KESÄ 2010 hoidot

Miimii, meillä sitten samaan aikaan siirrot :) eix ookki kivaa venailla taas yks viikko blaah.no toivotaan,että odotus palkitaan ja piinaillaan sitten yhessä.
Koitahan Barbapörrö malttaa vielä hetki ainakin ettei käy kun mulle ja että se testin tulos ois ainakin varma :heart:
 
Nimimerkki.........Hoito.................Aikataulu................Testipva

Gabi77---------------2.IUI--------------IUI 23.8--------------ma 6.9

Shayna-------------1.ICSI -------------Punktio 25.8---------

Eina-----------------4.IUI---------------IUI 16.8--------------

kielovanamo-------2.IUI---------------IUI 19.8--------------

barbapörrö13.......2.IVF/ICSI..........1 siirretty 18.8-------

Sera2010----------1.IVF -------------Punktio lokakuu------

desperate----------1.IVF - 3.PAS--- PAS vko 35------------

Susu75...........3.ICSI................... 2 siirretty 19.8-------

Elli82------------1.IVF----------------loka-marraskuu-------

Pieni tiikeri------IVF------------------Punktio vko 35--------

Miimii-75----------1.IVF - 1.PAS--- Siirto 27.8-------------

Baby20xx---------
 
Ensin korjailtu lista ja nyt sitten kuulumiset!

Saavuin juurikin Taysista kotiin sohvalle pötköttelemään jalat kohti kattoa :D Epätoivoista jälkihoitoa?!?!? :LOL:

Olo on hyvä ja mieli myös! Kolmen vielä entisestään kasvaneen (mun kokoluokassa jättimäisen) follin ja paaaaaaksun limakalvon sekaan lääkäri laittoi 3,5 miljoonaa pestyä siittiötä uiskentelemaan. Follit näytti kuulemma oikein hyviltä, samoin limakalvo. Siittiömäärä oli kuulemma kohtuullinen. Ja omana kommenttina, että oli se nyt tuplasti parempi kuin viimeksi. Edellisellä kerralla siirrettiin 2milj huonosti liikkuvaa - ja nyt siis 3,5milj hyvin liikkuvaa. Ovulaatio ei ollut lääkärin mukaan vielä tapahtunut, joten suositteli varmistelemaan vielä huomenna. Testipäivä on sitten ma 6.9. Niin ja puhuttiin myös jo IVF-hoidosta ja sen suunnittelusta, jos 6.9 tikkuun ilmestyy vain yksi viiva.

Tästä se nyt sitten alkoi. Tänään pp0. Ihan uskomaton tunne! Vaikka tikku 2 vkon päästä näyttäiskin negaa, niin olen tällä hetkellä lähempänä raskautumista kuin IKINÄKOSKAAN aikaisemmassa elämässäni!

Pitäiskö muuten lisätä tohon listaan testipäivät... Niin ei tarttis aina laskeskella punktio/inseminaatiopäivästä...
 
Sera, et sä tänne yksin jää, mä oon valitettavan varma siitä.. mutta täytyy myöntää, että itelläkin on käyny sama mielessä, että mitä jos kaikki muut.. Toi odottaminen ilman, että pystyy mitään asialle ite tekemään on tosi tuskaista. Mutta kyllä te pian pääsette tositoimiin!! Tänään miehen kanssa tossa juteltiin, että jos hoitoja joudutaan jatkamaan eli seuraavaks todnäk ICSI ja jos sitä jouduttais jonottamaan, niin ootellessa vois pyytää, että tehtäis kuitenkin vielä kolmas inssi, kun on jotenkin paljon helpompi, kun tietää, että edes jotain yritystä kuitenkin on meneillään. Mutta ehkä meen taas hiukka asioiden eelle.. Katotaan nyt vielä pari piinallista viikkoa eteenpäin..

Voi kärsivällisyyttä Miimii ja Desperate!!
Desperate, mäkin oon ollu kuumeessa, mutta nyt onneks näyttää helpottavan. Oli niin virkistävää aamulla päästä useamman neljän seinän sisällä vietetyn päivän jälkeen haistelemaan hetkeksi raitista ilmaa ulos koiran kanssa :) Paranemisia sulle!!

Shayna, ihanan lupaavalta vaikuttaa sun tilanne :)

Barba, eikös se kiinnittyminen tapahdu yleensä n. viikko ovulaation jälkeen (?) eli oisko sulla "ne" hetket nyt ihan käsillä :) huihui, voi kun siellä nyt olis oikein sitkeä sissi kyydissä, tarttuis vimmatusti suhun kiinni, eikä suostuis päästään irti =)
Ja samoin Einalla ja Susulla ja oliko teitä muitakin!!

Barba, ei kai sitä kauheen aikasin kantsi alkaa testailemaan, oisko pp10-12 aikaisintaan, en tiiä? Mä ite en halua alkaa testailemaan vasta kun sitten kun menkat olis myöhässä, mut mulla onkin aika täsmällinen kierto, joten se ei yleensä paljon jätä arvailujen varaan. Mitä muuten ootte siitä mieltä, että jos menkat alkaa, niin kantsiiks silti tehtä testi, kun joillakinhan menkat vissiin tulee jonkin aikaa vaikka ois raskaana..? Ite en oo koskaan tehny. Tai no myönnettäköön sillon ku oli just ehkäisy jätetty ja alettu "yrittämään" niin testasin kerran vaikka menkat olikin, kun mulla oli mukamas niin selkeät raskausoireet.. ja pah.. senkin jälkeen lähes joka kierron yhteydessä oon kuvitellu kaiken maailman oireet.. että en ehkä enää usko yhtään mihinkään oireisiin paitsi siihen että menkat jää pois.

Iiiso hali kaikille :hug:
 
Onnea Gabi!! Niin lupaavalta kuulostaa! Peukut kattoon nyt <3

Se lääkäri soitti kuin soittikin tänään vielä! Nostetaan annostusta ja huomenna alkaa Luget ja perjantaina SIIRTO! Apua. Torstaina/perjantaina soittelen sinne että miten alkio selvinnyt sulatuksesta, mutta viimeksi sanoi että kyllä mä uskallan junaan hypätä jokatapauksessa että vielä samana päivänäkin voidaan sulattaa, jos eka ei selviä sulatuksesta.
 
Muokkasin listaa niin, että sinne voi nyt lisätä viralliset testipäivät niille jotka haluavat.

MAHTAVAA Miimii, että soittivat jo tänään!!! Ja perjantaina siirto!!! Hurjaaaaaa! Miten sä oot kokenut ton Ovumian palvelun/hoidon? ...kun mehän oltiin aluksi Ovumiassa, mutta vaihdettiin sitten Taysiin, kun se mahdollisuus tuli...
 
Gabi, ihanaa!! :heart:
Me sitten testaillaan mahdollisesti samoihin aikoihin, kun mulla pitäis menkkojen alkaa (jos menee niinkuin on nyt viimiset kuukaudet menny) 5.9. ja oon päättäny, että testaan sit 6.9., jos ne ei oo alkanu.
 
Gabille onnittelut siirrosta ja nyt vaan huuurjasti peukkuja ja varpaita pystyyn :flower:
toi testauspäivä lisäys on hyvä, ei tarttee huonolla matikalla laskee ja pähkiä päiviä =)
Ja Miimiillä sitten aikaistu homma, hienoa ja onnittelut!!
Kielovanamo:Meillä klinikalla vaativat aina tekeen testin vaikka menkat alkaskin..on kuulemma aika normaaliakin et yhet menkat voipi tulla,ja jos esim 2 alkioo siirretty niin toinen saattaa vuotaa vex ja toinen jatkaa..huoh , eli mikään ei oo nii varmaa ku epävarma :headwall:
mä oon kyllä sun kans samaa mieltä et eiköhän se oo ainoin ja varmin merkki raskaudesta et menkat tosiaan jää vex ja että masu joskus kasvaa,ennen en usko ;)
Mihkäs on pieni tiikeri jäänyt? tuuhan takasin kertomaan kuulumisia!!
 
Gabi: Ihan ok kai siellä Ovumiassa kaikki hommat toimii. Ei oo oikein vertailupohjaa kyllä.. Hoitajat on ihania ja ammattitaitoisia ja empaattisia. Aina kun mä sinne soittelen niin perusteelliset vastaukset saan kyssäreihini ja tukea epävarmuuksiini ja mietintöihini. TR on meidän lääkäri, ihan asiallinen. Välillä tuntuu ett vähän turhankin asiallinen ja viilee kyllä.. Tosin eka käynnillä silloin keväällä oli se A-MR josta sain hieman nuivan ja oudon kuvan, ja vähän harmillisesti juuri hän tulee tekemään sen siirron mulle tällä kertaa perjantaina, TR on silloin poissa.
 
Ihan tosissasiko meinaat kielovanamo niin kauan malttaa odottaa? Että testaat vasta 6.9? Etkös sä sais mun laskuopin mukaan testata jo 2.9? Aika kärsivällinen sissi oot, jos odottelet mua :D Mä jopa mietin, että kun mulla ei silloin vkonloppuna 4.-5.9 ole mitään kummempaa, että pitäiskö testata jo silloin. Kun sitten ma 6.pvä mulla on ihan mahoton työpäivä. Eli jos testais 5.pvä, niin sitten vois joko leijua plussasta sen sunnuntain ja mennä aurinkona ma töihin. Tai sitten vois sulatella negaa sunnuntain ja mennä hukuttamaan surunsa ma töihin.

Samaa mieltä Miimii hoitajien empaattisuudesta ja ihanuudesta. Puhuttelevat nimeltä ja ovat kultaisia! Sen sijaan lääkäreistä ei voi sanoa samaa... Meillä oli kans A-MR pari kertaa. Jotenkin hieman kummallinen tyyppi. Ja PD oli kerran. Ihan mukava. Sen TRn kanssa olen puhunut vain puhelimessa, mutta sain hänestä kyllä tosi asiantuntevan ja hyvän kuvan. Mua/meitä Ovumiassa alkoi ärsyttää lääkäriltä toiselle pompottelu. Taysissa sen vielä ymmärtäis (julkinen terveydenhuolto), mutta jos on yksityisellä klinikalla, josta maksut on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin julkisella, niin mun mielestä myös hoito pitäis olla ihan eri luokkaa. Ja lisäks meille kävi ehkä huono tuuri myös siinä, että hoitaja unohti sanoa muutaman tärkeän ohjeen, jonka takia jouduin ravaamaan useaan kertaan verikokeissa. Ja mieheni siemennesteanalyysin tulosten saaminen venähti luvattua pidemmäksi ja sitten vielä hoitaja unohti soittaa lupauksestaan huolimatta. Pieniä asioista, mutta näiden hoitojen keskellä kyllä todella ärsyttäviä! Ja kun meille sitten tarjoutui tilaisuus aloittaa uusien tutkimusten jälkeen hoito Taysissa, niin vaihdettiin ilman epäröintiä. Ja näin jälkeenpäin voi sanoa, että vaihto kannatti, kun Taysissa osui niin hurjan ihana ja mukava lääkäri kohdalle. Ja joka kerta ollut sama!
 
Gabi, oon ihan tosissani (ainakin tällä hetkellä.. ;). Ehkä mä vaan oon niin varma, et ne menkat alkaa, etten halua sitä turhaa toiveikkuutta, joka mulla väkisin heräis, jos alan testailee etukäteen.. Mut ehkä mun kantsii tehä se testi vaikka ne menkat alkais, ihan vaan varmistaakseni.. (tän 2,5v aikana oon tehny ainoastaan kolme raskaustestiä, mikä taitaa ite asiassa olla aika vähän..) Musta ihan oikeesti tuntuu, että tää on sellanen välivaihe ennenku pääsen "kunnon" hoitoihin ja piinailuihin, en nyt osaa kauheesti toivoa enkä toisaalta pelätäkään. Inssin jälkeen kun ei ees tiiä, et onko hedelmöittymistä tapahtunu, saati sitten jakautumista ja kiinnittymistä.. Eli huonolla tsägällä kaikki on jo tässä vaiheessa ohi.
..ja missä ihmeen välissä minusta optimistista on tullu tällanen pessimisti..? kuulin kerran yhen asiantuntijan sanovan, että yks minkä lapseton voi kokea menettävänsä on positiivisen minänsä.. että näinkö tässä on käyny..
Mutta uskokaa tai älkää, mä oon ihan hyvällä mielellä kaikesta pessimismistä huolimatta :) Kaiken jonottelun jälkeen on pelkästään niin hienoa, että on päässy sisään tähän koko rumbaan. Ja jos usko tähän kiertoon onkin heikko, niin usko hoitojen onnistumiseen jossain vaiheessa on kuitenkin vahva. =)

MUTTA teiän kaikkien muitten osalta mä uskon ihan täysillä, että plussia alkaa ens viikosta lähtien ropisemaan :D
 
Oletteko koskaan erehtyneet esimerkiksi Mitäs nyt? -palstan keskusteluihin lapsettomuudesta? Mä vahingossa erehdyin, kun tuossa oikeassa reunassa olevassa syötöss oli otsikko LAPSETTOMUUS. Ja nythän mä sitten näen AIVAN PUNAISTA!

Enkä yhdy lainkaan siellä esitettyyn faktaan, että näillä palstoilla nyt vaan ollaan ilkeitä toisille anonyymisti ja vit**illaan aina kun voidaan. Meillä on täällä ainakin ihan mieletön tukiverkosto,jossa tuetaan, kannustetaan ja annetaan virtuaalista olkapäätä tueksi niille, jotka surevat.

Ugh.
 
^ No ei tosiaankaan! Ainoo paikka josta saa nimenomaan vertaistukea ja ihan arvokkaita neuvojakin ja tietoa kokeneemmilta. En tiiä mitä tekisin tai kenen kans juttelisin jos ei ois tätä paikkaa <3 Täällä kaikki tajuavat ja muutenkin tuntuvat mukavilta persoonilta!

Onpa ikäviä pieniä takaiskuja teille sattunut siellä sitten, ei kiva. Meillä on onneksi kaikki mennyt hyvin ja hoidotkin onnistuneet tähän asti nappiin ja ilman sivuoireita tai kipuja. Mitä nyt raskautta ei tullut.... Ja pompottelua ei ole ollut kuin tuo eka käynti, jolloin TR oli ilmeisesti sairastunut ja nyt sit tää PAS, en tiiä missä se on nyt vai onko sillä loma kenties. Eihän sitä tietysti voi velvoittaa toista lomalta tulemaan töihin mun kiertojeni ja otollisten aikojeni takia. Paitsi ett, täytyy kyl sanoo että TR nimenomaan tuli mun takiani töihin silloin tuoresiirrossa, seitsemältä aamulla ennen toiseen paikkaan lähtöä :) Hänellä oli silloin tarkoitus olla koko päivä jossain ihan muualla mutta siirto oli pakko tehdä sinä tiettynä päivänä niin hän tuli sen tekemään vartavasten.

Mua on taas surettanut ihan kamalasti viime aikoina se, että toiset, normaalit ihmiset, saa oman kumppaninsa kanssa kahden suunnitella perheenlisäystä, salassa jos niin haluavat. Se on kahden välinen oma juttu ja salaisuus. Samaten saavat onnistuessaan salata onnensa niin monta kuukautta kun haluavat ja pystyvät ja kertoa vasta kun ovat siihen valmiita. Meillä tietää suunnilleen koko suku ja kahden kaupungin lääkärikunta kun aletaan edes yrittää! :( Pakko kertoa kun vähän vaikee olla mitään sanomattakaan kun ihmettelisivät mitä siellä Tampereella pitää rampata aina ja apuakin niiltä tarvitaan esim esikoisen hoidossa ja muutenkin. Normaaliparit saa jotenkin niinku monta kuukautta 'etumatkaa' jolloin saavat pitää asian ihan itsellään vaan.
 
Olen seurannut teidän ketjua mielenkiinnolla jo useamman viikon. Minulle tehtiin kesäkuussa ensimmäinen inseminaatio, josta ei odotettua tulosta tullut. Parin viikon päästä saan tietää kuinka tästä jatketaan eteen päin, kun mies on ensin käynyt tutkimuksissa. Olen myös Tayssissa hoidossa. Haluaisin Gabilta kysyä kenellä lääkärillä käyt? Minulla on jatkuvasti vaihtunut lääkärit, olen varmaan käynyt jo 5-6 eri lääkärillä.
Kaikille kovasti onnea ja plussa tuulia!
 
Gabille onnittelut inssistä, hienoa että simppoja oli noin hyvin! =)

Shayna, todella hyvältä näytti ultra, koitahan nyt ottaa rauhallisesti, kun tulossa on vielä punktio ja siirtokin! =) hurjasti tsemppiä punktioon, hyvin se menee!!

Barbapörrö, täällähän sitä ollaan, meni viikonloppu ystäväparin häähumussa, olimme heidän 1 v tyttösen lapsenvahtina, ja huh, täytyy sanoa että aika haastavaa kun typy ei olisi halunnut äidistä olla erossa. Mutta henkisesti me otettiin se sitten miehen kanssa harjoitteluna tulevaisuutta varten.. =) kyselit myös että miksi toisille siirretään 2 ja toisille 1, niin meidän kohdalla syitä on muutama: ensinnäkin meillä on jo ikää, ja olemme itse halunneet kahta. Syy ehkä se että nämä saattaa iän puolesta olla viimeisiä hoitoja, ja haluaisimme kuitenkin enemmän kuin 1 lapsen (joo kun nyt saisi sen yhdenkin..). Samoin kun meidän alkiot ei ole mitään huippuluokkaa, voi tuo 2 alkion siirto ehkä parantaa mahdollisuutta. Mutta mitään takeita siitä ei ole. Klinikka varmisti asian aika monta kertaa että varmasti haluamme kahta, ja kun olivat vakuuttuneita että olemme siihen valmiita, niin ongelmia ei ole sen suhteen ollut.

Miimii, hienoa että säkin pääset nyt sitten jo tällä viikolla siirtoon! =)
Omia tuntemuksia... en oikein usko että on tärpännyt.. tai jotenkin ollut sellainen epäusko että miten tämä olisi voinut onnistua kun aikaisemminkaan ei ole onnistunut.. ja toisaalta sitten tänäänkin ollut vähän väliä sellaisia "menkkakipuja", jotka voisi olla vaikka kiinnittymistä, mene ja tiedä.. en yhtään uskalla toivoa kun putoan sitten taas niin korkealta.. mutta eihän ne menkatkaan nyt VIELÄ voi alkaa?? hitto kun pelottaa... No, pitää vaan ajatella että olen raskaana kunnes toisin todistetaan, ja koittaa pitää iloinen mieli! =) Gabi, jos päivität listaa niin mulla testauspäivä on 2.9. Katsotaan nyt jos menkat alkaa jo aikaisemmin, mutta tuskin ainakaan aikaisemmin testaan... (niin varmaan!) =)
 
Minusta on kielovanamo tuntunut pitkään täysin siltä että ajatukset pyörii vain ja ainoastaan tän jutun ympärillä! Vaikka yrittäisin hommata itselleni jotain tekemistä niin aina vaan huomaan ajattelevani tätä yrittämistä!

Shaynalle tsemppiä punktioon!!!!

barbapörrö minä en myöskään tiedä koska testaan ja testaanko ikinä :LOL:

desperate Voimia odotteluun! Jospa se PAS sitten ensi viikolla :hug:

Sera Täällä piinailut sujuu piinaavasti :) Äh, kun odottavan aika on sitten pitkä!!! Et sää Sera tänne yksin jää, usko pois! Ainakin minä varmaan jään kaveriksi! Ei kuitenkaan tää inssi nyt onnistu ja sit alkaa mulla jonottelu jatkoihin :(

Gabi pääsee taas korjailemaan listaa kun täällä palstalla näyttää puhaltelevan uudet tuulet ja se on listanki sekoittanut aikastalailla! Kiva Gabi kuulla että simppamäärä oli nyt parempi kuin edellisellä kerralla! Tsemppiä piinapäiviin!

JEEEE Miimii pääsee perjantaina siirtoon :) Tsemppiä matkaan!

Susu Yhdyn täysin tuohon "hitto kun pelottaa"! On nää piinapäivät niin pelottavia! Ja koko ajan pelko vaan lisääntyy mitä pidemmälle mennään!


).( Täällä ei mitään tuntemuksia! Kauheasti olen pähkäillyt sitä testaamista.. Odottaako kiltisti että alkaako ens maanantaina menkat vai testaanko jo viikonloppuna kun ollaan miehen kanssa molemmat vapaalla.. Kun ainakaan en haluu minään työaamuna testata :rolleyes:
 
Vautsi, täällähän on uudenuutukaista! Menin ihan hämilleni kun avasin keskustelupalstan, mutta kivaltahan tämä vaikuttaa=)

Miimii Jee, perjantaina siirto!! Jos me saadaan siirrettävää, niin meillä on samana päivänä, jännää=)!

Piinailijat, teillä tuntuu kaikilla olevan jotenkin uskonpuutosta ilmassa! Eiei tytöt, nyt aletaan joukolla positiivisiksi eikä maalailla piruja seinille! Pian alkaa plussia ropista:heart: Täällä on hermoilua ilmassa! Huomenna siis punktio ja jännittää aivan hulluna, että saadaanko me munasoluja!

Gabi Mä oon niin kapeanäköinen, etten ole edes muita lapsettomuusketjuja lukenu:D Mutta yök jos ovat tommoisia! Pysytään me täällä missä on ihanaa ja ihania ihmisiä:heart:
Susu Kiitos tsempityksistä, tulee tarpeeseen! Mä olisin teidän tilanteessa päätyny varmasti ihan samaan ratkaisuun alkiomäärässä. Toivottavasti molemmat piiperoiset tarraa kiinni:heart: Äläkä ollenkaan vielä ala synkistelemään siellä! Mä uskon ja toivon koko sydämestäni että kohta pärähtää testiin plussa:heart:
Eina Tuo testaaminen on niin paha pulma! Toisaalta ei edes haluaisi tietää, toisaalta haluaisi tietää mahdollisimman pian! Mutta toisaalta sama miten tekee niin totuus on ja pysyy ja selviää kyllä aikanaan=) Mutta joku kun kertoisi, mikä olisi paras tapa ja aika!

Mä jatkan henkistä valmistautumista huomiseen. Ootte ihania:heart:
 
Nimimerkki.......Hoito...............Aikataulu..............Testipva

Gabi77---------------2.IUI------------IUI 23.8------------5./6.9

Shayna-------------1.ICSI -----------Punktio 25.8-------

Eina-----------------4.IUI-------------IUI 16.8------------

kielovanamo-------2.IUI-------------IUI 19.8------------

barbapörrö13.......2.IVF/ICSI........1 siirretty 18.8-----

Sera2010----------1.IVF -----------Punktio lokakuu------

desperate----------1.IVF - 3.PAS--- PAS vko 35------------

Susu75...........3.ICSI...................2 siirretty 19.8-------

Elli82------------1.IVF--------------loka-marraskuu-------

Pieni tiikeri------IVF----------------Punktio vko 35--------

Miimii-75----------1.IVF - 1.PAS--- Siirto 27.8-------------

Baby20xx---------
 
Kummallisen näköiseksi mennyt tämä palsta totta tosiaan... Täytyypä totutella ja opetella! Ja tohon listaan tuli Aik ataulu, vaikka koetin kolme kertaa korjata, eikä siinä oikeasti ole mitään väliä k:n ja a:n välissä.

Wilma32 tuletko sinäkin ketjuun mukaan :D Tervetuloa kovasti jos liityt joukkoomme! Meidän lääkärinä on nyt tämän inseminaatiohoidon ajan ollut Katja Ahinko. Meille hän on ollut todella hyvä lääkäri. Kemiat osuu yksiin ja hän on tosiaan muovannut omia aikataulujaan meidän mukaan. Ja ilmeisesti päivittää omaa osaamistaan koko ajan, sillä tosiaan puhui tämän "pitkään ja pienillä annoksilla menopuria" -jutun yhteydessä konferenssista, jossa oli kesällä ollut ja jossa oli juuri tällainen case ollut. Eli pidän häntä mukavuuden lisäksi myös hyvin luotettavana!

Myös Pia Das on mun mielestä ihan mukava, mutta ehkä hieman arempi sanomaan suoraan... Mutta olen hänestä kuullut kyllä pelkkää hyvää. Silloin meidän ihan ekoilla käyntikerroilla v.2006 oli lääkärinä muutaman kerran Minna Joki-Erkkilä, jota suosittelisin lämpimästi. Mutta hän on tainnut lähteä talosta.

Muista mulla ei ole kokemuksia - tai olihan silloin aikaisemman hoitorumban aikaan muitakin, mutten muista nimiä enkä edes omia kokemuksiani heistä. Rasittavinta mun mielestä on kuitenkin just tuo, että lääkäri vaihtuu koko ajan. Siitä tulee sellainen olo, ettei kukaan ota asiakseen - saati välitä! Mutta nyt täytyy kyllä kiittää kovasti, ettei ole ollenkaan sellainen olo.

Shaynalle ihan hurrrrrjasti onnea huomiselle!

Ja lopuksi vielä kysymys teille, jotka tunnette ovulaation. Miltä se tuntuu? Kun Eina ja Kielovanamoko ne osas oikein sanoa lähes kellontarkkuudella että silloin ja silloin oli ovulaatio. Toi on mulle niin käsittämätöntä yliluonnollisuutta :D Mut siksi kysyn, kun olen nyt eilisestä lähtien koettanut tunnustella, että koskahan se olis. Kun lääkäri ultratessaan sanoi, että ei ollut vielä tapahtunut, mutta saattaa tapahtua koska vaan. Mutta en ole tuntenut sitten kerrassaan mitään tavallisuudesta poikkeavaa.

*muoks*
Terveisin Gabi pp1 :attn:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos samoin shayna <3 Ja toivottavasti meillä olis samana päivänä siirrot, jotenkin auttaa tieto että joku muukin on täsmälleen samassa tilanteessa! Lykkyä huomiselle!! Mulla meni tosi kivasti punktio, ei mitään huomauttamista eikä valittamista (mitä nyt tipan laitto, vihaan sitä, mulla liikkuu suonet niin että joutuu aina tökkii ja tökkii ja lopulta nytkin laitettiin sitten kyynärtaipeeseen..) Jälkeenpäinkään ei mitään oloja tai tuntemuksia. Siirto sattui enemmän, kun oli joku mutka jossain kohdunkaulassa tms ja kirpas niin että vähän hätkähdin ja nykäsin mutta nuo on pientä. Nopsaan ohi ja vielä kun tietää minkä vuoksi sitä kaiken tekee.

Mä en edes osta testiä ennenkuin testipäivänä, tai korkeintaan pari päivää ennen! Mulla on niin järkyttäviä kokemuksia aikasin testaamisesta että en halua kokea sitä uudestaan. Jos mulla olis testejä kaapissa odottelemassa niin ne kiusais mua siellä niin että tasan varmasti en kestäis odottaa viralliseen päivään asti.

Tässä on nyt seuraava kauhun ja jännäyksen paikka tuo ylihuominen eli torstai.. silloin soittelen sinne Ovumiaan meidän alkion sulatuksen kohtalosta.. :/
 
Kyllä voisin tulla ketjuun mukaan, kiitoksia vaan. Tosin vasta kahden viikon päästä kuulen jatkosta lisää. Olisi kova halu päästä yrittään inseminaatiolla uudestaan. Mulla on ollut lääkäreinä Pellas, Tinkanen, Das, Kärki, Ahinko ja yksi jonka nimeä en muista. Olisi kyllä mukavampaa jos lääkärit ei joka kerta vaihtuisi.
 
..ja mites sitä taas muistais kaiken mitä ehti miettiä tuossa lukiessa.. ;)

Ensinnäki Susu älä sano, että "iän puolesta viimeisiä hoitoja", hui kauheeta, ei me olla NIIN vanhoja, ei voida olla, EI OLLA, eihän?! Mä en ainakaan tunne itteeni ollenkaan vanhaks, joten en suostu uskomaan, että olisin liian vanha ensisynnyttäjäks vielä moneen moneen vuoteen. (Mun äitillä alko vaihdevuodet vasta 55v ja tässä suhteessa toivon niin paljon olevani äitini tyttö :) )
Mutta ymmärrän kyllä tuon sun pointin siis alkioiden määrästä ja salaa mielessäni (tarkasti kaikki riskit tunnistaen) toivon, että jospa saisikin kaksi lasta kerralla..

Gabi kesäkuun inssin yhteydessä lääkäri kysy multa, että kummalla puolella tunsin ovulaation, kun se oli silloin kans tapahtunu just ennen inssiä. Totesin silloin, että en mä koskaan oo tuntenu ovulaatiota. No, kesän aikana tulin jotenkin endoepäilynkin takia ihan yliherkäks aistimaan kaikkia tuntemuksia tuolla alavatsan seutuvilla. Siisi tuntemuksia, joita mulla on varmaan aina ollu, mut en vaan oo ikinä kiinnittäny huomiota aiemmin. Ja nyt sitten tosiaan ainakin kuvittelin tuntevani sen ovulaationkin :) Mulla se tuntu sellasena pienenä nipistelynä munasarjojen kohalla. Pikkasen ehkä samanlainen tunne ku joskus voi pistää kylkeä.

.. tänään on kauheesti mulla mukamas ollu alavatsassa kaikensorttisia nipistelyjä ja kuumotuksia sun muita, ja yritän hillitä itteeni, että jos oisinkin raskaana, niin ei kai se nyt vielä (pp5) vois tuntua missään.. Huoh.. mutta jospa jospa kuitenkin.. :)

Shayna, haleja huomiselle ihan tosi paljon!!

Eina, Susu ja Barbapörrö, jaksakaa vaan toivoa! Niin minäkin yritän.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Huolitteko vielä mukaan? Oon seuraillu jonkin verran teidän ketjua ja täällä tuntuu olevan aika aktiivista porukkaa kirjoittelemaan :)

Meillä siis tilanne se, et eka lapsi 01/2008, joka sai alkunsa clomifeneilla (söin 5 kiertoa, yritystä n.vuosi, menkat katosivat 05/2005, kun lopetin e-pillerit). Synnytyksen jälkeen ei ole tullut luonnollisesti kuukautisia ja olen ollut "lääkärikierteessä" 01/2009 lähtien. Keväällä aloitettiin Menopurit ja kerran päästiin Pregnyl pistämään. Tähän ei liitetty inssiä vaan kotikonstein edettiin. Nyt klinikan kesätauon jälkeen tehtiin viime perjantaina eli 20.8 eka inssi. Follikkeli oli 20 mm kyseisenä päivänä ja Pregnylin olin pistäny edellisenä iltana. Toisaalta toiveita ois nyt raskautua, mut itse olen melko pessimistinen asian suhteen.... : / No aika näyttää kuinka käy. Jotenkin vaan epäilen, et tokkohan koko ovulaatio on edes tullut ja piinailen ihan turhaan. Vatsakipuja oli lauantaipäivään asti, jonka jälkeen katosivat. Sit ei mitään tuntemuksia ole ollut ja eipä niitä kuulu kai ollakkaan ainakaan vielä.

Söin tässä välissä vaihdevuosilääkkeitäkin, kun menkat ei tullu ees keltarauhashormonilla, kun oma estrogeenitaso on niin matala. Sit ollaan yritetty FSH:ta ottaa moneen otteeseen ja arvot on ollu 9.9, 15.3 (noilla kerroilla menkkoja ei ees ollu, vaikka se pitäs ottaa melko tarkkaan kp 2-4). Sit saatiin vaihdevuosilääkkeellä menkat ja arvo oli jotain 2.4, mut tähän lääkäri sano, et tuo lääkitys vaikuttaa. Sit jo sano ettei oo toivoa omilla muniksilla vaan pitäs lahjasoluihin valmistautua.... Mähän en tuota ihan heti nielly, kun ultrassa niitä pikkusia folleja oli kuiteskii näkyvissä. Nyt perjantain inssissä lääkäri totesi, et "täytyy hattua nostaa, että olet jaksanut taistella näin kaikista verikoetuloksista huolimatta". Ilmeisesti halus hieman osottaa olleensa väärässä...

Muutama tais olla samaan aikaan käyny inssissä? Kielovanamo ja Eina muistaakseni?

Kovasti voimia ja tsemppiä kaikille teille!
 
Mun täytyy nopsaan (ennen kuin olen lääkepöllyssä) kommentoida tuota ovisjuttua. Mä olen aina tuntenu oviksen tosi selvästi. Ensin pari päivää ennen ovista tuntuu painon tunnetta sillä puolella missä folli on (ja haluttaa enemmän kuin koskaan ;) ). Sitten kun on itse ovis, niin tuntuu sellaista ovelaa kihelmöintiä/nipistelyä/jomotusta toispuoleisesti. Sitä kestää reilun vrk:n. Mut kaikkihan ei ovista tunne ollenkaan, ei se ole mitenkään epänormaalia=)
Tervetuloa lakka ja wilma :hug:

Mä kirjoittelen myöhemmin enemmän kun olen taas tolkuissani=)
Haleja:hug:
 
Nonni, shayna on hengissä ja toistaiseksi hyvinvoiva=)
Punktio meni hirmuisen hyvin, ei sattunut oikeastaan yhtään, asteikolla 1-10 sanoisin että 2. Olin varautunut henkisesti niiiiiin paljon pahempaan! Lääkkeet humahtivat päähän aikas tehokkaasti ja olo oli kuin pilviveikolla. Se vähä, mikä tuntui epämiellyttävältä, ei siksi haitannut ollenkaan;) Mutta siis, ihan turhaan pelkäsin, kokemus oli suorastaan miellyttävä.
Saimme 15 munasolua. Tuloksesta olen tässä vaiheessa hirmuisen tyytyväinen! Otan voiton sitä mukaan kun niitä annetaan ja iloitaan niistä että edes hetkittäin saa olla iloinen=) Huomenna sitten aivan älyttämän hermostuttava ja jännittävä päivä. Voi kumpa saataisiin edes muutama alkio...:heart: Ei auta kun toivoa ja rukoilla.
Saatiin myös liikkuvia siittiöitä. Olen hirmuisen onnellinen, kun niin pelkäsin, että viimeisetkin ovat ehtineet kadota. Mutta pitäisi riittää meidän munasoluille.

Me muuten päätettiin miehen kanssa (lääkärin kanssa siitä oli puhetta jo), että pakastetaan miehen spermaa tulevaisuutta varten, ihan vain varmuuden vuoksi. Pelkään niin, että ajan kuluessa käy kato, ja varasuunnitelma rauhoittaisi mieltä. Voi olla, ettei siittiöt mihinkään katoa, muttei voi haitatakaan, että pistää vähän varalta pankkiin=)
 

Yhteistyössä