Tarvitsen apua, aborttiasia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja urpurulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja Luin juuri:
Luin juuri juttuja joissa naisilla tulee paha olo vuosikausiksi tekonsa takia,
mun "abortti" on tuossa, ihanana lapsena.
Suomessa pärjää kyllä vaikka saa lapsen, mäkin tein yksin, isä kävi vain
katsomassa meitä välillä(tuli kyllä synnytykseen kun vähän painostin).
Tukea saa muilta, raskauden aikana ja sen jälkeen. Mieti.

Mun ystävän tekemätön abortti on puolivuotias ja minä ostan sille kummipojalle jotain kivaa joululahjaksi!

Aika kuvottava kommentti tähän ketjuun. Mutta sulta ei muuta voi odottaakaan. Jossain toisessa ketjussa tämä olisi ihan kiva kommentti, mutta tässä mauton.

Mun ystävän tekemätön abortti on puolivuotias ja minä ostan sille kummipojalle jotain kivaa joululahjaksi!

Aika kuvottava kommentti tähän ketjuun. Mutta sulta ei muuta voi odottaakaan. Jossain toisessa ketjussa tämä olisi ihan kiva kommentti, mutta tässä mauton.

Vaikka se abortti tehtäissiin jostain syytä kaavintana niin ei sinne osastolle tarvi jäädä vaan se tehdään päiväkäyntinä. Aamulla sisään, humautus ja iltap. kotiin.
Mutta kyllä ne nykyään niillä pillereillä sen tekee jos vaan mahdollista. En nyt muista viikkoja, mutta googlella löytyy kyllä. Ja siis itse sain ekan pillerin siellä sairaalalla ja sitten kohdun suulle laitettavat cytotecit kotiin.
On vaan kurjaa jos sitä lääkäri aikaa joutuu odottamaan viikon tilanteessa jossa se on varma ettei halua raskautta jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mutta entä se viaton lapsi jonka tapat?

Lopeta nyt jo toi idioottimainen kysely.

Ei ole mitään lasta vielä ja kukaan ei tapa mitään tai ketään. AInoastaan raskaus keskeytetään ja se pieni alkio ei koskaan tule kertomaan mitä mieltä se on abortista! Nainenhan siinä kärsii, jos se pakotetaan lapsi synnyttämään ja pitämään.

siis saako nykyään jotain pillereitä kotiin..?? miulla tehtiin nukutuksessa.. ja olin ihan alussa kun kävin lääkärissä (siis menkat just myöhässä) ja keskeytys oli sit siinä lähiviikkoina, en muista kyllä tarkkoja aikoja..

Vaikka se abortti tehtäissiin jostain syytä kaavintana niin ei sinne osastolle tarvi jäädä vaan se tehdään päiväkäyntinä. Aamulla sisään, humautus ja iltap. kotiin.
Mutta kyllä ne nykyään niillä pillereillä sen tekee jos vaan mahdollista. En nyt muista viikkoja, mutta googlella löytyy kyllä. Ja siis itse sain ekan pillerin siellä sairaalalla ja sitten kohdun suulle laitettavat cytotecit kotiin.
On vaan kurjaa jos sitä lääkäri aikaa joutuu odottamaan viikon tilanteessa jossa se on varma ettei halua raskautta jatkaa.

Kiitos Virpi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
siis saako nykyään jotain pillereitä kotiin..?? miulla tehtiin nukutuksessa.. ja olin ihan alussa kun kävin lääkärissä (siis menkat just myöhässä) ja keskeytys oli sit siinä lähiviikkoina, en muista kyllä tarkkoja aikoja..

Miusta en tiedä, mutta mä ainakin tein abortin mieluummin kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Naurettavaa tämä painostus taas pakkosynnyttämiseen. Jos lapsi ei ole tervetullut, mitä v*ttua sitä perustelemaan, itsepähän sen tietää. En minäkään sitä väkisin vääntäis, jos olisin raskaana, onneksi abortti on keksitty ja sen tekee, jos itse niin haluaa, ei siinä teiltä tai naapurin maijalta paljon kysellä.

Pikkasen samoilla linjoilla. Suorastaan vituttaa näiden puolesta, jotka ovat JO PÄÄTÖKSENSÄ TEHNEET ja kysyvät täältä jotain aborttiin liittyvää normiasiaa...Eikö näihinkin keskusteluihin pidä tulla jonkun puolivuotiaanvahinkotuhistajan äipät lärpättämään miten MIETI vielä ja muuta silsaa. Olisivat edes hiljaa!

huoh

Alkuperäinen kirjoittaja urpurulla:

On varaa. Kysymys kuuluukin millä hinnalla. Oman terveyden? Oman mielenterveyden? Sen talouden? Sinun aborttisi ehkä on onnellinen tuhistaja, mutta se ei kuulu minulle. Tästä ei selvitä ilman pahaa oloa. En selviäisi raskaudestakaan. Monesta pahasta valitsen sen pahan, josta ehkä selviän.

Näin jouduin minäkin vastaavassa tilanteessa ajattelemaan. Kyllä vaikeaa oli jo muutenkin. Ei siihen tilanteeseen enää olisi jaksanut yksin toista lasta. Toivotan siis paljon voimia ja jaksamisia. Elämän vaikeimpia päätöksiä, ja kaikki pitää kestää yksin. ;( En minä ainakaan saanut tukea mistään, eikä ollut ketään, kenelle itkeä...

Alkuperäinen kirjoittaja urpurullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ekan kerran lääkärissä kun viikkoja oli 8 ja risat. Keskeytys oli 10+6.

Kysyttiinkö tätä?

Kysyttiin. Eli lähetettä menit hakemaan tuolloin ja noin pitkällekö se keskeytys venyi?

Itse asiassa nyt kun tarkemmin mietin niin asia taisi mennä niin, että ensin tk-lääkäri ultras ja abortti oli heti selvä. Sitten kävin kertaalleen lääkärissä 100 kilsan päässä ja vasta sen jälkeen sain aborttiajan. Eli aika pitkälle venyi kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mau:

Voi sen tehdä kotonakin, mut en suosittele kovin nuorille tai synnyttämättömille naisille, koska kivut voi olla yllättävän kovat. Ja toisaalta kovin monisynnyttäjillekään sitä ei anneta kotiin, vuotoriskin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:

Voi sen tehdä kotonakin, mut en suosittele kovin nuorille tai synnyttämättömille naisille, koska kivut voi olla yllättävän kovat. Ja toisaalta kovin monisynnyttäjillekään sitä ei anneta kotiin, vuotoriskin takia.

Olin synnyttämätön ja ei siinä tilanteessa paljon vuotoriskit hetkauttaneet. Yksin kotona pillerit kohdunkaulaan ja odottamaan. Kivut oli yllättävän pienet, olin varautunut suurempiinkin vahvalla lääkityksellä ja kun raskausmateriaali (vai millä nimellä sitä haluattekin kutsua) tuli ulos, loppui kivut ja enää tiputteli pientä vuotoa. Itse en ainakaan muiden pällisteltäväksi osastolle lähtisi.

Alkuperäinen kirjoittaja urpurullu:
Minä ekan kerran lääkärissä kun viikkoja oli 8 ja risat. Keskeytys oli 10+6.

Kysyttiinkö tätä?

Kysyttiin. Eli lähetettä menit hakemaan tuolloin ja noin pitkällekö se keskeytys venyi?

Itse asiassa nyt kun tarkemmin mietin niin asia taisi mennä niin, että ensin tk-lääkäri ultras ja abortti oli heti selvä. Sitten kävin kertaalleen lääkärissä 100 kilsan päässä ja vasta sen jälkeen sain aborttiajan. Eli aika pitkälle venyi kyllä.

Ehkä aika on ei sitten veny ihan yhtä mittavaksi täällä. Pitää huomenna soittaa terveyskeskuksen omalääkärille ja kysyä onko mahdollista saada sitä kautta aikaa nopeammin. Sikaflunssa rasittaa väkeä niin paljon terkkareissa, etten usko. Tuo viikko on muuten ymmärrettävä aika, että siinä on aikaa harkita vielä. Mutta pitkä aika, koska raskaus venyy pidemmälle ja enää en ole varma yhtään mistään viikoista. Paniikki sekoittaa viimeisenkin järjen hivenen, kalenteri on kadoksissa ja kaikki sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Mihin täältä häviää koko ajan viestejä? :D

no ihan asiallisesti ne poistukin. joskus tulee ehkä vähän tyhmiä asioita kirjoitettua ite :ashamed:

Tarkoitan muitakin kuin sua,,,Virpinkin viesti poistu ja itse se ei sitä saanut poistettua, kun on kert harmaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja kätilö:

Olin synnyttämätön ja ei siinä tilanteessa paljon vuotoriskit hetkauttaneet. Yksin kotona pillerit kohdunkaulaan ja odottamaan. Kivut oli yllättävän pienet, olin varautunut suurempiinkin vahvalla lääkityksellä ja kun raskausmateriaali (vai millä nimellä sitä haluattekin kutsua) tuli ulos, loppui kivut ja enää tiputteli pientä vuotoa. Itse en ainakaan muiden pällisteltäväksi osastolle lähtisi.

Niin se vuotoriski on niillä monisynnyttäjillä suurempi. Nuoret synnyttämättömät, alta 20v siis, on kyllä todella kipeitä suurin osa. Mut hyvä ettet sä ollut, helpompaahan se meillekin on antaa ne lääkkeet kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Mihin täältä häviää koko ajan viestejä? :D

no ihan asiallisesti ne poistukin. joskus tulee ehkä vähän tyhmiä asioita kirjoitettua ite :ashamed:

Tarkoitan muitakin kuin sua,,,Virpinkin viesti poistu ja itse se ei sitä saanut poistettua, kun on kert harmaa :D

En jaksa edes miettiä mitä täältä häviää. Halusin vain vastauksia kysymyksiini. En tarvitsisi nyt murhaajaksi huutelua tai haukkumista. Itse tämän valinnan teen ja joudun siitä seuraukset kantamaan. Tiesin kyllä että täällä alkaa väittely ja sota. Muistuttaisin nyt kaikkia, että harmaa ei ole yksi ja sama henkilö

Soitin tavalliseen terkkariin ja sain ajan heti tälle päivälle. Ihmettelen kyllä edelleen miksi meni ensi viikkoon odotus. Nyt tämä saadaan hoidettua. Pyydän samalla masennuslääkereseptin, lähetteen sterilisaatioon ja yritän saada elämän kuntoon.

tehtiin nelisen vuotta sitten pillereillä abortti, sairaalassa. Olin kait viikolla 7, ja oli karseeta odottaa kaksikin viikkoa sitä tapahtumaa, oksentelin pelkästä psyykkisistä kivuista ja itkin koko ajan. Aika kivulias oli kyllä se koko tapahtuma, myös fyysisesti, siis mulla ainakin. Tää seuraava lause saa kyllä varmaan jotkut raivostumaan, mutta mä oon monesti ja monesti katunut sitä, että päädyin aborttiin.

Yhteistyössä