Karppaajien tsemppiketju 2011

Musta tuntuu että olen ketoosissa, vasta eilen pysyin kokonaan ruodussa ja yritin muistaa syödä rasvaa. Voiko niin äkkiä "vaipua ketoosiin"? :xmas:
Kuulostaa toi sana hurjalta, tulee joku kooma mieleen.
En tiedä, en ole koskaan testannut itseltäni. Miehen hengityksestä oon joskus epäillyt, mutta se olikin ihan hullun vähillä hiilareilla musta. Itellä 20-30g/vrk.
 
Lunatic
entiä onko isompia pusseja kuin 50g...mä ostin kaksi pussia ja sain niistä 5 leipää..eli pitäs tehä vaikka kolminkertanen määrä,niin ei tarvii leipää tehä joka päivä.

nam...toi kaalikeitto kuullosti kyllä hyvältä!

lasketteko te hiilareitten ja protskujen määriä??
mä en laske,mut nyt siis oon jättänyt sen leivän,perunan,ja sokerit ja pastat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22876635:
lasketteko te hiilareitten ja protskujen määriä??
mä en laske,mut nyt siis oon jättänyt sen leivän,perunan,ja sokerit ja pastat.
Mä lasken kaiken vihkoon ylös, koska haluan tutkailla syömisiäni. Helpompi katsella jälkeenpäin edistymistä ja selvitellä vikoja, jos ei meinaa tulla tulosta. Muistan myös paremmin ottaa vitamiinini, kun merkkaan ne aina ylös samaan vihkoon päiväkohtaisesti.
:xmas:

Jossain ohjelmassa sanottiin että ihmisellä on usein tapana "unohdella" ja arvioida vähemmäksi ravintoannosten määrää, uskon että siinä on perää x).
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22876635:
entiä onko isompia pusseja kuin 50g...mä ostin kaksi pussia ja sain niistä 5 leipää..eli pitäs tehä vaikka kolminkertanen määrä,niin ei tarvii leipää tehä joka päivä.

nam...toi kaalikeitto kuullosti kyllä hyvältä!


lasketteko te hiilareitten ja protskujen määriä??
mä en laske,mut nyt siis oon jättänyt sen leivän,perunan,ja sokerit ja pastat.
No ei sitä laskematta oikein tiedä paljonko hiilareita tai prodea tulee. Jos olet liikkeellä löysin mielin niin ei kannatakaan laskea vaan katsoa miten olosi/painosi kehittyy kun vähennät hiilareita. Jos sen sijaan haluat laihtua tietyssä ajassa jotain niin kannattaa seurata makroja. Siinä oppii näkemään mitä mikin ruoka sisältää.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22876635:
entiä onko isompia pusseja kuin 50g...mä ostin kaksi pussia ja sain niistä 5 leipää..eli pitäs tehä vaikka kolminkertanen määrä,niin ei tarvii leipää tehä joka päivä.

.
Oho, jaa niistä tuli senkin verran. Ok.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22876968:
niin no mitä vitamiineja olisi hyvä syödä??
Kaikki muu pitäisi saada ravinnosta paitsi d-vitamiini purkista. Kalaöljyä suositellaan myös kapseleina otettavaksi. Mutta periaate on että karppi syö ravinteikkaasti ja saa vitamiininsa ruoasta.
 
Ai niin, ruodussa taas!!
Aamulla söin 3 oliiviöljyssä paistettua munaa ja sulatin päälle 125 g mozzarellaa, nam.
Pari mukia kahvia mennyt kans. Yhtään ei vieläkään nälkä. :)

Ruokana broileri-parsa-ja kukkakaaligratiinia. Kuohukermaa ja sipuli ja juustoraastetta. Odotan innolla!!
 
Ai niin, ruodussa taas!!
Aamulla söin 3 oliiviöljyssä paistettua munaa ja sulatin päälle 125 g mozzarellaa, nam.
Pari mukia kahvia mennyt kans. Yhtään ei vieläkään nälkä. :)

Ruokana broileri-parsa-ja kukkakaaligratiinia. Kuohukermaa ja sipuli ja juustoraastetta. Odotan innolla!!
Kuulostaa hyvältä paitsi tuo muna+mozzarella.. Mä en voisi kuvitellakaan tollasta yhdistelmää mutta niin me ihmiset ollaan erilaisia;)
 
Mä arvasin et tässä käy näin...Ensihuuman jälkeen motivaatio lopahti kun lehmänhäntä ja nyt ottaa vaan aivoon..Siis ruuissa sinällää ei ole mitää vikaa, mut tänää on ottanu ihan sikana aivoon se et vetää ruokavalionsa näin "erikoiselle" linjalle ja joutuu kattoo vierestä kun mies vetää lakua, hampparia tms..Mulla on hiton huono itsekuri ja kun se iili iskee päälle et jotain haluis maistaa, käyn kiukkuseks..Ylpeys ei anna myöten lopettaa, mut silti vituttaa, hieno olotila... :rolleyes: (ja tästä sepustuksesta ei ota varmaa kukaa selkoo, mut tulipaha märistyä..)

Ja hitto vie mun pitäis opetella laskee mitä on missäkin, syön ihan sokkona nyt eikä oo ihme jossei painokaa laske... :kieh:
 
Mä arvasin et tässä käy näin...Ensihuuman jälkeen motivaatio lopahti kun lehmänhäntä ja nyt ottaa vaan aivoon..Siis ruuissa sinällää ei ole mitää vikaa, mut tänää on ottanu ihan sikana aivoon se et vetää ruokavalionsa näin "erikoiselle" linjalle ja joutuu kattoo vierestä kun mies vetää lakua, hampparia tms..Mulla on hiton huono itsekuri ja kun se iili iskee päälle et jotain haluis maistaa, käyn kiukkuseks..Ylpeys ei anna myöten lopettaa, mut silti vituttaa, hieno olotila... :rolleyes: (ja tästä sepustuksesta ei ota varmaa kukaa selkoo, mut tulipaha märistyä..)

Ja hitto vie mun pitäis opetella laskee mitä on missäkin, syön ihan sokkona nyt eikä oo ihme jossei painokaa laske... :kieh:
Mä en enää osta tänne mitään herkkuja ;) Ja oon sanonu miehelle että on vapaa hakemaan ITE herkkunsa mut eihän tuo jaksa mihinkää enää illalla sit lähtee ku alkaa mieli tekemään :LOL:
 
Kyllä mä Maira ymmärsin sun sepustuksen. Koen asian ihan samalla lailla. Monta kertaa nyt ainakin alkuun oon miettinyt, että mitä järkee tässä on, miksi mä koitan olla jotenkin erilainen kuin kaikki mun ympärillä olevat.
Mutta sitten mä mietin sitä olotilaa joka viimeksi tuli viikon jälkeen kun olin vetänyt hiilarit ihan minimiin ja ketoosiin vaivuin... ja sitten kun ei oikeasti enää tehnyt mitään herkkuja mieli. Tai jos teki niin salli jonkun yhden suklaakonvehdin tms mutta ei antanut mennä överiksi.
Nyt vielä on sellainen fiilis että luovutan, en jaksa laskea, en jaksa miettiä rasvoja, en jaksa vaan ilman leipää. Se kun on niin helppo ruoka...

Mutta tää päivä on kokonaan ok. Ei repsahdusta... nyt kun illalla teki mieli herkkua niin pistin pari kourallista pähkinöitä suuhuni. Ok, hiilareita ehkä liikaa mutta parempi toikin kuin että olis kätensä avatttuun sipsipussiin pistänyt :)

Tsemppiä Maira, tiiviisti vieraile täällä ja vala itseesi uskoa että tästä vaan tää paranee.
 
No nysse paino on alkanu taas pikkuhiljaa laskea :cool: Alotin myös lenkkeilyn taas!! Oli kyllä sen verran lipakainen keli, että täytynee huomenna mennä ostamaan jotkut ns.liukuesteet kenkiin...
Ostin myös ihka ensimmäistä kertaa ketoosi-tikkuja ja jännitin kuin akan käy...Ja sieltä tuli melkein tummin väri tikkuun, eli hyvin on ketoosi parhaillaan päällänsä!! =) Syömiskerrat olen karkeasti "jaksottanut" kolmeen kertaan päivässä ja tammikuu (mahdollisesti helmikuukin...) pidetään tipattomana. Mulla ainakin selvästi tuo alkoholi pilaa koko karppauksen... :ashamed:
 
Joulu meni ihan suunnitellusti herkutellessa (enimmäkseen voileipäkeksien takia joita vedin smetana-mätiseoksen kera..) mutta melko hyvin palasin takaisin ruotuun ja näemmä joulun herkuilla potkittiin taas painonpudotukseen vauhtia, sillä vyöstä löytyi ihan uusia reikiä ja vaatteet roikkuu päällä :D

treenaako kukaan teistä? josn,niin paljonko nautitte hiilareita ennen treeniä? jaksatteko tehdä sillämäärällä kunnon hikitreenin?
Vedän tunnin ennen treeniä yhden ruisleivän, maitolasillisen ja banaanin, hiilarimäärää en ala laskemaan, tieto lisää tuskaa :D Hyvin kuitenkin jaksaa noilla (1,5-2h) eikä vaikutusta painonpudotukseen.

Myydäänkö mantelijauhetta isommissa pakkauksissa kuin 50g?????
Luontaistuoteliikkeissä. Anoppi myy luomumantelijauhoa noin 7,50e/500g. On hieman voimakkaamman makuinen ja imee enempi kosteutta mutta vastaavasti sitä ei menekkään silloin niin paljoa kuin tuota kaupan puhdistettua mantelijauhoa.
 
Aamusella ohimennen kuulin radiosta (YLE radio Suomi), että siellä on "mihin ruokavalioon uskot" -äänestystä menossa ja siihen mennessä vastanneista 52% oli vhh:lla. Go karpit! :D

(muistan kyllä ajan, jolloin haukuttin palstallakin "lahkolaiseksi"...:whistle:)

Kävin äänestämässä. Nyt se on jo 55%. :D
 
Viimeksi muokattu:
Aloitin induktion sunnuntaina jolloin paino oli 90.2kg. Nyt tänään se oli 88.6. Eli ihan kivasti tippuu. Prodea tulee mielestäni hurjasti mutta eipä tunnu haittaavan painonlaskua joten en huolehdi. Kirjassa luvataan jopa -6kg kahdessa viikossa. Jos pääsisi 87 kiloon olisin tyytyväinen.

BMI tippui kakkosella alkavaan ja olen lievästi ylipainoinen kun eilen olin huomattavasti ylipainoinen:whistle:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä