Mä vielä vähän selvennän mun ajatuksiani. Edellisessä suhteessa mies petti mua. Mä tiedän kolme tapausta, ekan tunnusti itse, tokasta jäi kiinni ja kolmannesta sain tietää vasta suhteen loputtua. Pettämiskertoja on todennäköisesti ollut vielä huimasti lisää.
En pystynyt koskaan antamaan anteeksi sitä ensimmäistäkään, mutta jostain ihmeen syystä aina vaan jatkettiin. Mä kyttäsin miehen tekemisiä, puhelinta, taskuja... mitä vaan pystyin. Tein äkillisiä kotiintuloja ilman varoitusta, menin varoittamatta yökerhoon jossa tiesin miehen olevan.... no juu, käyttäydyin naurettavasti.
Tuo pettäminen kuitenkin kalvoi mun mieltä ihan hirveästi ja tuntui mielettömän loukkaavalta. Ja kun sitten vihdoin pääsin entisestä suhteesta eroon ja tapasin nykyisen mieheni, niin olin suorastaan fanaattisen tuomitseva pettämisen suhteen. Tein selväksi että hitaita ei tanssita,naisten kanssa ei jutella ja vaikka mitä...
Lopulta sitten huomasinkin että hei, mä voin luottaa mun mieheeni. Hän rakastaa mua aidosti ja haluaa olla vain mun kanssani. Samalla hetkellä heitin piut paut kaikille typerille säännöille ja aloin täysillä nauttimaan ihanasta suhteestani.
Me ollaan oltu nyt yhdessä yli 10 vuotta. Ja yhä edelleen arvostan hurjasti sitä ettei mun tarvi olla miehestä mustasukkainen. Mun ei tarvi kytätä sen puhelinta, eikä mun tarvi koittaa käräyttää sitä jatkuvasti. Mä TIEDÄN että mun mies ei petä mua, tunnen oloni sangen turvalliseksi.
Raskausaikana, molemmilla kerroilla, mustasukkaisuus on taas noussut pintaan. Ihan kamalaa kun ei pysty yhtään mieheen luottamaan ja on mustasukkainen kaikista maailman naisista!! Mä en vaan pysty itselleni mitään, tälläkin kertaa mustasukkaisuus hävisi muutama kuukausi pojan syntymän jälkeen ja nyt voin jo nauraa itselleni.
Mutta mä siis tiedän että jos mies mua pettäisi, niin mä en pääsisi siitä yli. Ja se tuntuis ihan kamalalta. Siis rikkoa tämä suhde jonkun typerän hairahduksen takia. Kun kuitenkin tiedän että mies rakastaa mua. Silti on tietty totta, että sen jälkeen suhde olis tavallaan valhetta jos ja kun mies pettäis (tai minä myös tietenkin).
Jos mä olisin se petetty ja mies kertois siitä, niin pettämisen lisäks mun koko turvallisuuden tunne murenisi. Jos taas mies pettäis ja pitäis asian sisällään, niin häntä sattuis. Kalvais pettäminen ja syyllisyys. Mutta ehkä mielessään hän ottaisi opiksi eikä pettäisi toistamiseen. Ja meidän suhde säilyis.
Äh, parempi ettei kumpikaan petä, pääsee pienemmällä pähkäilyllä