän pinossa täytyy alkaa tulemaan todennäköisyysprosentit vastaan.
 
evita: Halaan hiljaa mutta oikein lujaa :hug: Olen todella pahoillani :'( Kyllä tää kaikki menee taas niin hemmetin väärin..

Ja tosiaan Susu.. se olis sulla nyt todennäköisyydet puolellasi ;)

barpis: Minusta tuntui, että olisin jäänyt pinosta nyt pois, jos me ei kerran enää hoitoon lähdetä.. Mutta sitten tää kaikki teidän tsemppaaminen ja lohduttavat sanat saivat mut haluamaan jäädä tänne vielä, vaikka seuraavaa hoitoa ei ehkä ole enää luvassa.

Ja Sera tulee sit heti kertoon kuulumiset!!!!!! Niin ja kyl Susunki piinis tunnelmat kuultais mielellään :)

Miimiille ja Evitalle paljon jaksamista :heart:

despelle ja ja kielolle, suuret kiitokset kun jaksatte meitä edelleen täällä tsempata! Ja kaikille muillekkin sitten joita en maininnut....olette tärkeitä tekin!


Mul on nyt aikaa aamustakin käydä täällä, koska tyttö alkoi eilen oksentaa. Ollaan nyt sitten kotona viettämässä hoitovapaata pari päivää!

Miehen kanssa ollaan joskus hiukan sivuttu asiaa ---> sijaisvanhemmuus. Mies ei ole ollut juurikaan innostunut tästä aiheesta. Mielummin lähtisi luovutettuihin munasoluihin. Mutta eilen illalla, kun tuli taas vaan puhetta lapsista ja totesin kuinka mua suoraan sanoen vituttaa että Suomessakin on vaikka ja kuinka paljon lapsia, jotka tarvitsisivat paremman kodin. Sillä hetkellä mieheni koki jonkin valaistuksen tän sijaisvanhemmuuden kanssa ja oli sitä mieltä, että mitä sitä välttämättä alkaa lahjasoluillakaan ei biologista lasta yrittämään, kun olisi sellaisiakin lapsia valmiiksi, jotka oikeasti tarvitsevat apua. olen täysin samaa mieltä. Keskusteltiin sitten hiukan syvällisemmin kerrankin aiheesta niin että mieskin oli todellakin puoltavalla kannalla asian suhteen. Ja nyt on niin huojentunut mieli, että meillä on sekin mahdollisuus vielä sitten jos muut eivät tuota tulosta.

Ja ajatuksena oli, että ehkä tämä kolmas IVF, sitten katsotaan rahatilanteen mukaan mennäänkö lahjasoluihin, jos mennään NIIN KORKEINTAAN 1 HOITO niitä (+tieten hoidon PAS:sit jos niitä tulee) ja sitten se sijaisvanhemmuus!! Eli ei jäädä "väkisin" yrittään luovutetuilla, vaan kokeillaan ehkä se polku, mutta vaan kerran, koska toi sijaisvanhemmuuskin on todella hyvä vaihtoehto.

Oikeasti mä oon helpottunu, kun mulla on taas "suunnitelma" ja toivo saada hoivata lasta. Jos ei omaa tai puoliksi meidän omaa, niin sitten ihan sijaislasta! Välillä tuntui että toivo on ihan mennyt, kun rahaa ei olisi (n.5000e/kerta) laittaa useaan lahjasoluhoitoon. Ehkä sen yhden viistonnisen sais laitettua ja kokeiltua hoidon, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään toivoa. nyt vasta kun mies alkoi paremmin ymmärtää tuon sijaisvanhemmuuden takana olevan jutun, niin on siihen enemmänkin kuin suostuvainen! aj aivan ihanaa että tämä lähti täysin miehestä itsestään yhtäkkiä...ei tarvinnut minun alkaa hänen päätänsä kääntämään asian suhteen :heart: (enkä olisi kyllä alkanutkaan)


Piti vaan käydä evitaa halaamassa, mutta.....Tulipas vaan taas tekstiä!
 
Voi miten pahoillani olen Evita:'( Voimia ja iso halaus sinulle:hug:

Eina,ihana kuulla et olet saanut täältä lisää voimia ja halua jatkaa ja teidän suunnitelmat kuulostaa niin ihanalta:heart: Meillä jos nää hoidot ei onnistu,niin meidän vaihtoehdot on siinä,ikävä kyllä.
Ai niin,mehän onnistutaan nyt tulevasta hoidosta ja muuta en vielä edes mieti:rolleyes:

Marlaa,mut on nostettu niiiiiiin monesta suosta takaisin jaloilleni tällä ihanalla palstalla,et nyt on mun vuoro tsempata,jaksaa ja olla positiivinen:)

Seraaaaaaaaaa,huhuuu...Joko kyytiläinen haettu?:heart:
 
Moikka tytsyt!:wave:

Testipäivät merkattu mulle ja Susulle :)

Yhden kyytiläisen kävin hakemassa tänään :) Ei ollut vissiin mikään huippuyksilö, mutta kuitenkin... lääkäri sanoi, että alkio oli jatkanu sulatuksen jälkeen "etenemistä", mutta ei kovin vilkkaasti... toi on niin ärsyttävää, kun ne ei kerro tuolla juuri mitään!! Eli kai se oli sitten ihan keskinkertainen alkio? :O Eli peukut pystyyn nyt ja kertokaahan mulle kaikki onnistumistarinat huonommillakin alkioilla :D Ei mulla kovin suuria toiveita oo tän suhteen, mutta...

Despe: Sulla onnistu 4. pas, oliko se niin? Millanen alkio oli, oliko "TOP"?

evita: :hug:


Sera ja "pallukka" :heart: pp0
 
Evita:eek:on tosi tosi pahoillani sun puolesta, iso halaus sinne sulle ja jaksuja eteenpäin.
Sera:eek:nnittelut pallukasta:heart: meillä lekuri sai aina hepulit kun kysyin noista alkioiden laadusta, hänen mielestään alkioita, joilla ei ole minkäänlaista kehittymis/ kiinnittymismahdollisuutta ei ainakaan meidän klinikalla ees lähdetä siirtämään ja kun tivasin tässä onnistuneessa siirrossa taas kerran laatuasiaa niin kommentoi vaan, että ihan ok alkio.Ja meillä ei ykskään oo ollu mitään huippuluokkaa vaan kuulemma hieman raakileita heh.blastokystia kylläkin, mikä on kuulemma nykyisin aikas olennainen homma:) eli kaikki kellä hiemankin vaatimusmahollisuuksia niin pyytäkää viljelemään alkioita sitä pariii päivää pidemmälle.en tiiä tekeekö kunnallisella mutta yksityisellä ainakin.ja alkionkuoren avaus kuulemma kans kokeilemisen arvosta.mulla tututulle tehtiin se 4 tuloksettoman ivf.n jälkeen ja johan nappas:heart:ainakin tuoresiirroissa sen kai voi pyytää..
palaanmyöh kommentoimaan lisää..
 
Tuhannet kiitokset kaikille halauksista ja myötäelämisestä. Tuntui tosi hyvältä. Vaikka kyyneleet silmiin tuleekin niitä lukiessa. Laiitelin myös ystäville, jotka tästä meidän yrityksestä tiesivät, viestit menemään ja loppuun laitoin etten halua asiasta enää puhua. Ja sit kun niitä viestejä alkoi tulla, niin aluksi ihan tosi vihainen, että helvetti eiks ne ymmärrä, mä en halua että kukaan asiaa kommentoi. No toivottavasti joskus myöhemmin myös ne antavat voimaa. Uudestaan en ole niitä uskaltanut lukea, kun kai siitä loppujen lopuksi vain se itku taas alkaisi.

Mut tiedättekö, tää heti negatiivinen tulos on jotenkin helpompi kestää kuin se matala hcg, jota jäädään sitten seuraamaan. Nyt voi heti kärsiä tän vitutuksen ja miettiä/suunnitella tulevaa. Soittelin jo klinikallekin (kun mä olen sinne edelleen velkaa sen yhden orgalutranin) mut sieltä se sanottiin ettei mitään kiirettä sen kanssa. Ja sovittiin että myöhemmin varailen sinne aikaa, sitten kun itsestäni siltä tuntuu ja mietitään sitten mitä tehdään. Että vieläkö meidän kannattaa yrittää. Kyllähän hoitaja puhelimessa sanoi että onhan meillä vielä tälläkin hetkellä aika korkeat onnistumisprosentit meidän hoidoissa; ensimmäisestä syntyi terve tyttö, toisestakin plussasin mutta siis tavallaan keskenmeno (tuulimuna tms.) ja nyt tää kolmas sit epäonnistui täydellisesti. Mut koko ajanhan mulla oli sellainen tutina että kaikki ei nyt mene niin kuin pitäis. Joten siksi en kai sit loppujen lopuksi kovin järkyttynyt tästä edes ole. Tottakai harmitta. Eihän sitä ilman odotuksia näihin hoitoihin lähtisi.

Mutta kesäksi siis tytön kanssa kotiin pariksi kuukaudeksi!! Kun nyt ei tarvitse sitten miettiä sen vaikutusta palkalliseen äitiyslomaan. Kaikkea sitä ihminen etukäteen "murehtiikin".

Ja Seralle onnea matkaan! Totuus on että tottakai te, joilla ei vielä edes sitä yhtä lasta ole, on ETUOIKEUS onnistua. Ehkä tää on sellainen luonnonlaki, että meidän muiden vuoro uudestaan onnistua on sitten vasta teidän jälkeen. Että yrittäkäähän niitä plussia nyt sitten tuoda, että meilläkin ois taas toivoa!

Miimii, olet ollut myt mun mielessä tosi paljon. Ajattelin jo pitää varmaan sopia sun ja despen kanssa treffit ja kurvailla sinne hämeenlinnaan teitä moikkaamaan :)

Eina, mä niin toivon että löytäisitte vielä jostain toivoa ja voimia jaksaa yrittää ainakin sen yhden hoidon verran. Yrittämättä kun mitään ei saa. Ja olen niin kanssasi samaa mieltä että täällä suomen maassakin on niinpaljon lapsia, jotka todellakin ansaitsivat åaremman kodin. Ja mua ä'rsyttää se, että ne vanhemmat, jotka eivät kykene lapsistaan huolehtimaan, saavta kuitenkin viimeiseen asti lapsensa pitää. Kyllä tekee niin monesti mieli huutaa lasten oikeuksien perään!!! Eikä ne biologiset vanhemmat todellakaan aina ole lapselle se paras vaihtoehto. Ja nehän en just oikein sikiävät, joilla jo muutenkin tuntuu vaikeuksia olevan lapsista huolehtia. ARGHH!!!

No johan mäkin aloin kirjoittelee...mut nyt täytyy alkaa valmistautumaan yöksi töihin lähtöön. Kyllä mä varmasti tulen teitä moikkailemaan ja lueskelen teidän kuulumisia.
 
Tervehdys kaikille taas pitkästä aikaa!
Einalle, Miimiille ja Evitalle isot pahoittelut.
Susulle ja Seralle tsemppiä ja onnea piinailuun. Toivottavasti te aukaisette tän vuoden plussaketjun johon me kaikki päästään mukaan.

Itselläni on aikas hiljaista hoitojen suhteen. Seuraava icsi siirtyy toukokuulle. Mies kävi joulukuussa verikokeissa ja joutui aloittamaan parisen viikkoa sitten clomifen kuurin. Hänellä on maaliskuun lopussa seuraavat kontrollit jonka jälkeeen päästään vasta hoitoihin, ja toivottavasti päästään. Onko teidän miehet olleet lääkekuureilla? ja onko ollut simppoihin vaikutusta?
Seuraava hoito tehdään kuulemma lyhyellä kaavalla. Tuntuu että julkisella on touhu tosi hidasta ainakin mun kohdalla, täytyis varmaan osata vaatia enemmän.
 
Sera onnea kyytiläisestä ja nyt unohdat kaikki alkion luokitukset ja muut höpinät ja luotat siihen et murunen tarraa tiukasti kiinni:heart:

Evita,älä katoa täältä mihinkään ja ihana jos vielä kuitenkin lähdette yrittämään uutta hoitoa:)

Wilma,kiva kuulla sinustakin,harmi tosin et tuli lisää odottelua,mut toukokuu on ihan kohta=)

Susu,mites piinailut sujuu? Nyt tytöt ne plussat kehiin!!!
 
Evita, oon niin niin pahoillani.. :hug:
..ja ihailen sitä, miten epäitsekkäällä tavalla pystyt ajattelemaan heti pettymyksen jälkeen. Siis että etuoikeutettuja on ne, kellä ei vielä ole lasta. Viikonloppuna jotain aloin puhumaan toisesta lapsesta, johon mun sisko naurahti, että älä nyt ala ahnehtimaan. Niin, nyt tuntuu siltä, että voinko ikinä toivoa toista lasta niin paljon kuin toivoin tätä ensimmäistä, mutta en tiedä.. aika näyttää.. aina on kuitenkin toivonut, että saisi useamman lapsen, itsellekin sisarukset on merkinny niin paljon.

Ja Eina, musta on niin ihanaa lukea mitä kerrot teiän suunnitelmista. Kun aina epätoivon hetkellä muistais sen, että vaihtoehtoja on. Niinkuin siinä jossain vanhassa sanonnassa sanotaan, että kun ovi suljetaan meiän silmien eessä, Jumala avaa ikkunan (tai jotain sinne päin). Näin mä haluaisin uskoa, vaikka joissakin asioissa elämässä tuntuukin, että saa sitä suljettua ovea tuijottaa ikuisuuden ennenkuin huomaa mitään muuta.

Sera, ihan samaa aattelin ku muutkin, että unoha nyt ne luokitukset ja kasvattele vaan palleroa oikein hellyydellä! Onnea siitä :heart:

Miimii, oot myös mun mielessä! Voimia!! Samoin Shayna ja Gabi.. Ihanaa kun barbis sä palasit tänne :)

Wilma, voimia odotteluun! En muista kauheesti kuulleeni tuosta miehen lääkitsemisestä.. Liittyykö se siis simppojen huonoon laatuun tai määrään?

Välillä tiiättekö oikein turhauttaa kun ei pysty olemaan tukena kuin tän näppiksen kautta. En tiiä, osaisko sitä muutenkaan, mut joskus aattelee, et voi kun vois istuu vaikka kahville yhessä.. Mä jotenkin koen vielä itteni niin "kevytsarjalaiseks" tässä touhussa (suomeks sanottuna pääsin siis niin helpolla), mutta silti jotenkin tuntuu tärkeeltä olla ees tän verran mukana teiän elämässä ja tuntuu tärkeeltä, että te ootte mun, vaikka nyt jo pitkän matkaa onkin ite elänyt jo tätä raskautta. Tunnen paljon paljon enemmän yhteenkuuluvuutta teihin, jotka kamppailette näitten asioitten kanssa kuin niihin jotka on raskaana. Hassua mutta totta.

Ja aivan älyttömän paljon toivon, että Susu tuo ens viikolla sen ekan plussan tähän ketjuun!!

Aurinkoa kaikille!!
 
Piti tulla nyt kirjottelemaan paremmalla ajalla enemmän, kun eilen en ehtinyt enempiä, ku omaa napaa :) Mut ekaks hurjasti kiitoksia kaikille kannustuksesta!! :) Nyt on sellanen olo, ettei voi tehdä oikee mitää enää itte tällä kierroksella... vai voiko? Lääkäri ainakin sanoi, että ihan normaalisti voi elellä, mitäs teille on sanottu siirron jälkeisestä elämästä?

Despe: En oo ikinä kuullukkaa mistää blastokystista? :O Mitä ne on? Ei mulla oo paljoo ollu sanomista noihin hoitoihin, mun mielipidettä ei oo kyselty :/ No, kaipa ne lääkärit tietää mitä ne tekee, mut oishan se kiva, että ees hiukan kerrottais asiakkaallekkin jotain faktoja... ja kai tuonkin sairaalan hoidoissa on joku joskus raskautunu, että toivoa on vielä :LOL:

Eina: Älä ittees sellasesta "syytä", että oot kattellu sen eksäs touhuja, ei se lähteminen vaa aina taida niin helppoo olla, vaikka vierestä ois miten helppo huudella... ja nyt on kaikki hyvin, se on pääasia :)

On kyllä hurjaa, että ihan samassa aikataulussa mentiin ekaan ivf:n, ja mä sain vasta ekan kyytiläisen! Ja sulla jo kolmannen hoidon suunnittelu alkaa :O Pakko myöntää, että mä oon välillä ollu tosi kateellinen teille, joilla hommat etenee nopeesti, mut ei näköjään se aina auta, vaikka nopeesti etenee... :hug: Mä oon ajatellu, että oon kauheen epäonninen, kun mulla hoidot etenee niin hitaasti ja kaikkea hässäkkää on ollut ennen, kun siirtoon pääsin, ja nyt kun mulla on vihdoin hyvä olla ittellä, kun oon päässy siirtoon, ni vasta tajuun, miten onnekas mä oon niitten kaikkien pakkasessa olevien alkioitten kanssa... eli anteeks kiukutteluni kaikille, kun aika on tuntunut matelevan :ashamed: Ja niiden jälkeen vielä kaks uutta hoitomahdollisuutta, aika hurjaa... vaikka mä todella toivon, että noista alkioista nyt joku lähtis kehittymään ihan vauvaks asti!! Ja toivon, että teille lääkärit tekee oikein hyvän suunnitelman kolmanneks hoidoks, että saatte senkin kuitenkin vielä kokeiltua!:heart:
Ja hienoa, että ootte jo suunnitelleet ja päässeet yhteisymmärrykseen jatkosta, JOS kolmas hoito ei tuottais tulosta :) Sijaisvanhempia tosiaan tarvitaan, mahtavaa että te ootte kokeneet sen omaksi jutuksenne!! Musta ei varmaan olis siihen, adoptio on varmaan sitten meidän juttu, jos hoidoista ei koskaan tule mitään... ootteko te adoptiota miettineet koskaan?

evita: Kiitos. Mutta en mä kyllä pistä ollenkaan pahakseni, jos teille jo "lapsellisillekin" tärppi kävis pikimmiten :)
Oonko mä muuten nyt ainut täällä, jolla ei oo, tai ei oo tulossa vielä lasta?

Kielo: Ihanaa, kun jaksat käydä meitä tsemppaamassa, vaikka ootkin itte päässy "helpolla"! Mäkin tosiaan välillä mietin, että ois kiva nähdä teitä kaikkia joskus... mutta siihen taidetaan tarvita se, että meille kaikille ois ne vauvat ainakin tulossa jo, muuten vois tuntua liian vaikeelta, jos vaikka ois ainut, joka ketjusta ei oo plussannu, mä en kestäis... mut sekin päivä vielä tulee, kun nähdään koko porukka, oon ihan varma siitä!! :) Ja sä olet kyllä niin ihanasti tukena tän näppiksenkin kautta!:heart: Mistä päin Suomea sä ja muu porukka täällä muuten on? Elli ja Eina tais olla pohjosesta? Miimii ja Despe Hämeestä? Minä Turun suunnalta.

Susuuu? Elliii?? Miimii?? Missä ootte??

Barba: :kiss: Sä oot vaan niin ihana!! Oikee energiapakkaus!! :heart: Ja ihana toi sun uni!! Toivottavasti enneuni, mut vois se sunkin vauva "vähän" nopsempaa tulla, ettei meidän muiden ihan täysikäseks ehdi ennen kasvaa! :D Ens hoidosta sitten, eikö? ;)

Wilma, evita ja muut, joista ei vielä oo "tarinaa" tuolla etusivulla, ni haluisitteko laittaa? :) Ois kiva tutustua teihinkin paremmin :)

Sera ja pallukka :heart: pp1... Voi luoja, että aika kuluu hitaasti :LOL:
 

Yhteistyössä