Käyttäytyminen kirkossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Taidan olla vanhanaikainen kun minun mielestä kirkossa pitäisi olla olkapäät peitetty (paitsi morsian on poikkeus).
Ja jos pappi sanoo että kuvata saa omalta paikalta eikä tulla hillumaan alttarille tai käytävälle sen kameran (kännykän) kanssa, niin miksi ei voi totella?

Et ole vanhanaikainen, vaan olet saanut kunnollisen kasvatuksen! Samalla kaavalla myös minä kasvatan myös lapseni! Ja kirkossa istutaan myös penkissä nätisti, koskee myös lapsia! Ei siellä edes pienet rieku pitkin alttaria vaikka kuinka olis vaikea istua paikallaan. Nää on vaan asioita jotka,on opittava. Jossain pitää sentään osata olla nykylastenkin. Tuntuu, että nykyään lapset saa tehä mitä vaan ja riehua miten lystäävät kun "ei se meidän Maija-Petteri pysy paikallaan, on vaan kokoajan menossa ja huutaahan se jos sen pistää istumaan". Sitte mennään pois ja toistetaan kunnes opitaan!!

Et ole vanhanaikainen, vaan todellakin hyvin kasvatettu, ja sisäistät kirkon opin ja hengen. Kirkko on pyhä paikka, ja toimitus on pyhä. Porukka voi fotata ja bailata solkenaan - tyylliin "housut pois!" vapaasti kirkon ulkopuolella, jos virkavalta ei tule väliin. Mutta se on maallinen laki.

Olen kasvattanut lapseni aina niin, että oli mikä tilaisuus tahansa niin käytöstavat ja hyvin tottelivat jo pieninä..

Kirkko paikkana on yhtä kylmä ja kolkko kuin ruumishuone, joten sinne en kyllä ite mene vapaaehtoisesti.

Olen kasvattanut lapseni aina niin, että oli mikä tilaisuus tahansa niin käytöstavat ja hyvin tottelivat jo pieninä..

Kirkko paikkana on yhtä kylmä ja kolkko kuin ruumishuone, joten sinne en kyllä ite mene vapaaehtoisesti.

Kuka sen paikan sitten mitenkin tuntee ja ottaa vastaan :D Up to U. Mutta et varmasti siksi tisekään menisi sinne olkapäät paljaana ja helmat korvissa.

Mut jos tärkeintä on se, että saa peri kirkollisveroa niin kai sitä maksavalla on oikeus myös saada vastinetta?

Se on just se, että hänet on kastettu, vihitään, ja saa hautapaikan, jos ei muuta Jumalalta kaipaa, mutta ! se paikka -kirkko- on Jumalan tupa, ja säännöt ovat selvät- Raamatussa. Jos ihminen ei itse jaksa lukea, oppia, niin pappi kertoo, miikä on talon isännän tahto.

Se on just se, että hänet on kastettu, vihitään, ja saa hautapaikan, jos ei muuta Jumalalta kaipaa, mutta ! se paikka -kirkko- on Jumalan tupa, ja säännöt ovat selvät- Raamatussa. Jos ihminen ei itse jaksa lukea, oppia, niin pappi kertoo, miikä on talon isännän tahto.

Mä en ainakaan oo noista valmis maksamaan tuhansia euroja elämäni aikana.

Pyh. Mua ei ole vihitty kirkossa ja erosin siitä 2v. Raamattu ja jumala ei kiinnosta. Poika ei ole koskaan kuulunut kirkkoon.

Uskonnottomana mä en välitä jos olkapää on paljas.
Uskonnottomankin pitäisi tajuta kunnioittaa hyviä tapoja. Vaikka turhahan tätä on nykyaikana ihmisille selittää. Itse edustan sitä pientä vähemmistöä, joka ei tunge turistina vieraiden uskontojen temppeleihin näpsimään selfieitä, mutta kyseessä on tosiaan pieni vähemmistö. Suurimmalla osalla ei ole mitään kunnioitusta mitään kohtaan.

Mutta mä en ymmärrä, että mikä siinä paljaassa olkapäässä on sitten niin pelottavaa tai pahaa?
Sen ymmärrän jos joku tulis kirkkoon nakuna, mutta en tuota olkapää juttua, entäs polvet?

• Tykkää
Reactions: Aqela