KESÄ 2010 hoidot

Itselläni on takana vasta ensimäinen icsi ja nyt plussan jälkeen pelottaa niin pirusti. Testejä olen tehnyt jo neljä ensimäiset tein jo pp 12 ja olin ihan vakuuttunut että tulos on nega, oli niin selvät kuukautisoireet. "kuukautiskivut" vaivaa vieläkin onneksi jo harvemin

Tein testin aikaisin koska en halunut enää odottaa kun kerrat olin niin varma että hoito ei onnistunut. Ja kun testasin niin aikaisin en luottanut myöskään siihen plussaan vaikka viivat on ollu ihan tummia.

Olin varautunut siihen että jos ei kolme hoitokertaa tuo tulosta niin sen jälkeen voisin alkaa huolestua. Meillä hoidot alotettiin heti kun vauvasta alettiin haaveilla koska oli selvää että luomuna vauvaa tuskin tulee, mutta voin vaan kuvitella sen tunteiden määrän mitä hoitojen aikana tulee käytyä kun odotusta, toivoa ja pettymyksiä on takana monta vuotta
 
Voi prkl prkl!! Soitin ivf hoitajalle tänään, ja se sanoi, että mahdollisesti siirtyy meidän ivf hoito kuukaudella eteenpäin!!! Ei jaksais enää yhtään odottaa, tuntuu ettei meille anneta ikinä edes mahdollisuutta YRITTÄÄ onnistua!! :'( :'( Torstaina pitäis selvitä, miten käy, päästäänkö hoito alottamaan tästä kierrosta. Jos ei, niin vakavasti on jo harkinnassa siirtyminen yksityiselle!! Pääseekö yksityiselle yleensä heti? Ja tekevät ilmeisesti sitten lyhyellä hoidolla, jos mitään vikaa ei oo löydetty? Esim Shayna, miten nopeesti sulla asiat eteni siitä, kun menit ekan kerran?
Entä sitten, jos hoito ei onnistu, pääseekö myöhemmin enää julkiselle puolelle hoitoihin, jos on välillä ollu yksityisellä?

Nyt OTTAA PÄÄHÄN!! :headwall::mad:
 
Voi barba:hug: Mä en yhtään tiedä mitä sanoa. Kun mikään ei lohduta:'( Oon niin surullinen teidän puolesta! Olen niin onnessani odottanut positiivisia uutisia enkä millään olisi valmis luopumaan niistä! Kauheasti halauksia ja rutistuksia! Olen varma, että tästä kuitenkin ajan kanssa selvitään :heart:
Nämä huonot uutiset kyllä vie mielen matalaksi ja usko omaan onnistumiseenkaan ei ole kaikista korkeimmalla. On niin väärin ettei meille voida tätä toivetta antaa!!!
Susu ihanaa että pahin aallonpohja on jo mennyt ohi! Olet todella vahva ja ihana ihminen kun pystyt jo näkemään eteenpäin! Toivo on se mikä meillä on ja sitä ei piru vie kukaan pysty ottamaan pois! Mä niin uskon että tämän syksyn aikana teitä vielä onnistaa, pakkasukot tulee mullistamaan teidän maailman :heart:!
Miimii mä oon ihan varma että sulla on oikein ihanat asumisolot pallerolle:) Tuo limakalvon mittaaminen kun on kumminkin vähän epätarkkaa, jos esim on eri mittaaja, eri laite tms. muuttuja, mikä tekee heittoja. Mullakin oli punktiopäivänä 8.1mm, siirtopäivänä 7.9mm! Oli eri laite ja mun mielestä mittauskohtakin oli vähän eri. Mutta kumminkin lääkäri määräsi lugen lisäksi estrogeenilaastarin. Vähän epäilen sen tarpeellisuutta, mutta käytetän nyt kumminkin kun käskettiin. Mutta siis pointtinihan tässä oli, että älä huoli, varmasti limakalvo on riittävä kun on vielä niin hyvät tukilääkkeetkin!

Muuten, huomasin tuossa, että meillä kun oli siirto 27.8 niin se on ollut oikea onnen päivä mun lähipiirissä (trust me, niitä on harvassa). Ensinnäkin saatiin tietää että on sittenkin saatu alkioita ja jopa yksi Top-pallero! Mutta myös: Silloin syntyi rakkaalle ystävälleni vauva vuosien yrityksen jälkeen. Toinen rakas ystäväni meni kihloihin, mistä kuulin vasta tänään :heart: ja silloin tietty oli myös Miimiin siirtopäivä=) Toivottavasti on yhtä hyvä enne kuin barban uni!

Missäs meidän Eina on? Mitä kuuluu, miten jaksat, onko tullut mitään muutosta tilanteeseen?

Itsellä piinailu sujuu leppoisasti. Suorastaan nautin, kun olo alkaa olla normaali ja kaikki voitava on tehty. Kävin tänään tekemässä ekan kevyen treenin kahteen viikkoon ja voi jestas kuinka hyvä olo siitä tuli. En oikeen osaa edes ajatella tai pelätä lopputulosta, ainakaan vielä. Ja tästä osaamattomuudesta nautin niin kauan kuin sitä suinkin kestää =)
 
Äh, nyt se kävi sitten mulle, että kirjoitin kauheen stoorin ja se vaan katos:headwall:
Uusi yritys..

Gabi mä oon ihan samoilla linjoilla, tehdään plussa-lista vasta kun saadaan plussia. Muuten se tyhjä lista on vaan niin kertakaikkisen masentava! On tää jo kumma jos ei ala pian plussia tulemaan:mad:

Sera voihan saakeli niiden kanssa!!!!:mad: Toi on niin syvältä!!! Toivottavasti ne nyt ei oikeesti ala siirtämään hoitoa, se olis niin väärin että en kestä!! Mä pidän peukut pystyssä torstaille! Ja saatan samalla harrastaa pientä woodoota niiden ylilääkärille tai kuka ikinä näistä hommista päättää!
Meillä yksityisellä hommat toimi supernopeesti. Päästiin ensikäynnille soitosta ylihuomenna. Tutkimukset tehtiin nopeesti, mutta oli kesäkuun loppupuoli, eikä hoitoon olisi ehditty ennen heinäkuun sulkua. Mutta jos olisi ollut klinikka auki, niin heti olisi päästy alkamaan kunhan sopiva kiertopäivä koittaa. Suunniteltiin kaikki toki jo valmiiksi elokuuta varten, että päästään sitten suoraan tositoimiin. Mutta meillä siis ei ainakaan yhtään odottelua, heti päästiin. Ollaan miehen kanssa päätetty, että ollaan yksityisellä niin pitkään kuin rahat suinkin riittävät. Tingitään sitten jostain muusta, jos on pakko. Ymmärrän kyllä täysin, miksi toiset päätyvät eri ratkaisuun, eikä aina ole edes mahdollisuutta mennä yksityiselle. Vielä meitä ei ole kyllä kaduttanut säästöihin kajoaminen, kaikkensa kun haluaa tehdä. Ja tulevaisuudessakin ollaan kyllä yksityisellä jos vain suinkin on siihen mahdollisuus. Kyllä tietenkin kirpaisee lasku maksaa, varsinkin kun meillä ainut mahdollisuun on se kaikista kallein. Haluan kuitenkin uskoa, että loppujen lopuksi kaikki on joka euron arvoista=)
Muoks. vielä unohtui, mun mielestä pitäisi kyllä päästä julkiselle ihan kuten ennenkin, vaikka on ollut yksityisellä. Jonossa pitää kyllä olla kuten ennen. Ja yksityisellä tehdyt hoidot lasketaan niihin kolmeen korvattavaan IVF:ään, eli jos yksi tehty yksityisellä ja siirryt julkiselle niin siellä korvataan vielä kaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Oi shayna, tsempistä kiitos! Olkoon se 27.8. onnenpäivä tosiaan! :)

Sera, mekin päästiin heti yksityiselle ja lyhyellä kaavalla tehtiin, kun sitä kai pyysinkin. Eiku joo, mä kävin suunnittelukäynnillä toukokuussa, löytyi kysta munasarjasta, ei päästy heti aloittamaan, piti odottaa kuukausi, sitten kesäkuussa kysta hävinnyt, aloitin pistokset, heinäkuussa siirto --> nega, ja nyt elokuussa siis PAS. Eli ihan suht nopea aikataulu kai. Helmikuussa mulla oli se KU jonka jälkeen siis toinenkin munatorvi poistettiin, eli 3kk tuosta oltiin jo IVF-suunnittelukäynnillä ja siitä kuukausi niin hoito alkoi. Tosin täytyy myöntää että ikinä mikään aika ei ole tuntunut pitemmältä kuin tuo... :/ ihan iäisyys se oli.

Ja rahasta.. niin mä en halua antaa periksi tässä asiassa, mä vaikka otan pankista lainaa tai vaikka sitten hittovie otan vaikka pikavippejä!!! (Luoja suokoon ettei sentään sellaista tarvi mennä tekemään..) Mutta kamalalta tuntuis jos tämmönen elämää suurempi asia ois rahasta kiinni :( ja mä en rahan takia saisi ikinä lasta. Mä en voi hyväksyä sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Barbapörrö, iso rutistus sulle :hug: , ei voi käsittää edelleenkään, että miksi ei suotaisi sulle ja muille onnistumisia..! Tää ei nyt mee ollenkaan niinku piti..

Desperate, mites sulla meni PAS, eikös se ollu tänään. Peukut on kovasti ylhäällä, että olisit saanut sinnikkään kyytiläisen :)

Sera, tuo on niin jostain, sanonko mistä.. Tässä tilanteessa kuukausi vaan oikeesti tuntuu ihan sietämättömän pitkälle ajalle.. Ei voi olla.. Toivottavasti pääsisiite alkuperäisen aikataulun mukaan etenemään..
Muuten missä vaiheessa kiertoa hoidot aloitetaan, jos mennään pitkällä kaavalla? Entäs lyhyellä? Alan jo itekin ennakoimaan, että ens viikolla joutuu soittaa poliklinikalle, että mitäs sitten tehdään.. Varmaan tässä väkisin se yks kierto ainaskin sitten tulee väliin ennen hoitoja.. Huokaus.. Täytyy Sera myöntää, että itelläkin on käynyt mielessä, että pitäiskö turvautua yksityiseen, jos julkisella tuntuu ajat venyvän ja paukkuvan.. Tai ainakin siinä odotellessa jos vaikka kävis yhen hoitokierroksen yksityisellä.. no en tiiä, ja turha vielä miettiä.

Voi kun osais nyt ottaa yhtä ihanan leppoisalla asenteella kuin sä Shayna!! Onneks on tiedossa aika tiivis viikko, joten lähinnä iltaisin (ja yöllä jos ei uni tuu) ehtii enemmän "piinailemaan".

Osaatteko siihen sanoa, että näkyyks mahollinen plussa raskaustesteissä yksilöllisesti sen mukaan miten pitkä luteaalivaihe on? Kun mulla on nyt useampana kertana menkat alkanu vasta pp17, niin mietin, et onks testi esim pp 14 vielä täysin epäluotettava, vaikka monella muulla on siinä vaiheessa jo menkatkin alkanu tai jos on plussa, niin siihen voi luottaa..? Äh, pitäis varmaan lopettaa tää liika miettiminen, mut mites teet..

kielovanamo, joka toivoo niin äärettömästi, että pian joku kertoisi tässäkin ketjussa iloisia uutisia!!
 
Barballe lohdutus halit ja voimia ja jaksamista taas kertaalleen.Päivällä pikasesti kävin lukemassa sun kirjotuksen ja ei kyllä lisännyt toivoa yhtään .Elämä on niin syvältä aina välillä ettei mitään rajaa.Kuten kielovanamo kirjottikin niin toivoisin myös positiivisia uutisia nyt jo pikkuhiljaa!!
Shayna se jaksaa olla taas niin iiiiihaanaan positiivinen ja pirtsakka:heart:
Miimiin kanssa samoilla linjoilla tossa rahapolitiikassa, maksetaan sitten kun voidaan mutta rahan takia ei kyllä periksi anneta.:kieh:
Sera:eek:n toi kyllä tosi veemäistä touhua julkisella näköjään..kakspiippunen juttuhan se on kun halvempaa mutta tietty ei sitte mikään pelaa nopeeseen tahtiin ja aika lailla muiden aikataulujen armoilla olemista.meillä meni kyllä tosi vauhdikkaasti alku yksityisellä, oli suunnittelukäynti ja jo seuraavasta kierrosta tehtiin inssi aikoinaan.mulla kaikki kokeet jne otettiin sitten oikeestaan hoitojen aikana kun ei mitään ns näkyvää ongelmaa ollut ja kilpparikokeetkin ja hiv jne testit olin jo ottanut työpaikan lekurissa.
itse ainakin suosittelen yksityistä vaikka sika hintasta lystiä onkin.jotenkin oon vaan ite niin kärsimätön ja ikäkin alkaa olee jo sellanen ettei kauaa viitis odotella..

omaa napaa.tänään siirrettiin 2 heikkolaatusta alkiota sitten kellumaan joten ei oo toiveet kauheen korkeella kyl laadun takia.testipäiväksi ovi mulle laittaa 10.8.menkat kyllä alkaa jo 8-9 kun ei lugetkaan oo käytössä eli ei välttämättä pääse ees testaan.
kaikille jaksamisia ja onneksi sentään pääs ees mukaan teijän piinisporukkaan=)

desperate pp 0
 
Täällähän minä taas olen..

Hiukan olen pitänyt hiljaiseloa! Olen tosiaan yrittänyt tehdä jotain kivaa ettei aika kuluisi murehtimiseen! Lauantaina kävin vaateostoksilla :) Löytyi muutama paita ja huivi! Kummasti se shoppailu hiukan piristää mieltä, valitettavasti kuitenkin vaan hetkeksi! Mutta siis parempihan sekin kuin ei ollenkaan. Eilen kului päivä siivoilleen ja maaseutumessuilla! Messuilla oli kiva käydä! Minun mieheni kotipaikassa on ollut joskus lehmiä (nykyisin navetta on jo tyhjillään kun appivanhemmat ovat eläkkeellä).

Eilen tein vielä ihan vain varmistustestin, vaikka tulos oli aikalailla jo selvillä! Puhdas nega oli eilen! Tänään sitten onkin hiukan alkanut jo tiputella.. Toivottavasti kunnon vuoto alkaisi jo huomenna (tänään olisi pitänyt alkaa) ettei kovin viivästyisi kierto! Yritin jo polillekkin soitella sitä IVF:än keskusteluaikaa että saisi sitten sen lähetteenkin juoksemaan eteenpäin, mutta eihän sieltä polilta kukaan vastannut minulle koko päivänä :( Eli vielä elelen epätietoisuudessa jatkon suhteen..

Mulle voisi kuitenkin Gabi päivittää listaan hoitopaikaksi Oulun VL ja hoidoksi IVF, aikatauluun ?


:hug: Susu ja barbapörrö :heart: Kyllä meidän vuoro tulee vielä joskus! Vaikka kyllä tuntuu ettei se lohduta nyt juuri yhtään :'( Yritämmä jaksaa jatkaa!

pikkukotkalle onnittelut!

Gabi :LOL: nauratti vaikkei juuri ole viime päivinä naurattanutkaan! Kiitti pikku piristyksestä!

Mää yritän ottaa itteäni niskasta kiinni ja keskittyä lukeen teidän teksit vaikka huomenissa hiukan paremmin läpi!

Eiku nyt muistin vielä yhden jutun mitä piti sanoa!! Desperatelle onnittelut kyytiläisistä! Toivotaan että ne kuitenkin tarraisivat kiinni vaikkeivat huippuluokkaa olleetkaan! :heart:

jaksuja kaikille!


*muoks* sen verran piti vielä mainita että mun mielestä on tosi kiva että täällä meidän pinossa on sekä inssi-hoidoissa olevia että IVF-hoitolaisia! Ei tartte mun vaihtaa nyt porukkaa tän takia että inssit ovat osaltamme ohi! Ihana pysyä teidän kanssa samassa porukassa :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki.......Hoito...............Aik ataulu..............Testipva

Gabi77---------------2.IUI------------IUI 23.8------------5./6.9

Shayna-------------1.ICSI -----------Punktio 25.8--------12.9

Eina-----------------1.IVF-------------?-------------------

kielovanamo-------2.IUI-------------IUI 19.8------------2.-6.9

barbapörrö13.......2.IVF/ICSI........1 siirretty 18.8----- 1.9

Sera2010----------1.IVF -----------Punktio lokakuu------

desperate----------1.IVF - 3.PAS--- Siirto 30.8-----------10.9

Susu75...........3.ICSI................. ..2 siirretty 19.8------2.9

Elli82------------1.IVF--------------loka-marraskuu-------

Pieni tiikeri------IVF----------------Punktio 31.8----------

Miimii-75----------1.IVF - 1.PAS--- Siirto 27.8-----------10.9

lakka83----------1. IUI--------------IUI 20.8-------------3.9

Baby20xx---------

wilma32---------???
 
Viimeksi muokattu:
Onnea desperate kahdesta alkiosta!!! Kyllä ne on kaikista rupuisimmatkin joskus kiinnittynyt, joten älä heti heitä toivoasi :) Mun eräs tuttavapariskunta oli käynyt läpi kaikki julkisen hoidot, meneillä oli viimeinen IVF/ICSI:n PAS. Sulatuksessa oli käynyt jonkinasteinen taantuminen, ja niinpä tämä tuttavani vaati, että kun kyseessä on viimeinen mahdollinen hoito ja kaikki alkiot tosi rupuisia (jotka lääkäri oli ilmeisesti valmis heittämään pois), niin siirrettäisiin kaikki 3 ylipäänsä selvinnyttä (viimeistä). Ja niin kävi, että nyt yksi noista rupualkioista on nyt jo 4vuoden ikäinen pojanvesseli.

Mä mietin kans samaa kuin kielovanamo, että kun mun kiertohan on normaalisti tosi pitkä, niin saanko pp13/14 edes luotettavaa tulosta testistä? Ois vissiin pitänyt kysyä lääkäriltä. Toisaalta juuri hän sanoi, että 14pvän päästä testi. Ja miksen mä luottais lääkäriini, joten silloin siis testaan.

Ja samaa mieltä Einan kanssa, että mukavaa, kun täällä on eri hoidoissa olevia mukana. Ja sekä pidempään että lyhyemmän aikaa yrittäneitä. Ja vissiin ikäeroakin on nuorimman ja vanhimman välillä kymmenisen vuotta. MUKAVAA! Niinhän se on nimittäin Eina meilläkin, että jos tämä hoito ei tuota toivottua tulosta (=unelmaa), niin IVF on meilläkin seuraavaksi edessä. Kovasti jaksamista sulle myös! Toivottavasti tavoitat klinikalta tänään jonkun ja saat asioita eteenpäin. Silloin ne koetut pettymykset ja murheetkin jotenkin hieman haalistuu.

Eikös PikkuTikrulla ole tänään punktio?
 
Kielovanamo Mä oon ajatellu, että plussa näkyy sen mukaan, milloin alkio on kiinnittynyt. Ja sitähän ei voi tietää, milloin se tapahtuu. Mutta siis jos kiinnittyy aikaisessa vaiheessa niin silloin näkyy testissäkin aikaisemmin. Ja toisinpäin. Pitkä kierto vaikuttaa sitten vain niin, että koska ovulaatio on myöhemmin, myös kiinnittyminen on myöhemmin. Hoidoilla kun sitten pistetään paletti sekaisin (jos pistetään), niin silloin en omaan kiertoon enää luottaisi. Hoh, tulipas luotettavaa tietoa:D Mutu ála Shayna:D Mä toivon niin samaa kuin sinä... että joku kertoisi pian ilouutisen! Mä en suostu uskomaan, että me oltaisiin tilastollisesti maailmankaikkeuden masentavin poppoo. Kyllä niitä kohta ropisee =)
desperate Jee, tervetuloa piinistelijöihin!!! Ja mä oon ihan samaa mieltä Gabin kanssa! Joskus ne kaikista onnettomimmat tapaukset on juuri ne, mitkä ponkaisee =)! Toiveita ON!!
Eina Mä niin tätä pelkäsin:'( Oon niin surullinen teidän puolesta. Toivottavasti pian saatte selvyyden jatkojen suhteen, niin sitten on hieman helpompi taas hengittää. Voimahalauksia :hug:
 
hellurei!!
Sellasta aattelin teiltä kysästä, että jos täällä joukossa on immeisiä jotka ns urheilee siis käy jumpissa lenkillä tms niin miten ootte tehny yleensä piinaviikkojen aikana? ootteko vähentäny normiurheilua tai rajottanu jollain tapaa?? Mä ite tykkään lähinnä lenkkeillä( koiran kanssa ny pakkokin)ja käydä spinningissä.Aikasempien hoitojen aikana oon jättäny ton viimex mainitun vex mutta eipä siitä ny sanottavaa hyötyä oo ollu...
ois kiva kuulla muiden ns toimintatapoja jne:)
 
Mun on pakko heti vastata kun oon miettiny samaa. Oon "normaalielämässä" aika himourheilija/liikkuja. Salia, lenkkiä, spinningiä, jumppia, tennistä, golfia, ratsastusta.... Nyt sitten kaksi viikkoa on mennyt vaan maatessa kun ei ole oikeasti vaan pystynyt (makoilu on korvien välille täyttä tuskaa..). Nyt vihdoin alkaa kroppa tuntua taas omalta, niin mä oon ajatellu alkaa aika normaalia elämää elämään. Tietty nyt alku aika rauhassa tauon jälkeen ja maksimisuoritukset yms. kovat ponnistukset jätän tekemättä kokonaan. Mutta muuten ihan normaalisti liikun, lenkkeilen, käyn salilla ja spinningissä. Mikä tuntuu hyvältä. Sellaista mukavaa ylläpitoliikuntaa. Ehkä yhden löhöpäivän pidän enemmän viikossa ja enemmän myös joogaa yms rauhallista. Mutta pakko on päästä liikkumaan tai ei pää kestä=)
Tietty tosi raskas ja kroppaa "stressaava" liikunta voi kait haitatakin, mutta mä en suostu uskomaan, että normaalista virkistävästä hikoilusta olisi ihan mitään haittaa. Ennemmin uskoisin, että päin vastoin! Sellainen, mikä edistää terveyttä ja hyvinvointia ei voi kuin olla hyödyllistä! Näin olen pienessä päässäni päättänyt=) Ja ihan oikeestikin kevyt liikunta lisää kohdun verenkiertoa, niin muistelen lukeneeni;) Punktion jälkeen tietty munasarjojen takia on otettava rauhassa. Mutta mä siis ainakin liikun kunnes se haitalliseksi todistetaan =)

Muoks. Haha, siis kuunneltaa vaan mua, eka hoito menossa ja tosi vankka kokemuspohja mille väitteeni perustan :D
 
Viimeksi muokattu:
Shayna: Kiva kuulla että oot samaa mieltä tosta urheiluhommasta, tuntuu, että pää hajoo nimenomaan sisällä kotona istumisesta ja jos ei mitään ns normaalia vois tehdä.Onhan se jo järjenvastastakin ajatella, että kiellettäs terveet elämäntavat.Eihän tässä kuitenkaan mihkään painonnostokisoihin olla menossa:LOL:
Ja oon kyllä nyt kans ajatellu et jos se/ne pallerot on tarkottu kiinnittymään ni kyllä ne siellä pysyy vaikka päällään hyppis.
Ekaa piinapäivää täällä mennään ja maha/ selkäkivut palanneet taas kuvaan mukaan argh,vaikkei ees oo luget käytössä...jossain mättää mutta ei tunnu lekurikaan kauheesti ottavan kantaa..
Mites Little tiger:punktio tänään? mites meni? tuu kertoon!!!
Mites muilla piinistelyt? joko polttelee testit takataskussa????

Desperate pp1
 
lakka83:voimia :(Mä oon nyt kyllä yllättynyt ettei keltään tuu niitä plussauutisia:confused:tilastot on kyllä ny sitte aivan mitä sattuu!!!Mä rupeen olee aivan mittari täynnä huonoja uutisia kun tottakai se aina vaikuttaa myös omaankin uskoon onnistumisista.ja uskoon koko lääketieteeseen että kun kaikkea kokeillaan ja mikään ei tunnu tehoovan!! tai sitte tää on vaan kaikkien aikojen epäonnisin porukka:headwall: lakalle vielä:Mikäs nyt sitten tilanne? meettekö inssiinn vielä vai siirryttekö ns rankempiin hoitoihin?
 
desperate: Soitin klinikalle tänään ja olivat sitä mieltä et vielä ainakin kerran inssiin mentäis. Me kyl ollaan valmiita heti IVF:ään, jos sitä suositteleevat. No nyt sit pistän Menopuria torstaista alkaen ja vähän nopeennetulla aikataululla. Tässä ekassa inssissä jouduin pistämään 3.5 viikkoo, kun ei meinannu vastetta tulla. Ens viikon torstaina on sit kontrolliultra.

Onhan tää niin veemäistä, et toiveita ois meillä kaikilla hoitojen puolesta vaikka onnistua, mut niin harvoin niitä plussauutisia kuulee. Sit ainakin ite kuulee niin hirmu hyviä neuvoja joiltain, et pitäs olla stressaamatta jne. Tulee vaan noista kommenteista sellanen olo, et suksi siitä suohon neuvoinesi... Ei kukaan sellanen ihminen, joka ei lapsettomuutta ole kokenut, pysty tietämään millasessa pyörityksessä ja paineessa hoidoissa olevat ovatkaan!!
 
Lakka:aivan niin!!! mä nään punasta kun joku tulee ruikuttamaan jostain stressistä tai sen haitallisuudesta raskautumiseen:mad:Saivathan ne naiset sota-aikoinakin muksuja ja monia saivatkin ja sillon sitä ressiä vasta olikin varmaan +sitte kaikenmaailman muut jotka ei muuta teekään kun ressaa ja pamahtavat paxux tosta noin vaan!!!
siinä taas vuodatusta.....
sulla Lakka kuitenkin asenne kohillaan kun et arastele lähteen jatkohoitoihin jos ei inssi tehoo.mua harmittaa kun käytiin niin monta inssii ja ihan turhaan meni aikaa ja rahaa hukkaan.
 
Gabi: Enhän mää muistanu ettei meidän listassa ole enää hoitopaikkoja! :)

Kielovanamo ja Gabi: Mä uskosin että se on niinkuin Shayna kirjoitti.. siis tuon testissä näkymisen kanssa!

desperate: Mä oon piinapäivien aikaan liikkunu enemmän kuin normaalisti.. Juurikin tuon vuoksi että se parantaisi verenkiertoa! Eipä tuosta liikkumisesta kyllä mitään apua ole kait ollu kun ei ainakaan tulosta ole tullu! Mutta ei varmasti haittaakaan! En mitään kamalia rääkkejä ole harrastanut, mutta kävelylenkkejä tai sit jotain 5km juoksulenkkejä!

:heart: Lakka :heart: :hug: Harmittaa vietävästi kun sinäkään et plussannut :(

Lakka: Onko teillä pelkällä pistoshoidolla (menopurilla) noi inssit?

).( Tänään sain polilta hoitajan langanpäähän. Meille olisi sitten varattuna aika IVF-keskusteluun 1.10... Tuntuu ihan liian pitkältä ajalta :( Vaikka eihän tuo loppupeleissä niin kauaa ole, mutta kun juuri lusittiin kesätauko niin ei yhtään tahtois taukoa nyt mihinkään! Ja se että jos keskustelu on vasta lokakuussa niin se itse hoitoihin pääsy menee todennäköisesti varmaan joulukuulle! Ja minä niin toivoin olevani raskaana siihen mennessä! (joulukuussa olisi se keskenmenneen laskettuaika)

Pyysin hoitajaa jättämään lääkärille minulta pyynnön että lääkäri laittaisi sen lähetteen kuitenkin vetämään jo ennen keskustelua! Anelin oikein nätisti kun mulla puuttuu enää n.150e siitä lääkemaksukatosta tälle vuodelle niin olisi niiiiiin tärkeää senkin puolesta päästä IVF:ään tälle vuodelle! Hoitaja lupasi kertoa toiveeni lääkärille :)

Ainut siinäkin että lääkäri on lomalla ja tulee vasta 2-3vko:n päästä töihin eli ei sekään kauheasti nopeuta lähetettä vaikka lääkäri sen suostuisi eteenpäin laittamaan jo ennen keskustelua :(

Niin joo ja kunnon vuoto alkoi tänään...
 
Heissan taas!

Voi että kun nyt näitä huonoja uutisia tippuu, mutta uskotaan siihen että kyllä se meidän vuoro vielä tulee!!

Ja Onnittelut plussanneille, multa mennyt vähän ohi, mutta Pikkukotka ainakin?

Desperate, onnea 2 palleron siirrosta!! Toivotaan että kovasti tarraavat kiinni nyt!

Ja Miimiille kanssa tsemppiä sinne lomalle ja piinailuun!

Urheilemisesta, joo siis ihan normaalia elämää saa käsittääkseni elää, mutta ainakin mulla on lääkäri sanonut että punktion jälkeen kannattaa ottaa varovaisesti ettei mitään rajuja liikuntalajeja, ettei munasarjat vaurioitu.

Omaa napaa: soitin tänään klinikalle, ja harmissaan sielläkin oltiin. Totesimme lääkärin kanssa että todennäköisesti vika on alkioissa, koska limakalvo oli niin hyvä. Ja oli tosiaan, sitä vuotaa nyt litratolkulla uloskin.. :headwall: no joo. Ja lääkäri halusi vielä erikseen kehua että stimulaatio meni niin hyvin kun tuli hyvin munasoluja.. Että jotain hyvää..

Keskusteltiin että miten edetään, ja suunnitelma on tämä: seuraavassa kierrossa lääkkeellinen PAS, ja kaikki 6 alkiota sulatetaan, ja niille tehdään pitkä viljely, 5-6 päivän ikäisiksi blastokystiksi, ja toivotaan että edes joku niistä sinne asti selviää. Riskit on suuret että mikään alkioista ei tuosta selviä, mutta omalta kannaltani ajattelen että "kaikki tai ei mitään", koska en halua että jotenkin säästeltäisiin ja yritettäisiin kahta kerrallaan, ja joka kerta todeta että "joo ei päästä siirtoon koska alkiot ei selvinneet".

Tämä on näillä näkymin meidän viimeinen hoito omilla soluilla. Jos näistä ei mitään tule, niin sitten lähdemme yrittämään lahjasiittiöillä. Sitä ennen on psykologin haastattelu, mutta yllätyksekseni noihin hoitoihin ei ole Avalla mitään jonoa!! Eli jos tuo PAS ei onnistu niin uskon että veronpalautusrahoille löytyy käyttöä joulukuussa.. =)

Pieniä valonpilkahduksia siis kenties näkyvissä.. Ihanaa aurinkoista syysviikkoa kaikille! :heart:
 
Mulla jäi liikunta vähemälle heti kun hoito alkoi. Pitkiä lenkkejä ei voinut tehdä kun maha oli ihan pallona ja tuntui kun vatsa olisi täytetty kivillä. Mutta kun punktion jälkeen alkoi olo muuttua normaaliksi niin normi liikunta tuntui taas mukavalta.

kävin eilen hcg veritestissä ja arvo oli 230 eli kai siellä kohdussa jotain tapahtuu vaikka tuntuu vieläkin ihan siltä kuin kuukautiset alkaisi
 
Toivottavasti Susu tuo vika hoito omilla soluilla ois sit plussan tuoja!!!:heart:

Eina: Pistoshoidoilla on oltu pelkästään, eli Menopur + sit tietysti Pregnyl. Oviksen (tai oletetun sellasen) jälkeen on ollu Terolutit käytössä, nyt jäävät kesken, kun ois pitäny perjantaihin saakka syödä niitä.

Huomenna pitäs tulla postissa sit resepti Menopuria varten ja ohjeistus annoksista.
 
Tänään oli punktio. Uskomatonta miten vähillä sivuoireilla on mennyt tämä eka hoito! ei turvotusta,ei kipuja,ei mitään?! vain ja ainoastaan kylmiä ja kuumia aaltoja, ja niitäkin tosi vähän. punktiokin kesti kymmenen minsaa eikä edes pistäminen koskenut.tuloksena kaksi munasolua :) määrä on vähäinen, ja todennäköisesti siirtoon ei pääse-mutta olen tyytyväinen koska tiedän nyt että toinen munasarja toimii :)) nyt sitten odotellaan,päästäänkö siirtoon torstaina vai ei.
 

Yhteistyössä