Kauanko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hempukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hempukka

Vieras
Moi. Montako viikkoa voi pitää raskauden ns. salassa muilta? Koska maha alkaa kasvaa tai muuta sellaista mistä joku huomaisi? Alkaako raskausviikkojen laskeminen yhdynnästä jos hedelmöitys on onnistunut? Niin ja kuinka tarkka sen päivän pitää olla, kun ovulaatio on niin kuinka monta päivää sen jälkeen tai ennen voi tärpätä?

Riippuu odottavan äidin ruumiinrakenteesta, kuinka kauan kestää ennen kuin masu näkyy. Itsellä menossa rv 25+ ja varmaan muutaman viikon vasta näkynyt, vieläkään ei huomattavasti takin alta. Kärsin alkuun pahoinvoinnista, josta töissä kyllä arvasivat, mistä on kyse.

Raskausviikkojen laskeminen alkaa ovulaatiota edeltävistä kuukautisista, eli hieman hassusti noin kahta viikkoa ennen hedelmöittymistä. Eli kun ovulaatiota seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa, mutta raskaus onkin alkanut, silloin on meneillään raskausviikko 4.

Yleensä sanotaan, että ovulaatiota edeltävänä päivänä, ovulaatiopäivänä ja seuraavana päivänä kun on toimintaa, niin tärppimahdollisuudet ovat parhaat. Aiemminkin on raskauden mahdollisuus, koska siittiöt elävät n. 3-5 vrk:tta.

Onnea yritykseen!

Ja jos sen koittaa vielä helpommin selittää niin itsellä hedelmöittyminen tapahtunut huom! noin 15sta tammikuuta ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa huom! noin 30 tammikuuta...
Eli hedelmöittymisestä on noin 2,5 kuukautta ja mun maha alkaa kyllä nyt hieman näkymään, ei takin alta ja saa sen piilotettua mutta muuten kyllä huomaa jos esim vain yksi vartalonmyötäinen paita päällä..

Nyt menossa raskausviikko 14 joka siis laskettu siitä että mun viimeiset kuukautiset alkoivat hieman ennen vuodenvaihdetta..

yleensä odottajasta tuntuu jo alussa että maha pullottaa turvotuksen vuoksi. mutta oikeesti se maha näkyy ulkopuolisille vasta tossa puolen välin jälkeen tarkkasilmäisimmät voivat huomata jotain jo aiemmin. Mutta vaatteilla saa paljon aikaan.

Minulla massu menee yläkäyrillä ja nyt rv 26 viimeiset tutut hoksanneet että "" onnea teille näyttää tulevan perheen lisäystä"".

Aika pitkään mahan saa pysymään piilossa, vaikka olisi senkin mallinen että se tulee ihan tuohon eteen niinkuin itselläni on.

Yhteistyössä