Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:Lillun kanssa samaa mieltä.
Ja minä sun kanssa!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:Lillun kanssa samaa mieltä.
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti-Kengu:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Pettäjä on itsekäs, jos ei kerro pettämisestään. On todella törkeää jättää asia kertomatta vain sen takia, että pelkää sen seurauksena menettävänsä puolisonsa!
Entä jos ei kerro siksi että tietää satuttavansa puolisoaan kertomalla? Kantaa mieluummin häpeän ja syyllisyyden itse koittaen ottaa opiksi. Suojelee puolisoaan jättämällä kertomatta. Tietty parempi olis ettei olis edes pettänyt alunperin mutta...
Suhde perustuu valheelle,jos se jotain kautta tulisi kuitenkin julki.Taikka ei tulisikaan,niin en minä haluaisi suhteeni perustuvan valheelle.
Se, että edes mieheni ei tiedä typeryyksistäni, ei tarkoita että meidän suhde perustuisi valheelle. Mä vaan koen että itse olen tyhmyyteni tehnyt, itse niistä kannan vastuun ja syyllisyyden.
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Mä meinaan olen sitä mieltä ettei kannattaisi tunnustaa jos pettää. Ja nyt puhun siis tyyliin yhdestä kännisestä hairahduksesta. Siis ei sillä että se olis yhtään vähemmän tuomittavaa tai että hyväksyisin teon.
Mutta,äh, vaikea selittää. Koitan.
Jos esim. mun mies hairahtuis mua pettämään, niin mä toivoisin ettei hän kertois siitä mulle. Ensinnäkin mun mielestä meidän suhde on liian hyvä pilattavaksi ja pilalle se menis jos luottamus rikkoontuisi.
Ja toisekseen: mun mielestä se on pettäjälle ihan oikein, että joutuu kantamaan tunnollaan huonoa omaatuntoa. Pidempäänhän se syyllisyys kytee kun asiasta ei voi edes puhua ja tunnustaa. Tunnustamalla pettäminen pullautetaan kaikkien tietoisuuteen jotta se voitaisiin unohtaa.
Toki suhteessa pitää olla asioita pahasti vialla jos ja kun toinen pettää. Mutta toisaalta siitä voi ottaa myös opiksi.
Suhde toiseen ihmiseen, jatkuva pettäminen ja vokotteleminen on asia erikseen. Silloin suhteessa ei ole mielestäni enää mitään pelastettavaa kun pettäjä selvästi haluaa muuta kuin suhteensa.
Joo...toivottavasti mun mies ei koskaan petä mua, mutta jos se siihen hairahtuu, niin toivottavasti jättää kertomatta mulle.