karppaajien tsemppiketju

  • Viestiketjun aloittaja pepperoni
  • Ensimmäinen viesti
Ruokahalua ei juuri ole ja nyt aloitin uudet lääkkeet ja ne lisää tuota ruokahaluttomuutta ja tekevät oksettavaa oloa:kieh:
Kamala työ että sais tarpeeksi syötyä,oonkin nyt pirtelöö vetänyt jossa partista,kermaa ja mansikkakeittoa ja kookoshiutaleita.Se onneks aika tuhtia kamaa rasvojen puolesta niin ei kalorit onneksi jää ihan alas.Lääkäri kyllä lupaili että huno olo poistuu viikossa parissa kun elimstö tottunut lääkkeeseen: /
Ostin tänään pellavansiemenrouhetta ja ajttelin sitä ruveta lisäileen mantelileipään ja jogurtteihin ym niin sais kuituja lisää ja rasvaakin tuossa näytti olevan 17%
Mulla on varmaan kanssa ollut rasvavaje nyt... Pitäis jaksaa tarkemmin katella syömisensä.
 
paulamummu
Onko siinä sun käyttämässä kermassa karrageenia tai guaria? Karrageenista E407 tulee erilaisia tulehduksia, kuten poskiontelotulehduksia. Kovin hankalaa on, jos ei sitä huomaa...
 
Madam Punkero
Täällä ensimmäinen karppipäivä ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, ilmeisesti flunssa iskemässä, joten ruokakaan ei maita. Pakotin itseni aamusta syömään raejuustoa, tonnikalaa, kurkkua ja tomaattia. Nyt illasta sain syötyä IIISOON annoksen mustikkarahkaa.

Tällä kertaa olen suunnitellut ottavani karppaamisen siinä mielessä rennommin, etten aio laskea mitään. Aiemmin karpatessani laskin hysteerisesti kaiken ja tajusin jälkeenpäin, että sain siitä vain stressiä. Ainakin näin alkuun kokeilen kuukauden laskematta, sit mietin uudelleen, onko aihetta alkaa laskeskelemaan..
 
Ooo
Mä teen yhtä rennosti ton laskemisen. Voi olla, että tiukemmalla linjalla putoais paino vielä rajummin, mutta nytkin menee ihan sopivasti, niin en ole jaksanut ryhtyä moiseen. Ajattelen myös tämän jotenkin niin helppona ja stressittömänä tapana voida paremmin, etten viitsi tehdä siitä yhtään hankalampaa. Nytkin oli taas vajaassa viikossa mennyt puoli kiloa, vaikka punnitsin itseni ruuan ja jälkkärin päätteeksi :rolleyes: Yleensä en edes punnitse, mutta viime viikon iloisesta yllätyksestä innostuneena oli pakko astua vaa'alle uudestaan. Nyt saisi mennä vaikka kuukauden päivät ennenkuin etsiydyn sen vaa'an luokse uudestaan.
Eilen yksi ihminen totesi, että voi kun susta on tullut pieni. Olipa kiva kuulla. Vaikka siihen normipainon ylärajaankin on tosiaan vielä se kuutisen kiloa :D
 
Kun mä aloitin menin vähän mututuntumalla, mutta ei tapahtunut mitään. Otin laskemisen hetkeksi käyttöön. Mutta nyt taas menen ilman sen suurempia laskemisia. Jotenkin kroppa sen kertoo. Jos mulla on nälkä kesken työpäivän, tiedän ettei aamupala ollut tarpeeksi rasvainen. jos mulla on aamulla kurniva nälkä, tiedän että rasvaa lisää iltapuolellekin.
Nyt on taas paino siinä samassa pysynyt ja nälkä on jatkuvasti joten täytyy ottaa laskemiset mukaan, jotta näkee mikä mättää. Ehkä se on vaan se rasva. Hiilarit pysyy ihan selkeästi siinä 20-50 g, ja proteiinista en ota stressiä. Rasvan kanssa mä pelaan niin paino tippuu...
 
Ooo
Jotain turhanpäiväistä kommenttia, että pysyy ketju elossa.
Aamupalaksi muna kylmäsavulohi-tuorejuustolla. Eilen kesäkurpitsasosekeittoa. Tänään pitää saada jotain tuhdimpaa/lihaisampaa :vampire: Kohta aion tosin perjantain kunniaksi turvautua kunnon cafelatteen!
 
Voi plääh: / olo sen kuin huononee,aamukahvit meni parempiin suihin vessanpytylle:x
Pirtelöllä menty,tänään sain pienen annoksen syötyä jayheliha-tomaatti kastiketta kiinankaalilla.
Ei auta kun koittaa sinnitellä,tekis mieli koko lääke lopettaa:kieh: varsinkin kun se ei yhtään toistaseksi auta särkyihinkään,maltti kuulemma olis nyt valttia lääkäri mukaan:confused:
No vaaka sentään kertoi iloisia uutisia aamulla,oli painoa pudonnut 1,5kg maanantaista:rolleyes:
 
"Pöö"
Hei!

Aloittelen karppaamisen 1.9 ja mukava lukea täällä kommentteja ja etenkin onnistumistarinoita! :)

Karppaaminen sinänsä tuttua puuhaa mutta viimeksi kun sillä laihduttelin, ruokavalioni oli melko yksipuolinen ja sitten kyllästyin ja kaikki meni plörinäksi. Nyt olen kerännyt reseptejä ja aion myöskin kokeilla niitä, ns. tavis - karppiruokien lisäksi :)
 
"Piu"
Voi plääh: / olo sen kuin huononee,aamukahvit meni parempiin suihin vessanpytylle:x
Pirtelöllä menty,tänään sain pienen annoksen syötyä jayheliha-tomaatti kastiketta kiinankaalilla.
Ei auta kun koittaa sinnitellä,tekis mieli koko lääke lopettaa:kieh: varsinkin kun se ei yhtään toistaseksi auta särkyihinkään,maltti kuulemma olis nyt valttia lääkäri mukaan:confused:
No vaaka sentään kertoi iloisia uutisia aamulla,oli painoa pudonnut 1,5kg maanantaista:rolleyes:
Mikä lääke sulla aloitettu?
 
Vihdoinkin löysin tän ketjun. :wave: Tämän uudistuksen myötä elin monta päivää pimennossa... ja töiden aloittaminenkin vähensi luppoaikaa roimasti :whistle:

Olin tossa jo ihan ketoosissakin välissä, mutta tänään meni hirveeseen himoon 2puolikasta ruispaloja ja munkki. :ashamed: Noi ruispalat oli ihan suunniteltuja mutta munkki meni ihan huomaamatta kahvin kanssa. Eli kuka täällä nyt huhuilikaan ketoosi kavereita? Musta saat kaverin :wave: :D Aloitetaanko jo sunnuntaina vai vasta maanantaina?

Niin ja tervetuloa kaikki uudet mukaan!
 
karppikatti
Mä voisin tulla mukaan ketoosiin maanantaina, sunnuntaina kun on sukulaistapaaminen ja luultavasti jonkin verran ei-karppia tulee syötyä. Tänään on pakko saada pähkinäsuklaata!
 
hei osaako joku neuvoa miten saan laitettua tämän seurattavien ketjujen listaan??
Noniin... nyt keksin miten saa ketjun seurattavien listalle. Eli tuolta ylhäällä klikkaa työkalut ja vetolaatikosta valitsee "lisää seurattavien listaan".. Vitsi mä olen ylpee itsestäni :D vaikka kyllähän tässä meni aikaa ennen kuin keksin miten toimii.... kaikkea tuli kokeiltua eka... :snotty:
 
Oli pakko rekkautua ja lisätä tää ketju seurattaviin. On niin pirun hankala joka kerta yrittää etsiä tää ketju...
Jooh, mun karppauksen alottaminen meni taas keturalleen. Meillä oli vieraita pari vuorokautta ja tottakai tuli syötyä kaikkea, mitä ei pitäisi syödä... Noh, tänään aloittelen uusiksi, kun vieraatkin ovat jo lähteneet. Olotilasta huomaa, että hiilareita on parin päivän aikana vedetty ihan surutta: vatsa on turvonnut ja kipeä, kasvot kukkivat kuin teini-iässä konsanaan... :headwall:
Jospa tää olotila antaisi taas tsemppiä jättää kaikki "roska" pois ruokavaliosta.

Lähtö on siis edelleen sen 73 kiloa, viikon parin päästä aion nousta ensimmäisen kerran vaa'alle ja täysin mututuntumalla ajattelin syödä.
 
karppikatti
Mulla on oikeestaan ainoa ongelma tuo maitosuklaa. Tällä viikollakin mennyt monta levyä :ashamed: Muuten syön tosi karpisti. Treenannu oon sentään joka päivä enkä onneksi oo lihonnu...
 
Ooo
Kokeilkaa karppikatti ja muut suklaanhimoiset noita sokerittomia suklaita (sokeriton.fi:stä tai hiilariton.fi:stä) tai niitä atkinsin patukoita (samoista). On tyyriitä, mutta eipä tule sitten senkään puolesta syötyä liikaa!

Mä olen yrittänyt noiden vieraiden ja omien kyläilyjenkin kanssa pysytellä vähän paremmin omalla linjalla. Vieraille on helppo tehdä maistuvaa karppiruokaa, kahvin kanssa haastavampaa, mutta kun antaa ensin kunnon kermahaudutetut padat, niin ei kukaan kahvin kanssa suurempia jaksakaan :D Tutuissa paikoissa kun kyläilee, niin kehtaa kyllä viedä omat eväät/tarjottavat mukanaan. Yhteen aikaan tuntui, että karppaus jäi joka viikonloppu kun oltiin mummoloissa tms., eikä siitäkään mitään tule, että karppaa vain arkisin :rolleyes:

Tänään nautittu hana lauantai-aamiainen: munia ja pekonia. Ja maitokahvi (expressoa ja punaista maitoa), maidosta hiilareita, muttei voi mitään. Tarkoitus ruuaksi tehdä karppipurilaisia ja salaattia. Lounaaksi meni sienisalaattia ja yksi atkins-näkkäri keittokinkulla ja juustolla :p Noi atkinsin näkkärit sain juuri eilen postista, hiilariton.fi:stä tilasin, hauskoja vähän hapankorppumaisia "täytteiden alusia", ja vain pari hiilarigrammaa per pala!

Eilisen ratsastustunnin jälkeen reidet kipeinä, mutta ah, tämä on sitä hyvää kipua.
Vois mennä vielä pojan viekkuun päikkäreiden loppuajaksi :heart:
 
Tää päivä on kyllä menny harvinaisen helposti! =)
Aamusta join pari kuppia kahvia mustana.
Aamupäivästä typyn kans nautittiin leikkelelautaset eli pari siivua kinkkua, metukkaa, juustotikkuja, keitettyä munaa sekä kurkkua ja dippailtiin majoon.
Kuuden korvilla vasta oli nälkä, taltutin sen keitetyllä parsa- ja kukkakaalilla, joiden päällä oli ISO nokare voita (sellaset melkeen 50 grammaa!!!) sekä possunsuikaleita kermakastikkeessa.

Voi kumpa kaikki päivät olis yhtä helppoja!! Mut jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin huomenna jo tekee mieli kaikkea hiilarihöttöä... :mad:
 
Hei! Minäkin liittyisin mukaan. Olen enemmän tai vähemmän karpannut n. 4 viikkoa. Ensimmäisen viikon olin tiukalla ketolinjalla, mutta sain niin kovia migreenikohtauksia, etten ihan sitä uskaltanut jatkaa. Nyt olen sallinut marjoja ja vähän hedelmiäkin itselleni.

Kysyisin teiltä kuntoilijoilta, että miten teiltä on kuntoilu luonnistunut karppauksessa? Kun liikkumiseen ymmärtääkseni tarvitaan kuitenkin jonkin verran hiilareita. Suurimmassa pudottajassakin puhuttiin siitä, kuinka karppaus sopii laihdutusmuotona vain niille jotka eivät liiku.

Itse olen laihtunut nyt kilon per viikko. Hyvä alku, mutta vielä on tekemistä paljon..

Itse tykkään syödä paljon kalaa. Usein teen karppaus.info -sivulta löytämäni ohjeen mukaan juustoleipäsiä. Vihreää syön paljon myös, salaattia ym
 
Viimeksi muokattu:
Voisin liittyä joukkoonne. Jospa vertaistuki saisi skarppaamaan ruokailurytmit kuntoon ja mahdollistaisi tiukempaan karppaukseen siirtymisen. Ongelmanani on ruokahaluttomuus, joten en välillä saa syötyä tarpeeksi tai riittävän monipuolisesti. Erityisesti kuitujen kanssa on pohtimista silloin, kun salaattikaan ei maistu.

Joku kyseli laskuria. En ole vielä kahlannut läpi tätä pinoa, joten en yhtään tiedä mitä olette jo linkittäneet. Ehkä aloitusviestiin voisi listata kaikki karppauksessa auttavat sivustot, niin ne löytyisivät helposti. :) Mutta asiaan. Tämä on hyvä: Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Linda > Vinkkinä sinullekin tuo Fineli. Itse en juurikaan syö topmaattina, paitsi salaatissa pieniä määriä. Siinä on yllättävän paljon hiilihydraatteja, joten ketokarppaajan hiilariraja tulee herkästi täyteen pelkästään siitä mikäli syö runsaasti tomaattia. Itse olen aloittelija, sillä en ole perehtynyt kirjallisuuteen ja olen aloittanut vasta kesän kynnyksellä. karppaus.info on minun tietolähteeni ja lisäksi olen saanut vinkkejä muutamalta karppausta harrastaneelta kaveriltani.

En alkuun pitänyt karppausta itselleni sopivana, mutta lisäperehtyminen muutti mieleni. En silti edelleenkään syö kovin runsaasti eläinrasvaa, sillä olen tottunut välttämään sitä. Oloni kaipasi kohennusta, painossani on tiputtamisen varaa ja laihtuminen saattaa auttaa pco-oireisiini. Siinä motivaationi syyt. Olen nyt pahasti lipsunut, joten paino jumittaa eikä olokaan ole paras mahdollinen. Syksyä kohti haluan reipastua ja alkaa saada taas tuloksia aikaan.

Tsemppiä kaikille! :wave:
 
Ooo
Hei kaikille ja lämpimästi tervetuloa "uusille" :wave: Tämä on oma suosikkiketjuni kautta aikojen, on menty jo parikymmentä sivua ilman kettuilua ja sehän on tällä palstalla jo melko hyvin. Kannattaa kahlailla ketju läpi jos kaipailee ajatuksia ja reseptejäkin ;)

Aamulla just pohdiskelin, että pitäisiköhän kuitenkin joku viikko kokeilla laskuria ja katsoa kuinka paljon oikein tai pieleen menee. Toisaalta paino putoilee sopivasti, en mitään älytöntä vauhtia kaipaa koska se jotenkin tuntuisi vähän oudolta tai epäterveelliseltä (vaikkei sitä välttämättä olisikaan). Luulen, että useinmiten tulee liian vähän rasvaa ja ehkä kasvistakin. Liikaa maitotuotteita. Vatsan toiminnan kannalta pitäisi juuri noita lisätä, on ollut vähän pömppö olo vatsassa muutamana päivänä (vaikka yleensä vaikutus juurikin päinvastainen).

En ole itse mikään himoliikkuja, mutta normaalin liikunnan kyllä pystyy harrastamaan näin. Toisaalta mietin, ettei mulla koskaan ole reisilihas huutanut niin tuskissaan kuin perjantaina ratsastustunnilla, että en sitten tiedä johtuisiko tästä. Enemmän veikkaan rääkkituntia syyksi, "normaalisti" syövät ystävänikin ovat välillä yhtä tuskissaan :) On vähän normaalista poikkeava tunti joka toinen viikko.
 
No ni. Löysin minäkin taasen tänne tieni uudistuksen jälkeen.

..maanantaina aloitin "tiukistelun". Eli yritän nyt viimein saada nämä viimeiset 5kg pois ihan pysyvästi. Tärkein projektini on kuitenkin se, että liikkuisin säännöllisesti vähintään 3 kertaa viikossa. Lajeina kuntopyöräily, kuntosali ja joitakin ryhmäliikuntatunteja, erityisesti BodyPump.

Zumbaamassa kävin ensimmäisen, ja samalla varmasti myös viimeisen kerran :D Ei ollu mun juttu se sitte hiukkaakaan.

..nyt näyttäisi, että ekan viikon saldoksi tulee plusmiinusnolla, parhaimmillaan jopa vähän plussaa.. Mutta koitan nyt siis totuttaa itseäni taas liikunnan saloihin ja toivoa, että ruokailurytmikin siitä pikkuhiljaa vakiintuisi.
 
Ooo
Tein eilen ihanan herkun, tosin en täysin hiilaritonta hedelmien ansiosta: vatkattua kuohukermavaahtoa, mascarpone tuorejuustoa ja tuoretta nektariinia paloiteltuna. Vaahdon sekaan vähän makeutusta laitoin, miehelle ja pojalle sokeriakin pikkuisen pinnalle, itselle riitti makeus muutenkin hedelmistä. Tuo mascarpone oli uusi tuttavuus, kermavaahdon kanssa oli todella mainiota -tosin oletan, että mikä tahansa muukin tuorejuusto varmaan kävisi. Toissailtana nautittiin sitä lettujen kanssa. Siinä on muuten oma kompastuskiveni, karppiletuista en ole saanut oikein koskaan hyviä; kääntyy huonosti ja/tai maistuu vähän kehnolta. Ehkä se on niin, että kaikesta vaan ei saa karppiversiota sitten millään :(
 
"Minttu-79"
Alkaa olotilat kohentua pikkuhiljaa täällä.
Tänään tein heti aamusta ns.pataruokaa johon tuli 400g jauhelihaa,sipulia,pakaste maalaisvihanneksia ja tölkki herkkusieniä ja puoli purkkia kermaa ja pari ruokalusikallista partista.Maustoin suolalla,pippurilla ja paprijauheella.Oli hyvää ja usean huonosti syödyn päivän jälkeen uppos puoli satsia heti aamu kahdeksalta :D
 

Yhteistyössä