Karppaajien tsemppiketju 2011

alibaba harmailee
Mä on varmaan ainut joka ei seuraa millään laskureilla syömisiäni, oon vaan tuntemuksien mukaan syönyt ja jättänyt kieletyt pois. No eipä laihtumisvauhtikaan ole ollut päätä huimaava :D Mun on pakko jättää kaikki makeet pois tai mä repsahdan...eli olen absolutisti namujen suhteen tällä hetkellä.

Rasvan määrää mun ois varmaan nostettava...no täytyy rueta miettimään uusia ruokaohjeita
 
Ooo
Perstuntumalla mäkin meen, onneksi se pienenee koko ajan :LOL:
Mä olen löytänyt itsestäni nyt vuoden jälkeen sen puolen, että voin syödä vain yhden suklaakonvehdin tai vain sentin siivun jäätelöä. Aikalailla psyykkistä valmennusta se onkin vaatinut! Asiat jotenkin menneet ehkä nyt tajuntaan, kaikki se miksi syö ja mitä syö.
 
karppikatti
Tuli tänään ensimmäistä kertaa vastaan tuo Kwasniewskin Optimal Diet -vhh-suuntaus. Tuumin olisiko siinä ylläpitoiluun jotain ohjenuoraa mitä voisi käyttää. Ei tosin sattunut silmiin vasta kuin makromäärät siinä, joten vähän hämärän peitossa on mitä se tarkkaanottaen pitää sisällään. Kellään ajatuksia tuosta?:)
Mä noudatan osittain tota opitamal dietiä. Siinä suositellaan hiilareita n. 50 g päivässä, proteiinia ALLE 1 g/painokilo ja rasvaa PALJON. Muuten toimii hyvin, mutta proteiinia tulee helposti liika. Vihanneksia Kwaniewski suosittelee vain n. 300 g päivässä. Rasvanlähteenä parhaita ovat keltuaiset (vähintään 4 päivässä, esim. 2 kananmunaa+2 keltuaista), naudanliha, sisäelimet. Perunaa suositellaan myös kohtuudella käytettynä. Fruktoosia ja omega 6 vältellään, samoin viljoja. Eli ei käytetä öljyjä ja hedelmiä vältetään myös (sisältävät fruktoosia)

Itse sovellan niin että syön mahdollisimman paljon kotimaista enkä ihan noin paljoa kananmunia jaksa päivässä syödä ja kalaa syön myös ja käytän välillä oliiviöljyä ja syön myös vähän pähkinöitä... Kesällä syön enemmän vihanneksia kun toi 300 g, mut talvella syön lähinnä porkkanoita, tomaatteja ja pakastevihanneksia. Perunaa käytän myös, sillä se imee tosi hyvin rasvaa :D Pääasiassa muussina ja paistettuna...

Täältä lisätietoa:optimal_diet_1

Hyviä puolia Optimal Diet:issa on että se halpa ruokavalio, huomattavasti halvempi kuin peruskarppaus. Paljon treenaavana en tosin ihan noin vähää proteiinia söis (mulle suositeltais alle 50 g päivässä) mutta jonkin verran rajoitan kyllä sillä helposti tulee syötyä yli 100 g protskua...
 
"alibaba2"
Perstuntumalla mäkin meen, onneksi se pienenee koko ajan :LOL:
Mä olen löytänyt itsestäni nyt vuoden jälkeen sen puolen, että voin syödä vain yhden suklaakonvehdin tai vain sentin siivun jäätelöä. Aikalailla psyykkistä valmennusta se onkin vaatinut! Asiat jotenkin menneet ehkä nyt tajuntaan, kaikki se miksi syö ja mitä syö.
Kunhan mäkin löydän itsestäni sen puolen niin olisin niin onnellinen :D

Eiks se perstuntuma vaan parane kun pehmikkeet katoaa :) :D
 
Mä noudatan osittain tota opitamal dietiä. Siinä suositellaan hiilareita n. 50 g päivässä, proteiinia ALLE 1 g/painokilo ja rasvaa PALJON. Muuten toimii hyvin, mutta proteiinia tulee helposti liika. Vihanneksia Kwaniewski suosittelee vain n. 300 g päivässä. Rasvanlähteenä parhaita ovat keltuaiset (vähintään 4 päivässä, esim. 2 kananmunaa+2 keltuaista), naudanliha, sisäelimet. Perunaa suositellaan myös kohtuudella käytettynä. Fruktoosia ja omega 6 vältellään, samoin viljoja. Eli ei käytetä öljyjä ja hedelmiä vältetään myös (sisältävät fruktoosia)

Itse sovellan niin että syön mahdollisimman paljon kotimaista enkä ihan noin paljoa kananmunia jaksa päivässä syödä ja kalaa syön myös ja käytän välillä oliiviöljyä ja syön myös vähän pähkinöitä... Kesällä syön enemmän vihanneksia kun toi 300 g, mut talvella syön lähinnä porkkanoita, tomaatteja ja pakastevihanneksia. Perunaa käytän myös, sillä se imee tosi hyvin rasvaa :D Pääasiassa muussina ja paistettuna...

Täältä lisätietoa:optimal_diet_1

Hyviä puolia Optimal Diet:issa on että se halpa ruokavalio, huomattavasti halvempi kuin peruskarppaus. Paljon treenaavana en tosin ihan noin vähää proteiinia söis (mulle suositeltais alle 50 g päivässä) mutta jonkin verran rajoitan kyllä sillä helposti tulee syötyä yli 100 g protskua...
No mä tuumin, että se on aika tavalla samansuuntaista mitä itse oon harrastanut alakarppauksella paitsi hiilareita tuossa kawailussa on vähän reilummin käytössä. Proteiinit on kyllä hankalia, itsekin yritän nipistää niitä sinne 60 g tienoille mutta hankalaa on. Tuppaa olemaan 70-80 välillä. Kiitos linkistä!
 
Noni, halpa ruoka todellakin toi kaalikeitto! Piti tehdä ensin laatikkoa mut tulin siihen tulokseen, että parempi tehäkki keitto :D Hintaa sille tuli 8e :) halvemmallaki olis päässy jos olis saanut puolikkaan kaalin ja jättää kerman pois :) Sit siitä tulis 5.56e tarkalleen ja tosta nyt syö yksin ainaki 3 päivää :D
 
karppikatti
Ohhoh kuinka paljon mä syönkää proteiinia! Laskin just finelistä mitä olin ajatellu syödä tänään ja protsut ois melkeen 130g! Täytyypä laittaa vähemmän lihaa. Esim. lohta oon aina syöny 200 g kerralla, nyt ajattelin kokeilla 100 g ja enemmän rasvaa :) Saa nähdä lähteekö nälkä.
 
karppikatti
Tulipas herkku superrasvainen ateria :) 100 g pakastelohta ja 150 g kruunu-vihannessekoitusta. Paistoin ensin normaalissa määrässä voita ja sitten lisäsin varmaan yli 50 g kun oli kypsää ja n. 1 dl kermaa ja lisäks tietty mausteita.
 
Babylonin lohisoppa testattu ja oli hyvää! :) Ja toooosi täyttävää!Miehen pyynnöstä lisäsin muutaman perunan siihen, ite ongin perunat pois ja söin pienen lautasellisen, mies pisti loput parempii suihin! :D Tää pysyy ruokalistalla!Ja se timjami sopii meikäläisen makuun kans tosi hyvin!

Kiitos ohjeesta!
 
Babylonin lohisoppa testattu ja oli hyvää! :) Ja toooosi täyttävää!Miehen pyynnöstä lisäsin muutaman perunan siihen, ite ongin perunat pois ja söin pienen lautasellisen, mies pisti loput parempii suihin! :D Tää pysyy ruokalistalla!Ja se timjami sopii meikäläisen makuun kans tosi hyvin!

Kiitos ohjeesta!
Eipä kestä, mukava kuulla. :)
Mä söin sitä vielä tänäänkin, vaikka joku jo eilen yökki kun se on viimetorstaina tehtyä. x) Vielä maistui ihan hyvälle. Mieskin söi.
 
Mä voin ihan hyvällä mielellä suositella tota kaalikeittoa mitä tein, meinaa en melkeen pysty pitämään näppejä erossa siitä! :p Ai ai se on HYVÄÄ!!! :D
Kaalikeitosta ei saa tekemälläkään hyvää.. :x :saint:


Saako hernaria syödä?Jos tekee ite?


Nii ja mulla on paketti jauhelihaa kaapissa, mitä siitä tekisin huomenna niin et isäntäki söis samaa?
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on se Karpin ateriakirja ja siellä on hernekeiton ohje. Mutta kuten PinkLilykin totesi, herneissä on paljon hiilihydraatteja. Annoksessa on muistaakseni 32 g hiilihydraatteja. Ei sovellu siis aloitus- ja laihdutusvaiheen karpeille.

Itse tein tänään lounaaksi karpin paremman kalakeiton. Voi namskis, kun olikin hyvää! Karppasin aiemmin viime vuonna, mutta elämäntilanteeni vuoksi en jaksanut miettiä ruokavaliotani, vaikka se olisikin kaikkein tärkeintä. :headwall: Mutta nyt on taas hyvä aloittaa 11.1.2011. :D Laittelin pitkin kämppää itselleni tsemppiviestejä :ashamed:, kun jossain ohjelmassa kuulemma silläkin saatiin sitä henkistä puolta paremmaksi.
 
Mä tuos mietin et tuskin mä näillä eväillä laihun, mut noh.. :ashamed:
Tein äsken kesäkurpitsalasagnen uuniin, saas nähä millanen erikoisuus se on ja suostuuko mies syömää sitä vai saanko alkaa väkertää toista ruokaa..
 
Mä tuos mietin et tuskin mä näillä eväillä laihun, mut noh.. :ashamed:
Tein äsken kesäkurpitsalasagnen uuniin, saas nähä millanen erikoisuus se on ja suostuuko mies syömää sitä vai saanko alkaa väkertää toista ruokaa..
Hyvältä kuullostaa :)
Mulla on taas sitten suunnattomia ongelmia pitää näppejäni erossa tosta keitosta :D

Mulla on tänään juhlan paikka! Nyt on joulukilot poissa ja vaaka näytti 76.3 :heart: Ihan ihmeellisiä pudotuksia tullut taas :O Ekaks 1.2kg! Ja nyt oli taas tippunu melkee 900g! :O
 
Lunatic
Myydäänkö mantelijauhetta isommissa pakkauksissa kuin 50g?????
Eihän tolla määrällä pahemmin leivota.. en oo kyl vilkassu että miten paljon niissä ohjeissa on mantelijauhetta ollu, mutta että 50g.. huhhuh.
:confused:
 
Hyvältä kuullostaa :)
Mulla on taas sitten suunnattomia ongelmia pitää näppejäni erossa tosta keitosta :D

Mulla on tänään juhlan paikka! Nyt on joulukilot poissa ja vaaka näytti 76.3 :heart: Ihan ihmeellisiä pudotuksia tullut taas :O Ekaks 1.2kg! Ja nyt oli taas tippunu melkee 900g! :O
Se oli HYVÄÄ! :D Siis oikeasti, että voikin olla hyvää....Eipä se pasta siellä lasagnessa juuri näemmä maistu... :) Tää jäi reseptikirjaan ehdottomasti!

Mulla paino junnaa paikallaan, tänää näytti et olis tullu takas muutama sata grammaa, mut en tiiä..Harmittaa...
 
Lunatic
Musta tuntuu että olen ketoosissa, vasta eilen pysyin kokonaan ruodussa ja yritin muistaa syödä rasvaa. Voiko niin äkkiä "vaipua ketoosiin"? :xmas:
Kuulostaa toi sana hurjalta, tulee joku kooma mieleen.
 

Yhteistyössä