Dg uhkaava keskenmeno

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helly74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helly74

Jäsen
19.11.2007
36
0
6
Haluaisin kysellä muiden kokemuksia uhkaavasta keskenmenosta. Olen itse jo toisen kerran sairaslomalla tämän takia, rv 12+5. Syynä rajuun vuotoon on ilmeisesti kohdunsuun päällä oleva istukka. Hematoomasta ei ollut ainakaan mitään puhetta.
Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta ja miten raskaus eteni? Kuinka pitkään vuodot kestivät?
Saitteko ylimääräisiä aikoja omaan neuvolaan? Ajattelin pyytää voisinko sairasloman ajan (3 viikkoa) käydä ylimääräisiä kertoja kuuntelemassa sydänäänet. Eihän se mitään ratkaise, mutta tietämättömyys on kamalinta.
Toivottavasti jollakin on kokemuksia ja haluaisi ne täällä jakaa.
t. Helly 74

Mulla ei henkilökohtaisia kokemuksia kyl ole, mut entisellä työkaverillani oli raskauden aikaista verenvuotoa pitkin raskautta. Välillä runsaampaa, välillä niukempaa. Ei se yhtä jaksoisesti vuotanut,mut aina kausittain.
Sillä oli istukka kohdunsuun päällä kans.
Raskaus eteni hyvin, vaikka joutuikin olemaan sairaslomalla paljon (fyysisesti raskas työ). Loppuajasta työkaverini joutui vielä umpisuolen leikkaukseen.
Terve tytteli syntyi sitten ihan normaalisti alakautta ja oli terve.
joten tsemppiä sulle :heart: .Kyllä kaikki menee hyvin ja saat nyytin syliisi ens vuonna :heart:

Heips!
Mun raskaudesta on nyt vähän aikaa, mutta minulla oli myös istukka kohdunsuun päällä. Ruskea verinen vuoto alkoi rv14+ ja naistenpolilla löydettiin juuri tuo kohdunsuun päällä oleva istukka sekä hematooma 4cm x 0,7cm, joka vuodon aiheutti. Ainoa toimenpide oli käydä neuvolassa antamassa pissanäyte tulehdusten poissulkemiseksi. Itse kyllä ajattelin, että riski keskenmenoon on nyt olemassa, mutta tämä lääkäri oli vakaasti eri mieltä ja sanoi hematooman imeytyvän itsekseen. Ultrallahan se diagnoosi tietty tehdään, joten minun tilanteeni varmaan on ollut erilainen. Mutta loppujen lopuksi en jäänyt sairaslomalle ja vuoto kesti noin viikon. Istukka oli noussut rakenneultraan mennessä kohdunsuun päältä rv21 ja terve poika syntyi sitten laskettuna päivänä.

Henkisestihän tuo aika on hyvin raastavaa, kun raskauden jatkumisesta ei ole takeita, mutta toivottavasti myös sinun raskautesi sujuu hyvin!

Mulla huomattiin neuvolalääkärintarkastuksessa rv 11+6 uhkaava keskenmeno ja passitettiin töihinmenon sijaan kotiin lepäämään. Naureskelin kavereille että taisi lääkäri itse tutkimusvälineellään sorkkaista jonkun haavan kun oloni oli hyvä, mutta lepäsin kuitenkin ja samana iltana alkoi valtavat aaltomaiset vatsakivut eli supistukset, jatkuivat noin viikon ja sitten alkoi helpottaa. Me tilattiin netistä kotiin oma doppleri jolla vauvan sydänäänien kuuntelu helpotti sitä pelkoa, "ainakin nyt vauva on vielä hengissä". Loppuraskaus sujui ihan ok, me kyllä varottiin sekstailuja ym (koska oli jo yksi keskenmeno takana), joskus rv 30 tienoilla olin synnärillä supistelujen takia ja minuun pistettiin joku supistuksia laannuttava piikki, vauva syntyi rv 41+0. Minä olen päätellyt että riski keskenmenoon on suurin aina silloin kun kuukautiset tavallisesti olisi, joten viime raskaudessa ja tässä uudessa otan tosi rauhallisesti ne viikot milloin kuukautiset olisi jos en olis raskaana. Mulla on nimittäin aina ollut säännöllinen kierto; menkatkin alkoi tasan 28pv synnytyksen jälkeen.

Yhteistyössä