Kertokaas taas yliluonnollisia kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja sirtuuna
  • Ensimmäinen viesti
mä olen nähnyt muutamia unia, jotka sitten ajan saatossa toteutuivat. Yksi kamalimmista: Olin 20-v ja kävin opistoa aikuislinjalla. Luokassani oli siis päälle 30-v opiskelijoita montakin. Vanhin heistä oli 38-v. Silloin tietenkin tuntui minusta vanhalta. Hänellä oli tytär 16-v ja mies ,eli ei ollut meillä paljon muuta yhteistä kuin koulu. En viettänyt hänen kanssaan vapaa-aikaa tms. Kuitenkin näin todentuntuisen unen, että olin koulussa ja hänellä oli pieni vauva sylissään, käärittynä peittoon. Aivan vastasyntynyt. Hän ei sanonut mitään, mutta ojensi lasta minulle. Minä siihen, että ei, en halua lasta. En ota. mutta nainen vain tyrkytti sitä minulle. Lopulta otin lapsen ja mietin, mitä sillä tekisin. Heräsin. Koulussa kerroin naiselle unestani ja hän vain hymyili jutulle. Pari kuukautta myöhemmin hän kertoi, että oli ollut silloin raskaana. Niin alussa kuitenkin, ettei mitään näkynyt eikä hän ollut kenelläkään kuin miehelleen asiasta kertonut. Ja sitten hän oli saanut viikon päästä keskenmenon. :eek:

Kummittelukokemuksia... Itse olen hirveän skeptinen ja realisti, joten näitä juttuja en osaa pelätä. Mutta en myöskään selittää. Tietenkin minua pelottaa kun olen yksin kotona yöllä, mutta jotenkin nämä jutut tapahtuvat tyyliin keskellä kirkasta päivää, joten en osaa edes säikähtää. Tälläista vaan tapahtuu. Eli televisio on sammunut itsekseen ja mennyt kerran keskellä yötä päälle. (okei, se säikäytti, kun siihen heräsin, mutta sammuttamisen jälkeen nukahdin pian uudestaan) Tähän nyk. taloon muutettiin, niin yläkerrassa putosi raskas puutuki alas lattialle keskellä yötä paikasta, josta se ei olisi voinut pudota. (no, tämäkin säikäytti :xmas: ) Valot menivät yöllä päälle parikin kertaa. Yöllä joku nipisti mua varpaasta, luulin lapsekseni, mutta sitten ei ollutkaan ketään sängyn päädyssä. Nykyään nukun villasukat jalassa. Meno rauhoittui, kun talon entinen omistaja kävi naapurissa juhlissa ja ilmeisesti "päästi irti" vanhasta talostaan. Vaikkakin oli elossa silloin. Sittemmin kuollut, rauha hänelle. Lapseni, tuolloin 4-v, kyseli sitkeästi meiltä onko se setä kuollut, olin kuullut että oli sairaalassa ja väitin kivenkovaan että elossa on. Myöhemmin kuulin naapurilta, että mies olikin kuollut silloin, kun tyttäreni näin väitti. :eek:

Olin lasten kanssa rannalla, oli oikein kaunis ilta ja ajattelin soittaa mummolleni. Kaivelin puhelimen esiin, katsoin kelloa ja totesin vain ääneen että mummo lepää nyt, ei sovi soittaa. Lapsetkin ihmettelivät miten siihen aikaan. Sanoin vain että vanhat ihmiset lepäävät ihmeellisiin aikoihin.Kello oli 19.20 perjantai-iltana.
Maanantai-aamuna mummo löytyi kuolleena kotoaan. Kuolinsyytutkija määritti kuolinajan perjantaiksi noin 18-20. Niin ja luonnollinen kuolema.

eläessään mummo lohdutti kun pelkäsin ukkosta ja sanoi: kun kuolen niin käyn kaatamassa taivaan isän kivikärryt niin ei tarvitse pelätä niitä. Sinä maanantaina kun hänet löydettiin oli upea aurinkoinen päivä, illalla meillä pätki sähköt (asuttiin kerrostalossa ja kyselin naapureilta seuraavana päivänä eikä heillä ollut mitään) kunnes salamoi ja jyrisi todella kovasti ja pitkään. Ja vain kerran. Kaipa ne kärryt kaatuivat :)

• Tykkää
Reactions: Sankkuli
Eräänä yönä oltiin katselemassa tähtitaivasta. Pyysin erästä "olentoa" vilkuttamaan mulle tähdenlennon muodossa, linnunradan keskivaiheilla. Se tapahtui, alle puolessa minuutissa. Yksi ainut tähdenlento. Muita ei sinä yönä näkyny. Sattumaa, joku vois sanoa, mutta mulle se oli todellista. :)

Meijän kissat näkee enemmän ku me. Aina joskus tarkkailevat jotain mitä me ei nähdä, ja saattavat jahdataki pienen hetken. Kerran toinen katti oli menossa kodinhoitohuoneeseen, kun yhtäkkiä pysähtyi kynnyksen eteen. Oli oikein tarkkaavaisena hetken, ja sitte loikkas sen kynnyksen yli, kun aina ennen on ihan normaalisti tepsutellu tai leikkiessään juossu. Hmh. Siinä tais olla jotain. :)

Yhdessä entisessä vuokra-asunnossa tunsin jonku läsnäolon sillon tällön. Muualla en ole semmosta tuntenu.

Hemuli
Tää tapahtu ku asuttii vielä omakotitalossa, talo oli jo parikymmentä vuotta vanha ja lattia ja portaat narisi. Olisko itellä ollu ikää n. 13-14, asuttii pikkusiskon kans sen talon yläkerrassa ja olin sitte yöllä joskus 2 aikaa vessassa ja kattelin sitte peiliin ja yhtäkkiä pikkusisko sanoo nimeni siinä oven takana ja olin silleen että meen kohta siihe. Tulin ulos sieltä vessasta ja katoin ettei ketään oo siinä yläkerran tasanteella ja pikkusisko oli nukkumassa. Siinä ajassa se ei ois ees kerinny takas sänkyynsä. Meinas vähä pelottaa ku meni takas nukkuu.

Voi olla että sillo väsytti ja kuulo teki tepposensa mutta oli se hirviää ja ku miettii vieläki asiaa nii kylmät väreet kulkee

matkailija
Mulle on sattunut tuo unihalvaus aika monesti, tosi pelottavana.. Yleensä käy niin, että näen jotain tosi pelottavaa ja todentuntuista unta, jossa mun pitäisi päästä liikkeelle, esim. nousta ylös ja mennä keittiöön jossa tapahtuu unessa jotain kamalaa, tai edes yrittää huutaa.. Mutta suusta ei tule ääntä, enkä mä pääse sängystä ylös vaikka kuinka yritän. Herään hetken päästä hiestä märkänä aivan kauhuissani, menee pari minuuttia ennen kuin ymmärrän että se oli unta ja suuri helpotus valtaa mielen, että vain unta.

äiti neljälle
Nukuin sängyssäni ja kuitenkin olin olohuoneessamme mieheni selän takana pyytämässä häntä jo nukkumaan...
Mieheni "tunsi" minut lähellään ja puhuikin minulle, mutta noustuaan ylös olin nukkumassa sängyssä.

äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Nukuin sängyssäni ja kuitenkin olin olohuoneessamme mieheni selän takana pyytämässä häntä jo nukkumaan...
Mieheni "tunsi" minut lähellään ja puhuikin minulle, mutta noustuaan ylös olin nukkumassa sängyssä.
Niin ja tuo unihalvaus on lähes jokaöistä.

äiti neljälle
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Eräänä yönä oltiin katselemassa tähtitaivasta. Pyysin erästä "olentoa" vilkuttamaan mulle tähdenlennon muodossa, linnunradan keskivaiheilla. Se tapahtui, alle puolessa minuutissa. Yksi ainut tähdenlento. Muita ei sinä yönä näkyny. Sattumaa, joku vois sanoa, mutta mulle se oli todellista. :)
Mulla käynyt tähdenlentojen kanssa noin, kun olen ollut alkumetreillä raskaana ja silloinhan "saa" toivoa jotain?

Tutut tunnistaa joten terveisiä!
Mulla on yksi enneuni. Odotin esikoistani ja olin varma että se on tyttö. Sitten näin unen jossa olin mennyt suureen kauppaan ostamaan vauvalle vaatteita mutta siellä olikin vain tyhjiä hyllyjä ja vaaterekit täynnä henkareita, ei vaatteita missään. Mutta yksi potkupuku sieltä löytyi, se oli vaaleansininen ja siinä oli teksti missä kuvailtiin poikia, oli käyttöohjeet ja yleistä tietoa poikiin liittyen =)
Seuraavassa ultrassa kysyin sukupuolta ja poikahan se oli.

Tapahtui kylläkin miehelle pari päivää takaperin, mutta kerrottakoon silti. Mies oli mennyt makkariimme lepäilemään kuumeisen poikamme kanssa ja luki kirjaa kun äkkiä kuuli suljetulta ovelta neljä koputusta, ovi aukesi ja toinen koiristamme oli tullut huoneeseen.
Ihmetteli tätä siksi että oli kuullut koko ajan miten puuhailimme tytön kanssa alakerrassa, selittämättä jäi...

Meillä yks pöytälamppu syttyy aina välillä itsekseen päälle, kotona kun menin yläkertaan tuli vastaan kylmä " tuulahdus" ja makuuhuoneessa alkoi räpsymään samaan aikaan tämä kyseinen pöytälamppu... toisinaan kylpyhuoneessa tulee tunne että joku laskee kädet minun olkapäille ja kieltää katsomasta seläntakana olevasta saunan ovesta sisään....

pim pom!
Mä oon tässä useasti lähiaikoina heränny aina tasaisin väliajoin eri öinä et meidän ovikello soi keskellä yötä tosi kovaa ja kello on aina 3.04. Ensimmäisinä kertoina olin niin "hullu" et mitään enempää ajattelematta menin vaan avaamaan oven mut ei siellä ollu ketään ja yhtenä yönä se soi ainakin 3 kertaa eri aikaa ja aina heräsin siihen:(ja musta tuntui et mun pitää mennä ovelle ja aina menin(olin siis hereillä)
Kerran oli pakko herättää mies kans mut ei se mitää tajunnu.
Yrittääköhän "joku" tulla kylään?Edellisestä perheestä joka tässä meidän kodissa asui kuoli isä aika yllättäin....

.
Onkohan tällainen joksikin nimetty ilmiö, kun tuntee noin pari tuntia ENNEN jokun kuoleemaa, että hän ottaa yhteyttä tietäessään, että on kohta lähdössä. Siis ymmärrän, jos kuoleman jälkeen tulee hyvästelemään, mutta miten sitä ennen? Tuosta aiheesta olisi kiva lukea enemmänkin, kun en tiedä sellaisesta mitään. Mitä nyt omat kokemukset, mutta noin muuten.

.
Jos muilla on ollut näitä ENNEN kuolemaa kokemuksia, että on jotenkin "telepaattisesti" (ei kyllä ehkä kovin osuva sana) käyty lohduttamassa tai hyvästelemässä tms. niin kertokaa. Yritän onnistua etsimään tämän ketjun vielä joskus.

Tähän on varmaan ihan luonnollinen selitys, mutta istuin reilu viikko sitten sohvalla. Katsoin sivusilmällä jotain suomalaista sarjaa telkkarista ja yhtäkkiä kanava vaihtui. Kaukosäädin oli muutaman metrin päässä pöydällä ja muut oli nukkumassa. En säikähtänyt, mutta sopivan jännittävällä hetkellä tuo voisi saada pissit lirahtamaan housuun.

Yhteistyössä