Kantanne aborttiin?

  • Viestiketjun aloittaja "muumimamma"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";25471801]Miten abortti vois muka koskaan olla terveen lapsen "paras"?
Miten siinä kannetaan vastuuta kun tehdään itsekkäästi eikä ajatella sen toisen (uhrin) etua? Abortti on pikemminkin vastuusta luistamista.
Ja jos syntymätön lapsi on "olematon" kuten aborttia puolustelevat väittää niin miksi sieltä kohdusta mitään pitää edes 'poistaakaan'? :D

Olen luvannut joskus ennenkin, että abortin vastustamiseni loppuu siihen paikkaan kun joku osoittaa vakuuttavan varmasti ettei se ole pienten, jo elävien ihmisten tappamista. Eipä ole kukaan kyennyt.. vieläkään :)[/QUOTE]

Siten,että vanhemmat voivat olla mielenterveysongelmaisia nistejä joilla ei ole aikomustakaan saati motivaatiota muuttaa elämäänsä millään tavalla sen mahassa kasvavan IHMISEN takia. Jos sun mielestä on ok vetää hepoa suoneen,viinaa naamaan,röökiä huuleen ja hepatiittikyrpää perseeseen raskausaikana niin ok.

Päihdeäitien pakkohoitoa ei valitettavasti vielä tässä maassa tunneta. Onko siis parempi synnyttää aineista aivovaurion saanut lapsi,joka ehkä pääsee joskus laitoksesta johonkin oikeaan perheeseen? Vai odotellaanko että äiti ottaa itseään niskasta kiinni hetkeksi aikaa että saa vauvan laitokselta ihan kotiin asti ja sen jälkeen käy piilottamassa sen talvipakkasella bussipysäkin alle piiloon möröiltä joita näkee lsd-päissään?

Kun tää maailmahan on täynnä avosylin odottavia perheitä jotka oikein haluamalla haluaa itselleen hermostovaurioisen ja traumatisoituneen lapsen. Jos ette ole itse tällä hetkellä adoptiojonossa odottamassa niitä hylättyjä narkkareiden ja alkkisten lapsia,niin teillä ei ole MITÄÄN oikeutta vaatia näitä lapsia syntyväksi saati jonkun muun huollettavaksi.
 
"vieras"
Minkä lapsen?! ensimmäisestä keskenmenosta opin ettei vielä mitään lasta ollut, vaan korvienvälissä kuvitelma tulevasta lapsesta. tai siis miulle ainakin lapsi on siinä vaiheessä ajatteleva olento kun siltä löytyy aivot..
Kun kysymykset käy liian vaikeiks, abortin puolustajat ei voi enää muuta kun kiistää lapsen koko elämän ja olemassaolon.. ja kyllä, alkioillakin on aivojen aihiot melko varhaisessa vaiheessa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25471683]Abortintekijöilläkin ois ollu tarjota lapselle ainakin elämä sen alkukuukausina.. ja sen jatko sitten vaikka muiden luona jos omaa halua äidiksi ei syntymänkään jälkeen löytyis. Jokaisella on kuitenkin tässä hyvinvointiyhteiskunnassa mahdollisuus järjestää elämä niin että lapsenkin kanssa pärjää.
Perimmäiset syyt abortille on yleensä vain itsekkyys ja mukavuudehalu.[/QUOTE]

Mikähän sinä olet sanomaan kenenkään syitä tai nimeämään juuri itsekyyden ja mukavuudenhalun syiksi. No ehkä se elämä opettaa suakin vielä ja tajuat ettei asiat ole aina joko tai.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25472194]Sellasia jotka suojelee lastensa (ja jopa muidenkin lasten) elämää, alusta lähtien.[/QUOTE]

Suojelee? Onko siis olemassa jotain miljonäärihyväntekijöitä, jotka ottaa siipiensä suojiin ja elätettäväksi kaikki vauvat jotka syntyy, vaikka äiti ei syystä tai toisesta tätä tahdo?
 
gtr
[QUOTE="vieras";25472172]Kun kysymykset käy liian vaikeiks, abortin puolustajat ei voi enää muuta kun kiistää lapsen koko elämän ja olemassaolon.. ja kyllä, alkioillakin on aivojen aihiot melko varhaisessa vaiheessa.[/QUOTE]

Ei, kysymykset eivät käy liian vaikeiksi, vastaanottokyvystä taitaa olla kyse. Ja on tässä topikissa kysymyksiä, joihin ei ole mitenkään reagoitu tai vastattu, ei perusteltu. Mutta enpä sanoisi, että siinä päästään soimaamaan pataa tai kattilaa pelkästään.
 
"vieras"
Eli kaikesta huolimatta osasit laittaa LAPSEN edun kaiken edelle, otit vastuuta ja teit niinkuin oli varmasti parasta siinä tilanteessa.
Hienoa, että elämäsi on nyt järjestyksessä ja pärjäät ilman aineita! Tsemppiä jatkoon :)
Höpön löpöt.... mitä tekopyhää tuubaa!! :D Siis ensin pilasi lapsen elämää jollain myrkyillä ja lopulta sitten tappoi.. mitä "ETUA" lapsi sai?!
 
Nyt kun lähdetään oikein suojelemaan näiden ihmisenalkujen oikeutta elää, vaikka kantajansa kustannuksella, miten taata sikiöiden hyvä kehitys raskauden alista loppuun asti? Neuvolapalvelut pakollisiksi kaikille odottajille, riskiodottajat kuten alkoholistit valtion ylläpitämiin vankilatyyppisiin laitoksiin, jossa päihteidenkäyttöä voidaan valvoa?

Vai kiinnostaako asioiden hoitaminen loppuun asti, halutaanko vain helliä ajatusta siitä, että raskaudenkeskeytys on laiton, pro life?
 
"vieras"
Hankalaa laskea oletusten perusteella, mistä lie tuo 40% tulee... Mutta löytyyhän näitä esimerkkejä maista, joissa abortti on joko täysin laiton tai sitä rajataan tiukasti, ne ovatkin oikeita äitien ja lasten lintukotoja :heart:
40% abortintekijöistä on niitä jotka myöntää ettei ole käyttäneet mitään ehkäisyä.
Noissa kehitysmaissa ja missä uskonto vaikuttaa liikaa ehkäisysaatavuutenkin, on eri tilanne ja huono verrata tavallisiin länsimaihin.
 
"asdfasdf"
[QUOTE="vieras";25472298]40% abortintekijöistä on niitä jotka myöntää ettei ole käyttäneet mitään ehkäisyä.
Noissa kehitysmaissa ja missä uskonto vaikuttaa liikaa ehkäisysaatavuutenkin, on eri tilanne ja huono verrata tavallisiin länsimaihin.[/QUOTE]

Todennäköisesti ehkäisystä tarkemmin huolehtivien määrä kasvaisi varmasti prosentteina, mutta tuohon 40% ei varmasti päästäisi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25472128]Siten,että vanhemmat voivat olla mielenterveysongelmaisia nistejä joilla ei ole aikomustakaan saati motivaatiota muuttaa elämäänsä millään tavalla sen mahassa kasvavan IHMISEN takia. Jos sun mielestä on ok vetää hepoa suoneen,viinaa naamaan,röökiä huuleen ja hepatiittikyrpää perseeseen raskausaikana niin ok.[/QUOTE]


Eli lapsi on oikeutettua tappaa jotta saadaan jatkaa huumehuuruista elämää?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25472185]Mikähän sinä olet sanomaan kenenkään syitä tai nimeämään juuri itsekyyden ja mukavuudenhalun syiksi. No ehkä se elämä opettaa suakin vielä ja tajuat ettei asiat ole aina joko tai.[/QUOTE]

No mitenkähän se mua opettas? Enköhän tiedä jo aika tasan varmasti etten itse vois tehdä aborttia ainakaan noin hepposilla syillä..
 
Totta kai on. En hyväksy pakkosynnytyksiä yhtään sen enempää kuin pakkoaborttejakaan. Siitä seuraisi aivan liikaa ongelmia, jos abortit kiellettäisiin, sekä naisille että niille syntyville lapsille ja mielestäni jo syntyneen ihmisen elämä menee alkion/sikiön edelle. Muiden abortit eivät kuulu minulle. Itse en tekisi aborttia kuin todella painavista syistä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25472328]Eli lapsi on oikeutettua tappaa jotta saadaan jatkaa huumehuuruista elämää?[/QUOTE]

Mielummin mä ajattelisin sen niin että yhdenkään lapsen ei tarvitsisi syntyä nistien keskelle rikkinäiseen elämään.

VASTATKAA:

JOS yhteiskunta pitää AINA huolen omistaan ja AINA asiat järjestyvät,niin MIKSI Suomessa on edelleen lapsia laitoskierteissä ja heitteillä huonoissa oloissa? Miksi näistä lapsista ei ole huolehdittu ja miksi kaikilla ei ole ympärillään rakastavaa perhettä kun se kerran on mahdollista kaikille? Jos ei pystytä huolehtimaan jo olemassaolevista ihmisistä ja takaamaan heille hyvää elämää,niin MITEN se voitaisiin taata näille lapsille joita syntyisi kokoajan lisää ja lisää? Sit kun tähän vastaat jotain muuta kuin että jeesus huolehtii,niin mä voin miettiä tätä asiaa uudestaan.
 
tyrtyu
Minäkin olen muuten tehnyt abortin. Mietin millä tavoin olen nostanut itseni jalustalle, tuntemalla ylpeyttä? Miten ja mistä? Olenko kylmä ja tunteeton? Huono äiti, huono ihminen? Oliko se minulle helppo asia? Unohtui tuosta vaan, koska abortintekijät eivä tunne surua, vaan ovat päin vastoin luultavasti tunteettomia? Mitä olivat ne syyt joutua läpikäymään abortti, halu tappaa?

Noh kerron sen verran, että olen antanut itselleni anteeksi ja olen ymmärrän miksi se ratkaisu oli parasta minulle, miehelle ja jo olemassa oleville lapsille. En koe olevani paha ihminen. Enkä ansaitsevani pahoja asioita enempää kuin olen jo saanut kohdata. Kokonaistilanteen kannalta abortti oli monessa suhteessa ratkaisu, jonka merkitys todellistuu tässä ja nyt, minussa henkisenä hyvinvointina.
 
*
Hyväksyn abortin. Abortin käyttäminen "ehkäisykeinona" on mielestäni arveluttavaa, mutta mieluummin silti abortti kuin ei-toivottu lapsi vastuuttomalle henkilölle. Itse en pystyisi tekemään aborttia.

[QUOTE="vieras";25472194]Sellasia jotka suojelee lastensa (ja jopa muidenkin lasten) elämää, alusta lähtien.[/QUOTE]

Kyllä niiden raskaana olevien naistenkin elämää pitää suojella.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25472380]Mielummin mä ajattelisin sen niin että yhdenkään lapsen ei tarvitsisi syntyä nistien keskelle rikkinäiseen elämään.
[/QUOTE]

Tämmöseenkö elämään ne kaikki yli 10 tuhatta sitten joutuis? Elääkö kaikki abortintekijät rikkinäistä elämää joka ois lapselle pahempaa kuin kuolema?

Ongelmat on marginaalisella osalla perheitä, ja se johtuu ihan vaan siitä että joillain ei ole kykyjä vanhemmuuteen, ei siitä oliko lapset toivottuja.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25472443]Tämmöseenkö elämään ne kaikki yli 10 tuhatta sitten joutuis? Elääkö kaikki abortintekijät rikkinäistä elämää joka ois lapselle pahempaa kuin kuolema?

Ongelmat on marginaalisella osalla perheitä, ja se johtuu ihan vaan siitä että joillain ei ole kykyjä vanhemmuuteen, ei siitä oliko lapset toivottuja.[/QUOTE]

No miten ruusuinen kuva sulla on sellaisen lapsen elämästä joka on pakolla synnytetty? Elätkö sä jossain halinalle-maailmassa,missä ihmiset ihan yks kaks muuttaa elämänsä päälaelleen lapsen takia jota eivät ole halunneet? Oletko todella sitä mieltä että jokaisen täytyy sopeutua vasten tahtoaan? Eli siis todellisuudessa ihmisarvo on vain niillä sikiöillä,se miten ei-toivottu lapsi vaikuttaa ympäristöönsä ei liikuta sua tippaakaan,niinkö? Ihan oikeasti,miksi niitä lapsia on laitoksissa jos ei oikeasti ole tarvetta? Miksi kannatat pakkolisääntymistä? Oletko tosiaan sitä mieltä että mulla on oikeus päättää sun vartalosta ja vaikka raiskauttaa sut jos mua huvittaa?
 
Omassa tapauksessakin, jos ehkäisy pettäisi, olisi paljon parempi, että teen abortin. Mielenterveyteni on kuitenkin niin huonossa jamassa, etten kestäisi synnytystä tai lapsen hoitamista.

Onko teistä vastustajista parempi se, että psykoosissa tapan muutaman päivän ikäisen vauvan ja itseni kuin se, että abortoin aivottoman, toukan muotoisen alkion ensimmäisillä raskausviikoilla?
 
"kkk"
Mä en jaksanut lukea edes tätä kaikkea mitä tänne on laitettu. :D

Mä hyväksyn abortin rv12 asti, sen jälkeen harkinnanvaraisesti (eli jos äidin henki vaarassa/sikiö vakavasti sairas)
Joku ehdotti rajaa rv8asti? Mitä jos on muutenkin pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja ei vaan yksinkertaisesti ole tajunnut olevansa raskaana? Harvoin näin käy, mutta käy. Esim. Kun mä rupesin odottamaan esikoista niin tajusin sen vasta rv9, juurikin kierrollisesta syystä + antibiooteista joita olin joutunut syömään.

Toisekseen mun mielestä Soinit ja muut voi painua hevonpyllyyn tekopyhyydessään. Oikeesti kuka niitä lapsia adoptois jos abortti kiellettäisiin ja kaikki ei-toivotut lapset syntyisivät? Siis just nämä alkkisten ja narkkareidenkin lapset kanssa.
Sitten kun nää abortin vastustajat adoptoivat näitä lapsia vammoista ja sairauksista huolimatta, maksavat hoitoviulut ym. Antavat sen kodin, niin sitten ok.

Ja toisekseen mun mieletä MIEHILLÄ ei ole tähän asiaan mitään sanomista niin pitkään kuin he eivät itse voi tulla raskaaksi ja synnyttää. Hyvähän se on huudella kun raskaus ei itseään koske. Mun mielestä alienit vois Soinin raiskata ja siittää niin että herra sitten synnyttää sen lapsen 9kk kuluttua.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25472467]No miten ruusuinen kuva sulla on sellaisen lapsen elämästä joka on pakolla synnytetty? Elätkö sä jossain halinalle-maailmassa,missä ihmiset ihan yks kaks muuttaa elämänsä päälaelleen lapsen takia jota eivät ole halunneet? Oletko todella sitä mieltä että jokaisen täytyy sopeutua vasten tahtoaan? Eli siis todellisuudessa ihmisarvo on vain niillä sikiöillä,se miten ei-toivottu lapsi vaikuttaa ympäristöönsä ei liikuta sua tippaakaan,niinkö? Ihan oikeasti,miksi niitä lapsia on laitoksissa jos ei oikeasti ole tarvetta? Miksi kannatat pakkolisääntymistä? Oletko tosiaan sitä mieltä että mulla on oikeus päättää sun vartalosta ja vaikka raiskauttaa sut jos mua huvittaa?[/QUOTE]

Jos ei voi/halua muuttaa, voi lapsen antaa aina muillekin.
Kenen ihmisarvoa se loukkais että lapsikin saa jatkaa elämäänsä?
Lapsia on laitoksissa niiden kyvyttömien vanhempien takia, vaikka lapsi ois ollu kuinka toivottu.
Kuka tässä on pakottanu lisääntyyn? Lisäännytty on jo sillon kun lapsi on olemassa kohdussa. Miksi kannatat kuolemantuomioiden jakelua viattomille lapsille millon huvittaa?
Mitä raiskaaminen tähän liittyy? Ei toisen kehoon oo tietenkään kellään oikeutta kajota ilman lupaa, ei miehen naiseen eikä naisen lapseensa.. ainakaan ilman vakavia syitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Katylina
"Sirkkeli"
Parempi abortoituna kuin epätoivottuna hylkiönä tai hyvin sairaana/vammaisena eläminen. Mutta ehkäisykeinona en hyväksy, ja abortti pitää tehdä hyvin aikaisessa vaiheessa. Ei siis esim. viikolla 20, jos sairautta/vammaisuutta ei ole.
 
"vieras"
Mietitään sitten seuraavan kerran sitä tappamisen "paremmuutta" kun koteja ei enää oo tarjolla eikä edes valtio pysty antaan huolenpitoo, niille äitiensä vammauttamillekin.. Voitte myös käydä haastatteleen niitä vammaisia että oisko ne mieluummin kuollu abortissa, vai elääkö sitä elämää mikä niille on ollu ainoo mahdollisuus. Helppo se on tekopyhistellä kuoleman paremmuutta vammaisille ym. sairaille, kun ei itsellä oo mitään kokemusta..
 

Yhteistyössä