Kerrostalon kuudes kerros... Hyviä ja huonoja puolia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asuntoa vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asuntoa vailla

Vieras
Olen asunnon ostossa ja nyt olisi toivomaltani alueelta toimivalla pohjaratkaisulla oleva asunto... Ainoa joka mietityttää on se että asunto on kuudennessa kerroksessa. En ole ennen asunut kerrostalossa, joten kertokaapa hyviä ja huonoja puolia... Olen muuttamassa yksin kolmen lapsen kanssa, hissi toki löytyy, mutta silti mietityttää...

Tiedän että ehkä pilkunviilausta epäröinti tämmöisessä "pikkuasiassa" mutta olisi kiva kuulla ajatuksianne... :)

Onko se ylin kerros? Jos on ulkonevat parvekkeet, niin ylimmässä kerroksessa ei välttämättä ole parvekkeessa kattoa. Me asutaan kuudennessa, mutta meidän päällä on vielä yksi kerros. Plussaa on asunnon valoisuus, alempiin kerroksiin tulee huonommin luonnonvaloa.

jos on ylin kerros, niin ei haittais. sit ilmansuunnat voi vähän vaikuttaa, onko miten kuuma asunto esim kesällä kun aurinko paahtaa, varsinkin jos on vanha talo eikä kunnon ilmastointia.. jos parvekkeella lasit ja tuuletusikkunat sellaiset joista lapset ei pääse ulos, niin ok. lasten ulkoiluun tietty jonkin verran voi vaikuttaa, on helpompi rt-asunnosta esim päästää omalle pihalle leikkimään, itse näkee ikkunasta...

eipä ainakaan ole naapureita vastapäätä ikkunaa, saa olla rauhassa vaikka verhot auki yötä päivää kun näkyy vaan puiden latvoja.. vai onko yhtä korkee talo heti vieressä? Meillä on nyt sellanen kämppä et ei näy naapurin ikkunoita ja me asutaan "vasta" 4 kerroksessa.

Me asutaan myös korkealla ja yksi huono puoli on se, että talon edessä olevat puut paiskoo aika lahjakkaasti siitepölyt keväisin meidän parvekkeelle :D . Mutta onneksi ne puut ei ole yhtä lähellä kuin naapuritalossa, missä oravat käy kuudennen kerroksen parvekkeilla...

Hyvä puoli on se, että mitä todennäköisimmin kukaan ei koskaan kiipeä parvekkeellenne. Ja näkymät on myös plussaa. Huono puoli taas se, että jos tulisi tulipalo ja pitäisi pelastautua parvekkeen kautta, niin siellä täytyy sitten malttaa odottaa sitä tikasautoa... ykköskerroksesta voisi itsekin hypätä.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Minkäikäiset lapset? Mä pelkäisin että putoavat parvekkeelta.

Meillä on parvekelasit eikä lapsi saa niitä mitenkään auki. Mutta ei kyllä siltikään saa olla yksin parvekkeella. Laitoimme parvekkeen sisäpuolelle pienen hakasen niin ylös, ettei lapsi mitenkään ylety siihen. Ja se hakanen on sitten kiinni melkein aina, etenkin öisin.

10v. 7v. ja 5v. lapset mulla... Tuo tulipalojuttu minuakin hieman hirvittää, vaikkakaan ei äly todennäköistä olisikaan... Pitäisköhän teettää omat palotikkaat, heh :D Niin, ja parvekkeella on lasitus, hakasesta en tiedä mutta takuulla jonkin lukituksen hommaisin!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
10v. 7v. ja 5v. lapset mulla... Tuo tulipalojuttu minuakin hieman hirvittää, vaikkakaan ei äly todennäköistä olisikaan... Pitäisköhän teettää omat palotikkaat, heh :D Niin, ja parvekkeella on lasitus, hakasesta en tiedä mutta takuulla jonkin lukituksen hommaisin!

Mä olen itsekin miettinyt miten kävisi tulipalotilanteessa kun asun ylimmässä kerroksessa. Sellaset köysitikkaat voisi olla ihan hyvä ratkaisu.
Mä rakastan kerrostaloasumista, helppoa ja mukavaa :)