KESÄ 2010 hoidot

Näin se on nähtävä kielo juu.. ja vielä kortsikat ja aspiriinit siihen ni avot. Tulee olemaan taas kahta kauheempi järkytys ja romahdus kun kaikki on nyt niin mallillaan muka ja viimeisetkin keinot käytössä, ja sit jos ei taaaaskaan onnaa : / Ja sekin vielä että tällä kertaa meijän ei tarvi kertoa ristinsielullekaan tästä passista, koska mies jää perjantaina töistä kotiin, pääsen kaikessa rauhassa yksin Tampereelle. Kaikki on nyt mennyt vähän liian nappiin ollakseen totta, tai tuottaakseen tulosta.. *perusnegatiivari*

Mulla on evita perjantaina siirto, jos hyvin käy. Vielä on muutama päivä aikaa kitata greipsuu :) uus litran pönikkä onkin jo kaapissa oottamassa. Ja taidan vaihtaa laastaritkin taas jo etuajassa.. ja napsia muutaman ylimääräisen napin naamaan :) Kyllä se hcg kai näkyy jo siinä pp10 jälkeen. Mä en taaskaan saanut lähetettä labraan, vaikka kysyin. Pitää sit ite vissiin taas soittaa myöhemmin polille ja pyytää se, jos tuntuu tarpeelliselta siinä vaiheessa. Turhaahan se on jos tikku vitivalkoinen, kyllä siinä sit jotain värin häivähdystä näkyisi. Tätä mieltä tuntui lääkärikin olevan. Mut jotenkin tässä vaiheessa lohduttaisi edes hiukkasen jos tietäis että on edes pienesti yrittänyt kiinnittyä tai edes hipaissut.
 
Pikaisesti omaa napaa punktion jälkeen: saalis 12 munasolua, kaikkia ei saatu koska punktio oli erittäin vaikea!! :'( oikea munasarja oli pahasti ylhäällä ja jouduttiin painelemaan ja kesken punktion tekemään sisätutkimusta ja ronkittiin sitten oikein kunnolla.. Sain punktion aikana varmaan 2 kertaa lisää kipulääkettä ja sen jälkeen vielä kankkuun lisää.. Pelottaa oikein että kuinka kipeä olen kun nämä lääkkeet lakkaavat vaikuttamasta..

Lääkäri halusi vielä lepäämisen jälkeen ultrata uudelleen etten vaan vuoda mistään, ettei tule mitään pahoja tulehduksia ym. Mittautti vielä verenpaineenkin ja pelotteli että jos tulee kuumetta niin pitää heti soittaa. No, kaikki näytti olevan ok, joten en mä hirveän huolissani ole.

Limakalvo oli 20 mm, eli liian paksu varmaan, lääkäri sanoi suoraan että johtuu rasvakudoksesta ts. ylipainosta.. mulla on tällä hetkellä sellainen fiilis että ei sinne mikään voi tarttua.. :(

No, huomenna kuullaan hedelmöittyneiden määrä, eipä tässä muuta voi kuin odotella.. Palaan illemmalla kommentoimaan teitä muita muruja, nyt menen lepäilemään!
 
^ Huh, olipas rankka kokemus sulla Susu! Pikaista toipumista :hug: Meillä on ihan päinvastaiset ongelmat, kun mulla taas liian ohut limis. Ja mietin tässä vaan, että tuskinpa mun omalla lisälääkinnällä mitään konkreettista hyötyä oikeesti saadaan, kun miksei se lääkäri sitten kehottanut mua lisäämään annostusta loppuajaksi, jos sillä ratkaiseva merkitys olisi.. Samoilla määrillä käski vaan jatkaa menemään. Oon mä nyt kuitenkin vaihtanut laastareita tiuhempaan ja ottanut Zumeja enemmän. + Greipsu ja lisäravinteet toki :)

Ja kun tässä tarkemmin pohdin, niin eihän meillä nyt niin järkyttävän 'nappiin' tässä kaikki mene kuitenkaan todellisuudessa :rolleyes: Joka tapauksessa, vaikka ei oireita parhaillaan olekaan, niin kyllähän mulla nyt kuitenkin on parantumaton sairaus, haavainen paksusuolentulehdus, eikä se varmasti edesauta näissä asioissa. Ja siks toisekseen, mä en edelleenkään pysty millään ottamaan/tunkemaan lääkkeitä aina tunnilleen saati minuutilleen, enkä pysty läheskään aina makaamaan varttia Lugen laiton jälkeen. Lukenut vaan, että jotkut makaa tunninkin sen jälkeen! Ei onnistu täällä mitenkään. Jos se sit noihin kosahtaa.. Laittaako ihmiset kellon soimaan lääkkeiden ottoa varten?? On mullakin puhelimessa muistutukset mutta en mä silti pysty/muista aina sekunnilleen niitä ottamaan. Rupesin miettiin, että laittaisko tästä lähin aina iltaisin KAKSI Lugea kun se on se ainoa hetki kun mä oikeesti pysyn sitten makuultaan, monta tuntia putkeen. Jos se kompensois niitä päivän mittaan ulos valuneita.. Voikohan niitä ottaa liikaa?
 
Viimeksi muokattu:
Susu:aika lailla sait sitten kitua punktiossa voi sua, toivotaan etteivät
oo jälkikäteen kivut ainakaan ihan sietämättömiä:( Panadolia siis vain sitten poskeen ja toivotaan, että auttaa lepo ja lääkitys.ja ennenkaikkea toivotaan että kaiken kärsimyksen jälkeen kaikki vielä palkitaan maailman parhaimmalla tavalla:heart:ja pistit muuten paremmaksi, mulla oli limis parhaimmillaan 16 mm:D
Miimii:kysyin lekurilta sillon noista lugeista ja justiin tosta et pitääkö maata puol tuntii laiton jälkeen jne ja ottaa ns kellolleen tarkalleen ni meijän lekuri oli sitä mieltä että ei tarvii ja et kymmenessä minuutissa kerkee imeytymään tarvittava määrä ja et suositus ois lähinnä et pystys istumaan sen 10 min,ja jos ei ni ei sekään koko maailmaa kaada.eihän ne luget kuitenkaan sitä raskautta alulle saa:))you know!!!jos sulla tai jollain on todettu esim keltarauhasen vajaatoiminta ni sitte niillä kai on ns suurempi osa tossa hommassa!!! tota määrää mä mietin kans sillon et kun joillekkin lekuri määrää parikin pallukkaa kerralla ja joillekkin se yhen 3 krt päivässä.taitaa olla lekurikohtanen juttu.ja ei luulis kyl et kax ois liikaa , mutta vaikee sanoo, kai se päivän ns yhteisannoksen koko ratkasee:) sulla se ratkasun päivä eli eka etappi lähenee uhkaavasti!!!
Eina: teikä johtaa tällä hetkellä piinisjoukkoa, joko tekis mieli alkaan testailemaan?zemppiä vikoihin päiviin pöllykälle ja pallukalle:heart:
Evita:toi on niin tuttua toi kärttynen olemus, vaikkakin tuntuu et mulle ei sovi ees omastakaan takaa olevat horkut kun oon välillä niin pirun kiukkunen ettei tosikaan.mies raukka!!ja kun ei sille mitään oikeen itte voi jos ja kun kaikenmaailman napit laittaa pään sekaisin!! koita jaksaa!!!
Lakka:vautsi vau oot jo noilla viikoilla,ihana et pikkusen sydän sykki kuten pitikin=)
 
Susu: harmi että sulla tuli noin ikävä punktio tänään.. Onko sulla ennen ollut samaa "ongelmaa", vai oliko tää nyt ensimmäinen "hankala"?

ja nega täällä.. Ei muuta sanottavaa! :'( Keräänpäs itseni kasaan (tai ainakin yritän) ja tuun sitten paremmalla fiiliksellä kirjotteleen enemmän!

Susu muuten ku teillä on noi luovutetut solut kyseessä.. Eikös teilläki ollut omat alkiot aina huonoja? Miten teillä selvitettiin kummassa vika? munasoluissa vai siittiöissä?


Eina pp9 (pp10 olis nyt, jos ois ollu siirto heti 2pvän alkiolla, mutta mulla oli se 3pvän viljely...)
 
Susulle kovasti paranemista. Tiedän millasta on vaikea kivulias punktio. Mähän olin kans viikon saikulla omani jälkeen.

Tuohon luge keskusteluun, itselle ei tullut mieleenkään että pitäis maata sen laiton jälkeen. Eikö se ole jo hätävarjelua, ei pahalla niitä kohtaan kuka siihen uskoo... Itse ainakin kävin töissä siihen aikaan kun niitä piti laittaa, rv 13 asti, niin aina vaan vessa reisulla törkkäsin ja takas töihin vaan ei siinä kerinnyt edes istuskeleen sen enempää.

Voi ei Eina, jos vaikka olisitkin liian aikasin testannut.
 
Kiitos kaikille tsempeistä, ne auttaa kun oma fiilis on vähän maassa! Kyllä oma olotila on jo parempi, jonkun verran on vielä särkyä mutta siihen auttaa lääkkeet ja huomenna sitten taas töihin.. Eina, ei ole aiemmin kyllä ollut noin vaikeaa, ei se koskaan herkkua ole ollut mutta nyt jotenkin se munasarja oli päässyt huonoon paikkaan, ne kun on jollain tavalla ”irrallisia”..


Miimii, hyvältä nyt näyttää teidän siirtoa ajatellen!! Päästään sitten samassa aikataulussa piinailemaan, meilläkin siirto perjantaina, olettaen että siirrettävää nyt sitten on.

Lugesteroneista, mulla ne väsyttää todella paljon. Ja todellakin, riittää että ne pysyvät siellä limakalvolla joitakin minuutteja, lääkeaine imeytyy niistä nopeasti, ja se loppu onkin sitten vain sitä ”tahnaa”. Meillä kokeiltiin jo viime kerralla uutta mallia eli 2* 200 mg 3 krt päivässä. Aikaisemmin on ollut 2 krt päivässä, mutta nytkin siis sitten 3 krt. Hankalaahan se on enkä nyt muista mihin tuo perustui. Eli Miimii, voit varmaan hyvin laittaa 2 palluraa illalla, jos mä laitan 6 palluraa päivässä??

Lahjasoluista, meillä siis ollut tiedossa alusta asti että siittiöt ovat todella heikkoja, liikkuvia ei juuri lainkaan ja määrä erittäin pieni. Eli vaikean asteinen häiriö. Munasolut ovat aina ainakin päällisin puolin olleet hyviä, ja lääkäri sanoi siihen suuntaan että todennäköisesti se munasolu edistää sitä hedelmöittymistä ja tavallaan ”aloittaa” sen jakaantumisen, mutta sitten alkioiden kehitys loppuu, ja se johtuu isolla todennäköisyydellä siittiöiden heikkoudesta. Toki, onhan minullakin jo ikää, ja munasolut saattavat olla huonoja, mutta ensijaisesti meitä on koko ajan hoidettu sillä oletuksella että vika on miehen puolelta.

Toivotaan Eina että olisit nyt vaan liian aikaisin testannut, älä vielä luovuta?

Despe, kiitos että voitin ”limisawardin”! =) tulitko tuosta hoidosta raskaaksi vai muistatko mitä se oli silloin?

Nyt sitten jännittelemään huomista soittoa klinikalta...
 
Mä olen myös sitä mieltä että testasit Eina hurjan aikaisin, jos siis kotona tuon testin teit? Tottakai testaat vielä viikonloppuna uudestaan, jolloin tiedetään se tulos sitten varmasti! Ja siihen asti toivo elää...

Susu , harmittaa varmasti ettette kaikkia soluja saaneet, mutta hyvä määrähän tuo 12 on! Nyt vaan täällä odotellaan kovasti tietoa, että miten ovat hedelmöittyneet? Ja siirto huomenna ja siitä se piinailu lähtee! Tervetuloa joukkoon! Ja myös Miimii liittyy meihin huomenna, eiks niin?

Täällä tuntuu taas ettei aika kulu mihinkään... ihan niin kuin ennenkin. Alkaa olla ne päivät, jolloin alan olla tulisilla hiilillä ja laskeskelen että millloin sitä vois testata :) Jos kuitenkin ottais hcg:n verestä joko tiistaina tai keskiviikkona. En taatusi jaksa odotta perjantaita :(
 
Mahollistahan on... mutta kyllähän sitä oman kroppansa tuntee!!

Eli suruissani olen jo nyt (varmistuksen tottakai teen vielä)! Ja sellaisessakin raskaudessa näkyi näillä päivillä, jossa kaikki ei ollu hcg:n puolesta kunnossa, raskaus...että eiköhän se olisi jo nyt näkynyt. Viimeistään ainakin tänään, ja tänään siis edelleen nega.

mutta siis pointti se, että tällä hetkellä ihan turha luoda muhun enää mitään toivoa tän hoidon osalta.. menny mikä menny! Ja en edes halua toivoa turhaan ja pettyä sitten taas uudestaan! Iloitsen ja toivon mieluummin sitten jos sattuu tulos muuttumaan. Eli mä suren suruni JO NYT! ja yritän koota itseni kasaan uudestaan!

Miehen kanssa ollaan puhuttu, että ehkä me jätetään tää kaikki nyt tähän. Ei me haluta enää tätä paskaa käydä läpi. Tää hoito oli viimeinen pisara. Lahjasolut on vielä liian vieras ajatus meille molemmille ja aivan liian kallis vaihtoehto tällä hetkellä! (uskotaan vian olevan munasoluissa eli hintakin olisi sitten sen mukainen). Että voipi leidit olla nyt niin että tästä pinosta tuli sitten mullekkin lähtö ihan muualle kuin plussanneisiin!

Kerron jos plussaksi muuttuu.. muuten en enää tuloksesta aio puhua! Aion kyllä teitä kommentoida nyt ainakin siihen saakka että saadaan oma tilanne täysin selville, sen jälkeen saatan sitten vaieta. (liian raskasta roikkua täällä jos omat hoidot loppuu täysin)
 
No niin, vihdoinkin ehtii kirjoittamaan ja on ehkä ajatukset vähän selvemmät.. 6 solua oli hedelmöittynyt.. Mä olen aika pettynyt, vähemmän kuin omilla soluilla!! Syykin todennäköisesti selvisi, osa munasoluista oli ollut "ylikypsiä! voi helvetti mä sanon.. mä jotenkin arvasin että tässä käy näin kun se lääkäri vaihtui ja se nosti mun annosta ja siirsi punktiopäivän keskiviikolle! :headwall:

Tällä hetkellä on sellainen fiilis että tämä hoito meni kaikelta osin pieleen.. huomenna siirtoon, mutta pätkääkään en usko että onnistuu..

Eina, mä kyllä uskon sua, kyllä sen oman kropan tuntee. Ja on todellä ymmärrettävää että mietitte taukoa, lahjasolut ON kuitenkin iso päätös. Meillä päätöstä helpotti se että omat mahdollisuudet on alun alkaen olleet pienet, ja se että me (tai minä) haluamme oman lapsen, kokea raskaana olemisen ihanuudet ja kamaluudet, ja synnyttää ja imettää.. niin kauan kuin näen että se voisi olla meille mahdollista, niin kauan yritämme, ja toivomme.. Suuri halaus sinulle!! :hug:

Evita, toivotaan että nyt sitten pääsen huomenna piinistelemään! Ja Miimii kanssa!
 
Susu: kiitos! Ja toivotaan että tällä kertaa sitten noi kaikki teidän alkiot olis kuitenkin hyvälaatuisia vaikka niitä vähemmän tulikin kuin omilla! Tsemppiä huomiselle!

Luin ite tuota mun omaa viestiä vielä! Sori jos siitä tuli vähän sen olonen että olisi jotenkin vihamielinen viesti! Se ei ollut tarkoitus :headwall: Ainoastaan siis se ettei teidän turhaa tartte mun puolesta toivoa eikä yrittää edes enää nostaa mun mielialaa tai toivoa, koska en halua enää nostaa toiveita tämän suhteen.. :heart: Äh.. en mä osaa nyt pukea itteäni sanoiksi :( Mutta pointti siis tällä kertaa ----> älkää ymmärtäkö väärin edellistä kirjoitustani :D
 
Nopeasti vain käväisen, lisää sitten paremmalla ajalla...

Susulle valtavasti onnea! :heart: Ja onhan tuo kuusi ihan hyvä määrä, jos ovat hyviä, nyt vaan kaikki toivo sinne siirtoon ystäväiseni! Peukut on pystyssä! :)

Ja Eina :hug: Niin pistää vihaks sun puolesta!! :mad: Sä oot kuitenki nuorehko vielä ja kaikkee, mä en ala!! :( Ja pointti tuli selväks, tiedän että se on kamalaa, kun joku saa valettua suhun uskoa, että kaikki menee hyvin, ja sitten jos ei meekkään, putoo vaan korkeemmalta. Mut sen mä sanon, että teillähän on yksi ivf vielä julkisella, eikö? Eiks se kannattais kuitenki käyttää ennen, ku pitää taukoa? Jaksuja! :heart:

Täällä hermot riekaleina kp 14 ovista ootellaan... pelkään niin kovin, ettei sitä tässäkään kierrossa tuu!! Tosin, yleensä mulla ovis vasta kp15-16, mut oon ihan sekopää huolesta jo nyt!:LOL:

Onnea ja tsemppiä kaikille tasapuolisesti!!
 
Olen niin pahoillani teidän puolesta Eina. Mut mä vaan jaksan uskoa että joskus se vielä teilläkin onnistuu. Ja mitä olen lueskellut näitä keskustelupalstoja, niin eikös ole mahdollista että te voisitte saada enemmän kuin kolme hoitoa julkisella? Joskus olen mielestäni kuullut että se mietitään tapauskohtaisesti. Ja kun muistaakseni yhdeksi hoitokerraksi lasketaan aina sellainen hoito, jossa päästään siirtoon, niin teidän tapauksessa luulisi että miettivät, kun jos alkiot olivat lopettaneet jakaantumisen, niin oliko niitä loppupelissä järkevää siirtää, jos ennuste oli jo huono? Tämä siis, jos tässä tapauksessa menetitte yhden hoitokerran. Voi olla että olen väärässä tässä kaikessa, mutta kannattaa varmaan kysyä. Ja nimenomaan, kun olette nuoria ja kun teillä jo yksi lapsi on, niin siinä mielessä luulisi että edellytykset raskautumiselle ovat olemassa. Koko homma on vaan nyt varmaan jostain pienestä jutusta kiinni.

Täällä pp 7 menossa ja tuntuu etten kestä enää. Onneksi viikonlopuksi menen töihin, niin jos tää aika taas matelis vähän nopeammin eteenpäin. eikä minkäänlaisia oireita mihinkään suuntaan...
 
Heissan! Siirrosta kotiuduttu, Jesper ja Jasper mukana! :D

Kaksi alkiota siis siirrettiin, toinen korkealuokkainen (oisko tää sit TOP?) ja toinen normaali. 3 normaalia meni pakkaseen. Limakalvo näytti edelleen sitä 19 mm, mutta en nyt jaksa huolehtia sitä, kun toinen alkio oli TOP!! Mä oon niin onnellinen nyt, paljon parempi fiilis kuin eilen! Kiitos ihanat että jaksatte kannustaa!

Evita, noista korvauksista, Kela korvaa 3 siirtoon johtanutta hoitoa (ihan sama minkälaisia alkioita) ja ainoastaan todettu KM tai raskaus aloittaa nuo määrät alusta. Siksi siis meillä 4. hoito menee "omakustanteisesti", ja haemme Kelalta korvausta jälkikäteen, perusteluna hoitomuodon vaihto. Ilmeisesti julkisella ei tehdä kuin tuo 3 ja jos ei niistä tule mitään niin sitten siirtyminen yksityiselle? En tiedä kun ollaan oltu yksityisellä koko ajan.

Missäs on Miimii? Evita, koita jaksaa vaan piinailla, viikonlopun jälkeen olet jo tosi lähellä testipäivää!

T: Susu + Jesper + Jasper pp0
 
Eina, oon tosi pahoillani.. :'(
Ymmärrän, että nyt surun keskellä tuntuu raskaalta ajatus ajaa ittensä uudestaan siihen tilanteeseen, että on riski kokea tämä uudelleen. Voimia kulkea tämän yli ja viisautta jatkon suunnitelmien tekoon! :heart:

Susu, onnea! Ihanaa, että onnistui noin hyvin. Nyt huomioit ja hellit ittees ja pikkupoikasia niin hyvin kuin ikinä, uskalla unelmoida!

Evitalle levollista mieltä, vaikka ihan turha sitä taitaa olla tässä vaiheessa toivottaa ;) Piina on piina, sanoo kuka tahansa mitä tahansa, mutta tsemppiä siis!

Ja Sera, kyllä sen ovulaation hitsi vie on nyt tultava.

Miimii, toivottavasti sulla/teillä kaikki hyvin, etkä vaan oo vielä ehtiny tänne kertoo kuulumisia..

:hug: kaikille muillekin
 
Sera: Joo se kai tässä "järkyttävintä" onkin että kun olen niin nuori! Lääkärikin suoraan sanoi että tosiaan täysi mysteeri me ollaan, että miksi meidän alkiot on tuota laatua kun ollaan niin nuoria vielä :(

Onneksi olen aina halunnut lapsia nuorena ja "tehnyt" esikon jo parikymppisenä! (vuoden sai häntäkin silloin yrittää). Ja hänhän siis on minun edellisestä liitostani. Eli minä olen meistä se sekundäärilapseton ja mieheni primaarilapseton. Ja silti vaikuttaisi meidän kohdalla että minun soluissani se vika on, vaikka minä se siis olen joka on lapsen saanut tässä elämässä. kumma juttu

Mua niin kauheasti harmittaa mieheni puolesta (myös tietenkin itsenikin), koska hän ei ole saanut koskaan kokea sitä raskausaikaa, synnytystä, pikkuvauvan tuoksua jne. JA HÄNESTÄ OLISI VARMASTI TULLUT AIVAN MAHTAVA JA HELLÄ ISÄ! Tätä osallistuvaa hellää isää en minäkään saanut kokea esikon kanssa. Sain koko vauva-ajan jaksaa yksin ja samalla pelätä fyysistä väkivaltaa :( Esikoisen vauva-aika meni täysin siinä pelossa ja väsymyksessä (jälkeenpäin ajateltuna olen varmasti ollut hiukan masentunutkin siihen aikaan kaikesta tästä johtuen). Minäkin haluaisin kokea sen "oikeanlaisen" perheonnen! Niin että molemmat ovat siinä täysillä mukana... pelkään tosissaan että tämä jää nyt vaan haaveeksi meidän kohdallamme!

Onneksi olemme saaneet kuitenkin elää ihanaa arkea siitä lähtien kun esikko oli 1,5v. Muutimme silloin asumaan kahdestaan ja melko pian ollaankin sitten nautittu elämästä kolmistaan! Ja vaikka meitä tämä suru ja kriisi kohtaisi, ettei enempää enää saada. Niin me molemmat mieheni ja minä, olemme todella, todella kiitollisia siitä mitä meillä on, vaikka olisimmekin halunneet kokea vauva-arjen yhdessä ja nähdä miltä meidän yhteinen rakkauspakkaus olisi näyttänyt.

Kauheasti mua myös harmittaa ja surettaa tuo esikoinen. Hän olisi niin kovasti halunnut sisaruksen. On puhunut siitä jo vuosia :( Ja hän tietää siitä huhtikuisesta km:stä (minusta hänen oli parempi tietää että masussa oli pikkuinen joka ei jaksanut kasvaa ja sen vuoksi äiti itkee silmät päästään! Viisivuotias kun oli kamalan huolissaan mikä ihme äitiä vaivaa!) Hän muistaa aina silloin tällöin sanoa "kunpa se pikusisko tai veli olisi jaksanut kasvaa". Hän on myös sanonut että kunpa hän näkisi kaksi tähdenlentoa. Kysyin että "miksi kaksi"? "no siksi että voisin toivoa ne siivet ja pikkusiskon" kysyin, mitä hän toivoisi jos näkisi vain yhden tähdenlennon... sain vastaukseksi "No ne siivet, silloin voisin lennellä ympäriinsä" :heart: tää hiukan helpotti äidin mieltä (ja paineita onnistumisesta) :heart:

Niin ja vielä Seralle :) Onhan meillä tosiaan vielä yksi hoito julkisella. Mutta koska lääkekatto on nyt alkanut uudestaan, se tarkoittaa että meillä menee lääkkeisiin se melkein 700e, sitten polimaksuihin n.170e, lugeihin 60e, palkattomiin työpäiviin 250e (miehen ja minun pitää ottaa kokopäivä töistä vp kun matkaa klinikalle on sen verran paljon) unohdankohan vielä jotain maksua... Mutta siis siihen menee paljon paljon rahaa vaikka se onkin julkisen hoito. Ja jos tosiaan meidän saldo on se että juuri ja juuri päästään siirtoon ei pakastuskelpoisilla alkioilla (voi jäädä jopa pääsemättä koko siirtoon), niin onnistumisprosentit on varmaan aika pientä luokkaa? + sitten vielä henkinen ja fyysinen rasittavuus. Toi henkinen puoli oli tässä toisessa hoidossa jo niin suurilla kierroksilla ettei ennen ole ollut, niin voin vain kuvitella miten viimeisen mahdollisuuden kanssa sitten olisi?! Ja minä kun yleensä otan asiat niin "rauhallisesti". Aion nyt kuitenkin antaa niiden lääkäreiden pitää sen palaverinsa siellä VL:llä siitä kolmannesta hoidosta ja sitten jos niillä on oikeasti jotain konkreettista toivoa meille antaa niin voin harkita lähtemistä vielä kolmanteen hoitoon.

evita: Ihana kun yrität kannustaa.. Ja mä niin toivoisin että olisi vain pienestä jutusta kiinni.. mutta meidän ongelma on solupuolella, eli se ei oo pieni juttu. Niille ei voi oikeen muuta tehdä kuin luovutetut :( Ja tosiaan kumma juttu lääkäreidenkin mukaan kun ollaan näin nuoria. Mutta jospa ne lääkärit palaverissaan keksisivät jotain, mikä edes hiukan voisi nostaa onnistumismahdollisuutta.. silloin voitaisiin ehkä vielä yrittää. Tsemppiä piinapäiviin!

PALJON ONNEA SUSULLE hyvistä kyytiläisistä! :hug: varmaan "outo tunne" saada joskus jotain hyvää mukaansa, joilla on oikeesti kunnollisia mahdollisuuksia :)

Kiitti sullekki kielovanamo. Mä yritän tehdä oikean päätöksen jatkosta. Sen olen nyt tosiaan sitten päättänyt että mä odotan sen meidän lääkärin palaverin kollegoidensa kanssa (sanoi meille silloin siirrossa että ennen viimeistä hoitoa aikoo pitää sen, koska ollaan mysteeri-tapaus heille) ja päätän viimeisen hoidon kohtalon sitten!

Miimii: Onhan kaikki kunnossa? :heart:


ON: huh huh kun tulikin asiaa.. Piti hiukan purkaa sydäntään :heart:
 
Tulin tänne nyt kertomaan ystävämme Miimiin puolesta enemmän kuin surkeita uutisia:heillä siis peruutui perjantainen siirto koska kumpikaan alkioista ei selvinnyt sulatuksesta:'( kaikki varmaan jo kertomattakin tajuaa miten hirvee tilanne kun vikoista alkioista kyse ja alku oli niin pirun lupaava kaikin puolin ja kauhea pommi sitten kuitenkin niskaan ettei pääse ees siirtoon asti.Miimii varmaan palaa itsekin sitten myöhemmin tänne kommentoimaan mutta tällä hetkellä eivät voimat taida siihen riittää.:(
Eina:eek:on myös todella pahoillani teidän puolesta.tuntuu taas todella latistavalta lukea kun pelkkää negatiivista näyttää olevan ilmassa.Toivotaan että lekurit keksisivät jonninmoisen ratkaisun vielä tuohon teidänkin tilanteeseen ja saisitte vielä paremmilla tuloksilla yrittää sen vikan hoitokerran.
Jotenkin näin maalaisjärjellä ajateltuna tuntuu ihan uskomattomalta miten jo yhden lapsen omaavilla voi olla niin vaikeaa se uudelleen raskautuminen.paremmin menee jakeluun se jos ei ole lapsia ennestään ja että kestää.ikuisia mysteereitä tuntuvat nää asiat olevan, ja tuntuu pahalta etteivät lääkäritkään tunnuu löytävän vastauksia edm kysymyksiin jne.
Susu:sun on nyt pakko antaa esimerkkiä ja jesperin ja jasperin ( ihanat tekonimet:heart:)kanssa ja vaikka liimata ne sinne kohtuun että saadaan jonkinlaista positiivista energiaa tänne palstalle!! paljon onnea siis siirron johdosta ja peukut pystyyn!!!
Evita:jäitä hattuun vaikkakin kuten kielokin sanoi piina on aina se piina eikä muuksi muutu!!!
 
Ei voi olla totta, Miimii :hug:
Mä olen alkanut jotenkin kauhean epäilevästi suhtautumaan noiden alkioiden pakastamiseen, kun niin monesti käy just näin. Tosin mehän ei koskaan olla mitään pakkaseen edes saatu... Mut tuo on taatusti niin romahduttavaa, kun odottaa siirtoon pääsyä ja sit ei siirtoon päästäkään.

Itsellä pp8 kohta takana, vielä muutama päivä pitäis jaksaa odotella. ja taas kertaalleen laskin että milloin ei Pregnyl enää testissä näy, niin kyllä se siihen tiistaihin ainakin menee. En tiedä uskallanko edes ääneen sanoa, mut jotenkin kuvottava olo ollut jo keskiviikosta lähtien... Mut tää voi olla sellaistakin et mä kehitän itselleni näitä oireita. ja toisaalta oli mulla huono olo viimeksikin vaikka ei ollut mikään kehittyvä raskaus ja hcg oli matala.

Mites Susulla lähtenyt piinapäivät kulumaan? Taitaa tää meidän pino pikkuhiljaa kuivua kasaan, kun eipä taida enää montaa olla jäljellä, joilla nyt yritystä olisi...
 
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Sera2010--------1.IVF - 1.PAS -----------vko4-5

Miimii-75-------1.IVF - 3.PAS-------------vko4-5

snoww-----------1.ICSI 1.PAS----------02/2011

Elli82------------1.IVF - 1.PAS------------03/2011

Marlaa------------2.ICSI------------------03/2011

wilma32---------2.ICSI------------------03/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI

Eina---------------3.IVF------------------??????



*** PIINAILIJAT ***


evita----------3.ICSI---------2.alkiota-----testipäivä 4.2.2011

Susu75---4.ICSI/lahjasolut----2alkiota-----testipäivä ?


:heart::heart::heart:pLUSSANNEET:heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
lakka83-----------2.IVF--------------- + testattu 24.12.2010
 
Halusin itteni jo piinailijoista pois, ko en enää piinaile.. Siirsin samalla sit Susunkin sinne!

(miimiitä en halunnut olla heti muokkailemassa, niin jätin vielä tuonne missä oot ollukki...saat tehdä sen sitte ite ko jaksat ja haluut...jaksuja, oot mielessä!)
 
Heippa taas kaikki rakkaat!

Voi itkujen itku,tää ei saa olla totta:'( Eina ja Miimii,olen hirveän pahoillani teidän molempien puolesta:'( Suuri halaus teille ja kamalasti voimia:hug:

Mä olen viettänyt "palstatonta tammikuuta",muut viettää tipatonta,mut mä en voi sitä viettää,kun olen aina tipattomalla ja eilisenpäivän luin teidän kirjotuksia ja voi itku,kun nää päättyi tämmösiin uutisiin:(
Onneksi Evita ja Susu nyt tuo ne plussa uutiset taas tännekkin pinoon,eiks vaan? Onnea teille kyytiläisistä ja Evita,sun pahaolohan kuulostaa just siltä miltä pitääkin:heart:

Ja jokos Sera olet oviksen bongannut? Toivottavasti ja kohta jo liityt piinailijoihin tekemään sitä jalkapallojoukkuetta:heart:

Mun elämä tuntuu siltä,kuin tulisin suoraan jostain "saippuasarjan kuvauksista",niin omituinen tää alkuvuosi on ollut,tälläkertaa tosin hyvällä tavalla:rolleyes: Nimittäin meidän rakas viimeiselle matkalle hyvästelty kisuvauvamme kehrää tässä mun vieressä:heart: Joo,IHME on tapahtunut ja mä oon siitä niin kiitollinen!!!

Kielo,Despe,Tikru ja Lakka ihana,kun edelleen käytte täällä kertomassa kuulumisia ja tsemppaamassa muita,eiks se Despe ollukkin niin,et tätä pinoa ei kadoteta ennenku kaikki plussaa ja päästään yhdessä vauvojen kans treffaamaan:D Ja aivan ihana oli lukea et Miimii ja Despe olette tavanneet:heart: Mä olen kans monesti haaveillut,et tuntisin jonkun teistä ( tai vaikka kaikki) ihan livenä:) Lakalle onnea sykkeestä,varmasti ihana tunne!!!

Snoww,mitäs sinulle nyt kuuluu? Toivotaan,että pelkäsit turhaaan ja uusi raskaus alkaa mahdollisimman pian ja tällä kertaa oikeassa paikassa:heart:

Marlaakin jo kohta tositoimissa,niinku Elli ja Wilmakin,kiva juttu,Ja me taidetaan sit mennä aikalailla samoilla aikatauluilla:)
Entäpäs Baby20xx,mitäs sulle kuuluu???
Shaynaa haluan taas kerran halata,olet ollut paljon mielessä.niinkuin Gabikin:hug:

Mä lupasin uuden vuoden vuoden lupauksena olla tänä vuonna paaaaljon positiivisemmalla asenteella tätä elämää kohtaan:p Aloitin opiskelutkin,työn ohella,erityislastenhoidon ja vitsi et mä tykkään!Elämä onkin ihan kivaa=)
Eka käynti polillaki oli ja meni ja ens kierrossa sit primolutit naamaan ja siitä se taas lähtee ja tänä vuonna me plussataan kaikki,eiks vaan;)

Mukavaa sunnuntaita kaikille ja jakselemisia tähän elämään:heart:
 
Barba:voi hemmetti et tulin hyvälle tuulelle kun huomasin et olit taas palannu "mestoille" ja vieläpä noin positiivisella asenteella.Ja ihana juttu toi teidän kisu homma( luin toisesta pinosta jo silloin aikasemmin tapahtuneista)huomaatkos aina sieltä suosta vaan kummasti noustaan ja ihan mieletöntä ettette luovuttaneet vaan ootte jo uudella innolla alottamassa uutta hoitoa.ja hei oot ihan oikeessa, ei anneta tän pinon kuukahtaa koska niin moni on vielä plussaamatta ja ennen kun niin on kaikille käynyt tätä pinoo ei suljeta.PISTE!!!!:hug:
Evita:kuten jo barballekkin kirjotin niin ei tää pino saa mihkään kuukahtaa, niin kauan kuin on toivoa on yritystä ja silleen!!! ja voi hitto, oisko se nyt sitte sitä itteään? tuo kuvotus meinaan??jännittää!!!koita jaksaa ainakin tiistaihin ni ei sitte ainakaan tuo pregnyl enään näkyisi.
Einalle ja Miimiille jaksuja :heart:
Susu.piinailukärsivällisyyttä sinne!!!!!
ja kaikille muillekkin mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa!!
 
Heissan,

Ihanaa että täällä aktivoidutaan, Barbapörrö tervetuloa takaisin!! Uusi vuosi, uudet kujeet! =)

Kiitos Eina, en mä oikein edes osaa ajatella että olen piinailija.. testipäivä on 11.2. Meillä ei ole klinikalla mitään veritestiä, mutta jos testi plussaa näyttäisi niin sitten haluan kyllä mennä.

Piinailu on alkanut ihan hyvin, ja tiedän että ensi viikko menee tosi nopeasti kun töissä tiimipäivää ja muutenkin härdelliä. Kun vaan muistaa noi luget laittaa 3 kert päivässä niin hyvin menee. Ne vaan väsyttää mua ihan hirveästi, ja rinnat on tosi arat. Mulla on jotenkin tällä hetkellä sellainen epämääräinen olo että en mä nyt mitenkään voi plussata, mutta katsotaan kuinka paljon niitä (vale)oireita sitten viikon päästä on.

Evita, hui jännää, toivotaan että toi olisi sitä itseään!! ;)

Mukavaa alkavaa viikkoa tosiaan, ja ihana ilma ainakin meillä täällä Länsi-Suomessa, aurinko paistaa siniseltä taivaalta, ei voi olla kuin hyvällä tuulella!
 

Yhteistyössä