Karppaajien tsemppiketju 2011

Ooo
Viikonloppu meni aika hyvin. Lauantaina kesäkurpistalasagnea päivällä, illalla salaattia ja grillikylkeä. Eilen otin Lidlin lihapötkylöiden viereen parsakaalin lisäksi muutaman ranskalaisen perunan, ai vitsi, että olivat hyviä! Mutta kourallinen sai riittää. Lipsahdus sattui lauantaina kun yhden oluen sijasta menikin kaksi, mutta muuten ok syömiset. Vaa'alla en olekaan taas pariin viikkon käynyt, jos ottaisi sellaisen "kuukauden vaihtuessa" linjan sen punnituksen kanssa.
 
Tuo Ooon mainitsema kesäkurppalasagne on munkin herkkua!

Nyt kolmas viikko tiukistellen käynnissä ja ei ole mielitekoja. En ole ratkennut edes viikonlopun perinteisiin viinilasillisiin. Aina iltaisin sängyssä pimeessä mietin tätä laihdutusta. Eilen päätin että yritän olla vappuna siinä kunnossa mitä olin mennessä naimisiin. Siihen tilanteeseen on matkaa 13 kg. Ja vappuun on aikaa 3kk ja rapiat. Voisikohan tuo onnistua:rolleyes:
 
moikka! mun kin on pakko hehkuttaa vähäsen mulla on vajaassa viikossa lähtenyt kilo!!:)
pakko hurrata,kun vaaka näyttää eri numeroita!! on se niin hienooooo....kun nyt vaan lähtis ja lähtis..

mullakaan ei ole tullut kauheita mielitekoja,vaikka sitä mutakakkkuakin tuli otettua vkl.

mä vaan pelkään sitä et kun lähden viihteelle,niin sit tulee otettua juotavaa sekä syötävää...ja se on pahaksi:|

tänään teen kasvis gratiinia,en ole sitä tehnytkään koskaan

mä yritän kevääseen saada sen 10kg tippumaan
 
Taas tulee kuin härän kurkusta:mad: Kuparikierukan hienoja puolia kun nämä menkat on täysin vallattomat. Njaah, toisaalta eipä ole hormoneja kehossa ylimääräisiä.

Mies kommentoi että naama olisi jo kaventunut. Mukavaa. Mutta toivon että tuosta maharullasta lähtisi ennemmin. Mä en kyllä usko mihkään tasaisesti kaikkialta lähtevään laihtumiseen. Keskivartalo on mun risti.
 
Ooo
Jee jee kaikille! Hienoja tuloksia kaikki grammat ja kilot!

Sapfon viestiä piti kommentoida, että itsellä on vhh:n jälkeen kuukautiskivut jääneet. Ennen särki julmetusti pää ja selkä ennen alkua, nyt viimeksi alkoimenkat niin yllättäen, että oikein pelästyin. En tosin käytä itse mitään ehkäisyä, pillerit ei ole oikein koskaan sopineet enkä muitakaan ole halunnut kokeilla.

Aamupalaksi meni NELJÄ paistettua munaa, päällä parmesaania. Vähän liikaa... mut karvaiset pöydänympärillä norkoojatkin saivat osansa.
 
Mieliteot on taas poissa joulun hiilareiden kanssa sekoilun jälkeen, ihanan selkeä olo pitkästä aikaa. Ahdistukset on pois, tosin jätin kahvinkin taas ja harratuksetkin alkoi sopivasti.
Mulla on kanssa se -6 kiloa vuoden alusta, mitä karmeimmillaan näytti vaaka iltapainona, en tiedä miten verrannollinen se on mutta kummiskin - olo on tärkeämpi kuin lukemat. :)
 
Joooo, mä sit lopetin tuon, toissapäivänä söin risottoo ja eilen pastaa... :ashamed:

Mutta naposteluintoa ei ole tullu takas ja annoskoot on pysyny pienenä, joten ehkä mä saan jotain aikaseks näinkin..Mä vähän arvelinkin et noinkohan jaksan kauaa järsiä pelkkiä vihanneksia...
 
Pitkästä aikaa. Tämä syöminen sujuu kyllä yllättävän hyvin, tiukka linja on pitänyt koko ajan ja ketoosissa siis edelleen, eilen viimeksi tarkistin stixaamalla.
Minulla paino ei lähde ropisemalla mutta murusia vähän koko ajan kuitenkin, Joulusta asti nesteineen on nyt lähtenyt 5,5kg. 25kg olis vielä tiputettavaa että jäniksen selässä ei kannata mennäkkään.
En ole lipsahtanut kertaakaan, tänään viimeksi Hesburgerissa kävin ja nautin tonnikalasalaatin :saint: Pojalta jääneet ranskalaiset ja puolikkaan hampurilaisen heitin kiltisti roskiin.
Mielitekoja ei kauheasti ole, ja annoskoot ovat pienentyneet ihanasti, kyllä nautin siitä "vallantunteesta"minkä ruokailuun olen saanut=)
 
Onko teillä kokemusta karppaamisesta ja mielialalääkkeiden käytöstä?

Mä olen aloitteleva karppaaja ja vielä opettelen hiilareiden laskemista.

Mielialalääkettä (Mirtazapin) olen syönyt syksystä asti masennukseen ja nukahtamisen avuksi.
Olen kyllä lukenut karppaus-infosta ja muualtakin että psyykenlääkkeet aiheuttaisivat painonnousua, ja tätä haluaisin välttää jos vain mahdollista...
 
Ooo
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22929538:
mä tein eilen sitä kasvisgratiinia,kera kerman ja juustoraasteen..jessus kun oli hyvvää
tänään pitäs tehä jtn.jauhelihasta??
Suosittelen kokeilemaan tacopiirakkaa - ohje löytyy resepteistä :p Tehdään vähintään joka toinen viikko sitä kotona, miehen suosikkia.
Sun esimerkissä myöhemmin ketjussa oli aika vähän kaloreita ja rasvaakin. Voisit koittaa vielä hioa niin, että tulisi tiukempaa hiilarien kanssa ja vähän enemmän kuitenkin rasvaa (+ruokaa). Toisaalta Heikkilän suositus on pysyä hiilareissa alle 70gramman ja sekin toimii. Riippuu ihan kuinka rytinällä haluat mennä ;). Näyttää tuokin sun kehoon toimivan kun paino koko ajan laskee q=)p
 
Ooo
Joooo, mä sit lopetin tuon, toissapäivänä söin risottoo ja eilen pastaa... :ashamed:

Mutta naposteluintoa ei ole tullu takas ja annoskoot on pysyny pienenä, joten ehkä mä saan jotain aikaseks näinkin..Mä vähän arvelinkin et noinkohan jaksan kauaa järsiä pelkkiä vihanneksia...
Vaikuttaa, ettet oikein ole tosissasi?? Kai se menee niin, että pitää ensin tehdä se työ päässä ja sitten vasta käytännössä. Karppaus ei taida sopia siten, että karppailee vähän sinne päin. Silloinhan syö sekä rasvaa, että hiilaria, ja se yhdistelmähän on varmaan painonnousuun ihan kamalin vaihtoehto. Yritä jaksaaa tositarkoituksella muutama viikko ihan ilman repsuja! Sen jälkeen varmaan helpottaisi. Teet listan sellaisista ruuaista, jotka on itselle maistuvia ja helppo tehdä, joissain kirjoissa on niitä valmiitä viikonruokalistojakin.
Miten niin et jaksa järsiä pelkkiä vihanneksia? Oletko kasvissyöjä? Et syö maitotuotteita? En nyt muista aiemmista viesteistä, niin kysyn varmuudeksi uudestaan. Itse tuntuu, että saa syödä tosi monipuolisesti ja hyvin. Kun enemmän kiinnostaa ruoka, niin monipuolistuu syöminenkin. Verratuna siihen, että laittaisi uuniin pussin raskalaisia tai mikroon pinaattilettuja :x
Mut tsemppiä, jaksaajaksaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;22942499:
vähemmän hiilareita ja enemmän rasvaa...ööö,miten tuon toteutan....kaikessa on hiilaria....
taco piirakkaa...täytyykin tehdä,kiitos vinkistä!
Täytyy valita ne vähiten hiilareita sisältävät tuotteet... Aika nopeesti oppii sen mitä voi melko vapaasti syödä ja mitä kannattaa välttää ;)

Lisää öljyä tai ihan voita ruokaan. Siten saa aika helposti rasvan määrää nostettua.

....................................................

Mulla oli eilen sellainen pienen pieni repsahdus, söin yhden ruispalan... SIlti jäi hiilarit alle 40g Muuten olisi ollut siinä 20 kieppeillä... Mulla se aika kuukaudesta ettei kyllä tipu yhtään kiloa, itseasiassa nestettä vaan kertyy ja turvottaa...

Mä olen alkanut syömään töissä atkins-pirtelöitä lounaaksi. Välillä menee joku patukkakin tai pähkinöitä ja manteleita. Pysyy hyvin nälkä pois ja saa pienen tauon työntekoon (ja luvan surffata netissä... ;) )
 

Yhteistyössä