Karppaajien tsemppiketju 2011

Ooo
Eikös lihalla tulee kuitenkin aika järjetön osuus proteiinia päivän makroihin? Jotenkin joku siinä ajattelussa tökkii, että ruokkisi itseään vain eläimillä :x Vaikkakin vain päästäkseen ketoosiin... No, se lienee tullut selväksi, etten oikein perusta tuosta ketoosipakkomielteestä muutenkaan ;) Mut jokainen tyylillään ja tsemppiä valitsemillenne teille!
 
"pypylleröinen"
Hei Pypylleröinen. Jos haluat ketoosin heti, niin noudata tosi tiukkaa hiilaritonta linjaa hetki, muutama päivä. Itse huomasin sen auttavan. Eli enimmäkseen kananmunaa ja lihaa niin sillä pääset heti ketoosiin. Sen jälkeen lisää kasviksia, koska niitä tarvitaan...
Mutta jauhelihaa ja siis sitä sika-nautaa ja kananmunia ja kuohukermaa niin on hiilarit matalalla ja tietty juustoa jossa makua!!

Mä oon nyt itse joulun jälkeen aloittanut rauhallisesti ja parin päivän repsahduksiakin tullut ja huomaan että ootan kuin kuuta nousevaa kun pääsen ketoosiin. Mutta just eilen laskin, että ruokavalioni ei ole tarpeeksi hiilariton just nyt jotta olisin ketoosissa. Päätinkin että viikonlopun elän vain lihalla ja kananmunalla ja ehkä vähän jotain kasvista!!
Joo, mä tiedän, että noin pääsis helposti, mutta mä en tiedä, pystysinkö kuitenkaan noin syömään :D Mut katotaan nyt, tänään on hiilarit parissa kympissä, koitan nyt pitää näin, ja jos ei auta, ni jätän sitten kokonaan pois hetkeks :)
Mut hei, mä en juonut tänään maitoa! :D
 
Hyvä Pypylleröinen tosta maidosta. Mä olen silti sitä mieltä että maitoa voi juoda jos haluaa, sillä onhan se niin hyvää!! :) Mutta ehkä alkuun välttää...

Ja Ooo ton ketoosin mä pyrin saamaan nopeasti käyntiin että kroppa alkais noita rasvoja nopeammalla tahdilla käyttää energianlähteenä. Hiilareita kasvatan pikkuhiljaa, kun saan "vauhdin päälle". Mulla kun on nyt ekana tarkoitus taas saada paino tippuun...
Yritänkin tässä saada enemmän rasvaa kuin proteiineja, mutta tuntuu että mitä vaan teen ruoaksi niin proteiinien osuus on aikamoinen. Ja sitten taas oon huomannut että jos tulee liikaa proteiinia niin kilot/nesteet ei lähde liikkeelle niin hyvin. Ehkä täytyis oikeasti jatkaa sitä hiihtoa jotta proteiinin sais kanavoitua jonnekin oikeaan paikkaan! :)
 
Ooo
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22895222:
mistä sen tietää,koska on ketoosissa?? ja mitä se hyödyntää??
Apteekista saatavilla tikuilla, joilla mitataan arvoja virtsasta. Toisille tulee paha olo, hengiys haisee, toisille hyvä "leijuva" olo ja näläntunne katoaa. Ja kaikkea siltä väliltä varmaan myös yksilöllisesti ;) Atkins suosittelee tätä alkuun, jotta painonpudotus lähtisi rajusti liikkeelle. Se tietysti tsemppaa aika hyvin. Vaan kun kirjoituksia katselee, niin osalla ketoosissakin tuntuu jumittavan ja osalla vain hiilareita vähentämällä tippuu samaa vauhtia. Tiedä sitten mikä kaikessa on takana. Jos itselle on helpompaa noudattaa tosi tiukasti jotain juttua, jos se saa hyvän draivin päälle, niin varmasti sopii. Sitten saa ikäänkuin "palkita" itseään lisäämällä niitä hiilareita jos haluaa, monipuolistaa syömistään. Ketogeenisellä ruokavaliolla toki pärjää koko elämänsäkin, ettei niitä hiilareita sinällään ole PAKKO nostaa.

Sitä jumitusta sunflower minäkin tuossa juuri mietin, kun sanotaan, että liika proteiini muuttuu myös sokeriksi, jos muiden makrojen suhde on väärä. Varmasti saa noita kaaleja esimerkiksi syötyä tosi paljon ilman, että hiilarit nousee liiaksi. Ja salaatteja. Molempia hyvässä rasvassa ja/tai majoneesissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ooo
Riekon nyrkkisääntöjä vasta-alkajille ja edistyville - karppaus.info :: keskustelufoorumi
Siirrän vielä yhden hyvän keskukstelun tuolta karppi-sivuilta tähän. Ehkä tän ketjun kirjoittajille jo tuttua kauraa, mutta ihan hyvää muistinvirkistysluettavaa.

Tilasin eilen uuden Atkinsin kirjan ja yhden toisenkin karppi-kirjan (jonka nimeä en nyt muista), oli suuren suomalaisen kirjakerhon tarjouksessa tuo jälkimmäinen ja eka sattui tulemaan "vahingossa" mukaan ;)
 
Eikös lihalla tulee kuitenkin aika järjetön osuus proteiinia päivän makroihin? Jotenkin joku siinä ajattelussa tökkii, että ruokkisi itseään vain eläimillä :x Vaikkakin vain päästäkseen ketoosiin... No, se lienee tullut selväksi, etten oikein perusta tuosta ketoosipakkomielteestä muutenkaan ;) Mut jokainen tyylillään ja tsemppiä valitsemillenne teille!
Kyllä mä ainakin pyrin saamaan sen 500g kasviksia päivässä, mahtuu siihen 20 hiilarigrammaankin kunhan ei innostu herkuttelemaan liikaa %suklaalla. (Joskus sattuu kyllä sitäkin x)) -- Yksi syy miksi lasken, näen mitä olen syönyt ja minkä verran.
Muakin tökkii se että jätetään kasvikset kokonaan. Syön myös kotimaisia marjoja ja kotimaisia omenoita. Ulkolaisia hedelmiä en juuri syö.
 
Viimeksi muokattu:
Eikös lihalla tulee kuitenkin aika järjetön osuus proteiinia päivän makroihin? Jotenkin joku siinä ajattelussa tökkii, että ruokkisi itseään vain eläimillä :x Vaikkakin vain päästäkseen ketoosiin... No, se lienee tullut selväksi, etten oikein perusta tuosta ketoosipakkomielteestä muutenkaan ;) Mut jokainen tyylillään ja tsemppiä valitsemillenne teille!
Mun täytyy tunnustaa että lihaa meni sopimattoman vähän..:ashamed: Kerran päivässä syön 200g jauhelihaa tai kalaa. Ei enempää. Kasviksia menee paljon, kermaa sopivasti ja oliiviöljyä paljon.
 
Ooo
Mun täytyy tunnustaa että lihaa meni sopimattoman vähän..:ashamed: Kerran päivässä syön 200g jauhelihaa tai kalaa. Ei enempää. Kasviksia menee paljon, kermaa sopivasti ja oliiviöljyä paljon.
Joo, tämä olikin kommentti johonkin muuhun päivän syömisiin, jossa ei ollut lähes muuta kuin munia ja lihaa...
Ostitkos sinä sen uuden atkins-kirjan? Millaiselta vaikuttaa? Menin itse sen eilen tilaamaan....
 
"vieras"
Ensiksi herkku: lidlin eridanous kreikkalainen jugu ja siihen loraus fun light metsämansikka-vesimelonia.

Toiseksi, itselläni pysyy myös kalorit siinä 1500-1800 tuntumassa. Mulla pitää tuo rasva niin hyvin nälän pois, että syömäöni ruokamäärät ei ole hirmuisia. Varsinkin salaattilounaspäivinä kalorit jää jopa alle tuhannen. Vaan ei ole nälkä.

Ketoosia siis pitelen ja keskiarvoisesti menee 80 g proteiinia, 100 g rasvaa -ja se 20 g hiilareita. Syksystä olen laihtunut 19 kg ja vyötäröltä katosi 15 cm :)

Tavoitteena saada vielä 10 kg pois nyt keväällä, ja aloitin liikunnan vuodenvaihteen jälkeen vauhdittaakseni laihtumista ja kiinteytyäkseni.
 
Kyllä ketoosiin pääsee ilman että syö pelkkiä kananmunia ja lihaa. Tai ainakin mä pääsin. Ja en syö lainkaan lihaa tai kanaa, kalaakin vain vähän. Kananmunia myös välillä. Ennen en syönyt kalaa tai kananmuniakaan, mutta nyt syön niitä välillä. Mä käytän kyllä todella paljon voita ja öljyä ruoan seassa. Esim ruusukaalia ja voita tai tomaattista keittoa joka suorastaan kylpee öljyssä (ja valkosipulissa...) Siten saan tarvittavat kalorit kerättyä. Ketoosissa ongelma on lähinnä se (mulla siis) että ruokahalu katoaa täysin. Viime kesänä lähti taju yksi päivä ja johtui siitä että en ollut syönyt mitään vuorokauteen. Ja ennen sitä tosi minimaalisesti... aloin sitten huolehtimaan siitä,että söin tiettyyn kellon aikaan aina jotain.

Muuten on mennyt tosi kivasti tällä viikolla, mutta tänään (tai siis eilen) hairahduin syömään kardemummamuffinssin tai 2,5 muffinsia oikeastaan... kun leivoin lapsille. No, huomenna taas otan itseäni niskasta kiinni.... :)
 
siis mä oon nyt kyllä ylpee itestäni,pakko kehua,mä kun oon niin perso karkille,mies eilen söi kokonaisen aakkospussin enkä ottanut palaakaan:D mulla oli turkkilais jugua,rahkaa,vadelmia,ja loraus kermaa,lasi kipossa..mässytin sit sitä.

mitä karppaaja saa tai voi yleensä mässyttää,juurikin näin viikonloppusin ja noi illat on pahoja leffan ääressä.

eilen mua tökki ihan kauheesti kun söin 6 nakkia ja salaattia,hyi että,alko oikein oksettaan:confused:
ja sit tein sitä munakasrullan,johon laitoin smetanaa ja graavilohta...hyi en voinu sitä syödä,kun muutaman palasen:rolleyes:

ja tänään on synttärit,johon otan oman mutakakun mukaan...

kuulin kyllä muutes että pelkällä silläkin pääsee jo laihtumaan kun jättää leivät,pastat,ja sokerit??
ettei tarttis niin kytätä tota syömistä kokoajan
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22907050:
kuulin kyllä muutes että pelkällä silläkin pääsee jo laihtumaan kun jättää leivät,pastat,ja sokerit??
ettei tarttis niin kytätä tota syömistä kokoajan
Niin, sitä kutsutaan hyväkarppaukseksi. Itse ketokarppaan, ja jotkut alakarppaa näiden kahden välissä, tyylejä on monia ;)

Kyllä mä pizzaa teen, vaikka ketokarppaan. Pohjan teen pelkistä munista (eli pellillä paistetaan valkuais- ja keltuaisvaahtojen sekoitus) joten hilareita ei ole oikeastaan ollenkaan.

Ai niin, paljonko oli nakeissasi hiilareita ja mitä nakkeja? Itse en meinaa kaupasta löytää kunnon lihanakkeja vaan kaikissa on ties mitä jauhoja kun hiilarit on yli viiden...
 
[QUOTE="vieras";22907073]Niin, sitä kutsutaan hyväkarppaukseksi. Itse ketokarppaan, ja jotkut alakarppaa näiden kahden välissä, tyylejä on monia ;)

Kyllä mä pizzaa teen, vaikka ketokarppaan. Pohjan teen pelkistä munista (eli pellillä paistetaan valkuais- ja keltuaisvaahtojen sekoitus) joten hilareita ei ole oikeastaan ollenkaan.

Ai niin, paljonko oli nakeissasi hiilareita ja mitä nakkeja? Itse en meinaa kaupasta löytää kunnon lihanakkeja vaan kaikissa on ties mitä jauhoja kun hiilarit on yli viiden...[/QUOTE]

joo siis noi oli ihan se popsin iso viitonen 900g paketti,siinä tais olla hiilarit 5-6 välillä

mä oon rampannu vaa alla melki joka aamu...ja painoo ei oo lähtenyt...siis oon ollu vasta tämän viikon tällä syömisellä...tiän et ei sais rampata mutkun se innostaa jos oiskin lähtenyt
 
"aava"
[QUOTE="vieras";22907073]Niin, sitä kutsutaan hyväkarppaukseksi. Itse ketokarppaan, ja jotkut alakarppaa näiden kahden välissä, tyylejä on monia ;)

Kyllä mä pizzaa teen, vaikka ketokarppaan. Pohjan teen pelkistä munista (eli pellillä paistetaan valkuais- ja keltuaisvaahtojen sekoitus) joten hilareita ei ole oikeastaan ollenkaan.

Ai niin, paljonko oli nakeissasi hiilareita ja mitä nakkeja? Itse en meinaa kaupasta löytää kunnon lihanakkeja vaan kaikissa on ties mitä jauhoja kun hiilarit on yli viiden...[/QUOTE]

vatajan nakit:)
 
"pypylleröinen"
[QUOTE="vieras";22907073]Ai niin, paljonko oli nakeissasi hiilareita ja mitä nakkeja? Itse en meinaa kaupasta löytää kunnon lihanakkeja vaan kaikissa on ties mitä jauhoja kun hiilarit on yli viiden...[/QUOTE]

Tän mäki haluisin tietää. Mä oon nyt kahteen kertaan koittanut ettiä jotain nakkeja, mitä viittis syödä, mutta eipä oo sittarista eikä prismasta löytynyt. Eikä myöskään sellasta kunnon makkaraa, siis et ois se sellanen pitkä pötkö oikeen, lenkki, mistä sais taittaa pätkän, eikä noita valmiin kokosia kyrsiä...
 
Piukee
Viikossa hyväkarppauksella 1,5 kiloa turvotuksia/nesteitä pois!!
Mahtava aloitus, mikä tsemppaa jatkamaan!
Nämä viikonloput ovat vaikeimpia, mutta eiköhän näistäkin selvitä, kun on löytynyt monta hyvää reseptiä, jotka sopivat karppaajan ruokavalioon. Iso tuki on ollut tuo Karpin keittokirja, Atkinsia en niinkään jaksa enää lukea...
Mieletön tsemppi, energia ja hyvä olo päällä!
Kumpa saisin tästä nyt lopultakin lopullisen elämäntavan, enkä enää ahtaisi itseäni täyteen sokereita ja vaaleita jauhoha ym ym.
Mitään asiaa mulla ei sitten ollutkaan, joten hyvää viikonloppua kaikille! :D :D
 
"alibaba2"
Ali taas repsahti syömään mansikka-mustikka rahkaa ihan liikaa :( millon mie opin...Huomenna taas uusi päivä ja toivottavasti parempi..rahkat on mulle jostain syystä kompastuskiva :0 oudot on hurahdukset...toinen pahe kahvi jota en voi juoda kermalla tulloo paha olo...vaan maidolla juon
 
"pypylleröinen"
Mites te muut, jos rasvat jää päivän osalta kauheen alas, otatteko ne sitten illalla kiinni jollain? Mulla tänään (laitan tonne kiloklubiin ylös) hiilareita 21g, protskuja 68g ja rasvoja 71g. Tein nyt sitten illan ratoks kurkkua dipattavaksi valkosipulimajoneesiin... :p Mutta mitäs jos väliin jää päiviä, että on rasvoja tosi vähän? Mulla kuitenki tällä viikolla pariin kertaan ollut vähän reilu 200g/pvä...
 
Nyt on kyllä kipuviikonloppu takana tai siis jatkuu vaan...
Perjantaina tein sitä karppaajien hyvää kaalikeittoa ja söin hyvällä ruokahalulla sen. Illalla alkoi tekee mieli punkkua ja päätine ttä juon lasin tai kaksi, ettei mun karppaus siihen jämähdä. No ei jämähtänyt ei, mutta järjetön vattakipu tuli. Ja se on jatkunut nyt tähän hetkeen asti. Sellainen polttava ja kivulias. Ei siis sellainen ripulipolttava vaan siten että sielläolis ilmaa järjettömästi. Noi ei nyt kuulosta siltä että sopis yhteen - polttava ja ilmavaivat, mutta paremmin en osaa selittää. Maha on kuin ilmapallo eikä sitä saa vedettyä sisäänkään.
Ei se sellainen totaalilamauttava ole, vaan ärsyttävä ja ikävä kaveri.

Mä aloin miettiä sitä, että voiko liika proteiini aiheuttaa tällaista? Onko tietoa? Voi tietty olla että on kehittymässä joku vattatauti, mutta aika epätodennäköistä kuitenkin.

Ja turha mainitakaan varmaan, että paino ei ole liikkunut mihinkään suuntaan. Ehkä puoli kiloa on tullut tän pömpötyksen johdosta lisää.

Syömiset on ollut kasvis-kalavoittoisia. Lohta ja kaaleja runsaassa kermassa ja oliiviöljyssä. Eli en ole mätännyt nyt mitään liha-kananmunaa pelkästään. Mutta oon myös näitäkin syönyt.

Pypylleröiselle tuosta rasvasta, omalla kohdalla en ota kiinni mitenkään rasvoja illalla jos muut on ok. Joskus oon miettinyt että pitäiskö vetää lusikallinen oliiviöljyä nassuun, mutta se ei ole niin houkuttelevaa että olisin toteuttanut sen.
 

Yhteistyössä