karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Sunflower, onnittelut noista uusista painoarvoista. Vaikka vaaka ei kerrokaan kaikkea niin on se vaan niin ihana huomata kuinka se vaaka vaan näyttää viikko viikolta aina vaan vähemmän ja vähemmän....

Mäkin sain kiinni tänä aamuna ennätys tuloksen. Viimeksi vaaka näytti samaa joskus 3 vuotta sitten.... Eli suunta on oikea. :)
Onnittelut sinullekin tuosta oikeasta suunnasta!

Se on totta että ei se vaaka kerro kaikkea, tässä vaiheessa se silti on se joka antaa sen motivaation - paino kun tippuu niin hyvää tahtia. Tottakai sitä tietää että se on sitä nestettä, mutta fiilis on hyvä. Tietää että suunta on oikea - hiilarit, prodet ja rasvat on balanssissa!! Kun jumittaa, otetaan laskenta käyttöön ja fiksataan suuntaa alaspäin :D
Toi sun kukkakaalimuussi + pinaatti vaikutti herkulliselta.Kerroit hyvään hetkeen, sillä mulla odottaa lohi jääkaapissa huomista savustamista joten hyvä vinkki lisukkeeksi, kiitti.
 
En tiedä vielä mitä syödään. Mies tuo kaupasta jotain. Papuja tekisi kyllä mieli. Niitä pitkiä ohuita ja vihreitä, höyrytettyinä ja sunsaasti voita joukkoon (lautaselle ) :p

Mä olen herkutellut oopseilla ja kookos-kahvipalleroilla. Ja kermavaahdolla ja marjoilla. Käy myös sokerittoman mehukeiton kanssa. Olen tehnyt myös kookoskeksejä (vähän samanlaisia kuin kaurakeksit ) mutteivät olleet NIIIINhyviä. Rahkapiirakka menee myös siihen kastiin ettei NIIIN hyvää ollut, mutta ihan syötävää... Rahkaletut marjojen ja kermavaahdon kanssa olikin jo hyvä herkku. Karpin mutakakku.... :p :p On mulla muuten yksi kiisselinkin ohje jossa ei makeutusta kuin marjoista. En tosin ole kokeillut vielä.

Voin laittaa ohjeita jos kiinnostaa.. Löytyvät kyllä myös Karpin keittokirjasta jos sellaisen omistaa. :D

Nyt menossa taas pähkinävoita. Lounaaksi söin Mäkkärin fetasalaatin. Mieli tekisi tehdä maustamatonta rahkaa, eli ihan vaan kermavaahtoa ja maustamatonta maitorahkaa.
 
Ooo
Mä tein eilen pähkinäkakun, sellaisen kuivakakun, johon tuli maapähkinävoita ja psylliumia (jne), kuivakakun oloinen, karppisivuilta taidettu joskus printata ohje. Leipomukset ei ole aina oikein onnistuneet, brownie-juustokakku on tainnut olla eniten omaan mieleen ja nuo erilaiset hyytelö/juustokakut.
Taco-piirakka oli mainiota! Maistui koko porukalle mummolareissulla.
 
Onneton ketokarppi
Mä tein vkl karppipitsaa, mutta uudella pohjalla. Muhun kun ei oikein uppoo ne pohjat joissa on rahkaa ja leseitä yms. Tähän pohjaan tuli vain ja ainoostaan kananmunia ja mausteita ja vähän juustoraastetta. Olikohan niin että 7 munaa, joista eroteltiin keltuaiset ja valkuaiset. Valkuaiset vatkattiin kovaksi vaahdoksi ja keltuaiset sekoiteltiin omassa kulhossaan rikki. Keltuaisiin lisäsin jauhettua chiliä, paprikajauhetta ja taisin vähän pizzamaustettakin ripsasta, suolasta en muista laitoinko mut jos laitoin niin vähän. Sitten joku desin verran juustoraastetta vielä joukkoon. Lopuksi käänneltiin keltuaisseos valkuaisvaahtoon ja uuniin 200 asteeseen ainakin vartiksi.
Sillä aikaa mä tein ihanan täytteen. 750g sikanautaa ruskistettiin pannussa, joukkoon maun mukaan punaista pestoa, mä laitoin puol purkillista. Sitten vähän tomaattipyrettä, valkosipulia, mustapippuria, muita lempimausteita. Lopuksi desi tai vähän enempi kermaa tai creme fraichea, keitellään kasaan. Lopputulos pitäis olla semmoista mössömäistä, ei mitään kastiketyyppistä. Taisin muuten sulatella joukkoon vielä puol pakettia koskenlaskijaa kun löytyi kaapista, mutta tää on oikein hyvää ilmankin.

Pizzapohjaan laitoin vaan reunoille tomaattipyrettä, mutta jos tykkää niin tomaattipyreestä, ketsupista ja mustapippurista voi tehdä pikakastikkeen jonka levittää ensin pohjan päälle. Sitten jauhelihaseos ja päälle tomaattiviipaleita (ja sipulirenkaita). Lopuksi pizzamauste ja juustoraaste ja takas uuniin kunnes alkaa näyttää hyvältä. Aivan sairaan hyvää!! Ja pohjassa nolla hiilaria. =P

Mun mielestä ei maistunut mitenkään munakkaalle tuo pohja, mutta luulisin että tuo chilimauste, paprikajauho ja juustoraaste pohjassa vie sitä munan makua pois. Pizza oli ihanaa lämpimänä, mutta vielä parempaa uudelleen lämmitettynä jolloin pohjasta oli se vihonviimeinenkin kananmunan maku kadonnut. Teen ihan varmasti uudelleenkin :)

Mut joo, muuten ei mene kehuttavasti. Joku ihme turvotus on iskenyt ja paino senkun nousee :( Ahdistaa ja ottaa päähän. Toivon että tää on jotain pms-juttua, menkkojen pitäisi alkaa joskus lähiaikoina.
Kävinpä muuten ekaa kertaa ikuisuuksiin lenkillä tuossa aamulla. Ai että siitä tuli hyvä olo, ja sellainen tunne että "tätä on saatava lisää!". Puolisen tuntia mä vaan olin, mutta senkin ajan tahti oli rivakkaa ja kyllä siinä ihana lämpö levis joka paikkaan ja syke kohosi. Ehkä meen illalla uudelleen :D
 
Ooo
Vähän sen taco-piirakan oloinen toi sun pitsa. Varmaan hyvä jokatapauksessa.
Punnitsin perjantaina itseni, en ole tehnyt moista todella pitkään aikaan. Painoa oli tammikuusta lähtenyt kuitenkin kymmenisen kiloa, vaikka kesä menikin ihan reisille syömisten suhteen. Jos saan vielä kuutisen kiloa pois, olen erittäin tyytyväinen! Ehkä jouluksi siinä sopivasti tavoitetta?
 
Ooo tosi hienoa :flower:

Tänään tullu syötyä broilerin filepihvejä pari kappaletta,pääs menee vähän kuivaksi joten vedin reilusti päälle valkosipuli creme bonjourta.Jälkkäriks meni pirtelöä johon laitoin partista,lorauksen kermaa ja valion mansikkakeittoa ja kokeiluksi laitoin siihen kookoshiutaleita ja oli kyllä hyvää :p
Mutta nyt kysyn jos joku tietäs paremmin mua että kun anoppi toi mulle ison varaston beroccaa,pelkää kait et mä näännyn kuoliaaksi täällä laihduttaessani :LOL:
Niin onko noi ihan okei,jotain makeutusainetta lienee sisältävät,mutta en ole ollut hysteerinen niiden suhteen kun juon tuota valion keittoakin ja sekin keinotekoisella makeutettu.
 
Ooo
Mä muuten ihan mielenkiinnosta laskin bmi:n kun toisessa ketjussa tuli siitä puhetta ja olin päässyt reilusta ylipainosta lievään ylipainoon = bmi 27.5 :wave: Jeejee. Kehtaakos muut ilmoitella omiaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ooo:
Mä muuten ihan mielenkiinnosta laskin bmi:n kun toisessa ketjussa tuli siitä puhetta ja olin päässyt reilusta ylipainosta lievään ylipainoon = bmi 27.5 :wave: Jeejee. Kehtaakos muut ilmoitella omiaan?
Mulla Bmi tällä hetkellä 28,3.
Tasan kuukausi sitten se oli 30,5. :ashamed:
Hyvin on kyllä painoa lähtenyt,kuukaudessa 6,7 kg!
Kolminkertainen eläköönhuuto karppaukselle! B)
 
Mun bmi on nyt 22,3 Toisaalta lähtökin oli "vain" 25,3 Painoa on tippunut sellaiset kivat noin 8kiloa toukokuusta ja matkaa olisi vielä noin 6kiloa tavoitepainoon. Mutta peilin kanssa laihduttelen, eli voin jäädä isompaankin painoon jos peilikuva miellyttää. :D
 
En kyllä tässä joukossa kunnolla uskaltais omaa BMitä sanoa, mutta sanonpa kuitenkin. Se on nyt 30,1 eli merkittävästi ylipainoinen. Näin kertoi verkkoklinikan sivut.
Mutta kaksi kiloa pois, niin olen enää lievästi ylipainoinen :D
Ja tavoitepainoon on matkaa n 20 kiloa!!! Mutta luotan karppaukseen. Vielä tuntuu ihan kivalta ja painokin tippuu.

Täytyy koittaa noita tacopiirakkaa ja samantapaista pizzaa. Välillä kun iskee se pizzanhimo, ei sen pohjan vaan täytteiden takia :headwall: ;)
 
Siis lasketteko te nuo makrot joka päivä vai syöttekö ihan mutu-tuntumalla? Itse aloitin karppauksen taas 1,5 vkoa sitten (maha ei tykkää mutta muuten on niin väsynyt ja pöhöttynyt olo joten pakko oli jatkaa)ja paino tippunut nyt 64 -> 61,5kg. Mulla on vaan pienoinen ongelma siitä kun syön proteiinia ihan liikaa. Hiilareita menee +/-50g päivässä ja rasvaa reilut 150g mutta protskua meneekin sitten n. 90-100g päivä, välillä jopa enemmän. Ei olisi ikinä pitänyt alkaa laskea noita makroja kun nyt on taas ihan pakkomielteistä hommaa... : /
 
Ooo
Menipä aikaa, mutta oli myös haettava ketju ihan "manuaalisesti". Nyt isketty seurattaviin, niin josko siellä pysyy. Tai sitten tulee joku uudistus ja vanhat tiedot häviää. Toivottavasti ei.

Mites Aatamin akka, miksei maha tykkää? Itse en ole vielä koskaan laskenut noita hiilareita, proteiineja, rasvoja; perstuntumalla mennään. Ja persus pienenee :D Ummetus on kyllä tuttu vieras, mutta sitä se on elämässä ollut aina ennen karppaustakin.

Eilen tui tehtyä taas niin hyvää lihapataa, tykkään laittaa possun kylkiviipaleita ja tavallisia maustamattomia suikaleita samaan, lisäsin sipulia ja paprikaa, purkin valkosipulituorejuustoa ja smetanaa (+mausteet tietty). Ruskistus ja uuniin n. 1,5h. Kukkakaalin kanssa syötiin. On tosi hyvää ja helppoa kun padan voi jättää hautumaan ja tehdä vähän muutakin kuin ruokaa.

Ratsastus jo alkoi ja parin viikon päästä myös bailatino. Joku aiemmin mietti sitä bailista, onko tullut mentyä (sori en muista kuka, enkä jaksa niin tarkkaan koluta vanhoja viestejä läpi)?
 
Madam Punkero
Heippa hei! Mahtuisko mukaan painonpudotukseen?
Olen karppaillut ennenkin ja tänään ohjelmassa uusi aloitus kesäisen eksymisen jälkeen... Eksyin takas entisiin hiilaripöhniin reiluksi kuukaudeksi ja kaikki karppaamalla pudottamani 4 kiloa tulivat tässä ajassa takaisin korkojen kera. Pudotettavaa olisi yhteensä n. 13-20 kiloa peilikuvasta riippuen.
Matkaa normaalipainon ylärajallekkin on jo tuon 13 kiloa, joten tavoitteenani ei todellakaan ole päästä mihinkään mallin mittoihin. :D
 
Ooo
Naposteluvinkki: Lidl:n macademia pähkinät, ne kuivapaahdetut ja kevyesti suolatut :p Eihän näitäkään voi ihan tolkuttomasti syödä, mutta macademioissa on tuo rasvatasapaino kohdillaan... Sanoo Ooo sormet öljyssä ja suolassa =) Lounasaikaa odotellessa.
 
Ooo
Tervetuloa Madam Punkero. Tuo minunkin tavoitteeni vielä kuudesta kilosta vie sinne normaalirajan yläpäähän. Ja se sopii minäkuvaan varmaan parhaiten. Katsotaan miten sinne pääsee ja miten siinä sitten pysyy, tarkoitus ei olisi kauheasti siitä alle kuitenkaan painoa päästää. Ravintotapaa on tarkoitus toki jatkaa senkin jälkeen, mutta pitää sitten katsoa hiilarit vähän uudelleen, lisätä ehkä jotain.

Tilasin muuten hiilariton-kaupasta mysliä ja vähän namia :ashamed: Jotenkin itselle riittää, että kaapissa on pahan päivän varalle vaikka yksi atkins-patukka. Sitä ei tarvitse syödä, mutta riittää että se siellä on. Hassua.
 
Ruokahalua ei juuri ole ja nyt aloitin uudet lääkkeet ja ne lisää tuota ruokahaluttomuutta ja tekevät oksettavaa oloa:kieh:
Kamala työ että sais tarpeeksi syötyä,oonkin nyt pirtelöö vetänyt jossa partista,kermaa ja mansikkakeittoa ja kookoshiutaleita.Se onneks aika tuhtia kamaa rasvojen puolesta niin ei kalorit onneksi jää ihan alas.Lääkäri kyllä lupaili että huno olo poistuu viikossa parissa kun elimstö tottunut lääkkeeseen: /
Ostin tänään pellavansiemenrouhetta ja ajttelin sitä ruveta lisäileen mantelileipään ja jogurtteihin ym niin sais kuituja lisää ja rasvaakin tuossa näytti olevan 17%
 
M
Mites Aatamin akka, miksei maha tykkää? Itse en ole vielä koskaan laskenut noita hiilareita, proteiineja, rasvoja; perstuntumalla mennään. Ja persus pienenee :D Ummetus on kyllä tuttu vieras, mutta sitä se on elämässä ollut aina ennen karppaustakin.
Menee ihan sekaisin vatsa. Mutta jos liikun paljon karppauksen ohella, pysyy kunnossa. Ihme homma. Nyt alan väsäämään karppisuklaakakkua illaksi. Jos vaikka saunoisi, katsoisi leffan ja herkuttelisi. :)
 
Ooo
Pellavanviemenistä tulee itselle välillä jotenkin kalan maku ja se ällöttää. Aina ei tule, ja leipiin sopii kai mainiosti. Viimeksi menin laittamaan niitä itse tekemääni mysliin ja siinä se tuntui :x

Mä olin positiivisesti yllättynyt siitä aiemmin tekemästäni pähkinäkakusta, oli aikas normaalin kuivakakun oloinen. Mies kyllä totesi, että maistuu kovin "karpilta", ehkä se oli aika epämakea normaaleihin verrattuna. Vaan maistui se hänelle ja lapsellekin. Aloin jo ideoimaan, että jos panis enemmän kaakoajauhetta tai piparkakkumausteita tai pähkinää, suklaamuruja. Kermavaahdon kanssa ja muiden lisukkeiden tulisi ihan leivoksia tai täytekakku :p
 
"Elena"
Moikka taas! Nyt on 9. päivä induktiota, ja 3 kg on tippunut! Ällistynyt olen, kun kuitenkin syön ihan reiluja määriä.

Joku kysyi noista makrojen laskemisesta päivittäin. Minä en turhan tarkkaan laske, mutta yritän pitää hh:t alle 20, ja sitten protskut menee suurinpiirtein 80-100 g laskematta kolmella aterialla, ja rasvaa yritän lisätä laittamalla voita ruokiin, jos näyttää, ettei muuten tule paljoa. Nälän mukaan kannattaa mennä. Alkupäivinä mulla oli kirkuva nälkä, ja söin paljon enemmän kuin nyt, ja napostelin vaikka mitä lihaa ja juustoa aterioiden välillä. Nyt pysyttelen kolmessa ateriassa, ja hyvin toimii.

Olen syönyt nyt viime päivinä 3 ateriaa, ei hirmu isoja, mutta normaalin ruoan kokoisia kuitenkin. Nälkä ei vaivaa enää niin. Makeannälkään keksin hyvä jutun, eli mantelijauhoa, kermaa, tummaa kaakaojauhetta, ja vähän makeutusainetta. Se turpoaa sellaiseksi kuohkeaksi mössöksi, ja nam maistuu ihan suklaalta. :D Pähkinöitäkin syön, cashew pähkinöitä, ja noita makademiaoita. En suolattuna tosin, kun yritän pitää suolan määrää alhaisena, muutenkin janottaa ihan tarpeeksi. Ja iltaisin olen syönyt sokeritonta jellyä, jossa ei ole paljon mitään hiilareita. Kivennäisvettä juon, ja light-limua joskus, sekä mustaa kahvia.

Olo on hyvä, pari ekaa päivää vaivasi päänsärky, mutta se hävisi aikoja sitten. Eilen kyllä huomasin siivotessa, että hikoilin ihan jumalattomasti. Piti käydä suihkussa imuroimisen jälkeen :D.

Mutta, että 3 kg himpun yli viikossa... Hi hii, ihanaa. Mulla kun ei hirveesti ole pudotettavaakaan. Vielä 5 kg olisin enemmän kuin tyytyväinen, mutta jos vielä pääsis 3 kg siitä alaspäin 55 kiloon, niin olisin onnesta soikeena. :D
 

Yhteistyössä