"kaarnamuori"
No olipas fiksu veto...Sikiötkö hengittävät ja niitäkö lykitään vaunuissa kadulla?
Vauvanmurhista ilmotetaan kyllä ihan lehdissä, jos sellasia tapahtuu.
No olipas fiksu veto...Sikiötkö hengittävät ja niitäkö lykitään vaunuissa kadulla?
Vauvanmurhista ilmotetaan kyllä ihan lehdissä, jos sellasia tapahtuu.
Älä muuta sano.Ei mee mun jakeluun, miten joku nainen voi vastustaa aborttia.
Aina vaan yhtä paljon täytyy ihmetellä, millasta porukkaa täällä pyörii.:xmas:
Mä olen ollut hiljattain juurikin tässä tilanteessa. Tulin omaa huolimattomuuttani raskaaksi. Edellytykset kai olisivat olleet ihan hyvät lapselle ja sen kasvattamiselle, mutta kun minä tai mieheni emme lasta halunneet, päädyimme aborttiin. Tein sen lähes heti, kun raskaaksi tulin ja se olikin minulle tärkeää, että mitä nopeammin sen parempi. En vaan yksinkertaisesti halunnut lasta maailmaan, joka ei ole toivottu. Haluan, että kun lapsen teen, niin sitä halutaan oikeasti ja rakastetaan heti siitä positiivisesta testistä alkaen. Jos en enää koskaan saa lapsia (jos niitä joskus haluan), niin ihan varmasti silloin mietin, että miksi tein abortin. Olen kuitenkin sen riskin valmis ottamaan.tämä kiinnostaa minua. että jos joku onkin ollut huolimaton ja tullut raskaaksi ja periaatteessa on kaikki elämässä ok ( talous, parisuhde .. ) että lapsi vois tulla, mutta sitä lasta EI VAIN HALUTA. mitä silloin pitäisi tehdä mielestäsi ?
Tämä on hyvin sanottu, tätä on hyvä peesata. Lisään vielä, että kun abortti on naisen ihmisoikeus, on lapsen ihmisoikeus syntyä maailmaan toivottuna ja haluttuna.Mun mielestä oikeus aborttiin on naisen ihmisoikeus. Toki sitä oikeutta tulisi käyttää hyvin, hyvin harkitusti.
Eli sun mielestä on paljon kivempi katsoa kun lapsi kuolee kituen ja henkeään haukkoen vaikka keuhkot ovat kasassa tai osa aivoista kallon ulkopuolella? Mutta aborttia et voi tehdä kun tulee huono omatunto? Mulle tulis huono omatunto siitä jos tietoisesti pitkittäisin lapseni kärsimystä ihan vaan siks ku MÄ haluun.Itse mieluummin odottaisin sen 9 kuukautta ja synnyttäisin, vaikka lapsi kuolisikin, koska tuntisin syyllisyyttä abortista... :/ Mutta sehän on ihmisestä itsestä kiinni, miten kokee nämä asiat. Aika vaikea asiahan abortti on.
Mulla petti Nuvaring oikein käytettynä,raskaus huomattiin viikolla 16 kun menkat tuli silti Terve ja onnellinen lapsi on tuo kolmevuotias nyt,mutta jos olisin ollut vaikka joku teini joka luottaa "varmaan ehkäisyyn" niin eipä siinä paljon olis jälkipillerit auttanu.En hyväksy aborttia ehkäisykeinona eli siis niitä tehtäisiin liukuhihnalla, kun jää ehkäisy käyttämättä. Onhan niitä jälkiehkäisytabletteja olemassa, joten miksei sellaista hankkisi, jos huomaa ehkäisyn unohtuneen. Raiskaus-tapauksessa, sekä silloin kun äidin terveys on vaarassa tai lapsi ei ole elinkelpoinen tai todella pahasti vammainen, ymmärrän abortin.
Mä tulin raskaaksi miehelle, jonka piti olla hedelmätön! Ja tietty just kun olin jättämässä sen.Tottakai naisellakin on arvoa. Eihän tuo nyt liittynyt asiaan millään tapaa...