Karppaajien tsemppiketju 2011

Aamusella ohimennen kuulin radiosta (YLE radio Suomi), että siellä on "mihin ruokavalioon uskot" -äänestystä menossa ja siihen mennessä vastanneista 52% oli vhh:lla. Go karpit! :D

(muistan kyllä ajan, jolloin haukuttin palstallakin "lahkolaiseksi"...:whistle:)

Kävin äänestämässä. Nyt se on jo 55%. :D
Kiitos tästä, kävin itsekin äänestämässä. Tässä vielä linkki jos muutkin haluavat äänestää. :)
Uskotko vaihtoehtoisiin ruokavalioihin? | Ohjelmat | YLE Radio Suomi | yle.fi

Mutta kyllä on ajat muuttuneet siitä kun 2007 aloin karppaamaan, silloin ei juuri kukaan edes ollut kuullu karppauksesta tai jos olikin niin pelkästä Atkinsista.
 
Aloitin induktion sunnuntaina jolloin paino oli 90.2kg. Nyt tänään se oli 88.6. Eli ihan kivasti tippuu. Prodea tulee mielestäni hurjasti mutta eipä tunnu haittaavan painonlaskua joten en huolehdi. Kirjassa luvataan jopa -6kg kahdessa viikossa. Jos pääsisi 87 kiloon olisin tyytyväinen.

BMI tippui kakkosella alkavaan ja olen lievästi ylipainoinen kun eilen olin huomattavasti ylipainoinen:whistle:
Millaisella kalorimäärällä laihdutat? Mulla toimii tällä hetkellä ainakin vielä semmoinen n. 1500 kcal päivässä.
 
Ooo
Mä en laske kaloreita, vaje ei kai sinällään karppausajattelussa se tärkein. 1500 kaloria päivässä kuulostaa kovin pieneltä määrältä, laihdut enemmän kalorivajeen kuin karppauksen vuoksi... mutta samapa kai se, jos painonpudotus on tavoite? Ei ekä kanna pitkälle jaksamisen ja energiansaannin puolesta vain.

Voi olla, että kuulostaa turhan paasaavalta, mutta mun elämää ostosten ja syömisten kanssa on viime aikoina helpottanut huomattavasti joku klliksahdus ajattelussa. Se kliksahdus on se, etten karppaa laihtuakseni vaan elääkseni paremmin. Hieno juttu on, että samalla laihtuu koska on ylipainoa, mutta muutenkin ajattelen enemmän mitä syön. Enemmän puhdasta, enemmän luomua. Miksi edes haluaisi tunkea itseensä jotain teollisesti tuotettua vuoden säilyvää suklaa-kiwi-kakkua?? Koitan lueskella paljon ravinnosta ja elää mahdollisimman vähän luontoa kuormittavasti (vaikka lihateollisuus onkin iso nou nou, mutta sitä voi vähän paikata syömällä lähiruokaa).
 
Viimeksi muokattu:
Pitääkö kalorivajetta olla vai ei? Karppaus-sivuilta mielenkiintoinen ketju.

Pitääkö olla kalorivajetta vai ei? - karppaus.info :: keskustelufoorumi

Itse olen sitä mieltä että kaikilla ei toimi suuret kalorit vaan kaloreita on kytättävä. Toiset saavat syödä vapaammin ja laihtuvat silti. Sellaista se on, erilaisia kun ollaan.

Mun kalorit on 1600-1900. Atkins suosittelee kaloreiden tarkistusta jos paino ei putoa ja sanoo naisille olevan usein 1600-1800 hyvä määrä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en laske kaloreita, vaje ei kai sinällään karppausajattelussa se tärkein. 1500 kaloria päivässä kuulostaa kovin pieneltä määrältä, laihdut enemmän kalorivajeen kuin karppauksen vuoksi... mutta samapa kai se, jos painonpudotus on tavoite? Ei ekä kanna pitkälle jaksamisen ja energiansaannin puolesta vain.

Voi olla, että kuulostaa turhan paasaavalta, mutta mun elämää ostosten ja syömisten kanssa on viime aikoina helpottanut huomattavasti joku klliksahdus ajattelussa. Se kliksahdus on se, etten karppaa laihtuakseni vaan elääkseni paremmin. Hieno juttu on, että samalla laihtuu koska on ylipainoa, mutta muutenkin ajattelen enemmän mitä syön. Enemmän puhdasta, enemmän luomua. Miksi edes haluaisi tunkea itseensä jotain teollisesti tuotettua vuoden säilyvää suklaa-kiwi-kakkua?? Koitan lueskella paljon ravinnosta ja elää mahdollisimman vähän luontoa kuormittavasti (vaikka lihateollisuus onkin iso nou nou, mutta sitä voi vähän paikata syömällä lähiruokaa).
No mä ylläpitoilinkin melkein 2 vuotta, jolloin en laskeskellut mitään mutta VHH jatkui. Viimevuosi oli huono ja paino alkoi nousta. Nyt on taas aika korjata tilanne, päästä takaisin sinne BMI 22 vaiheille ja se onnistuu mulla tuolla kaavalla.
 
Myydäänkö mantelijauhetta isommissa pakkauksissa kuin 50g?????
Eihän tolla määrällä pahemmin leivota.. en oo kyl vilkassu että miten paljon niissä ohjeissa on mantelijauhetta ollu, mutta että 50g.. huhhuh.
:confused:
Ainakin Cittareista ja K-supermarketista olen löytänyt Mauste Sallisen mantelijauhetta, joka on 800 g pussissa. Hinta vähän vajaan kympin. Ellei omasta lähikaupasta löydy, niin pyydä tilaamaan.
 
Ooo
Miksiköhän se paino alkoi nousta?
Varmasti tuo pieni kalorimäärä auttaa alkutsemppiin ja takaisin ruotuun pääsyyn. Olen lisäksi kyllä Sapfon kanssa samoilla linjoilla siitä, että ihmiset on erilaisia (vau, yllättävää :LOL:).
 
Heipähei kuomaseni :wave:

Täällä 25v nainen, kolmen lapsen äippä. Aloitin karppaamisen maanantaina, olen syönyt aamuisin pekonia, kananmunan. Lounaalla kanaa/kalaa/lihaa, välipalalla vettä, päivälliseksi kanaa, iltapalaksi kananmunan. Hyvin maistuu ja ei ole nälkä. Olen yrittänyt kattoa noita hiilareita, niin tuntuu että kaikissa kasviksissa on ihan hirveästi hiilareita : /

Olisi kiva kuulla mitä te syötte päivän aikana? Jos kaloreita saa olla vain 20g.
 
Miksiköhän se paino alkoi nousta?
Varmasti tuo pieni kalorimäärä auttaa alkutsemppiin ja takaisin ruotuun pääsyyn. Olen lisäksi kyllä Sapfon kanssa samoilla linjoilla siitä, että ihmiset on erilaisia (vau, yllättävää :LOL:).
Kuiva siideri alkoi maistua liikaa. Siksi.

En mä nyt sano, että kaikkien pitäis lähteä tekemään just samoin kuin minä. Se -30kg lähti ihan älyttömän nopeasti - ehkää liiankin, myönnän itsekin. Tosin lääkäreitäkään ei kiinnostanut miten mä sen tein, kehuivat vaan hienoa pudotusta.
Moni tekee hyvää tulosta vähemmällä tiukkailulla.
 
Viimeksi muokattu:
:wave:
Moi piiiitkästä aikaa! Välillä olen käynyt lukemassa ketjua, mutta en ole kirjoitellut mitään... ei ole kyllä ollut mitään kirjoitettavaakaan... joulun ja vuoden vaihteen yli elin tavallisella ruokavaliolla, oikeastaan virallisesti aika terveelliselläkin jos ei lasketa kaikkea sitä suklaata ja karkkien määrää mukaan. Ja tuloksena oli kauhee pöhötys, ilmavaivat, vatsanväänteet ja kaksi ylimääräistä kiloa... Nyt ollaan taas palattu ruotuun ja kylläpä olo voikin olla hyvä! :D En ole hiilareita laskenut, mutta jossain 20-40 mennään. Tarkoitus olisi aloittaa ketoosi tässä lähiaikoina....
Ja tavoitteena pudottaa muutama kertynyt kilo... ja ennen kaikkea voida taas hyvin. Ilman jatkuvia ilmavaivoja! |O
 
Heipähei kuomaseni :wave:

Täällä 25v nainen, kolmen lapsen äippä. Aloitin karppaamisen maanantaina, olen syönyt aamuisin pekonia, kananmunan. Lounaalla kanaa/kalaa/lihaa, välipalalla vettä, päivälliseksi kanaa, iltapalaksi kananmunan. Hyvin maistuu ja ei ole nälkä. Olen yrittänyt kattoa noita hiilareita, niin tuntuu että kaikissa kasviksissa on ihan hirveästi hiilareita : /

Olisi kiva kuulla mitä te syötte päivän aikana? Jos kaloreita saa olla vain 20g.
Kyllä kaloreita saa ja olisi ihan suotavaakin syödä enemmän kuin 20 päivässä.... ;) Hiilareita varmaan tarkoitit...?
 
Heipähei kuomaseni :wave:

Täällä 25v nainen, kolmen lapsen äippä. Aloitin karppaamisen maanantaina, olen syönyt aamuisin pekonia, kananmunan. Lounaalla kanaa/kalaa/lihaa, välipalalla vettä, päivälliseksi kanaa, iltapalaksi kananmunan. Hyvin maistuu ja ei ole nälkä. Olen yrittänyt kattoa noita hiilareita, niin tuntuu että kaikissa kasviksissa on ihan hirveästi hiilareita : /

Olisi kiva kuulla mitä te syötte päivän aikana? Jos kaloreita saa olla vain 20g.
Mä syön maitotuotteita (juustoja, maitoa, kermaa, jogurttia) , kasviksia (suosin niitä missä kaikkein vähiten hiilareita) ja sitten vaihtelevasti kalaa ja soijatuotteita. Soija tuotteissa katselen aika tarkasti hiilarimäärät, niissä kun joissakin ihan älyttömästi hiilareita.
ESim syön juustokeittoa sulatejuustosta tehtynä. Kalakeittoa, jossa paljon kalaa ja ei lainkaan perunaa. uuni kasviksia. :p Ja sitten yksi mun suuri herkku on höyrytetyt ruusukaalit voilla. Myös pitkät vihreet pavut voilla on nam. Niissä vaan enemmän noita hiilareita. Vuohenjuusto salaattipedillä. Ja sitten aika tavis lounas on mulla kreikkalainen salaatti.
 
Mä syön maitotuotteita (juustoja, maitoa, kermaa, jogurttia) , kasviksia (suosin niitä missä kaikkein vähiten hiilareita) ja sitten vaihtelevasti kalaa ja soijatuotteita. Soija tuotteissa katselen aika tarkasti hiilarimäärät, niissä kun joissakin ihan älyttömästi hiilareita.
ESim syön juustokeittoa sulatejuustosta tehtynä. Kalakeittoa, jossa paljon kalaa ja ei lainkaan perunaa. uuni kasviksia. :p Ja sitten yksi mun suuri herkku on höyrytetyt ruusukaalit voilla. Myös pitkät vihreet pavut voilla on nam. Niissä vaan enemmän noita hiilareita. Vuohenjuusto salaattipedillä. Ja sitten aika tavis lounas on mulla kreikkalainen salaatti.
Niin ja kananmunista teen myös ruokaa. Juuustomunakas on oikein herkkua välillä :)
 
Mä syön maitotuotteita (juustoja, maitoa, kermaa, jogurttia) , kasviksia (suosin niitä missä kaikkein vähiten hiilareita) ja sitten vaihtelevasti kalaa ja soijatuotteita. Soija tuotteissa katselen aika tarkasti hiilarimäärät, niissä kun joissakin ihan älyttömästi hiilareita.
ESim syön juustokeittoa sulatejuustosta tehtynä. Kalakeittoa, jossa paljon kalaa ja ei lainkaan perunaa. uuni kasviksia. :p Ja sitten yksi mun suuri herkku on höyrytetyt ruusukaalit voilla. Myös pitkät vihreet pavut voilla on nam. Niissä vaan enemmän noita hiilareita. Vuohenjuusto salaattipedillä. Ja sitten aika tavis lounas on mulla kreikkalainen salaatti.
Kuulostaa hyvälle! Mitä laitat uunikasviksiin?
 
Ooo
Kai Mansikka86 syöt lihojesi kanssa kuitenkin kasviksia tai salaatteja?? Muuten on aika proteiinipitoista tuo ruokavalio ;) Kaaleissa (valko-, kukka-, parsa-, ruusu- ym.) on vähän hiilareita ainakin. Salaatissa toki myös, majoneesilla ihan jees aika perussalaattikin.

Mä taas huokailin tyytyväisyyttäni työpaikkaruokalaani: salaattia (mukana vähän mustaviinimarjoja), parsaa ja pestokanaa kermassa :p Nyt jälkkäriksi muutama pala sokeritonta prosenttisuklaata (oiskohan Ruohonjuurikapuasta ostettu tää sokeriton).
 
Heipähei kuomaseni :wave:

Täällä 25v nainen, kolmen lapsen äippä. Aloitin karppaamisen maanantaina, olen syönyt aamuisin pekonia, kananmunan. Lounaalla kanaa/kalaa/lihaa, välipalalla vettä, päivälliseksi kanaa, iltapalaksi kananmunan. Hyvin maistuu ja ei ole nälkä. Olen yrittänyt kattoa noita hiilareita, niin tuntuu että kaikissa kasviksissa on ihan hirveästi hiilareita : /

Olisi kiva kuulla mitä te syötte päivän aikana? Jos kaloreita saa olla vain 20g.
Eihän sulla ole tuossa listassa liki yhtään hiilaria vielä=) Joten hyvin voit syödä kasviksia ja niitä pitääkin syödä. Esimerkiksi parsakaalia, paprikaa, tomaattia, kesäkurppaa, munakoisoa meikäläinen vetää ja hiilarit on kanssa max 20g. Saan usein täyteet tuon puoli kiloa kasviksia per päivä kun ei ota hiilareita muualta.
 
mun pitäis kans tehdä enemmän ruokia vihanneksista,tuntuu etten osaa...tää on vielä niin outoa??

mulla meni pipariks noi juustoiset leivät kun laitoin ruokasoodaa leivinjauheen sijasta:ashamed:

pitäisi tehä sitä hyvvää kaalisoppaa,ja sit eks noi täytetyt paprikat oo ihan ok kans??

tänään tein sitä suklaista karppi kakkua,nyt en just muista nimee
 
karppikatti
Kyllä tää vähäproteiininen ja superrasvainen karppaus on mun juttu :) Turvotusta lähtenyt nyt 3 päivässä 2 kiloa ja olo on tosi hyvä ja energisempi kuin ennen. Ruokaakin tarttee syödä vähemmän kun siihen lisää sitten vaan rasvaa reilusti ja nälkä yllättää harvemmin. Tulee myös huomattavasti halvemmaks.

Tänään oon syöny:
Aamupala: paistettuja ohuita perunasiivuja (1 peruna), makkaraa + 1 keltuainen
Lounas: Katkarapuwokki (puolikas findus + n. 100 g katkarapuja)
Välipala: Teetä kermalla ja juustoa runsaalla voilla
Illallinen: Kanaa ja vihanneksia kerma-voi-kastikkeessa

Ihan väkisin tulee kyl yli 300 g vihanneksia jota Jan Kwasniewski suosittelee... Mut tänään taisin pysyä proteiinin suhteen hyvässä määrässä, ei se niin vaikeeta ollutkaan.
 
Mä tuun nyt teen mukaan tänne! :p
Karppailua takana vasta kolme päivää, mutta mua ketuttaa jo nyt, että mä vaan en saa hiilareita tarpeeks alas, ne on ollut joka päivä 40-50 välillä, mutta kun mä ihan oikeesti nyt alkuun haluisin niitä mahd. vähän, että pääsis kunnolla vauhtiin :kieh:

Mut syönkö mä sit niin kovin ihmeellisesti?
Aamusin oon syönyt kananmunan tai mantelijuustoleivän, missä päällä pari siivua kinkkua ja goudaa. Vissyä. Päivällä kesäkurpitsalasagnea, kukka- ja parsakaalia ja tomaattia (ja pari desiä maitoa, oli pakko saada :rolleyes:) sit illemmalla vielä toiseen kertaan tota lasagnea pienempi annos eilen, tänään illalla mantelijuustoleipä kinkulla ja goudalla, ja kermaa, missä joukossa vähän rahkaa ja mustikoita. Ja maanantai-iltana tehtiin valkosipuli-aura-rapuja.
Joo, mä tiedän, että jos jättäsin ton helvetin maitolasillisen pois, niin ois ihan eri tavalla hiilareita. Mut mulla tulee välillä kausia, kun alkaa vaan yhtäkkiä tehä mieli maitoa, ja sitä on saatava :D
 
Ooo
Noista mieliteoista kun vaan kieltäytyy, niin jonkun ajan päästä helpottaa. Mitä maitoa juot? Vaihda veteen ja ota juustoa ;)
Ihan hyvähän toi määrä hiilareita on, jos vasta 3 päivää takana, niin et vielä tiedä, millä määrillä sun kroppa jo alkaa toimia. Saahan sen ketoosin myöhemminkin, jos sen kokee pakolliseksi.
 
"pypylleröinen"
Ihan perus satamaidon ykkösmaitoa. Mut se on tosiaan se pari desiä päivässä. No, ehkä mä sit jätän senkin :D Juustoa mä syön muutenki kyllä :)
Mä vaan haluisin sen ketoosin niinkun nyt heti :)D) että sais kunnon alun. Noo, katotaan mitä tulee :)
 
Hei Pypylleröinen. Jos haluat ketoosin heti, niin noudata tosi tiukkaa hiilaritonta linjaa hetki, muutama päivä. Itse huomasin sen auttavan. Eli enimmäkseen kananmunaa ja lihaa niin sillä pääset heti ketoosiin. Sen jälkeen lisää kasviksia, koska niitä tarvitaan...
Mutta jauhelihaa ja siis sitä sika-nautaa ja kananmunia ja kuohukermaa niin on hiilarit matalalla ja tietty juustoa jossa makua!!

Mä oon nyt itse joulun jälkeen aloittanut rauhallisesti ja parin päivän repsahduksiakin tullut ja huomaan että ootan kuin kuuta nousevaa kun pääsen ketoosiin. Mutta just eilen laskin, että ruokavalioni ei ole tarpeeksi hiilariton just nyt jotta olisin ketoosissa. Päätinkin että viikonlopun elän vain lihalla ja kananmunalla ja ehkä vähän jotain kasvista!!
 

Yhteistyössä