Auttakaa, pyydän! Ensimmäinen vai neljäs kerros?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunnon hakija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asunnon hakija

Vieras
Hissitalo, suht rauhallisella alueella mutta lähellä kaupungin keskustaa. Lasitetut parvekkeet.

Mitä hyviä ja huonoja puolia olisi ekassa kerroksessa asumisessa, entäpä neljännessä kerroksessa?

1.kerros
+helppo kantaa kalusteet sisään
+ei haittaa jos hissi hajoaa
-murtoherkin
-verhoja joutuu pitämään enemmän kiinni

4.kerros
+yksityisyys
+voi jättää kesällä ikkunoita auki
-on kesällä kuumin

Mitä muuta tulee mieleen?

Onko neljäs kerros ylin vai onko vielä lisää kerroksia?
Mä nimittäin asun ylimmässä kerroksessa ja musta on iso plussa ettei yläpuolella asu ketään.
Muuttovaihehan kestää vaan hetken joten siitä mä annan vain pienen plussan ykköskerrokselle, varsinkin kun on hissi niin sillä ei ole oikeastaan niin väliä.

Mä asun toisessa kerroksessa, mutta just tuossa oviaukon yläpuolella ja mua inhottaa kun pitää ikkunaa auki niin tulee kauhea tupakanhaju monesti sisään, kun tupakoivat just tuossa ikkunan alla.

Jos pitäisi valita 1 tai 4 kerros niin ehdottomasti tuo 4.

Kerrostalo ei ole rivari, joten se lasitettu parveke (tai terassi) ekassa kerroksessa on todennäköisesti suoraan jonkun kulkuväylän vieressä ja olette terassillanne kivasti näytillä.
Alakerta saattaa olla tosi varjoinen - riippuu tietenkin ilmansuunnista.

Meillä oli tämä ongelma toisessa kerroksessa :-( Parveke oli suuri, mutta se oli lasia lattiasta kattoon kolmelta sivulta, muutamaa betonipylvästä lukuunottamatta.

Kannatan siis ehdottomasti nelosta kun se kerran on ylin!
Saa olla parvekkeellakin kaikessa rauhassa eikä ole muutenkaan ohikulkuliikennettä muihin asuntoihin kuten ykkösessä. Ykköskerrokseen saattaa kuulua alaoven availukin ja sitä kuulee kerrostalossa usein.

Jos neljäs on ylin kerros niin ehdottomasti se. Tällöin yläkerran naapurin äänet eivät häiritse.
En itse tykkäisi asua alimmassa kerroksessa, eniten liikennettä ja enemmän "seinä"-naapureita.

4. kerros ihan ehdottomasti. Ei ole liian korkealla ettei jaksaisi kiivetä jos hissi on rikki, mutta monessa mielessä parempi. Siellä ei ole kauttakulkuliikennettä niin kuin ekassa kerroksessa, parvelleella saa olla rauhassa, verhoja voi pitää auki, meteli ei kuulu niin hyvin..

Ehdottomasti neljäs! Ylimmässä kerroksessa ei yläkerran häiritsevää kolinaa yms Ekassa kerroksessa asukkaat ramppaavat enemmän asuntosi ohi ja jos maan tasalla oleva niin oman rauhan puute. Niin ja joskus niin ärsyttävä "vessa äänet" eivät ylimpään kerrokseen kuulu.

sanoisin että neljäs.
itse asutaan kolmannessa, ja kyllä se tupakansavu tulee sisään silti (kun joku sanoi että ekaan tulee,joten siksi neljäs), koska ihmiset polttaa kielloista huolimatta parvekkeella.

neljänteen on raskas kävellä silloin kun hissi on rikki/huollossa, mutta onhan siellä enemmän "turvassa".
kaikki huonekalut ym isommat kannattaa ostaa kotiinkannettuina niin ei itse tarvi kantaa :D

Yhteistyössä