Heippa. Mäkään en osaa sanoa millaisella vauhdilla tai aikataululla oma paino lähti tippumaan, koska en ole kovin ahkerasti puntarilla juossut. Nämä olen todennut aiemminkin, mutta kertaan vielä, että vuodenvaihteen jälkeen aloitin ja nyt on mennyt kymmenisen kiloa. Kesä meni plörinäksi, muttei silti tainnut tulla kiloja takaisinkaan. Nyt olen taas mennyt "kunnolla" reilun kuukauden. "Kunnolla" tarkoittaa mulla syömisen katsomista ja kieltäytymistä vain niistä pahimmista, eli sokerista ja jauhoista (sitä myöden tietenkin pullasta, pastasta, leivästä jne.). Marjoista en ole luopunut koskaan, enkä varmasti aio luopuakaan, sillä se tuntuisi melko järjettömältä. Hedelmiä menee satunnaisesti. Ja painoa on nyt n.66, mutta koska olen aika pätkä, niin siinä on edelleen varmaan kymmenisen kiloa "liikaa", kuuden lisäkilon pudotukseen olisin sikatyytyväinen, sitten olisin normipainossa jo bmi:nkin mukaan.
Tein toissapäivänä tosi maukasta tonnikalapannaria, suosittelen kokeilemaan, löytyi karppisivustolta (7munaa, oisko ollut desi leseitä, 2 prk tonnikalaa, pussillinen juustoraastetta, pinnalle pussi aurajuustoa, lisäilin itse vielä ohjeen sivusta jääkaapista löytyneen kylmäsavulohituorejuuston ja mozzarellapallot).
Ja eilen tuli tehtyä maukasta jauhelihapataa: jauhelihaa, sipulia ja punajuurta pannulle voihin. Lisätään purkki punaisia papuja. Uunivuokaan kesäkurpitsasuikaleiden kanssa kerroksittain ja kermaa päälle. Uuniin reiluksi tunniksi. Ei ihan ketoilijoille papujen ja punajuurten vuoksi, mutta vhh-linjalla kuitenkin.
Meillä poika ei ole kovin lihan perään (paitsi meetwurstin ja muiden leikkeleiden
), eli välillä keittelen makaronia tms. lisäksi hänelle, perunaa ja ranskalaisiakin. Miehelle maistuu nämä omat pöperöt mainiosti. Ja kaikki syödään onneksi tosi mielellämme kasviksia ja vihanneksia.