Käykää kaikki allekirjottamassa adressi kotihoidontuen korottamisesta :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24445326]Enpäs käy, kun olen omat hoitovapaaoikeuteni jo käyttänyt ja ilman kuntalisiä ja hoitolisää kitkutellut vuosia.[/QUOTE]

ja ku et sä saanu, ei muukkaa sit. Nih, Onpa itsekästä!

[QUOTE="mamma";24445347]ja ku et sä saanu, ei muukkaa sit. Nih, Onpa itsekästä![/QUOTE]

Olkoot itsekästä, ihan sama. Tuen mieluummin osittaisen hoitovapaan tukemista ja työn ja perheen yhteensovittamiseen tähtääviä ratkaisuja. Ne on itselle ajankohtaisia ja valtakunnan tasollakin ratkaisua kaipaavia asioita.

Minusta kotihoidontukea voisi hyvnkin nostaa, itselläni ei ainakaan ole varaa jäädä täysin kotihoidontuen varaan. Nytkin joudun tekemään aika monta työtuntia viikossa, että saan edes tarvittavan määrän rahaa kuukaudessa.

en käy kun minusta se on aivan tarpeeksi korkea.

T: äippälomalla oleva

Ja seuraavaksi tulet sitten marisemaan, ettei ole varaa hoitaa lasta kotona, vaan on pistettävä jo vuoden ikäsenä hoitoon...?

Rikkailla tai rikkaiden vaimoilla on varaa hoitaa muksut kotona, muut menee töihin tai syö kaurapuuroa joka aterilalla. (Itse kuulun viimeiseksi mainittuun kastiin)

ALLEKIRJOITAN!

Ja seuraavaksi tulet sitten marisemaan, ettei ole varaa hoitaa lasta kotona, vaan on pistettävä jo vuoden ikäsenä hoitoon...?

Rikkailla tai rikkaiden vaimoilla on varaa hoitaa muksut kotona, muut menee töihin tai syö kaurapuuroa joka aterilalla. (Itse kuulun viimeiseksi mainittuun kastiin)

ALLEKIRJOITAN!

mistähän ne rahat näihin korotuksiin revittäisiin. Mieti sitä??? Ja en tule valittamaan tänne tuota asiaa!

En käy. Mielestäni ihan tarpeeksi korkea summa elämäntapakotiäideille. Muut pystyvät tuon turvin hoitamaan lapsensa kotona sinne parin vuoden ikään. Se on jo hyvä aika aloittaa hoito ja osittainen hoitovapaa on olemassa:)

Nää nettiaddressit on todella typeriä, niitä on kohta joka aiheesta. Kuulkaas ny, talous on niin kuralla Suomessa ja Euroopassa, että ei ole varaa pistää mihinkään lisää. Nipistää vois. Mut eihän sitä kädestä suuhun-mamma tajuu.

Raivostuttavia nää yhden asian nettiaddressit.

Työttömyys ei aina ole oma valinta... Kotiäitiys on sitä. Sitä paitsi se työtön joutuu rahan eteen käymään kursseilla yms ja jos työstä kieltäytyy, niin seuraa karenssi.

Kotiäitiyden pitäisi olla KAIKILLE MAHDOLLINEN valinta, ei vain niille, ketkä on sattuneet syntymään kultalusikka poskipielessä. Itse tunnen ihmisiä, jotka ovat elämäntapatyöttömiä: kurssi siellä täällä, jokunen pätkätyö. Ja siitä maksetaan enemmän, kuin mitä minä saan kahden pienen hoitamisesta. Mieluustihan minä lapseni hoidan, mutta ei se helppoa näin köyhästi ole. Kyllä minusta kotiäitiys on rankempaa (varsinkin useamman lapsen kanssa) kuin yksikään työkkärin kurssi ja kyllä siitä pitäisi vähintään sama raha saada.

Kotiäitiyden pitäisi olla KAIKILLE MAHDOLLINEN valinta, ei vain niille, ketkä on sattuneet syntymään kultalusikka poskipielessä. Itse tunnen ihmisiä, jotka ovat elämäntapatyöttömiä: kurssi siellä täällä, jokunen pätkätyö. Ja siitä maksetaan enemmän, kuin mitä minä saan kahden pienen hoitamisesta. Mieluustihan minä lapseni hoidan, mutta ei se helppoa näin köyhästi ole. Kyllä minusta kotiäitiys on rankempaa (varsinkin useamman lapsen kanssa) kuin yksikään työkkärin kurssi ja kyllä siitä pitäisi vähintään sama raha saada.

Kysymys ei ole siitä mikä on rankinta. Ne lapset on sun ja yhteiskunta tulee lapsiperheitä Suomessa suhteellisen hyvin. Itsekin olen kotona kahden pienen kanssa, että ei mulle tartte minkään rankkuudesta jauhaa.... Työt kutsuu sitten, kun säästötö loppuu. Osittaista hoitovapaata jatkan niin kauan kuin laki sallii.

Jos kotiäitiys käy noin rankaksi niin kannattaisi sunkin laittaa lapset hoitoon ja mennä töihin. Ei omien lasten hoito mitään työtä ole, jos ei siihen pysty kannattaa jättää lapset tekemättä tai mennä töihin.

Yhteistyössä