KESÄ 2010 hoidot

lauantai-iltaa kaikille!!!
Susu:en haluu olla vastarannankiiski mutta mix se hoitaja vähätteli sitä veritestiä? eikös se nimenomaan oo se luotettavuuden mittari ja kyllähän ne lukemat ainakin hieman osviittaa antaa tulevalle..? Mä oli siis joo veritestissä, meillä klinikalla ne ehdottomasti sen haluu ottaa.mulla ainakin ois kyllä hermo menny pelkän kotitestin tiimoilta mutta joo oonkin tälläi hätähousu ja odottaminen ei oo mun vahvin puoli täs elämässä.ihmettelin siis vaan tota hoitajan kantaa!! ootko tehny ite lisää testejä?;)toivotaan et flussa paranee, täällä kans jo toista viikkoa nokka valuu ja tuntuu et on tosi sitkees.mä tulin muuten sillon kans heti kipeex kun tulin raskaaxikin, monihan sanoo et vastustukyky ainakin alussa heikkenee.Oon kyllä niin onnellinen sun puolestas!!!!!Laita hei muuten ittes plussalistalle:heart:
Sera:mikäs siellä tilanne? täällä ootellaan joko oot testaillu? ois ihan mieletöntä jos sullekkin tulis plussa samaan rytäkkään.
Marlaa:missä ne menkat ny sitte viipyy kun tulee sillonki kun ei niitä oota höh.kerrankin joutuu jollekkin niitä oikeen toivomaan heh!!
Eina:kiva kun jaksoit tulla ees piipahtamaan, ja onko tosiaan niin ettei oo lekureiden puolesta jatkosta tietoa vai ootteko miehen kanssa vaan niin päättäneet? voimia ja jaksuja sinne enivei ja muista et täällä me kaikki roikutaan nii kauan kunnes säkin plussan saat!!!
Lakka.kiva kuulla että sulla kans kaikki ok siellä, aika matelee eikös?tää elämä on yhtä odottamista huoh.tuu sitte kertoon miten np-ultra meni!!
Barbis:mitäs meijän ilopilleri Barbikselle kuuluu:)?
kivaa pakkasviikonloppua kaikille ( hermo kylläkin jo kohta menee tähän arktiseen keliin, ei jaksas enää yhtään)
 
Viimeksi muokattu:
Mä en oo koskaan taas ymmärtänyt miks tarvii kotitestauksen jälkeen vielä veritestin. Eihän se kuitenkaan ole mikään varmuus yhtään mistään. Noh, mä taas oon tämmönen vastarannan kiiski.

Desperate, toivottavasti ei alakaan vielä muutamaan viikkoon, mulla nimittäin ei ole lääkkeetkään vielä ostettu.

Seran testitulosta myös odottelen...
 
Despe: tää hoitaja on aiemmin ollut TYKS:issä töissä, ja sanoi että siellä he yleensä seurasivat veritestillä ainoastaan siinä tapauksessa jos odottajalla oli vuotoja, ja näkivät että nousee normaalisti. Hän sanoi että se yksi testi ei periaatteessa kerro mitään, vaan että sitten pitäisi ottaa se toinenkin, ja kun noissa on niin paljon eroavaisuuksia niin siksi eivät ole kovin kannattavia. Mutta sanoi siis että jos sellaisen haluan niin kyllä he voivat ottaa, enemmän kuitenkin panostavat varhaisultraan, koska siellä sen tilanteen sitten näkee. Siihen saakka pitäisi vain nauttia siitä että on raskaana. ;)

joo kyllä mä tänään tein yhden testin, "pregnant" edelleen.. Mäkin ajattelin silloin viime viikolla että oisko mahdollisesti plussannut kun mä en normaalisti kovin herkästi tuu kipeäksi, ja kun joka ilta oli se 37 astetta, niin sekin oli oireen tynkä.

Osaankohan mä laittaa itseni tonne listalle? Kokeillaan..
 
snoww-----------1.ICSI 1.PAS----------02/2011

Elli82------------1.IVF - 1.PAS------------03/2011

Marlaa------------2.ICSI------------------03/2011

wilma32---------2.ICSI------------------03/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI---------punktio vko12

Miimii-75----------2.IVF -----------punktio vko14

Eina---------------3.IVF------------------??????



*** PIINAILIJAT ***


Sera2010-------1.IVF - 1.PAS----1alkio----- testipäivä 15.2.2011


:heart::heart::heart:pLUSSANNEET:heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
lakka83-----------2.IVF--------------- + testattu 24.12.2010
Susu75---4.ICSI/lahjasolut-----------+ testattu 10.2.2011
 
Susu: ihana kuulla että kaikki hyvin ja et testit edelleen plussaa:heart:Mulla jäi sillon itellä vaa nii hirvee ns kammo noita testejä kohtaan kun tein sen plussatestin ja seuraavana nega veritestissä( kemiallinen) mutta vuoto siis alkoi sillon jo heti sen testin jälkeen eli ei siis missään nimessä sama tilanna kun sulla( elä siis ota tätä silleen)ja totta se hoitaja puhuu, varhaisultra kertoo sitten missä mennään ja montako päätä näkyvissä;) voi hitto sulla tulee nyt sitten kolmen viikon piina, koita pysyy nahoissas.Ihana kuitenkin tuo sun asenne että osaat nauttia olotilasta ja oot sen niin tosiaan ansainnut!! ja ihan mieletöntä nähä et on plussalistakin pidentynyt!! ny sitte zempataan kaikki muut tohon listalle myös!!!
 
Susu: ihana kuulla että kaikki hyvin ja et testit edelleen plussaa:heart:Mulla jäi sillon itellä vaa nii hirvee ns kammo noita testejä kohtaan kun tein sen plussatestin ja seuraavana nega veritestissä( kemiallinen) mutta vuoto siis alkoi sillon jo heti sen testin jälkeen eli ei siis missään nimessä sama tilanna kun sulla( elä siis ota tätä silleen)ja totta se hoitaja puhuu, varhaisultra kertoo sitten missä mennään ja montako päätä näkyvissä;) voi hitto sulla tulee nyt sitten kolmen viikon piina, koita pysyy nahoissas.Ihana kuitenkin tuo sun asenne että osaat nauttia olotilasta ja oot sen niin tosiaan ansainnut!! ja ihan mieletöntä nähä et on plussalistakin pidentynyt!! ny sitte zempataan kaikki muut tohon listalle myös!!!
 
Susu, toisin kuin hoidoissa, joissa prosentit yleensä on korkeintaan sen jotain 30%, nyt on kuitenkin tilanne se, että todennäköisyydet on erittäin erittäin vahvasti teiän puolella, joten jos vaan pystyt ja pystytte, niin olkaa luottavaisella mielellä!! Sun sisällä kasvaa yksi tai kaksi pienenpientä murusta ja ne on ansainnu heti alkuunsa äidin turvan ja uskon elämänsä voimaan. Ei uskon voimalla lapsia todellakaan tietysti tehdä, mutta tää on joka tapauksessa teille kaikille ainutlaatuista aikaa :)

Eina, voimia eteenpäin!
 
Heippa kaikille ja hyyyyyytävän kylmää alkanutta viikkoa:O

Joo,oonhan mä täällä...vknloput on vaan hankalaa aikaa kirjotella,kun muksut pyörii tässä koneen ympärillä,aina kun pääsen lukemaan teidän kuulumisia,niin jompikumpi pojista lampsii alakertaan ja hätäpäissäni suurinpiirtein isken koneen kiinni,ettei ne nää:eek: Meillä ei siis mun muksut tiedä näistä projekteista ja sekin tuo aina omat hankaluutensa kunhan alkaa taas piikitykset ja menopurin sekotukset:headwall:

Mä leijuin ihan pilvissä Susun plussan jälkeen,hoitelin 3 kk ikästä siskon poikaa ( jolla on se meidän lapsen nimi:mad:) lauantain,enkä tuntenu mitään kurjia fiiliksiä,se vaan on niiin hellyttävä peikkopoika:heart: Ja hypistelin kotona kaikkia ihania vauvan vaatteita...Joo,luitte ihan oikein,mullahan niitä notkuu kaapit pullollaan,aina vaan sorrun jonkun ihanan 50 senttisen ostamaan.Siispä nyt kaikki plussanneet,tänne vaan "vaateostoksille"jos ei meille sitä omaa nyyttiä anneta:LOL:

Ja sit asiaan...Sera kulta,miten menee?Joko olet testannut ja tuuhan sit kertomaan tulos.Mä niin toivon sun plussaavan:heart:

Susu,näyttikö sulla siis testi raskaana 2-3?En uskalla selata taaksepäin,kun tää stoori häviää...
Sehän varmaankin sit tarkottaa,et kumpikin ihanuus on tarrautunut kiinni,HUIPPUA!!!

Entäpä Marlaa,Elli,Wilma,milläs aikataululla teidän hoidot etenee? Huomasin vaan listasta,et samoja aikoja pitäs meidän mennä;)

Einalle voimia kovasti,tule tänne takaisin heti kun jaksat:hug: Entäpä Evita,mitä sinulle kuuluu?

Ja kaikille muillekkin paljon halauksia ja kaikkee muutakin hyvää,ootte huippuja=)
 
Hyytävän kylmää viikkoa tosiaan, pitää varmaan takkaa taas lämmitellä!

Barbapörrö, joo se testi sanoi että viikkoja hedelmöityksestä 2-3, joten voi olla että on ihan yksikin tai sitten kaksi. Mulla itsellä on jotenkin sellainen olo että yksi olisi, en tiedä mistä johtuu, mutta sittenhän sen näkee. =)

Seran kuulumisia minäkin odottelen, toivon niin että tuntemukset ois kääntyneet plussan puolelle!:heart:

Mulla yskiminen ja nuha jatkuu, vatsa ihan kipeä ja pelkään jo että yskin itselleni keskenmenon (joo ei se varmaankaan mahdollista ole mutta kaikkea sitä päässä miettii.. ):ashamed:

Nyt pitäisi mennä koiran kanssa ulos, hrrr ei kyllä yhtään huvita!

Ihanaa Ystävänpäivää kaikille, muistakaa helliä rakkaitanne tänäänkin! :heart:
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille! <3

Täällä ollaan oltu oksennustaudissa koko perhe monta päivää, ihan kamalaa! Luojan kiitos aletaan olla voimissamme taas.

Sera.. sydän pamppaillen odotamme tuloksia. Oli se mikä hyvänsä, täällä me ollaan oottamassa ja tsemppaamassa <3
 
Heippa rakkaat ystäväiset! :)

Ihan hurjasti kaikille kiitoksia tsempistä!! Ihanaa, että te jaksoitte uskoa, vaikka mä en jaksanu. Oikeen meinas tulla kyynelet silmiin Miimiin kommentista, kiitos! :heart:

Täällä myös sydän pamppailee kuutta sataa, juuri tein testin... ja USKOMATONTA, mutta siinä näkyy KAKSI VIIVAA!! :heart::heart: Mä en olis ikinä voinu kuvitellakkaan, ihan käsittämättömän ihanaa!! Mulla oli niin selvät menkkaoireet, eilen illallakin vielä särki selkä niin, että ootin menkkojen alkavan yön aikana! :O Ja vieläkää mä en usko, oon lukenu käyttöohjeetki sataan kertaan, et teinkö kuitenki jotai väärin :LOL: Ja sitte tuli kaamee ajatus mieleen, että eikai noi Luget voi vaikuttaa siihen tulokseen?? :O Mut eikai, olihan Susullakin Luget?

Tää on ihan hullua, voinko mä nyt laittaa itteni tonne plussanneisiin tosiaan? :O :O Mä en voi uskoa... :D

Einalle kovasti voimia! :heart: Mä ainakin kannustan sua vielä kovasti siihen viimeiseen ivf:n, missä ne lääkärit tekee teille oikeen kunnon sotasuunnitelman, ja tuloksia rupee tulemaan!

Susu, sähän olit myös Turun suunnalta? Törmäillään Tyksissä sitten synnärillä! :D IIIIIHAANAAAA!! :D :heart:

Kaikille kovasti tsemppiä toivottelen, ja edelleen, ELLI, missä sä oot??! Huolissaan täällä...

Sera ja Murunen 4+ ? ( Lasketaanko tuo nyt sitten siirrosta vai ovulaatiosta? ) En ois ikinä uskonu noinkaa kirjottavani... :D Mä oon ihan onnesta sekasin, koittakaa ymmärtää tätä mun sekoilua ja jankuttamista :D :D
 
snoww-----------1.ICSI 1.PAS----------02/2011

Elli82------------1.IVF - 1.PAS------------03/2011

Marlaa------------2.ICSI------------------03/2011

wilma32---------2.ICSI------------------03/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI---------punktio vko12

Miimii-75----------2.IVF -----------punktio vko14

Eina---------------3.IVF------------------??????



*** PIINAILIJAT ***


PLUSSANNEET


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
lakka83-----------2.IVF--------------- + testattu 24.12.2010
Susu75---4.ICSI/lahjasolut-----------+ testattu 10.2.2011
Sera2010-------1.IVF - 1.PAS---- + testattu 15.2.2011
 
Voi Sera-muru, tää on ihan mieletöntä.. :D Onneaonneaonnea!!!

..ja kaikille teille jotka vielä ootte tuossa ylemmässä listassa. Mä aattelen teitä oikeesti niin lämmöllä ja haluun rohkasta ja tsempata ja kaikkee mahdollista. :heart:

Iso hali jokaiselle onnen hetkiin ja niihin toisiin!!
 
Sera:jippiiiii ja paljon onnea plussasta ja oo huoleti, lugeilla ei oo mitään tekemistä sun testituloksen kanssa!!! pregnyl ainoo mikä näkyy testeissä plussana joten no hätä!!! ihan mieletöntä et kax tyyppii plussaa viikon sisällä.nyt on selkeesti onni kääntyny täs ketjussa=)TAAS kerran todistettiin että menkkaoireet ne vasta oireita onkin heh, eli mitä kipeempi selkä ja maha ni sitä varempi plussa;)!!!!!!!
Eina:nyt sun on pakko yrittää kun näin mahtava meininki ja tää vuos on ihan varmaan sata kertaa parempi kaikille kun viime vuos!!!

nyt sitte kaikki plussanneet lyödään voimavaramme yhteen ja kannustetaan hoidoissa olevat plussaan ja ennen ei luovuteta ennenkuin kaikki on sen 2 viivaa testiin saaneet, eix vaan tytöt???

mittari näyttää 27c pakkasta argh, kivaa pakkaspäivää siis kaikille;))
 
Sera MAHTAVAA!!!! :heart::heart: ONNEA, voi loistavaa mullakin hyppäs syke varmaan kahteensataan kun näin sun viestin!

Aivan mieletöntä, tosiaan nyt todistetaan että mitä enemmän menkkaoireita ja fiilis "nyt ei tärpännyt", niin sitten se ylläri tulee! Mulla on edelleen kauheita "menkkaoireita", ja tottakai pelottaa että jos sittenkin menee pieleen. Mutta testien mukaan edelleen raskaana ollaan.. ;)

Sera, viikot lasketaan käsittääkseni punktiopäivästä = hedelmöittymispäivä, se on 2+0. Mulla nyt sitten tänään 4+6, huomenna alkaa jo kuudes viikko! Ja synnärillä nähdään viimeistään!! Ellei sitten meidän molemmat "pojat" ole tuolla kyydissä mukana niin sitten voi olla että eivät pysy sisällä lokakuulle saakka..

muoks. Ai niin Sera sulla oli PAS, hm en tiedäkään että miten tuosta sitten päivät lasketaan?

Nyt täällä viuhuu plussapuhuri, ja me puhalletaan kaikki teidät mukaan, joten uskoa siskot! Me olemme teidän tukena! :heart:

ps. kiitos vielä onnittelijoille!
 
Viimeksi muokattu:
Sera,jihuuuuuuuuuuu,ONNEAAAAAAAAAAA!!!Aivan huippua:heart:

Tää aamu alko jotenki niin huonoilla fiiliksillä,etten uskaltanu aijemmin lukee tota sun kirjotusta,kävin kyl heti viiden pintaan piipahtaa,mut kun näin et Sera vika kirjoittaja,niin lähdin äkkiä karkuun:confused: En vaan mitenkään ois jaksanu huonoja uutisia...mut nyt rohkasin mieleni ja dippadai,aamuni on pelastettu:D

No niin,nytpä ollaan sit puolet plussanneissa ja puolet ei:rolleyes: Ja toivottavasti plussalista vaan jatkuuuuuuuuuuu=)

Marlaa taitaa olla sit seuraava ja Ellikin siinä hollilla?!
Wilma olitkin ilmottanu et teidän hoito siirtyy toukokuulle ja taisimpa sitä itsekkin kommentoida,mut sama pää kesät talvet,ei aina muista edes omia sanomisiaan:headwall:

Tästäpä on sit taas hyvä jatkaa päivää Seran fiiliksissä täysillä mukana:heart:
 
Nonih, mä tiesin tän 100%:sti luissani, ONNEA Sera <3

Täällä päässä näyttää mahatauti saaneen mun suoleen eloa :'( eilisyöstä asti möyrinyt, kuplinut, kipuillut.. Olihan se tiedossa että nuo yrjö- ja mahataudit saattaa saada akuutin päälle cu:ssa. Miehellä oli siis ripuli ja mulla ja tytöllä raju oksennustauti. Painokin pudonnut muutaman kilon. En nyt sit tiiä mitä tässä pitäis tehdä. Aika suolipolille on vasta reilu kuukauden päästä. Kai mä alan oma-aloitteisesti vetää tota Prednisolonia, jota mulle siis alkionsiirtoon määrättiin. Se on tarkoitettu myös kortisonihoidoksi koliittipotilaille. En vaan tiiä miten pitkiä kuureja pitäis/saisi vetää että tehoaa. Kyllä taas masentaa.
 
Voi Miimii,toivottavast sun olo kohenee pikaseen,eikä tosiaan tarviis tuon suolen rueta nyt kenkkuilemaan.Jaksuja sinulle!

Mulle iski eilen illalla taas kerran sellanen outo fiilis tai ei outo vaan LIIANKIN tuttu:kieh: Ja se fiilis ei oo kiva...tää varmaan johtuu siitä,et hoito alkaa oikeesti olla lähellä ja mä en haluuuuuuuuu lähtee siihen rumbaan:ashamed: Kuulostaapa huippu hyvältä kommentilta jopa omaan korvaan:rolleyes: Mut siis haluan vauvan ja kaiken muunkin:LOL:mut mulla on nyt oikeesti pitkästä aikaa hyvä olla ja mä en millään haluais luopua tästä tunteesta,enkä joutua takasi pohjamutiin,nyt kun mä vihdoinkin tunnen olevani IHMINEN ja ennen kaikkee onnellinen:saint:
Mä oon saanu elää melkeimpä ilman päänsärkyjä,nukun yöni ja nautin elämästä ja mä tiedän,et ens viikolla,kun ekan primolutin nappaan,niin alkaa se kamala stressi ihan kaikesta ja panikointi ja päänsäryt ja kaikki muukin mahdollinen ja mä en halua tavata enää sitä barbapörröä,mä haluun pitää tän nykyisen:headwall:

No joo,sori "pikku"purkautuminen:stick: piti laittaa toi hymiö tähän,vaikkei se oikein siihen kuulukkaan,mut se on musta niin hauskan näköinen:LOL:
 
ONNEA SERALLE PLUSSASTA!
Tännehän on oikein plussatuuli tullut. Aivan mahtavaa saada taas hyviä uutisia tähän ketjuun. Ihanaa myös että jo plussanneet jaksaa tsempata meitä muita.
Minulla tuntuu että aika menee tosi hitaasti. Seuraavan hoidon suunnittelu käynti olisi 4.4 ja siitä todennäköisesti punktio olisi toukokuussa. Lyhyellä kaavalla kait mennään. yllätyin kun eikös yleensä aina julkisella mennä pitkällä kaavalla, viimeksi oli pitkällä. Tällä viikolla lomailen ja huomenna ollaan lähdössä tallinnaan risteilylle.
 
^ Ei aina toki, riippuu tilanteesta :) Meillä mennään lyhyellä kaavalla. Hyvää ja rentouttavaa matkaa!

Ainiin, kuulin viime käynnillä 'hyviä' uutisia; meidän lapsettomuuspoli meneekin tänä vuonna 'vasta' kesäkuun alussa tauolle (SYYSkuuhun asti!), kun ovat nyt saaneet ekstralääkärin sinne. Viime vuonnahan se oli kiinni touko-syys.. : /

Raivokas uudistusvimma jatkuu täällä; lähetin paperit maistraattiin jälleen.. otan nyt pelkästään mieheni nimen, tuon typerän yhdysnimen tilalle. En tarvi enää tuota sukua ja nimeä enää mihinkään. Ollaan sit selkeesti samannimisiä koko perhe. Tilasin jo uuden ihanan nimikyltinkin oveen :) Ja se postimyynnistä tilaamani pakettikin tuli tänään. Ja seinämaalisävyt on katottu valmiiks, ja uus mattokin on lattialla. Huhhu, mihin tässä vielä joudutaan.

Olokin on jo parempi, ehkä se oli vaan jotain normaalia prutkuttelua.. hope so!
 
Sera: Mahtava juttu! :heart: Tässä lupaamani pusu -------> :kiss:


Kävin eilen Oulussa. Lääkäri sanoi että niin kauan kun saadaan alkioita siirtoon, niin niin kauan meillä on toivoa. Mutta ymmärsi täysin kuinka epätoivoiselta tämä meistä tuntuu. Hänen mukaansa (ja tottahan tää on) mitään ei siirretä millä ei ole mahiksia. VL:llä on luokitukset alkioille 1-5 ja 5:ia ei siirretä. Me ollaan saatu yhteensä 15 solua kerättyä, joista alkioita ollaan saatu 4kpl 4luokkasia. Eli huonosti, todella huonosti sanoisin. Eikä lääkärikään tätä yhtään kaunistellut. Yritti vaan tosiaan muistuttaa että niillä meidän 4-luokkasillakin on jokin mahollisuus. Mutta voinette varmaan ymmärtää kuinka pahalta ja epätoivoiselta tää yrittäminen tällasilla tuloksilla tuntuu? Susulla taitaa olla ainakin omakohtaisia kokemuksia tämmösestä.. ja lopulta joutumisesta näistä syistä luovutettuihin.

Juteltiin myös lahjoitetuista. Munasoluihin jono ei tällä hetkellä ole onneksi vuottakaan. Hinta sille on n. 4500e (takeita solumäärästä/alkioista ei ole)... Lahja-alkioita heillä on myös ilman kamalia jonoja. Niiden hinta on 1000e/siirto (siinä saa 1-2 alkiota siirtoon, riippuu tapauksesta) Mutta nämä jätetään nyt vielä mietintään.

Seuraavasta hoidosta oli sen verran puhetta että otettaisiin pitkä kaava. Mulla kun on viitteitä endosta. Tällä kertaa Procren piikillä ja pistoksina Menopur 225-300IU/vrk (ennen olen pistänyt vain 125-150IU, eli tätä nostettaisiin nyt huimasti). Hiukan on auki vielä että lyödäänkö mun oma toiminta tuolla Procrenilla alas 2kk:si vai tehdäänkö niinkuin "normipitkäkaava", eli n. 3vko:ksi. Siitä mulla on huomiseksi vielä soittoaika lääkärille.

Lisäksi olen nyt aloittanut diabeteslääkityksen. Mulla on sokeriarvoissa häikkää (huomasin nyt näistä mainita lääkärille ja kysellä onko mun oma poli ilmoittanut lähetteessä näistä, ei ollut). VL:län lääkäri halusi että samantien aloitan lääkityksen tuohon.

Niin ja lääkäri päätti (tieten sitten meidän suostumuksella), että jos me se 3.IVF tehdään ja siirtoon päästään, niin 2 siirretään. Enää ei katsota edes niiden luokituksia. Jos sattuu että TOP:peja saadaan niin sillon laitetaan vaikka kaksi sellaista! Riskiä pakastuksesta ei oteta, kun hyvien alkioiden saanti meiltä on niin todella nihkeää!

Että tämmöstä tänne.. Anteeksi tämä omanapaisuus ja se että viime aikoina ainoat asiat mitä irti saan itestä on vaan valittaa tätä omaa paskaa.. Sen vuoksi oon hiukan yrittänytkin pysyä sivussa, etten koko ajan vaan negatiivista tänne höpötä. Nyt pitäis olla kaikki purettuna mielen päältä, niin enköhän ala hiukan kommentoimaan jotain muutakin :)
 

Yhteistyössä