KESÄ 2010 hoidot

Risupesälle vastausta vielä eli mulle on kaikki Pas.sit tehty luonnolliseen kiertoon,.ainoot mukana olevat jutskat olleet kortisoni ja klexane.ja luget edellisissä.Zumeja en oo koskaan käyttäny tähän mennessä ainakaan.
Einalle varovaiset onnittelut plussasta vaikka haalea olisikin.ei pregnylin pitäs näkyy enää noin myöhään.
Gabi aattelitko tehä jonkin plussapinon..? ois kiva tällä samalla porukalla jatkaa kuulumisia vaikka osa plussaiskin.
 
Voi Shayna!!! :'( ja :hug:!!!

Mä NIIIIIIN tiedän mistä sä puhut! Ja tämä ei lohduta sua nyt ollenkaan, mutta sanon silti. Sitä mukaa, kun tuntuu, että pohja pettää, niin sitä mukaan löytää itsestään voimaa jota ei tiennyt olemassakaan. Sä olet vahva nainen! En tiedä olisinko itse halunnut aina edes löytää sitä vahvuutta, mutta joissain kohdin sen ymmärtäminen jollain tapaa lohduttaa.

Onneksi toivoa on niin kauan kuin sitä on! Ja kuten edelliset jo sanoikin, sitä ON! Ja jos sulta loppuu, niin me ammennetaan kauhalla lisää!
 
Viimeksi muokattu:
Tässä olisi vähän esittelyä tilanteestani. Voi laittaa etusivulle.
Minä olen 32v ja mieheni 37v. Kummallakaan ei lapsia. Yritystä noin pari vuotta. 4 clomifen kiertoa ja 1 inseminaatio kokeiltu. Minulla pco, kilpirauhasen vajaatoiminta (tod 9 vuotta sitten, nyt hoitotasolla), kuukautiset ei tule ilman terolutteja. Toinen munatorvi tukossa. Miehellä alentunut siittiötuotanto. Syyskuun alussa selviää millä hoidolla jatketaan.
 
Shayna :'(

Mun tarinaa meidän tilanteesta tonne ekalle sivulle:
Minä 27 v j mies 28v. 2005 menkat katosivat e-pillereiden jälkeen. Sitten olikin erilaiset keltarauhashormonit käytössä, mut tähän päivään mennessä ei ole luonnollisesti menkkoja kuulunut. 12/2006 käyttöön clomit ja niistä 5. kierrosta tärppäis, josta tyttö 2008. Imetyksen jälkeen (lopetin 10/2008) menkkoja ei ole kuulunut ja taas söin keltarauhashormoneja kunnes huomasvat, et estrogeenitaso matalampi kuin vaihdevuosi-ikäisellä. Söin jonkin aikaa vaihdevuosilääkkeitä ja vaikka kova halu oli saada toinen lapsi, niin kehottivat julkisella vaan jatkamaan noita ainakin vuoden :O Yksityisellä käydessä sain lähetteen vielä tonne samaiselle julkisen puolen polille, et alotettas Menopur. Keväällä 2010 sit eka kierto kyseistä lääkettä, ja lääkäri lopetti sen kesken liian aikaisin (2 munarakkulaa oli kypsymässä). Mentiin sit yksityiselle klinikalle toiseen kaupunkiin ja nyt eka inssi 8/2010.
 
Näin teistä unta viime yönä,siinä me kaikki lohdutettiin Shaynaa ja oltiin tukena ja kaikki kääntykin viel hyväksi,jospa se oli enne uni:hug: vielä Shaynalle!

Ei ole kovin kummoset fiilikset täälläkään,oma kroppa kun kertoo niin selvästi tulevista menkoista,vasta pp9,mut jotenkin jo tiedän miten tässä käy:( en varmasti tarvitse testejä tehdä,en halua tuijottaa sitä tyhjää ruutua,en halua,ENKÄ JAKSA:'(
Tiedän ettei pitäs vielä luovuttaa,mut kaikki oireet mitkä olis voinu raskausoireiksi tulkita,on kadonnu ja menkkamaiset oireet palannut. Viimekshän mulla alko menkat jo 10 päivää punktion jälkeen,se olisi siis huomenna...
Tupakalle tekisi jo mieli,heh,on se jännää kun ennen näitä hoitoja poltin ja nyt sit en tietenkään,mut heti kun alkaa joku pettymys varmistua niin tupakka iskee mieleen:headwall:
No,en kuitenkaan polta ennen veritestiä tai niitä pirun menkkoja,joku osa musta siis muitenkin vielä uskoo ja toivoo:p

Mut nyt on jo kiire töiden pariin,mukavaa perjantaita ja kaikille tsemppiä ja hyviä tuloksia kaikkiin vaiheisiin:heart:
 
Ihana uni Barbapörrö, aivan ihana :) Niin me halutaan olla Shaynan tukena :heart:

Yhtäkkiä tuli mieleen Susu sun viesti siitä, kun oli pohdintaa tästä vanha vai eikö - kysymyksestä. En oo muistanu kommentoida. Me aatellaan ihan samoin, että ei näiden hoitojen kanssa venytä ja vanuta loputtomiin, koska (pakkohan se on tosiasiat myöntää) ollaan kuitenkin tän ikäisiä, ja halutaan tosissaan miettiä sitten muita vaihtoehtoja (adopito, sijaisvanhemmuus), jos näyttää siltä, että hoidot ei ala tepsimään. on aateltu, et ens kesään asti mennään näin ja sit pysähdytään miettimään, että miten jatketaan. Mä muuten jostain adoptiosivulta luin, että se vanhemman ja lapsen välinen maksimi-ikäero olis 45v, mut siinä varmaan on maakohtaisia eroja.

No nyt alkaa olla jo kiirus. Iso halaus kaikille!
 
barbapörrö: Mulla oli ekassa raskaudessa kans tunne, et menkat alkaa. Tuntu, et holahtaa minähetkenä hyvänsä, mut sit rohkenin testata, kun menkat oli pari päivää myöhässä. Kovasti tsemppiä piinailuun!

Täällä pp 7 ja ei niin minkäänlaisia oloja. Eilen illalla nukkumaan mennessä jomotteli hivenen alamasua, mut sitä kesti ehkä 20 minuuttia.
 
Voi Shayna... mulla on ollut niin paha mieli sinun puolesta.. :( kovasti me täällä toivotaan parasta, ja toivottavasti jaksat jossain vaiheessa tulla kommentoimaan että miten kävi? Haleja paljon! :hug:

Barbapörrö, mulla on NIIN samat tuntemukset!! Mulla alkoi myös ekassa hoidossa vuoto jo pp9 / pp10, ja sitä mä odottelen nyt taas.. =( tänään pp8, ja ihan sellainen olo että menkat alkaa, ja tänään iskee päälle vielä päänsärky, joka tulee aina ennen vuotoa. Ei kyllä yhtään pysty / uskalla toivoa että olisi pallerot kiinnittyneet.. Koitetaan silti jaksaa piinailla vielä, nää oireet voi olla sitä toistakin!

kielovanamo, joo noissa adoptioissa on maakohtaisia eroja. Me ollaan ajateltu että tämä hoito ja mahdolliset PAS:it omilla soluilla, ja jos mikään näistä ei tärppää, niin sitten vielä kenties lahjasiittiöillä. Mulle on vaikea luopua siitä asiasta että saisin olla raskaana ja imettää.. Siksi se "oma" lapsi on edelleen vahvasti haaveissa.

Tsemppiä kovasti kaikille ja syksyistä viikonloppua! Hrr, meillä ainakin alkaa olla jo kylmä..
 
Shayna: tuu purkamaan meille fiiliksiäs jos vaan jaksat ja siltä tuntuu..tiiät et me täällä OIKEESTI sua tuetaan ja ollaan hengessä mukana:heart:
Barbapörrö: tiiän myös niin ton fiiliksen kun eka toivoo ja sitte alkaa ne tuttuakin tutummat menkkaoireet, blaah.Pidetään nyt kuitenkin vielä peukkuja eikä lannistuta jookos?
Susu75: sama juttu sulle, ei lannistumista ennenkuin ne menkat alkaa tosissaan,toivotaan siis ettei ala.kohtahan pääsette testaamaan jo hui:eek:
Eina: ootko tehny uutta testiä?? joko viiva tummumaan päin:)

omaa napaa:täällä oottelen jo kuumeisesti maanantain passia..toivottavasti reppanat kestävät sulatuksen.ovat blastoja niin kuulemma huonompi sulatusprosentti..no sitten sen näkeepi.
 
Heips!
Täällä alkoi Menopurin piikittäminen 18.8 annoksella 300IU/pvä, ja jatkuu huomiselle.Munarakkuloita oli siitäkin huolimatta vain 2kpl ja toinen munasarja oli taas kateissa. Lääkäri sanoi jo valmiiksi että on hyvin epätodennäköistä että päästään siirtoon,mutta kertoi ettei kannata vielä luovuttaa.Punktio on tiistaina.Lääkkeistä ei ole tullut juuri mitään sivuvaikutuksia,Procrenista vähäsen vaihdevuosioireita.Ihan hyvillä mielin olen kuitenkin,kun nyt tiedän että munasarjassa on kuitenkin jotain toimintaa,ja seuraavalla kerralla sit voi vähän korjailla lääkitystä sopivammaksi.
 
Heippa tytöt!
Ekaksi, te olette mulle aivan valtavan rakkaita:heart: Aivan uskomattomia, kauniita ihmisiä, toivottavasti tiedätte sen, ettekä koskaan unohda! Ja tämä mitä seuraavaksi kirjoitan... Olen varma, että se on teidän ansiota. Kiitos teille:heart:

Meidän musertavan hedelmöittymisuutisen jälkeen menimme tänään klinikalla. Koska onhan lasku kuitenkin hoidettava ja katsottava jatkoja. Olin menettänyt elämänhaluni aika totaalisesti enkä olisi halunnut edes mennä. Siellä tapahtui jotain ihmeellistä! Lääkäri hymyili ja sanoi, että on tapahtunut ihana yllätys ja ollaan saatu yksi top-alkio, joka siirretään. Joskus lähtevät kuulemma vähän viiveellä. Sen lisäksi vielä kaksi non-toppia, jotka pakastetaan. En voinut estää kyyneliä, mä en vieläkään voi uskoa tätä! Olin jo luopunut kaikesta toivosta. Tämä tuntuu ihanalta lahjalta! Me ollaan saatu kaksi viikkoa lisää toivoa! Ja ehkä vielä toinenkin yritys, jos ei vielä ole tämän tähtösemme aika.
Toivokin tuntuu tässä tilanteessa riemuvoitolta vaikkei lopputulosta voikaan tietää! Se on miljoona kertaa enemmän, kuin mitä meillä oli eilen:heart:

Anteeksi kun olen ollut niin omanapakeskeinen viime päivät. Kokoan pian itseni ja palaan kommentoimaan kaikkien teidän juttuja! Olette tärkeämpiä kuin tiedätte:heart:

Muoks. vielä semmoinen lisäys rakkaalle listanpitäjällemme; meidän testipäivä on 12.9
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mieletöntä shayna, saat kyllä kyynelkanavat ihmisellä toimimaan ,nyt ilosta !!!Taas huomaa sen ettei koskaan saa luovuttaa ja tehän ette enempää toivottavasti tarvitse alkioitakaan kun nyt toivotaan täysillä että jo siirretty alkio jaxaa tarrata kiinni:heart: on muuten jännä miten voi tuntemattomien ihmisten puolesta olla joko onnellinen tai surullinen.ja hei]Shayna, varmasti kelleen ei ees tullu mieleen, että oisit ilosta hihkuen toivotellu plussatuulia tollasesssa tilanteessa jonka juuri jouduit käymään läpi.eli ei mitään aihetta pahotella mistään:hug:
Barbapörrö: sut on nyt sitte valittu meijän tiimin uniennustajaksi joten koitahan nähdä ihania ja plussaisia unia meille kaikille
 
Shayna: JES JES JES!!! Ihanaa :heart:

Barbapörrö ja Susu: Toivottavasti ne menkat ei kuitenkaan olis tulossa tuntemuksista huolimatta! Toivotaan kovasti niin..

Toivottavasti Pieni Tiikerikin pääsisi siirtoon! Harmi ettei rakkuloita ollut kasvanut enempää!

desperate: Täällä peukut pystyssä koko viikonlopun että ne nyt selviäis sulatuksesta!! Oon testannu aamulla taas uudestaan..

Aamulla sain taas haamun.. En tiedä onko se juurikaan vahvistunut, ehkä aivan hiukan! Pelkään ihan suunnattomasti että tääkin loppuu ennenkuin ehtii kunnolla alkaakaan?!?!?!? :( Tää piinailu on vaan pahentunut!
 
Shayna rakas! :heart: Huh kun mä oon helpottunut! Ja onnellinen teidän puolesta! Mä niin tiedän ton elämänhalun menettämisen tunteen ja kaikki. Äläkä pyytele anteeks mitään tuollaista, me ja tää paikka ollaan just tota kaikkee varten olemassa :heart:

Itselläni nyt mukana yksi alkio! Klo 11 siirrettiin Tampereella. Kivulias oli taas toimenpide hieman.. Sitten bussi- ja junamatkat siihen päälle. Hohhoii. Mutta nyt kotona ja aion vain MAATA ja levätä koko illan! Kahdesta alkiosta toinen ei selviytynyt sulatuksesta, mutta tämä toinen selvisi täydellisesti ja oli vielä jatkanut jakautumista edelleen 4-soluisesta 7-soluiseksi. Ja näin sen omin silmin asettuvan kohtuuni. Mä rukoilen että se pysyy siellä.

Kaikille muillekin suotuisia tuulia!

Ps. Huomenna lähdemme pohjoisen reissuun sukuloimaan viikoksi, vähän pakko uskaltaa kaikesta huolimatta nyt lähtee, kun miehen ainoo loma just nyt. Sitten meillä menee netti poikki viimenen päivä ja uus liittymä aukeaa vasta joskus 8.9 joten voi tulla väistämätöntä nettipimentoa, ääääk! Miten selviän! Tai sitten se on vaan ihan hyväkin juttu.. Yritän kuitenkin päästä toki katsastamaan uutisia ja päivittää omiakin kuulumisia jostain käsin..
 
desperate,pistitpä kovat paineet:p

Miimii,onnea kyytiläisestä,nyt vaan toivotaan et tarraa kiinni:heart:

Susu,kyl tää oikeesti on hirveetä,kun miettii ja miettii vaan ja mitään ei voi tehdä,odottaa vaan...meinasitko millonka testata?

Eina,toivotaan et plussa vahvistuu:)

Kielovanamo,mites sun piinailut,joko testi polttelee kaapissa;)

Kaikille mukavaa viikonloppua ja piinailijoille piiiitkiä hermoja,niitä tässä tarvitaan:headwall:

Barba pp9
 
Oikeesti on niin ihanaa, kun saa näitä iloja ja suruja jakaa teiän kanssa. Teistä on oikeesti tullu ihan äärimmäisen tärkeitä!! Ihan liikutun tässä.. ;) Nytkin, miten on niin onnellinen ja helpottunut olo Shayna sun puolesta. :heart: Ja Miimii, ihanaa, että teilläkin on nyt siellä suloinen kyytiläinen. :heart:
Teille kaikille toivoo niin kauheesti hyvää.. Ihana kun ootte olemassa :)

Barbapörrö, ei polttele vielä testi :) Mutta jos ei testi polttele, niin muuten kyllä oon ihan tulisilla hiilillä.. Ihan jatkuva oman kropan tarkkailu.. Hmm.. tarkottasko tää alavatsan nipistely jotain.. hmm.. entäs onko tähän aikaan kierrosta yleensä mitään vuotoa ja nyt on.. ja pikkasen kyllä ehkä on sellanen kuvottava olo, jos ei oo vähään aikaan syöny.. ja kyllä rinnatkin taitaa vähän aristaa.. ja välillä paleltaa ja välillä tulee kuumia aaltoja.. Voi hyvät hyseröt tätä tarkkailun ja pohdiskelun määrää.. Oikein nolottaa sitten, kun ne menkat alkaa ja tajuaa, että oma kroppani sai mut totaalisesti hämättyä taas kerran. Huoh.

Juu että tsemppiä piinailijoille :) ..tää on niin tätä.. Mut ei luovuteta tytöt. Susu ja Barbapörrö, eikös monet raskaana olleet sano, että alkuraskauden oireet muistuttaa kovasti menkkakipuja, joten toivotaan toivotaan edelleen ihan täysillä!!

kielovanamo pp8
 
Kielovanamo: Kuulostaa niiiiin tutulta nuo oireiden tutkiskelut ;) Eilen illalla mäkin mietin, et onkohan nää rinnat arat vai ei ?! Ihankun masua taas nipistelis?! No viikon päästä meinaan testata... niin jos sitä testaamaan ees pääsee. Mulla on Terolutit kylläkin käytössä, et aiemmin on menny ainakin silleen, et kun otan vikan tabletin, niin menkat alkaa viimeistään 2 päivän päästä eli se ois niinkun ens viikon sunnuntai. Nyt tänään on PP 8.
 
IHANAAAAAA SHAYNA!!! ONNEA TOP-TYYPISTÄ :D

Terveisin listanylläpitäjä pp5


Nimimerkki.......Hoito...............Aik ataulu..............Testipva

Gabi77---------------2.IUI------------IUI 23.8------------5./6.9

Shayna-------------1.ICSI -----------Punktio 25.8--------12.9

Eina-----------------4.IUI-------------IUI 16.8------------30.8 ?

kielovanamo-------2.IUI-------------IUI 19.8------------2.-6.9 :)

barbapörrö13.......2.IVF/ICSI........1 siirretty 18.8----- 1.9

Sera2010----------1.IVF -----------Punktio lokakuu------

desperate----------1.IVF - 3.PAS--- Siirto 30.8-----------

Susu75...........3.ICSI................. ..2 siirretty 19.8------2.9

Elli82------------1.IVF--------------loka-marraskuu-------

Pieni tiikeri------IVF----------------Punktio 31.8--------

Miimii-75----------1.IVF - 1.PAS--- Siirto 27.8-----------10.9

lakka83----------1. IUI--------------IUI 20.8------------3.9

Baby20xx---------

wilma32---------???
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä