Karppaajien tsemppiketju 2011

Minä menin :D Aihan mukavasti sain venkslattua että sain syödä hyvin mielin pikkusen perunasalaattia nakkieni kanssa ja siltinkään koko päivän hiilareista ei tullut ku 24 :D

Onko muilla alottaneilla tai uudelleen joulun jälkeen alottaneilla maha kovalla? Mun meni eilen ihan hullumaiseksi koko vatsa :O

Tänään mies toi mulle aamiaisen sänkyyn :D Ikävää että ei muistanu mun olevan karppina niin teki leipää missä oli metukka,lauantaimakkaraa,juustoa,voita, kurkkua ja tomaattia.... NO, loppupäivä menee sitten hiilarittomalla.. :rolleyes:
 
"Oops"
En ole mennyt pitkään aikaan karpisti :( huomenna aloittelen jälleen paremman olon aikakautta! Olen kokeillut karppaamista ennenkin ja siitä on tullut hyvä olo. Jostain syystä se on kuitenkin jäänyt... nyt olen perehtynyt asiaan ja 2.1 alkaa karppauksen aikakausi elämässäni :)

Olo on sanalla sanottuna HIRVEÄ kaiken tän loma - ajan syöpöttelyn jälkeen. Mahassa velloo koko ajan, kipuilee ja pierettää. Olen väsynyt, mikään ei kiinnosta. Iho voi huonosti, ihottumaa siellä täällä. Nivelvaivoja on ... suuri toiveeni on, että karppaus auttaisi noihinkin. Joillekin nimittäin se on tuonut apua!

Huomenna teen jauhelihapihvejä ja salaattia sekä katkarapukeittoa. Jompaa kumpaa / kumpaakin otan sitten maanantain töihin evääksikin. Työkaverit onkin sitten yks asia mikä ärsyttää jo valmiiksi. Kun ei kahvihuoneen pullakuorma enää kiinnosta, kääntyy katseet hyvin pian siihen jolle "ei kelpaa". Ja kun eräs sivuosaston immeinen pudotti painoaan karppaamalla useita kymmeniä kiloja, alkoi kahvipöydässä pahansuopainen kateellinen supattelu :(

Täytyy vaan olla ettei ole moksiskaan, mä syön nyt tätä ja sillä hyvä....
 
Hyvää uuttavuotta.
Täällä oli lipsumista 2 kuohuviinilasin verran, sekä proteiinin määrä meni yli,mutta tänään yritystä jatkaa aiempaa linjaa. Lapset juuri availevat lauantaikarkkipussejaan:p
Taidanpa syödä ruuan että vältyn kiusauksilta, hedelmäkarkkien aromi on hyvä:D
 
Ostinpa ketostixejä apteekista ja ihan hyvä, koska vielä ei ainakaan ketoosista näkynyt jälkeäkään. Eli mikään "sinnepäin" meininki ei käy minulle vaan hh:t täytyy pistää nyt tiukasti alle 20 että sais homman käyntiin. tämän päivän hh:t nyt 7,5, prot 120,5,rasva n.100 ja kcal n.1500. iltapalaksi (jos tulee nälkä) syön sitten voissa paistettuja herkkusieniä kun nuo proteiinit on noin korkealla. Viisainta kai olisi syödä ruokalusikallinen tai pari ruokaöljyä, mutta yäks....
 
Ooo
Heipä hei ja rutkasti onnea ja karppitsemppiä tähän vuoteen! Itselle oli kiloja tullut joulunalun ja välin herpaantumisista reilut 3 kiloa, ei kiva yllätys, vaikka sen tiesikin. Pöhötystähän tämä, ei läskiksi taida noin nopeaan mennä, mutta silti. Mites riiviöiden äiti, kun ed.ketjussa kommentoit, että Heikkilän kirjassa on tietoa vastoin faktaa, niin mitä juttuja tarkoitit?

Itse oksensin ennen uutta vuotta ja aaton kärsin ihan kamalasta olosta kuvotuksineen ja päänsärkyineen. Ei tullut paljon juhlimaan lähdettyä. Taisi olla torstaina syömässäni kebabissa jotain vikaa :x Ei tee ainakaan hetkeen mieli. Hernekeittoa ja ruisleipää tuli syötyä sitten kun joku maistui, eli aika hiilaripitoista. Muttei sentään sokeriherkkuja. Tänään maanantaina alkakoon uusi aika. Eväänä on ruusukaali-saksanpähkinäpaistosta lihapadan kanssa (possun kylkisiivuja, suikalepossua, paprikaa, kesäkurpitsaa, sipulia, valkosipulia, koskenlaskijapaketti). Maitokahvin aion kyllä köhäiseen kurkkkuuni nauttia :eek:
 
. Mites riiviöiden äiti, kun ed.ketjussa kommentoit, että Heikkilän kirjassa on tietoa vastoin faktaa, niin mitä juttuja tarkoitit?

Ei ollut Heikkilän kirja, vaan Atkinsin 1992 kirjoittama Atkinsin uusin painonpudotosohjelma. En ole ainoa ihminen joka on "saanut näppylöitä" Atkinsin kirjoitustyylistä. Atkins ilmoittaa että: "Melkein kaikki ylipaino johtuu ruuansulatuksellisista syistä. Useimmat tutkimukset ovat osoittaneet että huomattavan ylipainoiset lihovat syödessään vähemmän kaloreita kuin ihmiset, joilla ei ole paino-ongelmia".
Tuo esimerkiksi tökkäsi.
Tai ehkä tuolloin ei oltu vielä huomattu että ihminen jättää tiedostamattaan myös kirjaamatta osan syömisistään. Ja olettamus siitä että ihminen normaalipainoisena yhtäkkiä alkaisi lihoamaan koska hänen ruuansulatuksensa vinksahti kuullostaa hmm. . erikoiselta?
Kirjaston tarjontaan kun oli tyytyminen näin aluksi.
Mutta joo, etsin käsiini uudempia kirjoja jahka talous tasaantuu joulusta, saa suositella hyviä alan opuksia!

Ketoosi näkyi kuin näkyikin sitten jo illalla ja tänään, eli melko hyvä taso saavutettu. Mutta edelleen saan liikaa proteiinia n.120-140g päivässä, kun 90 olisi suotavaa. Hiilihydraatit on pyörineet siinä 10-15 nurkilla ja rasvaa on sopivasti aika tasan 100g. Saa antaa vinkkejä ja paljon tsemppiä kaikille, minulla vaaka näytti viime viikon tulokseksi 1,5kg vaikka en ketoosissa vielä silloin ollutkaan
 
Lunatic
Joulu meni vielä suht ok, mutta tämä uus vuosi +päivät ennen ja jälkeen on menneet oikein urakalla mettään, selvästi oikein oon antanut kaiken mennä täysin päin mäntyä ennen kuin taas saan itseni kasaan. Oon vetäny ranskalaisia, sipsejä, karkkeja, pizzaa.. alkoholista puhumattakaan. Nyt on olokin sen mukanen, eilenkin olin kuin koomassa, niin väsynyt niistä hiilihydraateista ettei ole tosiakaan. Ainakin taas muistin miksi kannattaa niistä sokereista jne pysyä erossa, kun eihän sillon pysy edes hereillä kun niitä syä.
Tänään yritän palata parempaan ruokavalioon, koska arki alkaa tulla jo hyvin äkkiä.. ja on pakko jaksaa.. saa nähdä kuinka käy.
 
Ooo
Mulla taitaa olla myös tuo sama Atkinsin kirja, nythän oli ilmestynyt taas joku uusi (uusi atkins, uusi minä tai jotain sinnepäin)... Mä kyllä toisaalta allekirjoitan tuon ruuansulatuksen osuuden lihomiseen. Hyvin hoikan kollegan kanssa kun esim. vietämme aikaa, voi hän syödä mitä vain -siis todella mitä vain- pullaa, namia, limua, jäätelöä mielinmäärin, eikä se näy missään. Mutta suoli toimii säännöllisesti ja herkästi. Mies kotona on myös hoikka, vaikka meillä samanoloinen ruoka ollut jo 10 vuotta, minä liikkunut enemmän ja syönyt vähemmän... Mies käy tyhjentämässä suolta pari kertaa päivässä, mä harvoin. No joo, mutte se suolen toiminnasta, se tuskin ketään innostaa :xmas:

Mun täytyisi kanssa kokeilla tuota makrojen laskua, luulen, et tulee liikaa prot. ja liian vähän rasvaa...

Tänään on ollut tosi montya aloitusta vhh-ruuasta. Taitaa olla useammalla uuden vuoden lupauksena laihdutus ;)
 
Lunatic
Minen osaa laskea niitä hiilihydraatteja. Mistä siis voisin edes tietää koska niitä menis vaikka 20 päivässä.
No, tuskin mua miksikään karpiksikaan voi sanoa, kunhan nyt oon luopunu perunasta, viljatuotteista ja sokerista.. sen mitä pystyn.
 
Ooo
Kyllä sua varmaan voi sitten sanoa, kunhan tästä kukin ruotuun pääsee ;)
Laskeminen sinällään lienee ihan helppoa laskurien avulla, syötetään vaan ruuat ja määrät mitä syö, ja kone antaa sulle tiedot.
Mun ongelma on se, ettei jaksa jokaista syömistään merkata ylös ja punnita, laiska kun oon.
 
Lunatic
Kyllä sua varmaan voi sitten sanoa, kunhan tästä kukin ruotuun pääsee ;)
Laskeminen sinällään lienee ihan helppoa laskurien avulla, syötetään vaan ruuat ja määrät mitä syö, ja kone antaa sulle tiedot.
Mun ongelma on se, ettei jaksa jokaista syömistään merkata ylös ja punnita, laiska kun oon.
Onko siellä karppi.infossa semmonen laskuri?
Täytyy katsoa osaanko edes käyttää jos on..

Juu, kunhan päästäs ruotuun... edes.:eek:
 
"riiviöiden äiti"
http://www.fineli.fi/
Lunatic, mene tuonne ja laita hakuruudukkoon haluamasi sana esim tomaatti, niin saat hyvin tarkan listauksen paljonko mitäkin on tomaatissa....
 
Kun nyt silmiini sattui tämä ketju niin tuli sellainen fiilis, että jes, mä taas aloitan vhh:n.
Syksyllä ote herpaantui ja sillä tiellä olen ollut.
Painoa ei tosin ole tullut kuin 1,5 kg takaisin, mutta noi ilmavaivat. Mä olen kuin kävelevä viemäri. Haisee ihan kamalasti ja kaikki vain ja ainoastaan leivän, pastan ja perunan ansiosta. Ja turvotus tietty ollut riesana.
Ennen kuin näin tän ketjun, olin jo mielikuvaharjoitellut sitä, että lopetan leivän ym. Ja nyt vaan oon enemmän vakuuttuneempi, että näin tulee tapahtumaan. Katsotaan missä vaiheessa sitten jaksan lähteä niiden makrojen laskemiseen. Varmaan aika pian, kun kuitenkin toi ylipaino on kanssa riesana...

Mutta pienellä lähden liikeelle. Tsemppaamiseen!!
 
Ooo
Tervetuloa auringonkukallekin takaisin :wave:
Oma aamupala oli pari löysähköä munaa ja teekupponen sekä tuhti maitokahvi (mulla se on n. 3 ihmisen annos expressoa ja sama määrä kuumaa maitoa). Maitoa en ole pystynyt vaihtamaan kermaan. Mutta suon itselleni tämän aina silloin tällöin vapaapäivien aamuina ;)
 
Ketokarppailua päivä 3 ja paino on nyt tipahtanut edelliselle kymmenluvulle. Säätää tarvitsee varmasti koska lihaksia "polttelee" ja nesteet kiertää niin huimaa vauhtia että suolatasapaino vaatii varmaan vähän hienosäätöä, paino tippui eilen ja toissapäivänä 600g per päivä.

Ooo, se onkin se "suurin osa" ,"kaikki" jne. joka siinä Atkinsin kirjassa tökkii. Koska jos lähtee nykypäivän virallisia tieteellisiä tutkimuksia katsomaan niin nuo väitteet eivät pidä paikkaansa, vaan suurin osa ihmisistä lihoo koska syö liikaa kulutukseensa nähden (sekaruokaa). Sitten lihavana kuvioon astuu varmasti osalle aineenvaihduntahäiriöt.... Mutta Atkinsin ohjeissa ei ole siis vikaa vaan se "ylimääräinen " osuus joiltain osin. Minun kannattaa ehkä pudottaa kriittisyyden astetta monta pykälää koska kohta minä pakkomielteenomaisesti kaivelen jotain tutkimustuloksia:xmas:
 
Hei mun on PAKKO tulla kertoon teille mun löydöstäni! :D

Mun uus lempi karppiherkku on:
4 kananmunaa
140g xtra palvikinkkusuikale
150g xtra juustoraaste
Kaikki sekasin ja pannulle. Sitten kun ns.kiilto katoaa, on valmis ja kylkeen laitoin 30g herkkumajoa!

Jumalattoman hyvää! Ja parasta siinä on ehkä se, että päivän makrot tulee täyteen :) jaoin ton kahtia kun mä söin niin myöhään tota :)

1488 kcal hh. 7,4 g r.125,2 g pr.84,3 g Siinä. Nouseehan toi proteiini hiukan korkeelle mutta sitten voi vähentää vaikka juustosta kun sitä tulee kaikkist eniten :D
 
Thanks, Ooo. Mukava tulla takaisin! Jos nyt jaksais pysyä täällä.... :)

Kun aloitetaan uudelleen, niin aloitetaan sitten kunnolla. Heti laskemaan, ei muu auta. Varmaan se teki nyt sen, kun tosta leivästä tuntuu olevan vaikea päästä eroon, niin pakko laskea montako viipaletta saa syödä ettei hiilarit pauku yli. Mä kun nyt yritän heti päästä ketoosiin.. ja huomaan ettei leipää saa syödä ollenkaan.
Tän päivän saldo hiilareita on ok, vaan 3,4 g. Rasvaa oonki sitten napannut hyvin, 66 g tähän mennessä. Proteiinit huolettaa, niitä on kertynyt 69 g. Mutta eikö se jotenkin niin mennyt että proteiinit päivässä olis ok, jos ne olis jotenkin oma painon verran siis grammoissa tietty. ??
Mutta siltikin, nyt jo 69 eli se tarkoittaa sitä että mä saisin enää vajaa 20 napata.. :(

Täytyy nyt kuitenkin taas pitää jäitä hatussa. ei voi onnistua ekana päivänä täydellisesti. Varsinkaan kun ei ollut "varautunut". eli jääkaapissa olis valmiina makaronilaatikkoa... vieläpä perusvaaleasta makaronista. Niin ja siellä odottaa myös brownipohjainen juustokakku syöjäänsä.. Miten selviytyä tästä?
Jos näihin rasvoihin lisää hiilareita tosi paljon, tietää se painonnousua ilmavaivojen lisäksi. :D

Näillä mennään. Hyvä että muut jaksavat kirjoittaa reseptejä helppoon karppaamiseen, sillä nyt tuntuu että on vähän hukassa noi mitä voi syödä..lisäää vaan!! ;)
 
Söin aamupalaa... (kiva) :D Mutta mun makroista tuli jotain NIIN outoa :D Voiko tää olla ees tosi!?
100g Pekonia
25g 80% voita
25g xtra juustoraaste
30g majoa
2kpl paistettuja kananmunia...

Makrot oli:
1092 kcal hh2 g r.103,8 g pr.39,1 g !?!?!?! :O Siis noi rasvat.. HERRANJUMALA!! :O
Ja ruokakulmaan suoraan määrät syötetty.. Tän on pakko olla pissatusta :D
 

Yhteistyössä