Kerran pettäjä - aina pettäjä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Keskustellaas asiallisesti tästä. Bongasin tlläisen lauseen yhdestä ketjusta.

Mitä mieltä olette? Jos pettää joskus aijemmin jotain miestä/naista tuleeko jatkossa aina pettämään?

Minä itse uskon että ihminen voi muuttua. Tai siis että ei petä jos ei sitä halua.
Eli en siis puolla tuota väittämää.

Muut?

Mä oon ollut uskollinen nyt 8½ v ajan, vaikka aikaisemmissa suhteissani (teininä/hädintuskin parikymppisenä ) olin uskoton.

Ikä kypsytti minut, tosin jo nuorena ajattelin että avioliitossani en tule pettämään: en laskenut seurustelusuhteita niin vakavaksi asiaksi. Sitä, muuttaako joku vaikkapa 30+ v sarjapettäjä tapansa, en tiedä...suhtaudun siihen aika epäluuloisesti. Tiikeri pääsee loppujen lopuksi raidoistaan aika harvoin.

Mä uskon että usein se pettäminen on oire siitä, että oma suhde mättää. Joten jos asiat saa kuntoon ja kumpikin osapuoli suhteessa sitä haluaa, niin kyllä, se "pettäjäkin" voi muuttua. On niin yksilöllistä ja tilannekohtaista, onhan niitäkin joille se on vaan jatkuvaa huvia.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä oon ollut uskollinen nyt 8½ v ajan, vaikka aikaisemmissa suhteissani (teininä/hädintuskin parikymppisenä ) olin uskoton.

Ikä kypsytti minut, tosin jo nuorena ajattelin että avioliitossani en tule pettämään: en laskenut seurustelusuhteita niin vakavaksi asiaksi. Sitä, muuttaako joku vaikkapa 30+ v sarjapettäjä tapansa, en tiedä...suhtaudun siihen aika epäluuloisesti. Tiikeri pääsee loppujen lopuksi raidoistaan aika harvoin.

Vähän samantapainen kokemus. Teininä petin silloista poikaystävääni, mutta kun tämä nykyinen mies tuli kuvioihin, en ole pettänyt kertaakaan. Enkä aio pettääkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Qaz:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Seksi on kahden tai useamman osapuolen yhteinen juttu. Ei se kuulu "petetylle" mitä hänen puoliso tekee muiden kanssa. Jokainen päättää itse, mitä tekee omalla ruumiillaa.

no justiinsa. Kuulostaapa kyllä katkeroituneen ihmisen tekstiltä.
Kyllä se on niin että jos on parisuhteeseen ryhtynyt eikä olla yhdessä sovittu vapaasta toiminnasta niin pitää ne pimpit ja pippelit pitää housuissa!

Seksi on kahden tai useamman osapuolen yhteinen juttu. Ei se kuulu "petetylle" mitä hänen puoliso tekee muiden kanssa. Jokainen päättää itse, mitä tekee omalla ruumiillaa.

no justiinsa. Kuulostaapa kyllä katkeroituneen ihmisen tekstiltä.
Kyllä se on niin että jos on parisuhteeseen ryhtynyt eikä olla yhdessä sovittu vapaasta toiminnasta niin pitää ne pimpit ja pippelit pitää housuissa!

Peesii tälle. Ja jos siihen ei pysty on tosiaan vapaa tekemään ruumiillaan ja vehkeillään mitä haluaa kunhan ei satuta siten muita - eli ei elä parisuhteessa.

No siis uskon, että suurinosa joka pettää nykyistä puolisoaan ei jätä sitä yhteen kertaan. Vain hyvin hyvin pienellä osalla sattuu olemaan "painavia syitä" pettämiseen ja halua ja taitoa korjata asiat.

Eri asia on se, että jos on joskus jotakin ihmistä pettänyt. Itse asiassa aika suuri osa tuntemistani ihmisistä ovat pettäneet kerran jotakin exäänsä, mutta elävät nykyään täysin uskollisissa suhteissa. Suhteita on monenlaisia ja monet ihmiset tekevät niitä "nuoruuden hairahduksia". Ei se nuoruus lupaa anna pettämiseen, mutta kyllä se vaan niin on, että teininä pettäminen on eri asia kuin tehdä se kolmekymppisenä ja perheellisenä.

Siis tota.. Petetylle ei kuulu mitä puoliso puuhaa muiden kanssa? Tarkottaako toi sitä että sä hyväksyt pettämisen ja petetyn on turha loukkaantua kun ei se hänelle kuulu?

Oma mielipide on että ihmiset ja tilanteet muuttuu ja se pysyykö pettäjä pettäjänä muissakin suhteissa riippuu varmasti niistä pettämisen syistä. Jos siis ihminen pettää sen takia että se on joku pakonomainen tarve nussia ympäriinsä niin eiköhän homma sitten jatku, jos taas pettäminen johtuu suhteen ongelmista tms niin toivottavasti ne ongelmat ei enää myöhemmin/toisen puolison kanssa toistu.

Ala-arvoista toimintaa mun mielestä joka tapauksessa eikä pettämiseen vaan mun mielestä koskaan ole hyvää syytä.a

Minä olen sitä mieltä, että aika monelle se on niin kova paikka että pettämiset jää siihen yhteen kertaan. Toki on niitä joita ei hetkauta vaikka jäis kiinnikin, mutta itse tiedän että toisia pettäjiä se yksi kerta ravistelee niin paljon ettei tulisi toinen kerta mieleenkään.

En ymmärrä miks pitää pettää jos kerta toista oikeesti rakastaa, kyllä sit on suhteessa jotain vikana jos ei pysty olla toiselle rakkauden arvonen. Oon sitä mieltä et jos pettää kerran niin pettää toisenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:

...Tarkottaako toi sitä että sä hyväksyt pettämisen ja petetyn on turha loukkaantua kun ei se hänelle kuulu?

Saa sitä loukkaantua toki. Toista ihmistä ei kuitenkaan voi omistaa. Ihminen ei koskaan ole irtaimistoa. Ihmiset ovat keskenään omasta vapaasta tahdostaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Joxu:
En ymmärrä miks pitää pettää jos kerta toista oikeesti rakastaa, kyllä sit on suhteessa jotain vikana jos ei pysty olla toiselle rakkauden arvonen. Oon sitä mieltä et jos pettää kerran niin pettää toisenkin.

Näin se meni minulla: ex-suhteessani oli todella pahasti asiat vinksallaan. Löysin itseni pettäjän roolista, tajusin tilanteen ja pistin eropaperit vetämään. En rakastanut exääni oikeasti, mitäs siinä sitten enää ihmettelemään.

En usko, että jos kerran pettää niin aina pettää. Ei tulisi mieleenikään pettää nykyisessä suhteessani miestäni.

Yhteistyössä