KESÄ 2010 hoidot

Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu



snoww-----------1.ICSI 1.PAS----------02/2011

Elli82------------1.IVF - 1.PAS------------03/2011

Marlaa------------2.ICSI------------------03/2011

wilma32---------2.ICSI------------------03/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI---------punktio vko12

Miimii-75----------2.IVF -----------punktio vko14

Eina---------------3.IVF------------------??????



*** PIINAILIJAT ***


Susu75---4.ICSI/lahjasolut----2alkiota-----testipäivä 11.2.2011

Sera2010-------1.IVF - 1.PAS----1alkio----- testipäivä 15.2.2011


:heart::heart::heart:pLUSSANNEET:heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
lakka83-----------2.IVF--------------- + testattu 24.12.2010
 
Susu, oioioi, en ees uskalla sanoa, miten hyvältä toi mun mielestä kuulostaa... Toivottavasti sait laukut ajoissa! (Onkohan sellasia olemassakaan, ketkä ei ois jo ihan varmoja, että tää hoito meni pieleen ja menkat on just alkamassa.. En oikein usko, se kuuluu tähän kaikkeen, että viimeistään h-hetken lähestyessä alkaa olla varma siitä, että pieleen meni. Menkka- ja alkuraskausoireet kun vielä muistuttaa niin erehdyttävästi toisiaan.)

Miimii, hyvä että hait. Toi sun ennakkopohdinta kuulostaa tiiätkö niin tutulta.. Siis osaan olla ihan samanlainen, mietin liiankin pitkälle. Mies usein huokaa, että mietit ihan liikaa. Mut minkäs itelleen mahtaa.. Silti haluan sulle sanoa, että jätä liika miettiminen ja kato mitä elämä tuo tullessansa, heittäydy ja luota! Niin mäkin yritän oppia tekemään ja ehkä oon hitusen oppinukin :)
 
Miimii,huippua et jo uudet suunnitelmat selvillä=) Mihin tarkotukseen noita kortisoonia ja disperiiniä käytetään? Voiko niitä pyytää ihan kuka vaan,paljo oon niistä lukenu,mutten ilmeisesti oo ymmärtäny lukemaani:headwall:
Tietääkös muuten joku,et saako noita menopurin piikkejä/ruiskuja/sekotus"tikkuja" ostettua apteekista??? Normaalistihan ne annetaan polilta eka käynnillä mukaan ( täälläpäin ainakin) mut eipä näkyny viime käynnillä ja eihän mulla ole käyntejä siellä enää ennen piikkien alotusta:rolleyes:

Mites Susulla menee,jokohan kuultais hyviä uutisia:heart:

Minne te kaikki ootte kadonneet:O
 
Huomenia!

Barbapörrö, täällähän minä! =) Viime yönä pääsin kotiin, laukkua ei tosin vielä ole näkynyt. Harvemmin sitä on ollut niin iloinen kun näki kotona Lugesteron paketit!

Kyllä niitä ruiskuja varmaan apteekista saa? Kannattaako kysyä polilta myös jos sieltä vielä saa, ehditkö käydä hakemassa?

Seraa mäkin täällä huhuilen?? Tuupas kertomaan kuulumiset!

Omaa napaa: pp13, ja jännittää!! Ajattelin testata huomenna aamulla, mutta voi olla että en jaksa odottaa.. ;) olen huomannut oireissa tiettyä toistoa: aamuisin on menkkakipuja, mutta ne menee ohi, ja iltaisin vatsaa pingottaa. Edelleen en uskalla edes toivoa että mitä jos..
 
Susu: Täällähän minä! Tiedän vaan jo ihan varmaks, että vuoto alkaa viikonloppuna, en jaksa enää toivoa. Kaikki oireet on, mitkä aina ennen menkkoja. Selkä välillä niiiiiin kipee, ja v*tutus on suunnaton, kuten joka kierrossa tässä vaiheessa. Sun oireet kuulostaa hyville, ja kun oot jo noin pitkälle päässy ilman vuotoa!! :) Toivotaan nyt sulle plussaa kovin :heart: Mä en sitä taida koskaan saada :'(

Tekis niin mieli luovuttaa koko homma, mut kaipa ne pakkasukot pitää käyttää... sen jälkeen antaa olla, mä en jaksa aina vaan pettyä! :(
 
Susu,huippua ettei vuoto ole alkanut,sen on nyt oltava plussa:heart: Mitenkähän mä selviän jännityksessä koko huomisen päivän,kun olen koulutuksessa,enkä siis pääse koneelle kun aamulla ennen kukon laulua ja sit illalla:rolleyes: Kai sä Susu voit herätä mun takia aikasiin aamulla testin tekemään:p

Ja Sera,nyt heität ton asenteen oikeesti romukoppaan ja alat vaan uskoa siihen plussaan,jookos?

Vaik mä kyl tiedän ton tunteen,kun kaikki menkka oireet pamahtaa jo viikkoa ennen menkkojen alkua...mulla ilmaantuu joka ikinen kuukausi perunan kokonen finni johonki kohti naamaa ja siihen loppuu piinailut ja muitakin merkkejä tosin löytyy,mut toi finni ei koskaan petä:stick:

Höh,minne te kaikki ootte oikeesti kadonnu? Pitää varmaan soitella nollakakkoseen ja kysyä esim.Einan ja Ellin numeroita,et voi alkaa puhelimella kuulumisia kysele:O Eiks ne mainosta,et aina löytyy apua:LOL:

Ja Despen ultrakuulumiset kiinnostas myös:heart:

Jaahas,nyt heräs ensimmäinen "työmaa"päikkäreiltä,joten heippa taas:wave:
 
Barbapörrö, onko huomisaamu klo 6 sopiva aika? :D mä olen kyllä itsekin ihan tulisilla hiilillä täällä, joten saattaa olla että pidättelen iltapissaa sen verran että saan testattua.. tosin pelkään ihan tolkuttomasti että se on negatiivinen..

Sera, kuten Barbakin sanoi, älä vielä luovuta! Mä olen paraskin puhumaan, oikein pessimisti, mutta niin kauan kun ei ole vuotoa, on toivoa! Mullakin on ollut siis ihan mielettömiä menkkakipuihin verrattavia kipuja, tänä aamunakin sellanen että olin aivan varma että lorahtaa litratolkulla! Mutta ei vaan ole tullut. Teillä on Sera tämä kuitenkin vasta 1.IVF? Mä muistan itse sen pettymyksen silloin, se oli jotain ihan kamalaa, kun jotenkin oli ajatellut että heti näillä kovilla hoidoilla tärppää. Toisella kertaa se ei enää tuntunut niin pahalta, ja kolmannella taas tosi pahalta, kun tiesi että meidän yhteisistä soluista ei mitään synny. Se on vaan valitettava tosiasia että aika harva plussaa ensimmäisestä hoidosta, ja mielestäni siihen pitää koittaa asennoitua. Toki en kenellekään toivo tällaista pitkää hoitohistoriaa, mutta tilastollisesti mahdollisuudet paranee.

meille oli muuten eilen tullut lääkärin lausunto kotiin Kela-korvausta varten, ja siellä luki että "raskauden mahdollisuus tässä hoidossa on 30-35 %". Mies oli ihan pettynyt, mä olin että vau, ei oo varmaan ollutkaan noin korkea ennen! =)
 
Susu,kello 6 käy oikein mainiosti ja tämä iltakin sopii:p Mä oon niiiiiiin malttamaton ja haluisin kuulla ne plussa-uutiset HETI:D

Mä sit kai jatkan täällä yksin puhelua,kun Susu ja Sera siirrytte plussanneisiin ja kaikki muut on kadonnu:kieh: Mut kyl multa sekin onnistuu,mä en anna tän pinon koskaan vaipua liian alas:LOL:
 
Miten mul on selkeesti semmonen olo, että molemmat likat plussaa.. Ihan tuntuu ja kuulostaa siltä.

Barba, kortisoni ja aspiriini vaikuttaa kumpikin jotenkin alkion kiinnittymiseen, tai sen apuna niitä käytetään. Miniaspiriini tehostaa kohdun mikroverenkiertoa ja kortisoni auttaa lamauttamaan vasta-aineita jotka voi hylkiä alkiota ja estää kiinnittymisen. Lisäksi autoimmuunisairauksissa, kuten kilpirauhasen vajaatoiminta ja colitis ulcerosa, jotka mulla molemmat on, kortisonista voi olla apua raskautta yritettäessä, ja siis muutenkin. Jotkut suolipotilaat käyttää elinikänsä kortisonia. Joissain maissa näitä käytetään aina automaattisesti siirroissa, täällä joutuu ilmeisesti vähän kinuamaan, tai sen kuvan oon saanut, ellei 'perusteltua' syytä ole. Mäkin sain vasta viimeiseen siirtoon nuo, kun kaikki edelliset oli epäonnistuneet, vaan eipä niitä nyt sit tarvittu kun alkiot kuoli. Mut käytössä sit seuraavassa siirrossa, mikäli sinne asti päästään joskus.

Tänään taas psykologilla.. ehkä mä vähän pikaisesti sen tuomitsin sillon joskus. Kyllä se on mua auttanut ja on jotenkin turvallinen olo kun tietää että on aika varattuna. Ei se mua vieläkään 'päästänyt', ens kuulle vasta tosin varattiin seuraaava aika. Suositteli mulle unilääkettä ja jotain ahdistuslääkettä, kirjoitti omalääkärille jonkun tekstin.. Katotaan nyt. On mulla sinne psykiatrian klinikallekin aika tullut jo. Hohhoiii..
 
Viimeksi muokattu:
Emmäkään täältä mihinkään katoa.. piiiiitkään aikaan. Musta oli ihana ajatus että keikutaan täällä ketjussa niin kauan kunnes jokaikinen meistä on raskaana!!!! <3 Ei luovuteta! Mä en taida tänään voida sammuttaa konetta ollenkaan, kun täytyy Susun uutisia käydä kyttäilemässä :) ..varalta!
 
heipparallaa täällä ollaan myöskin, on ollu vaan niin sika kiire ettei oo kerenny ku nopee käymään koneella kattoon teijän touhuja eikä oo ehtiny kirjottaa!! mä lupaan roikkua täällä kans niin kauan kunnes joka ikinen iikka saa sen plussan kehiin:hug:
Susu:iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikkkk, sulla on ihan samat oireet kun mulla oli ja oon ihan varma et ny nappas, voi hitto kai se on huomen ennen duunia avattava sitte tää masiina, ei kestä oottaa!!!
Sera: eikä mitään luovutusmeininkii vielä, mulla on miimiin lailla sellai tunne että ny te molemmat mimmit viette plussan kotiin!!
Miimii: hyvä et kävit psykolla ja hienoo et jeesaa alkupettymyksestä huolimatta.koklaa ekax nukahtamislääkettä, ei tuu riippuvuutta ja ei tu sellai pökkelö olo , nimim kokemusta on nukaht,lääk.käytöstä, jeesaa tosi hyvin ja päivisin pirtee kun nukkuu sikeesti eikä mee sitte illat pyöriskellessä ja murehtiessa!!!!
Minne on tosiaan meijän Eina ja Elli jne kadonnu, tänne ja äkkiä kertoon kuulumisia!!!
ON:ultrassa siis meni kaikki ihan mallikkaasti ja sukupuolikin selvisi:pOIKAHAN sieltä tulossa=)
jos joku ei halunnu tietää niin sori mutta meikäläinen tämmönen lärppähuuli etten millään malta pitää tietoa salassa!!! ja oon niin pirun utelias luonne etten vaan malttanu oottaa synnytykseen asti, eikä mieskään.
Kielo:eek:titteko te sukupuolen selville sillon rakenneultrassa?
no niin ny sitte jännitetään Susun uutista ja toivotaan parasta mahollista tulosta!!!!!!!!
 
Hehhee,täällä mä taas ooooooon:p
Ei nyt malta pysyä ollenkaan poissa ja samat fiilikset mullakin,et kaksi plussaa saadaan kohta listalle;)
Kaikki huomisen koulutuspaprut edelleen repussa,viime koulutuksen jäljiltä,tää ilta piti pyhittää niiden tutkimiseen,et tietää edes huomenna koulutuksen aiheen,mut nyt ei pysty,täällä tapahtuu paljon tärkeempää:D

Ihanaa Despe,pieni poitsu siellä kasvaa ja kohta jo tuhisee sun sylissä:heart:

Ja Miimii,varmasti tosta keskustelu avusta on hyötyä,minäkin oon aina pettymysten jälkeen "haaveillut"pääseväni puhumaan jonkun "ulkopuolisen"kanssa,mut tää mun työ on sen estänyt...tuntuu niin vaikeelta järjestellä kaikki muksujen varahoidot ja huijata monelle vanhemmalle menon syyt,kun eihän kellään oo hajuakaan tästä meidän hoitorumbasta.Vaikka ei sais olla niin tunnollinen,pitäs ajatella vaan omaa jaksamista,mut näillä oon nyt menny,voihan olla et viel joskus kuitenkin tarviin apua jaksamiseen.Te ootte ollu mulle se korvaamaton apu ja jaloilleen nostaja:hug:
 
Täällä myös yks joka ei meinaa pysyä pöksyissään kun on niiiiin jännittyny Susun puolesta. Oivoivoivoi, kyllä se vaan nyt on oltava niin, että teillä tänä iltana tai huomenaamulla varhain itketään onnen kyyneleitä!!

Ja pian sen jälkeen Sera teillä!! Nyt hus pois luovutusfiilikset.

Miimii, hyvä jos on apua, ja tosiaan Despen kaa oon samaa mieltä, että ekaks nukahtamislääkettä. Olettaisinkin, että ennen varsinaista unilääkettä sellasta lääkäri suosittelis. Mä oon kans aikanaan muutaman kerran nukahtamispillerin ottanu, ja oon saanu sillä unettomuuskierteen onneks nopeesti katkaistua. Itekin muuten käyn terapiassa (harvakseltaan). Menin sinne elokuussa mm. lapsettomuuden takia, mutta jatkoin sit kuitenki, vaikka tulinki raskaaks, ja se on kyllä ollu tosi hyvä juttu. Oon saanu paljon apua, rauhottunu kaiken kaikkiaan ja löytäny stressin tilalle luottamusta, vaikka pitkiähän nää prosessit tietysti on, ei ihminen yhtäkkiä osaa ajattelutapojaan muuttaa.

Despe, ihanaa et poika tulossa ja mikä tärkeintä, että kaikki mallillaan :) Tunnetko sä jo vauvan liikkeitä? Me ei haluttu tietää sukupuolta. Olishan tässä tietysti muutakin jännitettävää, mut jännitetään nyt sit tätäkin ;) Mulla ei ees oo mitään erityistä tunnetta, että kumpi olis.

Mä kans kuulkaa aion täällä roikkua niin kauan ku tässä ketjussa ees jonkinlainen elämä pihisee. Mitä vähemmän ei-plussanneita niin sitä enemmän teillä tsemppaajia, ketään ei yksin jätetä!! :)
 
En mä pystynyt pidättämään enää.. :rolleyes: arvatkaapa mitä toi Clearblue näyttää.. "Pregnant 2-3" !!!!!!! :heart::heart:

Apua, mä en usko tätä, voiko todellakin olla.... Mä vaan tuijotan tota testiä uudelleen ja uudelleen.. Onneksi toi lukee tossa seuraavat 24 tuntia, ja sitten voikin tehdä jo uuden... ;) mä teen niitä varmaan joka päivä..

Nyt en pysty mitään järkevää kommentoimaan, paitsi Despelle onnittelut pojasta, ihanaa!! Jos me tuonne asti päästään, niin aiomme myös sukupuolen(et) selvittää.

Huh, nyt pitää sulatella tätä hetki..

Susu + Jesper + Jasper pp13 = 4+1!! (mä en uskonut että mä joskus vielä tämän kirjoittaisin...)
 
Susu,ihanaaaaaa,mä oon niiiiin onnellinen sun puolesta et ihan kyyneleet valuu!!! ONNEA:heart:

Nyt pääsee sit suihkuun ja koulupaprujen kimppuun:)

Ja Sera tulee perässä!!!!!

Ihanaa Kielo,et säkin oot täällä meitä tsemppamassa!

Hyvät yöt kaikki kultaset:heart:
 
Susuuuu:ihanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:heart:siis aivan mieletöntä, ja arvaa ny se jännitys vasta alkaakin et onko masussa 1 vai 2!!!taas tuli siis todettua et mitä ennemmän kipuja ja menkkaoireita niin tietää hyvää:))teikä ei varmaan ens yönä saa unta simmuun.isukille kans onnittelut!!!
Kielo:joo kauheeta meininkiä ollu ny pari viime viikkoa ja välil aamullakin herään kun kauhee melskaus masussa!! toivon että kaikki tuutte sen kokemaan ja tuuttehan te , ennen ei luovuteta eihän!!!!
 
Barba, anteeksi että venytin sun iltaa! :D Mä en edes voi itkeä kun päätä särkee jo valmiiksi..

Ja Despe, todellakin, nyt on jännittämistä.. Olitko Despe silloin veritestissä? Täytyy kaivaa noita vanhoja sivuja. Mä ehdottomasti aion soittaa huomenna ajan jonnekin testiin! Isukki ei oikein varmaan asiaa vielä tajunnut kun puhelimessa jouduin kertomaan, kun hän on työreissussa vielä huomiseen. Ja ollaan kyllä molemmat tosi realistisia ja pelottaa että vielä voi kaikkea tapahtua, joten vielä ei uskalla heittää kärrynpyörää.. =)
 
MÄ TIESIN!! Susu miljoonat onnittelut! Toi oikeesti kuulosti niin siltä itteltään! :) :heart: Voi elämän kevät sentään, mäkin oon tääl iha sekasin! Alkaisko tästä se putki, pliiiiiiiiiiis alkakoon se nyt! Toi on varmasti niin uskomaton ja käsittämätön tunne tuijottaa niitä KAHTA viivaa, etten enää ees osaa ajatella enkä kuvitella moista mahdollisuutta. Vaikka oon sen kolmesti elämässäni tehnyt. Siitä tuntuu olevan niin kauan ettei edes muista mitä se on. Se vaan on jotenkin luisunut pois mun ulottuvilta, ei tunnu enää mahdolliselta. Mut vielä mä ne prkl vieköön haluan nähdä!

Mä sanoinkin sille tsygolle ett en haluais uni- enkä myöskään nukahtamislääkettä, koska kuitenkin lapsella taas joku vaihe menossa että heräilee öisin silloin tällöin huutelemaan, niin pakko olla hoivaamiskunnossa. On ollu nukahtamisnapit joskus käytössä ja kyllä niilläkin joskus tajun sai kummasti veks. No se sit ehdotti että jos sopisi joskus miehen kans pari yötä, vaikkakin sillä on kello viideltä joka aamu soimassa, että se hoitaisi tytön mahdolliset yökohtaukset ja mä saisin nukkua. Koska toi univajekin aiheuttaa noita 'persoonallisuushäiriöitä'.. eli mun kohdalla mm. kauheita raivo- ja itku- ja toivottomuuskohtauksia.

Mä ajattelin nyt kokeilla tytön allergiareaktioon saatua litkua, jossa sanotaan myös että aikuisten ahdistushäiriöön ja rauhoittavaksi voidaan käyttää isompina annoksina. Illalla jos ottais niin jos se auttais rauhoittamaan sillai ettei ne pirun ajatukset pyöris päässä vaan pystyis nukahtamaan. Sit se on inhottavaa että kun viimein saat unen päästä kiinni niin tunnin parin päästä heräät ja taas pyöriminen alkaa eikä uni tule.

Mut SUSULLE vielä iiiisot halaukset ihanan mahtavan hienon uutisen johdosta!!

:heart: (Ja voi vitsit sentään kun mä tiesin koko ajan meidän tulevasta poikavauvanaapurista, mutten voinut mitään mainita!!!) :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Susu!!! :heart: Mä arvasin! :)

Ja kiitos kaikki ihanat tsempistä mullekkin! Ootte niin ihania, mutta omalta osaltani en kyllä usko tähän enää... mutta nyt iloitaan Susun puolesta, sä oot tosiaan ansainnu onnes vihdoinkin!! :)
 
Susulle oikeeeeeein hurjasti onnea! JES! :kiss:

Ootte ollu mielessä.. :heart: mutta pää ei taho kestää tätä ajatusta että meille ei todennäköisesti enää suurta onnea suoda. Sen verran jaksan nyt kirjoittaa ja kertoa että lääkärimme on keskustellut kollegoidensa kanssa jatkoista, mutta siitä eteenpäin ei olla asiassa sitten edettykkään eteenpäin. Enkä tiedä edetäänkö..koska(an)?

tsemppiä kaikille. Palaan kertoon kuulumisia, kun voimia on siihen enemmän. tai sit ko Sera plussaa ja mun on pakko tulla antaan onnittelupusu :) Eihän sitä voi jättää välistä...
 
Susulle hurjasti onnea ja kovasti tarrasukkia pienille, että ottavat lujasti kiinni!!!!!:heart: Oon käyny lueskelemassa, mut en oo mitään kommentoinut ja mulla oli ihan tunne, et sä plussaat :)

Tänne ei ihmeitä.. viime viikko oltiin ihan urakalla mahataudissa, josta selviämiseen mulla meni lähes 4 vuorokautta. Koville otti! Maha pullahti tässä viikon sisällä ja nyt vasta 10+4... Ootan kuin kuuta nousevaa sitä np-ultraa, mut aika matelee. Vielä 1,5 viikkoa!

Kovasti kaikille jaksamista ja tsemppiä hoitoihin! Ootte vahvoja naisia kaikki :heart:
 
Kiitos rakkaat nettisiskot onnitteluista, olen todella liikkuttunut siitä tuesta ja välittämisestä mikä täällä meidän ketjussa on! :heart: aivan varmasti roikun täällä teidän kanssa niin kauan että kaikki on tossa plussanneiden listalla! :D

Soittelin tänään klinikalle, ja tuntui että hoitajakin oli oikeasti onnessaan meidän puolesta. Veritestistä hän kyllä sai (ainakin hetkeksi) minun pääni kääntymään, kun perusteli että mitä minä sillä tiedolla oikeasti teen.. onhan se toisaalta niinkin, pitäisi vaan osata nyt nauttia tuosta plussasta!

Sovimme varhaisultra-ajan nyt sitten 3 viikon päähän, apua! Taas tulee tätä odottamista, mulla menee varmaan 10 pakettia testejä tässä välissä kun pakko tarkistaa säännöllisesti että olenkohan mä raskaana.. :whistle:

Miimii, hienoa että olet löytänyt avun psykolta! Mitä olen kuullut myös tuolla Simpukan ryhmässä, niin monet ovat kyllä olleet tyytyväisiä, jotkut käyvät pariterapiassa jne. Mä luulen että me mennään vielä kerran keskustelemaan myös psykon kanssa, haluaisin tietää enemmän siitä että miten lapselle sitten tulevaisuudessa kerrotaan luovuttajasta.

Sera, minkälainen olo sinulla on tänään? Tsemppiä kovasti, koita jaksaa uskoa, oliko sulla tänään pp10?

Eina, sinulle kovasti haleja myös! Nämä ei ole helppoja asioita käsitellä, toivon teille kovasti voimia!

Mukavaa viikonloppua kaikille, ja halauksia! Mä koitan nyt parannella viikonlopun aikana tän flunssan veks, ettei tarttisi yskiä enää keuhkoja pihalle! (ja teen varmaan ihan varmuudeksi pari testiä..)
 

Yhteistyössä