Karppaajien tsemppiketju 2011

Ooo
Uotilan limppu on jees. Jollei ketoosia kaipaa, niin hyvin voi aamuisin vetäistä siivun jos oikein suuret päälliset muistaa laittaa myös :) Mantelileipäset (teen itse hasselpähkinäjauhoon kun vähemmän hiilaria) on hyviä ja jos on todella leivän kaipuu, niin ostakaa hiilarittomasta paahtoleipää! Mantelileipäset on parhaimmillaan tuoreena ja sen jälkeen ehdottomasti lievänpaahtimen kautta käyneinä.
Tein jädenteosta ylijääneistä valkuisista sukrinin ja intiaanisokerihippusen kanssa marenkeja, ihan maistuvia tuli. Viikonloppuna mennyt jauhelihamureketta ja kasviksia, jugua sitruunatahnalla ja noita leipäsiä. Lusikallisen söin siskon tekemää lasagnea kasvisten kanssa, mutta pysyin pikkupikkuannoksessa, jee. Aika hyvä viikko ollut, olosta huomaa selvän muutokset ja vyön ahdistamattomuudesta!
Tervetuloa vain kaikki mustat ja harmaat, täysin vapaa foorumi tämä on ja kiva jos säilyy elävänä :flower:
 
Pikee
Kaikki kaksi päivää takana ja vielä pyyhkii hyvin!
Huomenna ajattelinkin puuhata pitkän tauon jälkeen aamiaismöttösiä ja mantelileipää. =)

Tässä muuten yksi ohje, jota olen suosinut normaalillakin ruokavaliolla...
En vain osaa laskea siihenkään hiilareita, joten en tiedä, kuinka ok se on nyt:

Siihen tulee 400 - 500 g kanapihvejä paloteltuna
paketillinen pekonia pilkottuna
Jokunen sipuli
puolikas kesäkurpitsa
puolet isosta paprikasta
purkillinen crema bonjour sipulisekoitusta

Määrät vähän vaihtelee, miltä milloinkin tuntuu.
Hyvää on! =) Osaisikos joku kokeneempi auttaa ja kertoa, voiko tätä syödä "karppaaja"?
Kiitti!
 
Bipop
Heips! Minäkin torppaan itseni tähän ketjuun. Parisen viikkoa karppausta takana, muutamia repsahduksia sattunut. Esim karkkia ja sipsiä tullut vedettyä pari kertaa. Kiloja ei ole tippunut yhtään, varmaan kiitos tämän epäsäännöllisyyden. Nyt pyrin selkeästi ketoosiin ja sillä pihvi.
Tämän päivän syömiset:
Juustoinen kaali-makkarakeitto (karppausinfon sivuilta)
1 mandariini
10 nistin lärpäkettä (karppausinfon sivuilta ohje)
En vaan osaa laskea yhtään noita hiilarimääriä valmiista ruuasta :/
 
Ooo
Huomenta. Piukeen kanaruoka kuulostaa tosi karpilta ja hyvältä! Valmiista ruuista minunkin on vaikea laskea (tai ei kai se vaikeata olisi, vaan vaivalloista ;)) noita grammoja, siksi on jäänyt koko laskeminen kaiken kaikkiaan.
Aamulla ei ollut yhtään nälkä, en tiedä johtuuko enemmän illan nakkiannoksesta vai siitä, että olisi kroppa tottunut tähän, mennyt ehkä jopa ketoosin suuntaan. Muuten ei kyllä henki haise eikä hikoiluta, niinkuin moni sanoo ketoosissa tapahtuvan, eli ei välttämättä. Se ei tosin ole mun tarkoituskaan :rolleyes: mutta jos on "vahingossa" mennyt :D
 
Ooo
Onko palstan karppaajat huomanneet näkevänsä enemmän unia vhh:sena? Mä rupesin epäkarpin joulun jälkeen taas ruotuun ja nyt (taas) tuntuu siltä, että näen paljon enemmän unia yön aikana.
Nukun myös paremmin. Voi johtua kahvin jättämisestä osin.
Mäkin nukun paremmin, sikeämmin. Ja jotenkin tajusin tämän taas vasta sen jälkeen kun luin tän sun kysymyksen, daah. Unien suhteen en huomaa suurta eroa, kaikenkaikkiaan kunnon nukkumisen aikana ehtii näkemään paremmin unia kun unisykli syvän unen ja rem-unen (sen missä nähdään unia) on tasaisempi. Joulun tienoilla heräilin ja valvoin öisin, ajattelin stressiä, mutta ehkä se hiilarimössötyskin oli isona osana. Ja selkäkipu, joka sekin mulla vähenee samaa vauhtia kun vähentää hiilareita.
Kaikki hyvät puolet ja silti ihminen syö hiilaria, tekee mieli, mikä ihme se on :confused: Sokerikoukku kai, joku mielihyvähormonihan se hiilaristakin aiheutuu. Täytyisi korvata se jollain muulla. Ja miettiä sitä pahaa oloa hiilarien syömisen jälkeen.
 
hei,mäkin tänne liittyisin! en oo ikinä ennen karpannut,ja nyt yritän jättää leivät,perunat eri muodoissa,ja sokerit pois.
aamusta söin täytetyn munakkaan.

mitäs sit kun iskee makeahimo?? mulla se on pahakin välillä.

ja nuo vkl.on varmaan yhtä tuskaa.....kun sillon aina tapana syödä hyvvää...ja yks on toi roskaruoka...

saako muutes ihan pelkkää kebabbia syödä? ilman mitn.kastikkeita ja perunoita
 
karppikatti
Joulun ajan tuli aika paljo herkuteltua, varsinkin uudenvuoden yhteydessä. Maha ihan turvoksissa, vaikken hirveesti lihonnutkaan. Tänään alkoi päivä hyvin, ensin rankka intervallitreeni ja sitten 3 munan munakas :) Nyt aion keskittyä treenaamiseen ja en vahdi hiilareita niin tarkkaan, ehkä joku 50-70 g päivässä ois sopiva.
 
Heips! Minäkin torppaan itseni tähän ketjuun. Parisen viikkoa karppausta takana, muutamia repsahduksia sattunut. Esim karkkia ja sipsiä tullut vedettyä pari kertaa. Kiloja ei ole tippunut yhtään, varmaan kiitos tämän epäsäännöllisyyden. Nyt pyrin selkeästi ketoosiin ja sillä pihvi.
Tämän päivän syömiset:
Juustoinen kaali-makkarakeitto (karppausinfon sivuilta)
1 mandariini
10 nistin lärpäkettä (karppausinfon sivuilta ohje)
En vaan osaa laskea yhtään noita hiilarimääriä valmiista ruuasta :/
Kirjoitat laskuriin jokaisen ruoassa käyttämäsi aineen grammoineen päivineen ja saat kokonaismakrot koko ruokamäärälle. Itse käytän kalorilaskuri.fi saittia. Kun syön, haen talletetut makrot koko ruoalle, punnitsen ruoan ja näppäilen kuinka paljon ks. ruokaa syön. Näin kone laskee annoksen makrot.
 
Nyt tehdää likaisia tunnustuksia, me käytiin eilen pizzalla, oli pakko illalla kun ei koko päivänä ollu mitää syöny.. :ashamed:

Mutta taas toisaalta, mä tunnen itteni ja tiedän et mitä tiukemmalle vedän ja lasken koko ajan, en pysy siinä kuurissa vaan sit tulee totaalirepsahdus, eli mietin tuossa et annan itselleni luvan sillon tällön syödä karkkia tai hakee sen pizzan, KUNHAN siitä ei tule tapa, eli pääsääntöisesti karpataan, mutta välillä poikkeukset sallitaan. Näin mulla pysyy mielenkiinto yllä ja pysyn sillä kuurilla.

Ei sillä, karkkia mun ei tee enää ees mieli, eikä sipsejä yms. Perunaa tai makarooniakaan en kaipaa vaan vihannekset kuulostaa mun korvaan jo hyvältä ja oikein odotan ruoka-aikaa, eli suunta on oikea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22866419:
hei,mäkin tänne liittyisin! en oo ikinä ennen karpannut,ja nyt yritän jättää leivät,perunat eri muodoissa,ja sokerit pois.
aamusta söin täytetyn munakkaan.

mitäs sit kun iskee makeahimo?? mulla se on pahakin välillä.

ja nuo vkl.on varmaan yhtä tuskaa.....kun sillon aina tapana syödä hyvvää...ja yks on toi roskaruoka...

saako muutes ihan pelkkää kebabbia syödä? ilman mitn.kastikkeita ja perunoita
Makeanhimoon auttaa kermavaahto marjoilla. Tai pähkinät.

Kebabia ilman kansia voi hyvin syödä. Siis lihaa ja salaattia.
 
Onko palstan karppaajat huomanneet näkevänsä enemmän unia vhh:sena? Mä rupesin epäkarpin joulun jälkeen taas ruotuun ja nyt (taas) tuntuu siltä, että näen paljon enemmän unia yön aikana.
Nukun myös paremmin. Voi johtua kahvin jättämisestä osin.
Hmm.. olen kyllä nähnyt enemmän unia!

Induktio aloitettu eilen ja huolimatta julmetusta prodemäärästä (157g) paino putosi -1,2kg. Jeei!
 
Moni on noista naposteluista ollut huolissaan ja siitä karkin syömisestä. Niin mäkin olin ennen kuin ekaa kertaa ryhdyin tähän hommaan. Moni silloin sanoi, että ei tee mielikään kun karppaa. Se tuntui ihan uskomattomalta... muka ei tee mieli suklaata, karkkia, popcornia eikä muutakaan mitä siihen mennessä oli pitänyt henkireikänä. Mutta niin se vaan on. Kun karppaa kunnolla, pitää rasvan saannista huolta. että siis rasvaa syö tarpeeksi niin makeanhimo ja mässyttely jää. Ei tee mieli.
Mutta jos rasvaa ei saa tarpeeksi niin sitten tulee noita mielitekoja. Se on nykyään mun mittari tai tietty lasken víelä mutta jos mutulla menen niin tuosta huomaan.
Pätee ihan siihen kesken päivän naposteluun myös. Jos täytyy enemmän kuin 3 kertaa syödä päivässä niin sitten en saa rasvaa tarpeeksi.
Mun täytyy saada rasvaa yli 100 g päivässä niin on hyvä. Paino tippuu ja olo on hyvä.

Nyt vaan viikonloppu pilas taas hyvin alkaneen karppauksen. Tuli syötyä perunaista lohisoppaa ja ruisleipää oikein urakalla. Ja siihen päälle pari lasia viiniä ja pari siideriä!! Nyt taas pömpöttää maha urakalla ja ne ilmavaivat! Kyllä ihmisen täytyy olla tyhmä kun mättää sitä leipää vaikka tietää sen olevan se pahin. Peruna keitossa ei nyt niin paha kun pystyi itse määrittelee montako kuutiota sitä otti lautaselle... mutta vapaaehtoisesti mätti sitä leipää. Niin niin.. tekosyynä ettei lohikeittoa voi syödä ilman ruisleipää!! Onko tyhmempää kuultu, vielä wannabekarpin suusta?? :)

Puolustuksena pitää pitää sitä että olin hoitamassa veljen lapsia ja meille oli tehty ruoka valmiiksi....

Mutta maanantai on aina toivoa täynnä... tästä viikosta voin tehdä erilaisen, paremman ja karpimman. :) liikuntaa lisää ja rasvaa lisää. Mä kävin hiihtämässä 3 km lenkin lauantaina ja huhhuh kun nyt yläkroppa jumittaa. Jokainen lihas on kipeä, takin päälle laittaminen tuottaa tuskaa. Mutta se hiihto maistui. Ja kun nyt taas henkkoht tajus miten monipuolista se on. Lonkan koukistajat ja reisilihakset sattuu kuten rintalihakset ja ojentajat. vaikutus on hyvä...
 
Ooo
PieniTytönTylleröinen... Kerma ehdottomasti kunnon kuohukermaa! Herkuttelun tarve kyllä vähenee, vaikka varmaan jotain omia vaikeita ruoka-aineita jää. Itselle rapeakuorinen lämmin ruislimppu olisi se. Herkutteluun käy myös tumma suklaa, tai vaikka atkins-patukat (saa mm. hiilariton.fi tai sokeriton.fi). Kannattaa lukaista joku kirja, vaikka Antti Heikkilän. Sitten kun ymmärtää ne salat karppaamisen takana, niin ei tule niin ihmeteltyä noita rasvoja jne. Perusperiaatteet rasvattomuudesta on meihin niin kamalan syvälle painettu vuosikaudet.

Kebab salaatilla on ollut helppo herkku parin viikon välein. Viimeksi tosin taisin saada tulisesta kastikkeesta vatsataudin, eli ei ole tehnyt vähään aikaan mieli :x

Fineli : Eniten ja v Tuolla Finelin sivuilla naposteltavista listaa, pähkinät järjestyksessä ;)
 
Viimeksi muokattu:
OUH! mä tein eilen pizzaa ja suklaakakun vieraita varten :ashamed: Siis pizza meille ja kakku vieraille ja tooottakai oli pakko syödä :ashamed:

Miltä tää mun kaalilaatikko kuulostaa?

Kaalia
Sipulia
vettä
Koskenlaskija (punanen)
valkosipulin kynsi
kuivattua basilikaa
kasvisliemikuutio
jauhelija?
 
OUH! mä tein eilen pizzaa ja suklaakakun vieraita varten :ashamed: Siis pizza meille ja kakku vieraille ja tooottakai oli pakko syödä :ashamed:

Miltä tää mun kaalilaatikko kuulostaa?

Kaalia
Sipulia
vettä
Koskenlaskija (punanen)
valkosipulin kynsi
kuivattua basilikaa
kasvisliemikuutio
jauhelija?
hyvältä,kuinka tuon teet? voisin ite tehä kans
 
Ooo
Kaalilaatikko kuulostaa hyvältä. Ruskista kaali osissa voi-öljyssä ennen vuokaan laittoa, niin saat makua (ja rasvaa lisää). Vettä ei varmaan juurikaan tarvitse, kun ei ole riisiä, mikä sitä imee. Kuohukermapurkin voisi vielä heittää päälle? Liemikuutio ei varmaan välttämätön, mut jos tykkäät, niin...
Ja anna muhia KAUAN :)
 
Mäkin nukun paremmin, sikeämmin. Ja jotenkin tajusin tämän taas vasta sen jälkeen kun luin tän sun kysymyksen, daah. Unien suhteen en huomaa suurta eroa, kaikenkaikkiaan kunnon nukkumisen aikana ehtii näkemään paremmin unia kun unisykli syvän unen ja rem-unen (sen missä nähdään unia) on tasaisempi. Joulun tienoilla heräilin ja valvoin öisin, ajattelin stressiä, mutta ehkä se hiilarimössötyskin oli isona osana. Ja selkäkipu, joka sekin mulla vähenee samaa vauhtia kun vähentää hiilareita.
Kaikki hyvät puolet ja silti ihminen syö hiilaria, tekee mieli, mikä ihme se on :confused: Sokerikoukku kai, joku mielihyvähormonihan se hiilaristakin aiheutuu. Täytyisi korvata se jollain muulla. Ja miettiä sitä pahaa oloa hiilarien syömisen jälkeen.
Mulla oli joulun aikoihin ihan järkyttäviä univaikeuksia, sen takia varmaan nuo "jatkuvat unet" tuntuu niin erilaiselta. Ja nukun kyllä kanssa sikeämmin.
En mäkään tajua miksi repsuilin loppuvuodesta, nyt on niin paljon parempi olo.
Rupesin semmoistakin miettimään kun mulla paheni allergiaoireetkin sinä aikana ja nyt ne on taas hävinneet että voiko vaikuttaa siihenkin. Yleensä siedän omia koiria hyvin mutta loppuvuodesta tuli jo lievää hengenahdistusta. Tai sitten se oli kuusi. En mene vannomaan. x)
 
Tuli tänään ensimmäistä kertaa vastaan tuo Kwasniewskin Optimal Diet -vhh-suuntaus. Tuumin olisiko siinä ylläpitoiluun jotain ohjenuoraa mitä voisi käyttää. Ei tosin sattunut silmiin vasta kuin makromäärät siinä, joten vähän hämärän peitossa on mitä se tarkkaanottaen pitää sisällään. Kellään ajatuksia tuosta?:)
 
Viimeksi muokattu:
karppikatti
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22866419:
hei,mäkin tänne liittyisin! en oo ikinä ennen karpannut,ja nyt yritän jättää leivät,perunat eri muodoissa,ja sokerit pois.
aamusta söin täytetyn munakkaan.

mitäs sit kun iskee makeahimo?? mulla se on pahakin välillä.

ja nuo vkl.on varmaan yhtä tuskaa.....kun sillon aina tapana syödä hyvvää...ja yks on toi roskaruoka...

saako muutes ihan pelkkää kebabbia syödä? ilman mitn.kastikkeita ja perunoita
Makeenhimoon auttaa kun syö kunnolla. Tarpeeksi rasvaisen aterian jälkeen ei tee mieli makeaa. Mä syön kyllä vähän 70 % tummaa suklaata joka päivä ja teetä jonka makeutan stevialla. Kebabia saa syödä, mä otan yleensä kebabin salaatilla, ei oo paljoo hiilareita.
 

Yhteistyössä