Uskonnollista logiikkaa illan ratoksi :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dechs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos, lisätty:

Miksi uskonnottomat eivät kunnioita uskovaisten vakaumusta? Ihan samalla tavallahan uskonnottomienkin elämänkatsomus johtaa tyttölasten ympärileikkauksiin, seksuaalivähemmistöjen syrjintään ja itsemurhapommituksiin!

Kiitos, lisätty:

Miksi uskonnottomat eivät kunnioita uskovaisten vakaumusta? Ihan samalla tavallahan uskonnottomienkin elämänkatsomus johtaa tyttölasten ympärileikkauksiin, seksuaalivähemmistöjen syrjintään ja itsemurhapommituksiin!

Eli uskot tai et niin lopputulos on aina sama. Et vastannut kuitenkaan kysymykseen. Miksi yleensä aina uskovaisen pitää kunnioittaa uskonnotonta mutta uskonnotottoman ei tarvitse kunnioittaa uskovaista...Tämä näkyy aina joka uskonto keskustelussa.

• Tykkää
Reactions: Eedla
Dechs, oikeesti, mikä on se juttu joka laittaa sut kommentoimaan joka ikistä tätä aihetta sivuavaa aloitusta ja nyt vielä tekemään omasi? Onko sulle joskus sattunut jotain kristillisissä piireissä? Vai koskettaako tämä aihe niin kovasti ettet voi olla siitä puhumatta? Täytyy olla joku tapahtuma tai asia joka koskee sinuun niin syvältä että jaksat nähdä tämän vaivan tämän asian suhteen. Miksi et voi antaa olla ja antaa jokaisen uskoa niinkuin uskoo, jos uskoo? ONko se sinulta jotenkin pois jos jollakin on erilainen vakaumus kuin sinulla?

Lisätty meedio-Williams -ketjun innoittamana:

Meedio aisti kuolleen äitini kerrottuani hänelle, että äitini on kuollut. Meedion kysyttyä minulta meidän väleistämme ja minun kerrottuani, meedio myös onnistui aistimaan asioita minun ja äitini väleistä. Meediot ja ennustajat eivät siis ole huijareita, tätä tiede ei pysty selittämään!

Lisätty jälleen yhden sekopäisen jeesuskeskustelun jäljiltä pari :D:

Jeesus oli rakkauden lähettiläs. "Opetuslapsen pitää vihata perhettään, tai hän ei ole opetuslapsi."

Minun tulkintani Raamatusta on parempi kuin sinun tulkintasi. Ai mihin minun tulkintani perustuu? Siihen, että minä olen oikeassa ja muut väärässä, koska minulla on uskoa!

Mun melestä on kiva kun sä jaksat tunkea uskontokeskusteluihin mukaan!
Sanoi uskonnosta keskustelevat uskovaiset ihan mitä tahansa! Tulee erilaisia näkökulmia, eikä mee ihan jeesusteluks.

Eli uskot tai et niin lopputulos on aina sama. Et vastannut kuitenkaan kysymykseen. Miksi yleensä aina uskovaisen pitää kunnioittaa uskonnotonta mutta uskonnotottoman ei tarvitse kunnioittaa uskovaista...Tämä näkyy aina joka uskonto keskustelussa.

Jos tuntee Totuuden, on vaikea kunnioittaa harhaisia.

Ja pätee kyllä ihan kumminkin päin, jokaisessa uskontokeskustelussa.

Ja Raamattu on se josta löytyy totuus,koska Raamattu on Jumalan sana.
Raamattu on jumalan sanaa, koska siinä lukee niin. Muiden uskontojen pyhät kirjat eivät ole jumalan sanaa, vaikka niissä lukee niin, koska ne ovat paholaisesta lähtöisin.

Jep, mainittu jo kertaalleen aloitusviestissä :( Olisko mitään uutta, ei viitsi pasteilla samoja logiikan aivopieruja moneen kertaan?

Uutta settiä, tällä kertaa spesifimmin luterilaisuuden laupeasta perustajasta:

Martti Luther halusi luoda lempeämmän kristinuskon muodon: "Juutalaiset ovat huoraava jumalaton kansa, ja heidän sukunsa, ympärileikkauksensa ja lakinsa on törkyä. He ovat täynnä Saatanan ulostetta, jossa rypevät kuin siat." Ei tämä ole rasismia tai vihapuhetta, tämä oli symbolista!

Lisätty muutama. Myös pariin toiseen uskontoon liittyviä, niin nillittäjien ei tarvitse itkeä kristinuskon yliedustuksesta maassa, joka on valtaosilta kristitty.

Älä piittaa materiaalisesta omaisuudesta - odota taivaassa olevia kultaisia katuja ja kartanoita.

Aatami luotiin ensimmäisenä. Ai miksi nännit? Öh, koriste.

Jeesus opetti kääntämään toisen posken ja antamaan anteeksi. Ja ohimennen kirosi hedelmäpuun, koska se ei täyttänyt hänen satunnaista toivettaan.

Juutalaiset, valittu kanssa. Venailemassa messiasta vielä 5000 vuotta myöhemmin.

Islam, rauhan uskonto. Kivittäkää uskottomat naiset.

Kaikkitietävä Jumala haluaa katolisten tunnustavan syntinsä hänelle kuitenkin. Varmuuden vuoksi.

Tue vapautta tulkita Raamattua omalla tavalla - paitsi jos se on sinusta väärä tapa.

Jumala näki ihmiset tekemässä yhteistyötä täydessä harmoniassa. Tästä hyvästä Jumala ripotteli ihmiset eri puolille maailmaa ja loi satoja kieliä.

Jos mies makaa toisen miehen kanssa, se on Jumalalle kauhistus. Yhtä paljon kuin katkarapujen syöminen tai kangastyyppien sekoittaminen.

Saavuta jotakin rankan työsi tuloksena - kiitä Jumalaa siitä.

Jos et hyväksy Jeesusta sydämeesi, joudut helvettiin. Ikävä juttu, te jotka synnyitte ennen vuotta 30 AD.

Jumala tietää kaiken mitä tulee tapahtumaan. Ja suuttuu kaikesta, mitä kaikki tekevät.

Leikkaa vauva kahtia. Legendaarista viisautta!

Islam on pedofiiliuskonto. Rukoilkaa mieluummin Jeesusta, joka pyysi ihmisiä tuomaan hänelle lapsia, jotta hän voisi kosketella niitä.

Viimeksi muokattu:
Lisää! :)

Islam on rauhanuskonto. Rauha tulee, kun kaikki ovat muslimeita, joten sillä aikaa soditaan.

Allah antaa anteeksi kaikille. Kaikille miehille, siis.

Kerro uskovasi ihmeisiin, jotka tapahtuvat fyysisessä maailmassamme - ja ole sitä mieltä, että niitä ei voi tutkia tieteen keinoin huolimatta siitä, että tiede tutkii fyysistä maailmaamme.

Sinulla tulee olla vain yksi jumala. Yksi. Kolme. Tai siis yksi ja kolme. Yksi, joka on kolme. Kolminaisuus. Kolme, joka on yksi. Sinulla tulee olla vain yksi jumala, joka on kolme. 1=3

Etkö osaa taikoa? Et selvästikään usko tarpeeksi. Todella hartaat uskovaiset osaavat taikoa sairauksia pois ja lukea Jumalan ajatuksia.

Jumala selvästikin loi maailmankaikkeuden, koska ei jokin voi syntyä ei-mistään. Ai mistä Jumala tuli? Mystisiä on Jumalan tiet!

Äitini oli nunna ja hän kuoli tuskallisimpaan tunnettuun syöpätyyppiin. Mutta Jumala on silti olemassa!

Meidän fudisjoukkueemme voitti, Jumala auttoi meitä. Meidän fudisjoukkueemme hävisi, ei vissiin treenattu tarpeeksi.

Kirkko sanoi, että evoluutiota ei ole olemassakaan. Sitten he kuulivat, että on. No, se oli Jumalan suunnitelmaa.

En ole väärässä tässä asiassa, vanhempani ja kirkkoni ovat samaa mieltä kuin minä.

Muista uskontoja ja jumalia? Ei, ne on niitä keksittyjä.

Jumala, jumaluus tai jumalolento on käsite, joka tarkoittaa tavallisesti henkilöllisiksi käsitettyjä yliluonnollisia olentoja, siis ufomiehiä mitä on joskus käynyt maapallolla. Siitä kaikki saanut alkunsa:)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä