Äiksä83
mun mielestä ehkä kamalinta oli se hetki kun vauva tuli kokonaan ulos!tuntu et se ois ollu hevosen kokonen!!
Itsellä myös kolme sektiota takana. Ensimmäinen oli erittäin dramaattinen, jonka seurauksena lapsi joutui teho-osastolle ilmarinnan vuoksi ja itse luulin kuolevani kun spinaalipuudutus meni liian ylös ja lamasi hengityksen. Tämän seurauksena tuli kamala sektiokammo. Toisella kertaa tosin jouduin sektioon niin yllättäen etten ehtinyt jännittämään. Kolmannella kerralla jo odotin sairaalassa päivää ennen sektiota, joka oli paha homma kammoiselle ihmiselle. Jännitin tosi paljon, mutta jännitys helpotti kun suggestoin itseäni. Siitä sain rohkeutta ja voimaa leikkaukseen ja kaikki meni loistavasti. Nyt en enää voi tehdä lapsia, onneksi. On ihan riittämiin. Ensimmäisellä kerralla tosin koin avautumisvaiheen melkein loppuun saakka, 9 cm, tästä tilanteesta leikkaussaliin. Synnytys oli käynnistetty ja erittäin tuskallinen, pitkäkestoinen. Toisella kerralla koin supistuksia vain pari tuntia lapsivedenmenon jälkeen ennen leikkausta. Eiköhän meillä kaikilla ole jotain sanottavaa näistä synnytyksistä. Mitä hirveimpiä tarinoita. Olisi ollut tietenkin hienoa pystyä samaan kuin normaalisti synnyttäneet äidit. Tosin onhan sitä kipuja reilusti leikkauksen jälkeen ja toisinaan pitkänkin aikaa.Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2004 klo 20:21 merelle kirjoitti:siis kun näitä juttuja luen niin kiitän luojaa että ei tarvii synnyttää alakautta, nostan kyllä hattua teille jotka sen kokevat loppuun asti :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
Meillä kävi melkein samoin...Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2004 klo 14:11 mama85 kirjoitti:kamalinta oli kuunnella viereisen synnytyssalin äänet, jossa syntyi vauva joka ei hengittänyt, paniikissa oleva äiti ja lääkärien kiireiset toimenpiteet ja elvytykset.. Siitä sitten itse parin tunnin päästä ponnistamaan ja vauva teholle heti syntymän jälkeen Voisi olla sairaaloissa paremmin äänieristetyt salit..!
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 23:44 Tiitu kirjoitti:Mulla kan srunnottiin jälkeiset ulos ja se sattus ihan törkeesti, ennemmän kuin synnytys. Hyvä etten murtanut mieheni sormia tai kälön rannetta, johon ekana tartuin...