samaa mieltä!!!!!!!!!Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:17 eloäippä-79 harmaana kirjoitti:supparit ennen epiduraalia, kaikki muu oli lasten leikkiä
tuosta tuli mieleen, että kun olin jo oman hommani tehnyt ja olin sängyssä osastolla, niin ilmastointiputkia pitkin kuului jonkun äidin tuskallinen ponnistus. Siinä vaiheessa olin kyllä harvinaisen onnellinen että oma urakkani oli saatu kunnialla päätökseen. Unikin tuli heti vaikka toisen tuskainen karjuminen kuului pään yläpuolellaAlkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 14:11 mama85 kirjoitti:kamalinta oli kuunnella viereisen synnytyssalin äänet, jossa syntyi vauva joka ei hengittänyt, paniikissa oleva äiti ja lääkärien kiireiset toimenpiteet ja elvytykset.. Siitä sitten itse parin tunnin päästä ponnistamaan ja vauva teholle heti syntymän jälkeen Voisi olla sairaaloissa paremmin äänieristetyt salit..!
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:17 eloäippä-79 harmaana kirjoitti:supparit ennen epiduraalia, kaikki muu oli lasten leikkiä
[/quote
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:17 eloäippä-79 harmaana kirjoitti:]
jeps samoin.. =)
Peesaan tätäAlkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 19:17 eloäippä-79 harmaana kirjoitti:supparit ennen epiduraalia, kaikki muu oli lasten leikkiä
peesaan! paitsi että ei leikattu kuin kerran ja se olikin jo aivan liikaa.... entä sitten tikkaaminen...auts \|OAlkuperäinen kirjoittaja 26.10.2004 klo 14:19 Shaina kirjoitti:Kipu oli niin tasaista, ettei mulla ole kuin muutama "kohokohta." Välilihan leikkaus.. Minulle tehtiin se kahteen otteeseen, ensin vähän ja sitten vielä vähän enemmän. Kipu oli viiltävä (kirjaimellisesti..) ja kesti vain vähän aikaa, mutta silti. Sit toinen kipujen taival oli tikkaaminen. Tunsin jokaisen neulanpiston ja langan vetämisen, puudutusta ei kuulemma edes saa leviämään joka paikkaan.
mä en ymmärrä kun ei se nyt noin kauheeta oo.mä taas kuvittelin että synnytys on paljon kauheampaa ja monenlaista synnytystä on ollutAlkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 12:27 peipponen kirjoitti:Olen erittäin onnellinen sektio-äiti lukiessani näitä teidän juttujanne. Onneksi sain valita synnytystapani!
tää on sit ihan huumori mielessä...mut kyl huomaa, ettet oo vielä synnyttäny eikä tästä nyt saa kukaan suuttua!Alkuperäinen kirjoittaja 09.11.2004 klo 17:20 maikki kirjoitti:Hei...hei! Pakko kommentoida kamalinta synytyksessä aiheeseen. Itse oottelen ensaria ja olen kätilö ammatiltani. Paljon olen nähnyt ja kuullut vaikken henkilökohtaisesti synnytystä olekaan vielä kokenut. On tärkeää muistaa, että synnytys on erittäin henkilökohtainen kokemus ja samoin siihen liittyvä kipu(. Olen nähnyt ja ollut mukana synnytyksissä niin Suomessa kuin ulkomaillakin ja kaikkiin synnytyksiin liittyy raskas työ, joka kuitenkin palkitsee jälkikäteen =)
On hyvä muistaa, että palstaa voi lukea pelokas äiti joka haluaa tukea ja voimia tulevaan synnytykseen. Se, että joku tuntui kauhealle sinusta synnytyksen kuluessa, ei tarkoita, että se tuntuu kauhealle toisesta. Tärkeää on olla tukeva ja positiivinen. Menen itsekin ns. vihreänä synnyttämään, mutta tiedän olevani hyvissä käsissä ja suurtakin suuremman palkinnon odottavan perhettäni. Voisimme tukea toisiamme aiheella ihaninta synnytyksessä :heart: Voimia kaikille viimemetreillä oleville, tuleville ja jo olevilleäideille. Syntymä on kuitenkin ihana asia. Syksyn jatkoja ja halauksia!
Sillä hetkellä kun spinaalin sain, olin tosi kipeä ja oksensin yhtä aikaa. Kätilö sanoi tullessaan, että nyt hän ei edes ehdota muuta kuin spinaalia. Selkäänhän se laitetaan kuten epiduraali ja vaikutus alkoi välittömästi. Pahin kärki suppareista helpotti heti. Sitten pienen hetken päästä loppui kipu kokonaan. Tosin, ihan liian pitkään kuvittelin pärjääväni keinutellen ja suihkutellen ja ilman kipulääkitystä. Olin silloin kuusi senttiä auki, mutta reilun tunnin päästä jo täysin auki. Eli sain alkaa "harjoitella" ponnistamista, mutta siitä ei meinannut tulla mitään, kun mulla ei ollut mitään tuntoa alapäässä. Supparit ei tuntunut, ei ponnistuspakkoa, ei mitään. Loppujen viimeksi jouduttiin laittaan oksitosiinitippa, jotta saatiin tuntoa takaisin ja ponnistus vauhtiin.Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2004 klo 10:50 Toista odottava kirjoitti:Mutta sellainen kysymys spinaalipuudutuksesta että voisiko joku kertoa kokemuksiaan siitä, sen laitosta, vaikutuksesta ja miten ponnistusvaihe onnistuu? Ekalta oli ilokaasusta niin sekaisin että senkin takia varmaan ponnistusvaihe venyi nyt oon sit päättänyt olla koskematta siihen vaikka kivut veikin...